Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk

Glöm inte att man kan nyttja benify för ytterliggare 6% rabatt om man slår till på en LG tv hos webhallen med presentkort

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Danzan:

Vad menar du? Det kostar inget att försöka? I värsta fall så får du inget, i bästa fall så hedrar Samsung köpet. Det är en win/win.
Även om chansen är liten. Ditt försök att låta smart var inte så lyckat, du tänker på en för låg nivå. Tänk igenom innan du skriver en toxic kommentar.

Precis så vem f*n vill betala mer än nödvändigt? Det går ingen nöd på Samsung precis.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon333222:

Precis så vem f*n vill betala mer än nödvändigt? Det går ingen nöd på Samsung precis.

Är det någon som fortfarande har beställningen aktiv?
Min blev makulerad samma dag utan förklaring så det vore intressant att se hur de hanterar detta

Permalänk
Inet
Skrivet av haijen:

Dagens ros till @Inet - Ni har grymma erbjudanden i er julkalender - roligt att faktiskt få se lite bra erbjudanden!
...
Dagens ris till @Inet - Ni har för bra erbjudanden i er julkalender, så man hinner (nästan) aldrig köpa något!

Skämt å sido, tar åt oss det för nästa julkalender. Kan tipsa om att vi kör en extra insatt stream nästa tisdag där det eventuellt kan komma lite bra erbjudanden

Skrivet av tomle:

@Inet Vågar man hoppas på en repris på Inets hela julkalender på julafton?
Den där Firecuda 520 2TB hade jag gärna lagt vantarna på...

Hehe, ja den gick åt snabbt. Tyvärr kommer vi inte köra någon repris på den. MEN precis som jag skrev ovanför så kör vi en extra insatt stream nästa tisdag med lite goa erbjudanden

Bara hojta till om ni ha någon fråga eller feedback kring julkalendern!
Tills dess, god jul på er!

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem

10 min fanns ssdn i lager
Köper folk bara för att det är billigt eller har ni behov av disken?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Jallle:

10 min fanns ssdn i lager
Köper folk bara för att det är billigt eller har ni behov av disken?

Man köper på sig och kränger vidare. Nä, skämt åsido. Har inte orkat jaga i jul. Vill ju ha en Switch Lite till ett rimligt pris.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DonutWizard:

Glöm inte att man kan nyttja benify för ytterliggare 6% rabatt om man slår till på en LG tv hos webhallen med presentkort

Förutsatt att man hinner det innan priset höjs... Inte länge det var nedsatt.

Visa signatur

| Fractal Design Compact 7 Vit - MSI Tomahawk x570 - Ryzen 5600X - PNY 4070Ti Super - 32GB Corsair 3200Mhz CL16 | ASUS MG279Q - 2560x1440, 144Hz, IPS, Freesync |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jallle:

10 min fanns ssdn i lager
Köper folk bara för att det är billigt eller har ni behov av disken?

Tror folk bara köper för att ha, inte behov...

@Inet: man kanske ska sprida ut erbjudanden och skicka till specifika kunder som handlar hos er men inte tagit del av så många drops? Ge folk en timme, sedan öppna upp de som är kvar?

Vissa vill inte köpa utan att tänka, och det känns som vissa säljer vidare. Bättre om sakerna köps av de som behöver, men kanske svårt att uppnå?

Permalänk
Inet
Skrivet av medbor:

Tror folk bara köper för att ha, inte behov...

@Inet: man kanske ska sprida ut erbjudanden och skicka till specifika kunder som handlar hos er men inte tagit del av så många drops? Ge folk en timme, sedan öppna upp de som är kvar?

Vissa vill inte köpa utan att tänka, och det känns som vissa säljer vidare. Bättre om sakerna köps av de som behöver, men kanske svårt att uppnå?

