Kenneths dumheter – vattenkyla med energidryck

Permalänk
Medlem

Såg att Kenneth fått nytt jobb

Visa signatur

I've somehow been WASDing my whole life

13th Intel 8P@6GHz E-cores off Kraken X73 360mm DDR5 m.2@7000MB/sek Gigabyte Z690
Alltid över AMD 3D med överklocking i fakefikans (swefaker) grafer med intel :)

Permalänk

Tänk vad mycket spännande skit man skulle kunna hiva ner i loopen. Mjölk nästa!!

Visa signatur

Wasserkühlung::5900X::ASSrock X570 TB3::2x8 Ballistix 3000@3800::6800Nitro+

Vilken leksak>> CH341-biosprogrammerare

Permalänk
Medlem
Skrivet av landmarks:

Hur var det nu med uppsägningstid? Känner att jag behöver evakuera både land och rike innan det här sker.

Surströmmingsjuice

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenneth:

Jag smakade inte. Tänkte undvika Corona 2.0 Ultra OC edition.

Gjutet test Kenneth!

Enda problemet som du själv fick bevittna är sockret!

Hade varit kul med ett senare test med energidryck som saknar socker, lär ju finnas ett par sorter iallafall! 😊

/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem

Hehehe. Intressant test

Permalänk
Medlem
Skrivet av landmarks:

Jag säger bara en sak om energidrycken i systemet: garbage juice.
Det såg verkligen duktigt äckligt ut

Hörru, vissa av oss hade inte råd med annat än att gå på Powerking genom hela högskolan

4 för 20 SEK vid KTH's tunnelbana. Tog mig genom samtliga pluggsessioner <3

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem
Skrivet av evil penguin:

Misstänker att det vore iaf lite bättre med någon sockerfri variant... just sockrets kladdighet lär ju inte vara en bra sak.

Svag syra på obehandlad koppar skulle nog bli en hel del oxider på kort tid som inte skulle förbättra värmeavledningen, misstänker jag.

Permalänk
Medlem

Tror ni kvicksilver skulle fungera, eller flytande metall? (same thing?)

Permalänk
DingDongerMcDongface
Skrivet av Mithras:

Hörru, vissa av oss hade inte råd med annat än att gå på Powerking genom hela högskolan

4 för 20 SEK vid KTH's tunnelbana. Tog mig genom samtliga pluggsessioner <3

Hahaha inget hat mot Powerking som dryck, även om jag är ett Redbull-fan personligen Däremot såg drycken efter några dagar runtsusandes i plaströr ut som sopjuice deluxe.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Chromatic:

Tror ni kvicksilver skulle fungera, eller flytande metall? (same thing?)

Bara om det är aluminium i radiator och kylblock/nipplar, vad skulle kunna gå fel ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Bara om det är aluminium i radiator och kylblock/nipplar, vad skulle kunna gå fel ?
https://www.youtube.com/watch?v=IrdYueB9pY4

Så vitt jag vet är väl ändå vatten det mest effektiva mediumet för att suga värme så det är väl lika väl.
Galen video...

Permalänk
Medlem

Men om man kör Vira Blåtira sockerfri genom ett par tre kaffefilter först? Fast då kanske färgen försvinner på köpet. 🤔

Permalänk
Snusfri

Vodka!

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Underbart!
Men jag skulle ändå vilja påstå att jag får lite mersmak. Kanske borde göra ett större test med flera olika märken av energidryck för att se vilket som presterar bäst i att kyla ett system?

Visa signatur

[Phanteks Eclipse P400A][ASUS TUF Gaming B650-PLUS WIFI][AMD Ryzen 7600X][Corsair iCUE H100i RBG PRO XT][Kingston FURY Beast RGB DDR5 6000Mhz 32GB CL36][ASUS TUF GAMING 6800 XT][Corsair RM750x][NVME Samsung 970 Evo Plus 1TB][SSD Samsung 870 Evo 1TB][WD Black SN850X NVMe SSD 2TB]

Permalänk
AKA AudioBamse

Haha, prova använd sprit, en Kapten Morgan kanske, eller varför inte nån fin whisky, eller bara en vanlig Vodka. Poängen är att sprit kan ju bli väldigt kallt utan att frysa till is, så finns nog grym potential till kylning där

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xinpei:

Problemet är att sötningsmedel inte är bättre i den aspekten. Blir minst lika kladdigt.

