Irriterande pop-up på Iphone

Permalänk
Medlem

Irriterande pop-up på Iphone

Någon som vet vad detta meddelande betyder? Och framförallt hur man blir av med det?

Poppar upp lite titt som tätt i min sambos Iphone SE (2020). Började för någon vecka sen och verkar komma till synes helt random på dygnet, kanske 5-6 gånger / dag.

Min första tanke var att hon hade någon websida öppen i bakgrunden i Safari men så var inte fallet. Hon har inte heller installerat några appar på länge.

Någon som har en idé?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Hmm det där är faktiskt ganska suspekt.

Har hon någon VPN profil installerad? (Syns i Inställningar > VPN... syns inte VPN menyn har hon nog inte det)

Kan prova nollställa inställningar också. Settings > General > Transfer or Reset iPhone > Reset - och ta All Settings eller åtminstone Network Settings där.

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av CymbalCrasher:

Ja jag lyckades googla mig fram till det där också, glömde skriva det. Men hittar bara om hur man tar bort det på dator inte iphone.

Skrivet av lambdan:

Hmm det där är faktiskt ganska suspekt.

Har hon någon VPN profil installerad? (Syns i Inställningar > VPN... syns inte VPN menyn har hon nog inte det)

Kan prova nollställa inställningar också. Settings > General > Transfer or Reset iPhone > Reset - och ta All Settings eller åtminstone Network Settings där.

Ingen VPN men bra tips att rensa inställningar, jag har föreslagit att återställa den helt men hon tycker det är jobbigt att lägga in mobilt bank-id, swish osv igen

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av immutable:

hon tycker det är jobbigt att lägga in mobilt bank-id, swish osv igen

Förståeligt, jag håller med.

Är det bara i Mail appen det dyker upp eller dyker det upp i andra appar också?

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av lambdan:

Förståeligt, jag håller med.

Är det bara i Mail appen det dyker upp eller dyker det upp i andra appar också?

Dyker upp överallt. Kan vara i webläsaren, mailen, när man är inne i inställningar och rotar runt (hände mig precis nu)

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av immutable:

Dyker upp överallt. Kan vara i webläsaren, mailen, när man är inne i inställningar och rotar runt (hände mig precis nu)

Den ligger antagligen och försöker konstant komma åt någon sida, och du får upp detta fel oavsett vad du gör på telefonen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av immutable:

Dyker upp överallt. Kan vara i webläsaren, mailen, när man är inne i inställningar och rotar runt (hände mig precis nu)

Hmm, allt jag googlar om detta tyder på att det kommer via Mail. Slutar det dyka upp om ni force quittar Mail appen (och inte startar den igen) eller t.om. kanske tar bort mail kontot eller avinstallerar Mail appen?

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av lambdan:

Hmm det där är faktiskt ganska suspekt.

Har hon någon VPN profil installerad? (Syns i Inställningar > VPN... syns inte VPN menyn har hon nog inte det)

Kan prova nollställa inställningar också. Settings > General > Transfer or Reset iPhone > Reset - och ta All Settings eller åtminstone Network Settings där.

Hittar tyvärr bara två val under Nollställ iphone - "Nollställ" och "Radera allt innehåll och inställningar". Är rädd för att båda dom gör att man måste krånga med bank-id o swish osv... Men finns det ingen annan lösning får det väl bli det.

Andra tankar och idéer mottages tacksamt!

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem

Kolla i inställningarna till Safari om det finns några tillägg installerade.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem
Skrivet av immutable:

Hittar tyvärr bara två val under Nollställ iphone - "Nollställ" och "Radera allt innehåll och inställningar". Är rädd för att båda dom gör att man måste krånga med bank-id o swish osv... Men finns det ingen annan lösning får det väl bli det.

Andra tankar och idéer mottages tacksamt!

Nollställ Nätverk o det borde dyka upp om du trycker Nollställ där. Och sen ber den en skriva in sin kod för att bekräfta så du borde kunna klicka runt där utan oro.

Kolla även under Kalender om hon är prenumererad på någon konstig kalender.

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av lambdan:

Hmm, allt jag googlar om detta tyder på att det kommer via Mail. Slutar det dyka upp om ni force quittar Mail appen (och inte startar den igen) eller t.om. kanske tar bort mail kontot eller avinstallerar Mail appen?

Tack! Hittade felet under e-post inställningarna. Tydligen har det smitit in en prenumeration av någon kalender där.

Nu är det borttaget, hoppas det kan hjälpa någon annan också som hamnar i samma situation!

Visa signatur