Tycker det låter som en bra idé. Ska ta vidare det till vår kundklubb!
Ett alternativ som vi också kan göra är fler produkter fast lite högre kampanjpris. Men alltid svårt det där att försöka få alla nöjda

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem

Hann köpa dagens m2 ssd för 699:- och är glad för det, blir utmärkt att addera till burken som används av tanten

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inet:

Tycker det låter som en bra idé. Ska ta vidare det till vår kundklubb!
Ett alternativ som vi också kan göra är fler produkter fast lite högre kampanjpris. Men alltid svårt det där att försöka få alla nöjda

Jag gillar bara inte sekundstressen när priset kanske ändras när man kommer till kassan, skulle vara trevligt om man kunde reflektera eller ge sin rabatt till en kompis som behöver enheten mer? I alla fall undvika bottar och prisjägare som köper allt de kan och i många fall säljer vidare

Försöker bara tänka utanför lådan här

Att låsa upp ett erbjudande för specifika kunder borde inte vara helt omöjligt tänker jag och har man en stund på sig kan man ju köpa ändå

Permalänk
Medlem

Om jag ska vara ärlig är jag rätt besviken på Inets julkalender i år.
Jag har inte haft möjligheten att köpa i princip något eftersom allt är slutsålt när man har rast eller slutat arbeta Jag slutade tillock med att kolla efter tag då det inte var någon idé och bara blev besviken.

Jag hade hellre haft 'sämre' saker som jag har chans på eller att erbjudanden släpps på en tid där majoriteten av människor har en chans att handla på, dvs, runt 16-17.

Visa signatur

Fractal North | AMD 7 7800XD | Asus 1080 TI Turbo | Noctua D15 | MSI B650 Tomahawk | Corsair Dominator Platinum 32GB | MSI A1000G | WB Black NVMe 500 GB | WB Blue NVMe 1 TB | Samsung 840 250GB | Seagate 7200RPM 500GB

Pixel 7 pro

Permalänk
Skrivet av marukusu:

Förutsatt att man hinner det innan priset höjs... Inte länge det var nedsatt.

Kanske var mellandagsrean som av misstag fick en liten smygstart? Jag funderar starkt på en av dessa, men hann inte bestämma mig innan de försvann, så jag hoppas de återkommer i övermorgon.

Visa signatur

Ryzen 5 5600X, 32GB RAM, Asus TUF RTX 3080 OC, Cooler Master NR200P, LG OLED55C1
i7-9700K, 32GB RAM, MSI RTX 2080 Gaming X Trio, Fractal Design Meshify 2 Compact, Xiaomi Curved Gaming Monitor 34

Permalänk
Medlem
Skrivet av FBGKimpan:

Om jag ska vara ärlig är jag rätt besviken på Inets julkalender i år.
Jag har inte haft möjligheten att köpa i princip något eftersom allt är slutsålt när man har rast eller slutat arbeta

Jag hade hellre haft 'sämre' saker som jag har chans på eller att erbjudanden släpps på en tid där majoriteten av människor har en chans att handla på, dvs, runt 16-17.

I managed to buy 2 items, with plenty of time to spare. I could have bought many others as well, but I don't really need those so I left the chances for others.

With that said I am very happy with Inet's campaign. With those prices you can always expect it will go fast. Opening at 16-17 when more people are available will just make thing harder to you,

Permalänk
Medlem
Skrivet av delta76:

I managed to buy 2 items, with plenty of time to spare. I could have bought many others as well, but I don't really need those so I left the chances for others.

With that said I am very happy with Inet's campaign. With those prices you can always expect it will go fast. Opening at 16-17 when more people are available will just make thing harder to you,

Hur blir det svårare? Jag hade inte ens möjligheten. Det är jag nog inte ensam om.

Visa signatur

Fractal North | AMD 7 7800XD | Asus 1080 TI Turbo | Noctua D15 | MSI B650 Tomahawk | Corsair Dominator Platinum 32GB | MSI A1000G | WB Black NVMe 500 GB | WB Blue NVMe 1 TB | Samsung 840 250GB | Seagate 7200RPM 500GB

Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av FBGKimpan:

Hur blir det svårare? Jag hade inte ens möjligheten. Det är jag nog inte ensam om.