MVH

Någon som lyckats spilla Cola-Zero i datorn.

Nu är jag inte kemist eller läskproffs men light-läsk klibbar något ofantligt mycket mindre än sockrad läsk.

Den ena blir som lim att gå i medan lightläsken, ja är som att gå på lightläsk.

Permalänk
Medlem

Vattenkylning som koncept dog när folk slutade använda öppna bongar...

2m 200mm PVC-rör med ett duschmunstycke i toppen, en förgrening med en 45° vinkel med typ 4 fläktar. Sen var det ju bara att köra. Skönt plaskande "mindfullness-ljud", kylde bra som satan, ballhetsfacktor på typ 3 miljoner.

Suck idag sitter folk med knäpptysta mes-system för att kunna lyssna på klippet med avslappnande regnljud. Skaffa en bong och strunta i klippet vetja!

Men för att komma tillbaka till min poäng... Med energidricka i en bong skulle det ju spridas en ljuvlig doft i hela huset

Permalänk
Medlem

Kul test, Jolt Cola nästa nu då?

Permalänk
Medlem

Känns onödigt att fråga, men använde ni tandkräm som kylpasta eller kanske en after eight-bit, som ju helt klart är skapad för att passa på en cpu?

Visa signatur

Vituð ér enn, eða hvað?

Permalänk
Medlem

Kan ju även tycka att det är lite konstigt att detta inte verkar ingå i Läskclockers-serien...

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Hedersmedlem

Skitbra. Där har ni nästa dricka till LäskClockers.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Überklass:

Skitbra. Där har ni nästa dricka till LäskClockers.

Tror jag får akta mig från kontoret ett tag

Permalänk
Medlem

Denna var kul. Misstänker att jag vet vilket företag du pratade med om drycken.
De kanske inte klassar detta som extremsport.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Proffsmobbare
Permalänk
Medlem

Betalade Powerking nått för uppmärksamheten?

Visa signatur

r_wateralpha 0.3

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av Datanisse:

Betalade Powerking nått för uppmärksamheten?

Nope. Hade artikeln haft en sponsor hade vi märkt upp den som sponsrad. Som alltid

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem
Skrivet av UndaC:

Nope. Hade artikeln haft en sponsor hade vi märkt upp den som sponsrad. Som alltid

Nu kom jag på något: play-dough och en köttfärskvarn som pump

Permalänk
Medlem

Har inte sett klippet än, men bubblorna i kolsyran borde väl inte vara så nyttiga för pumpen.
För er som tänker på vodka, så har Bosse redan prövat:
https://www.youtube.com/watch?v=IYTJfLyo_vE

Visa signatur

*5600|B350M-A|32GB|A750|GX750W|Core V21|280AIO|1TB+2TB.

AMD Ryzen 5(Zen3) @4891|Asus Prime|Corsair 2x16 RGB PRO 3200C16 @3800C18|Intel Arc LE @2740MHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 3.0x2 Kingston A1000 1500/1000 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Samsung 1TB i RAID 0.

Permalänk
Medlem

VA!
Är det nyhetstorka?

Verkligen oseriöst mot Power King, vad har ni emot den drycken?

Chockad...

Visa signatur

Engineer who prefer thinking out of the box and isn't fishing likes, fishing likes is like fishing proudness for those without ;-)
If U don't like it, bite the dust :D
--
I can Explain it to you, but I can't Understand it for you!

Permalänk
Avstängd

Hah, påminner om de gamla goda tiderna när vissa sidor t.ex. testade tandkräm som kylpasta

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR