Permalänk
Medlem

När gäddorna leker i vikens vass
och solen går ner bakom Sjöbloms dass!
Ja då är det vår
och helan den går!

När gräset det gror uppå ängarna
och pigorna kommer till drängarna
Ja, då är det vår
och halvan den går!

Sista versen handlar dock om hösten så den sparar vi till hösttecken-tråden.

Visa signatur

Modermodem: Asus ROG Strix X470-F
Grafikkort: XFX Speedster MERC 319 AMD Radeon™ RX 6800 BLACK
Processor: AMD 2600X
Minne: 48 GB

Permalänk

På jobbet skulle de säga att det är vår när jag kommer till jobbet i shorts haha

Permalänk
Medlem

När man kan köra kortärmat i löpspåret. Minst +10c grader.

Visa signatur

There is always a price to pay for convenient

Permalänk
Medlem

När man sopar bort allt grus efter vintern brukar kännas som ett vårtecken.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Nemesis(SM):

När man får damma av Midnight beauty
https://i.imgur.com/txRGvyV.jpg

Jag blir alltid orolig när jag ser såna där, hoppas du har en fungerande ljuddämpare och körstil som inte producerar en massa bullerproblem.
HDbuller är tyvärr ett av de tråkigast vårtecknen som finns för många som utsätts för det.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Livsnjutare 😎

Man kan sitta ute i solen i en T-shirt och dricka en kaffe och det bara är… asa-gobba-skönt !

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Reagerar på att det är ljust senare.
Solfaan går ned på fel ställe så man måste dra igen persiennen för att sitta vid datorn på eftermiddagen.
Lukten ute som.
Man byter till en tunnare jacka.
Gatorna sopas.
Man börjar höra de första motorcyklarna och njuter av ljudet.
Finbilarna börjar synas lite här och där.
Man börjar bli allt mer sugen att lyssna på Metallica.

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Permalänk
Medlem

Spandexmaffian syns mer frekvent och i större klungor.

Permalänk
Avstängd

När den svarta röken från brinnande bilar stiger från biskopsgården. Varje vår samma sak

Permalänk
Skrivet av mrqaffe:

Jag blir alltid orolig när jag ser såna där, hoppas du har en fungerande ljuddämpare och körstil som inte producerar en massa bullerproblem.
HDbuller är tyvärr ett av de tråkigast vårtecknen som finns för många som utsätts för det.

Yes både en original samt en med lite extra kick. Dock kör jag aldrig i villa/barn/skol område. Landsvägar är alltid prio ett.
Jag är väldigt medveten om bullerproblem och tar hänsyn till mina medmänniskor. Dock kan inte svara för resterande mc-förare.
Men jag förstår din poäng.

Permalänk
Medlem

Två säkra här är a) pollen, och b) att grannen börjar röka både det ena och det andra på balkongen ovan vilket letar sig vidare in till mig.

Visa signatur

Desktop: AMD 3950X, 64 GB RAM, Nvidia 4070 ... (Windows 11)
Serverdesktop: AMD 5600G, 64 GB RAM (Proxmox)
Labbmiljö: Supermicro SC825 X9DRi-F 2xE5-2667v2 64GB RAM
Kamera: Canon R5, Canon RF 100-500, Laowa 100mm f/2.8, Canon RF 24-70 f/2,8

Permalänk
Medlem
Skrivet av GooGeL:

Jag hörde en moppe igår.

Fy farao.

Mopeder kör ju året om
men motorcycklar brukar va en ganska säker indikation att sommarn e snart här.

Visa signatur

Rota3: Ryzen 5600 - 32GB - Radeon RX 7600 - Kingston NV200 2TB - Fractal Design R3 - EVGA Supernova 750W

Permalänk
Medlem

När solljuset skär som en laser genom varje liten springa runt mörkläggningsgardinen och man letar efter fjärrkontrollen till luftkonditioneringen.

Visa signatur

“Always be wary of any helpful item that weighs less than its operating manual.”
― Terry Pratchett, Jingo

Permalänk
Medlem

När man tror att man bara kan gå i t-shirt!

