Resebolag har tagit pengarna trots avbokat biljett

Permalänk
Medlem

Resebolag har tagit pengarna trots avbokat biljett

Hej,
Gjorde en tabbe och blev lockad av 200kr-rabatt genom att betala med Trustly banköverföring. Sidan hängde sig 3 gånger (vilket jag nu i efterhand har förstått för jag försökte på en helg då överföringar ej kunde göras) och jag tryckte på knappen ”avbryt betalning”. Ingen order gick genom.

Jag ser sedan att i banken är det upplagd för 3 betalningar. Dessa går ej att avbryta utan ger bara fel. I måndags drogs dessa pengarna och Trustly har bekräftat att de mottagit pengarna och skickat de vidare till bolaget MyTrip. MyTrip hävdar de ej mottagit dem då beställningen avbokades.

Vad gör jag nu? Jag kan reklamera via ICA-banken men finns det några andra vägar?

Visa signatur

CPU: Ryzen 5600xGPU: 1080 TI ROG Strix RAM:2x16GB G.skill Trident @ 3600MHz MoBo: Asus B550FPSU: Corsair SF750
En resa till Nordkorea
2 dagar i Tjernobyl

Permalänk
Medlem

MyTrip borde kunna kolla med sin ekonomiavdelning och hitta pengarna. Sedan återbetala. Alternativt gå till Trustly då det är dem du betalat via. Sist banken.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

MyTrip borde kunna kolla med sin ekonomiavdelning och hitta pengarna. Sedan återbetala. Alternativt gå till Trustly då det är dem du betalat via. Sist banken.

Det borde de men som sagt hävdar de att de inte fått pengarna.

Visa signatur

CPU: Ryzen 5600xGPU: 1080 TI ROG Strix RAM:2x16GB G.skill Trident @ 3600MHz MoBo: Asus B550FPSU: Corsair SF750
En resa till Nordkorea
2 dagar i Tjernobyl

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pelegrino:

Det borde de men som sagt hävdar de att de inte fått pengarna.

Då är det Trustly du ska till, de har ju bekräftat pengarna. Säg att du avbeställt och att MyTrip inte fått pengarna. Stå på dig.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Kan det inte bara vara så att pengarna kommer tillbaka automatiskt?
Har varit med om att det tagit 5 bankdagar innan en feldragning försvunnit och kommit tillbaka, prata med din bank.

Visa signatur

Desktop: Corsair Carbide 400C | 3770K@4.4GHz | RX 6700 XT | 32GB DDR3 | RM750X | P8Z77-V Deluxe | 860 EVO 1TB
HTPC/Server: FD Array R2 | Intel i5-650 | Zotac 1156 mini-ITX H55 | 8GB DDR3 | 5st WD RED 3TB RAID 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Då är det Trustly du ska till, de har ju bekräftat pengarna. Säg att du avbeställt och att MyTrip inte fått pengarna. Stå på dig.

Trustly har sagt upp allt ansvar.

Skrivet av flukke:

Kan det inte bara vara så att pengarna kommer tillbaka automatiskt?
Har varit med om att det tagit 5 bankdagar innan en feldragning försvunnit och kommit tillbaka, prata med din bank.

Det är ej en dragning utan en överföring. Banken har verifierat att de ej kan göra något såvida jag inte reklamerar vilket är för tidigt för då man måste prata med försäljaren.

Visa signatur

CPU: Ryzen 5600xGPU: 1080 TI ROG Strix RAM:2x16GB G.skill Trident @ 3600MHz MoBo: Asus B550FPSU: Corsair SF750
En resa till Nordkorea
2 dagar i Tjernobyl

Permalänk
Medlem

Banköverföring tar några dagar innan det syns hos mottagaren när det är bankgiro eller plusgiro. Reklamera och uppge eventuell referens.