Asus tar sikte på enhänt med Zenfone 9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Exakt! Deras Zenfone 6 från 2019 fick bara Android 11 där tog det stopp. Vem köper en telefon som de överger efter bara tre år? Väldigt många tillverkare är såhär bara Google och Samsung som har konsekventa långa uppdateringar till sina äldre modeller inom Android världen men Apple är fortfarande bäst, de kör sex års uppdateringar. Okej om telefonen kostar 2500kr men kostar den närmre 10000kr så förstår jag inte varför de håller på såhär. Fast oavsett så blir det e-waste hur man än ser på det och det är beklagligt.

Jag har Zenfone 6 och det är den bästa telefonen jag har haft. Stort batteri 5Ah, fortfarande snabb, MicroSD plats och 3,5 mm plugg. Hur är det här e-waste? Min dator klarar inte Win11, är den också e-waste? Min dotter har en Huawei P9 från 2017- någonting, som inte har fått mjukvaruuppdateringar på många år. Hur är det e-waste om telefonerna fungerar och används varje dag? Ja, Asus skulle kunna vara bättre på sitt stöd för sina telefoner men mekaniskt och elektroniskt är deras konstruktion sund.

Permalänk
Medlem

Beställde från Asus eShop den 3/8 med betalning via Klarna, ordern avbröts idag 11/8 fick jag mail om, nu svarar de inte på varför.

Tänkte att det skulle vara najs att beställa "direkt" från tillverkarna när den ändå kostar lika mycket över allt.
Ångrar mig nu, skulle gått till inet istället...

Fakturan ligger kvar hos Klarna med, skall bli spännande och se vad som händer.

Får se hur det går, förmodligen får jag nog ingen lur gissar jag på. 😁

Detta kanske platsar under gubbgnäll iofs

Visa signatur

Kan vara lite slö att svara på PMs, försöker kolla dagligen dock.

OS: Win 10 x64 CPU: Intel i5 11400F MINNE: Corsair Vengeance 3000mhz 32gb RGB MODERKORT: MSI MAG B560 TOMAHAWK GPU: Sapphire RX 6700 XT HDDs: Corsair MP600 Core PSU: Cooler Master MWE 750W CHASSI: Phanteks 500A (Svart)

Permalänk
Medlem
Skrivet av haikopaiko:

Beställde från Asus eShop den 3/8 med betalning via Klarna, ordern avbröts idag 11/8 fick jag mail om, nu svarar de inte på varför.

Tänkte att det skulle vara najs att beställa "direkt" från tillverkarna när den ändå kostar lika mycket över allt.
Ångrar mig nu, skulle gått till inet istället...

Fakturan ligger kvar hos Klarna med, skall bli spännande och se vad som händer.

Får se hur det går, förmodligen får jag nog ingen lur gissar jag på. 😁

Detta kanske platsar under gubbgnäll iofs

Tycker det var bra information, så inget gubbgnäll. Andra kan ju ha gjort som du men då får de ju info om vad som kan komma att hända.

Visa signatur

- Dator, Mus, Tangentbord och skärm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av haikopaiko:

Beställde från Asus eShop den 3/8 med betalning via Klarna, ordern avbröts idag 11/8 fick jag mail om, nu svarar de inte på varför.

Tänkte att det skulle vara najs att beställa "direkt" från tillverkarna när den ändå kostar lika mycket över allt.
Ångrar mig nu, skulle gått till inet istället...

Fakturan ligger kvar hos Klarna med, skall bli spännande och se vad som händer.

Får se hur det går, förmodligen får jag nog ingen lur gissar jag på. 😁

Detta kanske platsar under gubbgnäll iofs

Update, inget svar från ASUS, de skulle återkomma när jag tillslut ringde upp dom och faktiskt fick tag i nån, de har inte återkommit. Kasst att de bara avbryter ordern utan anledning. Jag beställer aldrig därifrån igen i alla fall.

Visa signatur

Kan vara lite slö att svara på PMs, försöker kolla dagligen dock.

OS: Win 10 x64 CPU: Intel i5 11400F MINNE: Corsair Vengeance 3000mhz 32gb RGB MODERKORT: MSI MAG B560 TOMAHAWK GPU: Sapphire RX 6700 XT HDDs: Corsair MP600 Core PSU: Cooler Master MWE 750W CHASSI: Phanteks 500A (Svart)