Telia fiberanslutning leder till bredbandswebben

Permalänk
Medlem

Telia fiberanslutning leder till bredbandswebben

Problemet började för två dagar sedan, jag har kopplat routern rätt, i konfigurationssidan står det att internet är anslutet men när man ansluter på mobil eller dator visas ett utropstecken bredvid full styrka och att inloggning krävs, trots tidigare inloggning till nätverket. Trycker man på logga in skickas man då till bredbandswebben, där man är fast i att välja ett bredband, det är dock ingenting jag kan göra eftersom 1. Mitt personnummer står inte på internet 2. Vi har redan ett abonnemang igång.

Vi har en Sagecom f@st 5730e router och bor i lägenhetshus, det var trassel i början av inflyttningen med internet. Har verkligen ingen aning om vad som orsakar det här, på "papper" är allt som det ska, men uppkoppling har man inte alls. Är det någon som har koll? Kan göra mitt bästa att ge ytterligare information men har inte lyckats få någon som helst info av Telia.

Permalänk
Moderator
Forumledare

@Db03: Säger Telia att allt är igång från deras sida? Isåfall är det nog nätägaren ni får kontakta.

Har ni gjort några förändringar i nätverket de senaste dagarna?

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Sötast

Telia support är nog din vettigaste väg att gå

Permalänk
Administrativ avgift
Skrivet av Db03:

Problemet började för två dagar sedan, jag har kopplat routern rätt, i konfigurationssidan står det att internet är anslutet men när man ansluter på mobil eller dator visas ett utropstecken bredvid full styrka och att inloggning krävs, trots tidigare inloggning till nätverket. Trycker man på logga in skickas man då till bredbandswebben, där man är fast i att välja ett bredband, det är dock ingenting jag kan göra eftersom 1. Mitt personnummer står inte på internet 2. Vi har redan ett abonnemang igång.

Vi har en Sagecom f@st 5730e router och bor i lägenhetshus, det var trassel i början av inflyttningen med internet. Har verkligen ingen aning om vad som orsakar det här, på "papper" är allt som det ska, men uppkoppling har man inte alls. Är det någon som har koll? Kan göra mitt bästa att ge ytterligare information men har inte lyckats få någon som helst info av Telia.

Troligtvis någon som kopplat fel, bredbandswebben är standard stadsnät när man inte har någon leverantör. Har du någon router inkopplad kan du ge Telia Mac adressen 😁

Visa signatur

Jonsbo i100| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | SF600 | Samsung G9 49 | Vive Focus 3 | Noctua fans | Custom loop

Permalänk
Medlem

Du får se till att den som står på abonnemanget kontaktar Telia eftersom man numera måste identifiera sig med Bankid.