Quiz: Antons förkastliga konsolquiz del 2

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av Networker:

Jo, det är så jag tänker. Mycket enkel modd. Det är i princip samma hårdvara i NES och Famicom.

Jo men det är lite som att säga att original-xboxes har HDMI-stöd bara för att det enkelt för att modda in

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem
Skrivet av UndaC:

Jo men det är lite som att säga att original-xboxes har HDMI-stöd bara för att det enkelt för att modda in

Går det?

Permalänk
Medlem

Kändes helt hopplöst det här.

Permalänk
Medlem

Här trodde man att man skulle få glänsa lite, men nej då. Det var mycket svårare än jag trodde. Jag törs inte nämna resultatet.

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av Networker:

Går det?

Japp

Kallas ”XboxHDMI” kort och gott

Visa signatur

240p är livet

Permalänk

Inte illa pinkat rätt bra koll har man på gamla konsoler

Permalänk
Medlem

Bästa quizet!

Permalänk
Medlem

Var lite distraherad emellanåt så tiden blev inge bra, men är rätt nöjd med poängen Grymt quiz, älskar sånt här!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av UndaC:

Japp

Kallas ”XboxHDMI” kort och gott

Nice! Måste gå till thrift-store nu, för tyvärr sålde jag min XBOX "one" för många år sedan..
Edit:
Min XBOX360 hade HDMI redan från start, och har den fortfarande kvar hemma, men har slarvat bort PSU till den. Gillade den aldrig, då den lät för dj-vligt. Skulle dumt nog ha den som kombinerad spelplattform och mediaspelare..
Körde med den typ ett år, innan jag byggde ny PC.

Tillägg om mina XBOX
Permalänk
Medlem
Skrivet av Networker:

Möjligt, med modd.

Det mesta är väl möjligt att modda in? Det är väl vanligen ’out of the box’ man menar med att ha stöd för. Annars är väl NES bara en mod eller två bort från C64?

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Det mesta är väl möjligt att modda in? Det är väl vanligen ’out of the box’ man menar med att ha stöd för. Annars är väl NES bara en mod eller två bort från C64?

Njet, som "Putin säger", så är det inte. Helt olika kernal.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Networker:

Njet, som "Putin säger", så är det inte. Helt olika kernal.

Jag menade bara att de båda kör 6502 i grunden, från det går det nog att ’modda’ det mesta

Undrar om det går att skapa en hybrid som har stöd för spel från båda?

Permalänk
Medlem

12 rätt var bara ren tur. O.o

Permalänk
Medlem

Men fan då, det var för lätt att gissa rätt uppenbarligen.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk

Det tog aldrig slut

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

woop woop!

Visa signatur

4770k 4.4 @ 1.2 | MSI GTX 970 sli | Nepton 280L | RM750X | Z87-PRO | 750D

Permalänk
Medlem
Permalänk
Digital fyndjägare

Atari 50: The Anniversary Celebration
https://www.youtube.com/watch?v=CQKwj_hi-Gc

Visa signatur

• In My Defens God Me Defend •

Permalänk
Avstängd

Ok, många chansningar som slog fel.

Permalänk
Medlem

Sad

Visa signatur

i7-2700K 5GHz | 16GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene | GTX 980

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-A GAMING | PowerColor Radeon RX 7800 XT 16GB Hellhound | AMD Ryzen 7 5800X3D | Arctic Liquid Freezer II 280mm | Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3600 MHz LPX | Corsair 780T Big Tower Vit | Pure Power 12 M 1000W 80 Gold | WD BLACK SN750 SE 1TB NVMe™ SSD | Kingston NV2 2TB | Segate Barracuda 3TB | Alienware AW2721D 27" G-Sync 1440P@240hz |
It aint about power, it's about balance!

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Kanske pinga @jreklund

Vad har du för webbläsare och enhet?

Det är inget nytt, sett flera andra ha samma problem när de skriver "X/X poäng på 24 sekunder. Snabb tid bara för att jag fått ladda om testet ett antal gånger och vet hur jag svarade förra gången".

Det sker på både jobbdatorn och hemma. Chrome som webläsare i båda fallen.

Permalänk
Medlem

Förväntat resultat iom att jag grovchansade på i stort sett alla frågor.

Permalänk
Permalänk

knepiga frågor, gräva i huvet ordentligt

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Jag hade en Multi-X Killer till mitt PlayStation, såg likadan ut typ som den i quizzet därtill hade den inbyggda fusk

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

ASUS X99 Deluxe - Core i7 6950X 4.2Ghz 1.25v - Corsair H115i Elt CapX - 32GB G.skill B die @ 3200Mhz C13-13-12-30-1T - Gainward RTX 2070 8GB.
Asus Strix X570 Gaming-F - Ryzen 5 5600 - MSI RX 5700 - 32GB Corsair Vengence LED 3800mhz
Hwbot @Warp9 Team - https://hwbot.org/user/ashley98/
Överklockare av äldre hårdvara! , Inte härifrån 🇬🇧

Permalänk
Medlem

Är inte konsolkramare...

Visa signatur

data, representation av värden, text etc. lämpad för överföring, tolkning eller bearbetning av människor eller maskiner.
dator, digital automatisk beräkningsmaskin som styrs av ett i dess minne lagrat program.