När i5 droppades på deras bf stream så var det slut på 20sekunder.
Nu tar det iallafall 10min.
Sen finns ju alltid det omvända, vi som inte kan runt 17.

Finns alltid några som inte kan oavsett tidpunkt. Kl 10 tycker jag personligen är en bra tid.

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishchef_90:

När i5 droppades på deras bf stream så var det slut på 20sekunder.
Nu tar det iallafall 10min.
Sen finns ju alltid det omvända, vi som inte kan runt 17.

Finns alltid några som inte kan oavsett tidpunkt. Kl 10 tycker jag personligen är en bra tid.

Det är sant men objektivt är nog 10 inte den bästa tiden. Alla erbjudanden har varit bra men inte så tillgängliga. Ett förslag kanske är att ha två drops? Tidigt och senare på kvällen.

Visa signatur

Fractal North | AMD 7 7800XD | Asus 1080 TI Turbo | Noctua D15 | MSI B650 Tomahawk | Corsair Dominator Platinum 32GB | MSI A1000G | WB Black NVMe 500 GB | WB Blue NVMe 1 TB | Samsung 840 250GB | Seagate 7200RPM 500GB

Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av FBGKimpan:

Om jag ska vara ärlig är jag rätt besviken på Inets julkalender i år.
Jag har inte haft möjligheten att köpa i princip något eftersom allt är slutsålt när man har rast eller slutat arbeta Jag slutade tillock med att kolla efter tag då det inte var någon idé och bara blev besviken.

Jag hade hellre haft 'sämre' saker som jag har chans på eller att erbjudanden släpps på en tid där majoriteten av människor har en chans att handla på, dvs, runt 16-17.

Exakt detta jag menar @Inet

Alla har inte tid att spamma F5 på specifika tider varje dag, så fördelningen blir inte jämn

Permalänk
Medlem

Jag anser att 10:00 är en utmärkt tid, de flesta bör ha vaknat och alla har en ärlig chans tidigt på dagen att kunna ta del av erbjudandet.

Varför skulle ett godtyckligt byte av tid innebära en förbättring?

Då vore det lämpligare med flera drops under dagen, att det fördelas på ex. 4 tillfällen istället.

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeig:

Jag anser att 10:00 är en utmärkt tid, de flesta bör ha vaknat och alla har en ärlig chans tidigt på dagen att kunna ta del av erbjudandet.

Varför skulle ett godtyckligt byte av tid innebära en förändring?

Då vore det lämpligare med flera drops under dagen, att det fördelas på ex. 4 tillfällen istället.

Mvh

Klockan 10 är en tid på dagen då en stor majoritet av Sverige arbetar och inte har möjligheten att gå ifrån sitt arbete för att kolla en julkalender. Klockan 12 hade varit bättre då det är en standard lunch tid.

Visa signatur

Fractal North | AMD 7 7800XD | Asus 1080 TI Turbo | Noctua D15 | MSI B650 Tomahawk | Corsair Dominator Platinum 32GB | MSI A1000G | WB Black NVMe 500 GB | WB Blue NVMe 1 TB | Samsung 840 250GB | Seagate 7200RPM 500GB

Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av FBGKimpan:

Klockan 10 är en tid på dagen då en stor majoritet av Sverige arbetar och inte har möjligheten att gå ifrån sitt arbete för att kolla en julkalender. Klockan 12 hade varit bättre då det är en standard lunch tid.

Jag tror nog majoriteten i Sverige äter innan 12, byggen är 9:30-10:30. Kontor 11-12(?)

Jag tycker snarare 2x drops är en bättre lösning.

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inet:

https://media.giphy.com/media/RFDXes97gboYg/giphy.gif
Skämt å sido, tar åt oss det för nästa julkalender. Kan tipsa om att vi kör en extra insatt stream nästa tisdag där det eventuellt kan komma lite bra erbjudanden
Hehe, ja den gick åt snabbt. Tyvärr kommer vi inte köra någon repris på den. MEN precis som jag skrev ovanför så kör vi en extra insatt stream nästa tisdag med lite goa erbjudanden

Bara hojta till om ni ha någon fråga eller feedback kring julkalendern!
Tills dess, god jul på er!