Visa signatur

Spelar Just Nu: INGET Väntar På: HL 3, Grand Theft Auto VI
Moderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX CPU: Intel Core i7 13700K 3.4GHz Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360
Internminne:
Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance GPU: Asus RTX 4090 TUF GAMING
SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Samsung 860 EVO 1TB OS: Windows 11 Skärm: LG C2 42"

Permalänk
Medlem

Tussilago i diken, grusdamm i luften, pollen, hundbajs börjar tina och lukten av på tok för mycket tändvätska när grannarna börjar grilla.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Motorcyklisterna börjar ploppa upp på våra vägar

Samt en och annan racer-cykel längs de större vägarna.

Visa signatur

5700x3D | RTX 2060 Super | 2 TB M.2 | 32 GB RAM | Gigabyte DS3H| 750 WATT

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef

Elände och misär i form av pollenchock!

Permalänk
Inaktiv

Nån som spelar svinhög kass musik från mellanöstern i sin fula foodoraliknande seat Ibiza.

Nån som spelar svinhög kass musik från Sverige i sin fula fallfärdiga epatraktor

Permalänk
Medlem

Sopbilen kommer och gör processen kort med allt äckligt grus på vägarna! Bästa vårtecknet ever, älskar det verkligen

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem

Dyra tyska bilar med max tonade rutor, svart lack och minst 22" hjul brukar vara ett säkert tecken på att våren kommit.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Medlem

När jag låser in mig i lägenheten och spelar igenom någon lång kampanj, gör detta typ varje år för att jag är så sjukt pollenallergisk.

Visa signatur

"Det som inte för något ont med sig är inte heller gott nog"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jerkanftw:

Såg en humla igår, det var ett trevligt tecken.

Första myggbettet i fredags, solklart vårtecken

Permalänk
Medlem

Bor i Prag. För mig är det vår när solen går upp i precis rätt vinkel bakom Týnkyrkan och lyser upp de blommande mandelträden i Petřínbacken. Inträffar alltid i april månad. Det ska såklart fotas huttrande i en t-shirt kl. 6 på morgonen vid +5 grader =D

Permalänk

Jag skulle säga att ett av dom första vår tecknet är när koltrasten kommer hem, har en fågelholk i trägården som en koltrast bor i varje sommar å har gort de sålänge jag kan minnas B-)

Visa signatur

I7 9700k : Asus ROG Maximus Hero XI (wifi) : Corsair Dominator 32GB : EVGA RTX 2080TI Black Gaming : 500GB + 2TB Samsung 970evo : Corsair HX750i

Permalänk
Medlem

Vitsippor och krokos. Och att det fortfarande är ljust ute när man cyklar hem efter jobb...

Permalänk
Medlem

Jesussandaler och oklippta tånaglar gör entre

Visa signatur

Monster PC (13900K) (RTX4090) (DDR4-3600 64Gb)
LG C1 Oled 48" Skärm

Permalänk

När man behöver samsas med betydligt fler cykelpendlare på cyklebanan påväg till jobbet, har blivit väldigt påtagligt nu att det är varmare igen

/S

Visa signatur

Louqe Raw S1,||H2O||, AMD R5 7600, ASUS B650E-I, 32GB DDR5 6000MHz, AMD 5700 XT EKWB vattenblock, Corsair SF600, WD Black SN850 1TB, Crucial MX500 1TB, Win 11 Pro 64bit, Gigabyte G34WQC, Sennheiser HD650, Objective 2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JackA:

Bor i Prag. För mig är det vår när solen går upp i precis rätt vinkel bakom Týnkyrkan och lyser upp de blommande mandelträden i Petřínbacken. Inträffar alltid i april månad. Det ska såklart fotas huttrande i en t-shirt kl. 6 på morgonen vid +5 grader =D

https://i.imgur.com/asOV9Fn.jpg

Sceniskt, det där är sånt man kan vinna fototävlingar med

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem

Utan tvekan:
Extrem snuva och allergi-tabletter.

Permalänk
Medlem

Läst på en tavla på en restaurang för några år sedan, där de uppmuntrade barn att skriva vårtecken de sett:
"Alexander Bard i kortbyxor".

Själv i år har jag lagt märke till vårblommor: först blåsippor, följda av vitsippor och vårlök. Där jag bor är de japanska körsbärsträden precis i full blom, och lövspräckningen kan man nästan följa från timme till timme.

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.