Rosen var mkt större än risen

Nu har det ju kommit lite idéer här i tråden. En idé kanske skulle vara att ha erbjudanden på veckodagarna som eventuellt släpps vid två tider på dygnet (10 är en rätt bra tid ändå som förmiddagstid) som föreslagits. Veckodagarna kan ju då ha bra erbjudanden men inte "all-in" på dessa - då kan krutet läggas på helgluckorna för då lär väl i alla fall en större andel ha möjlighet att F5:a kl 10 (Ja, folk jobbar helg också men det finns ju ingen tid som passar alla).

Visa signatur

Ryzen 5800X, Asus ROG Strix B550-E Gaming, Asus ROG Strix 3080 Ti OC, G.Skill Trident Z Neo DDR4 32 GB RAM@3600 MHz cl16, LG 34GN850 + Acer Predator XB271HU

Permalänk
Medlem

There will be no time fits all. I think @Inet did a great job with those. I know some of you will be happy and some will not, but isn't that life always?

They also had events at 17:00 before btw :). So let's just appreciate they did their best to give us great prices (while they can still make a profit)

Permalänk
Medlem

Hade tänkt byta ut min gamla till en stor 1TB.
Trodde inte dem skulle gå så snabbt.. men borde förstått det

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus|Ryzen 7600X / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @6000 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | SteelS Apex 7 | Razer Viper Ultimate | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Skrivet av Aeig:

Jag anser att 10:00 är en utmärkt tid, de flesta bör ha vaknat och alla har en ärlig chans tidigt på dagen att kunna ta del av erbjudandet.

Varför skulle ett godtyckligt byte av tid innebära en förbättring?

Då vore det lämpligare med flera drops under dagen, att det fördelas på ex. 4 tillfällen istället.

Mvh

Alla har vaknat? Klockan 10:00 sitter jag på jobbet, vilket jag tror rätt många gör. Jag har möjlighet att smita in på sidan då jag jobbar vid datorn, men på mitt gamla jobb hade jag inte haft en suck eftersom att jag då jobbade med strikt hygien och inte hade tillgång till vare sig dator eller telefon.

Visa signatur

Asus P8Z68 Deluxe/Gen Sock 1155 -- Inte Core I7 2700K@4.5Ghz -- EVGA GeForce GTX 970 SSC GAMING ACX 2.0+ -- Corsair 16GB DDR3 Vengeance 1.5V Low Blue -- SSD OCZ Agility 3 120GB -- Microsoft Windows 7 -- Foldar med cirka 180k PPD (körs ej 24/7)

Permalänk
Medlem

Varje gång jag tänker på alla dessa superpris deals från Inet så tänker jag alltid att man måste nästan vara arbetslös för att ens kunna nappa i tid xD

Kl 10 är ju helt random.

Det är riktigt trevligt av inet bjuda på fina priser dock så jag klagar inte men det går att justera det lite grand bara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Techlab:

Varje gång jag tänker på alla dessa superpris deals från Inet så tänker jag alltid att man måste nästan vara arbetslös för att ens kunna nappa i tid xD

Kl 10 är ju helt random.

Det är riktigt trevligt av inet bjuda på fina priser dock så jag klagar inte men det går att justera det lite grand bara.

Jag har turen att ha lunch kl 10 så det har passat mig galant, dock missade jag gpu droppet som jag eventuellt hade nappat på

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inet:

Tycker det låter som en bra idé. Ska ta vidare det till vår kundklubb!
Ett alternativ som vi också kan göra är fler produkter fast lite högre kampanjpris. Men alltid svårt det där att försöka få alla nöjda

Nä, riktigt bra erbjudanden på få produkter, precis som ni gjort, är mycket bättre

Permalänk
Medlem
Skrivet av Techlab:

Varje gång jag tänker på alla dessa superpris deals från Inet så tänker jag alltid att man måste nästan vara arbetslös för att ens kunna nappa i tid xD

Kl 10 är ju helt random.

Det är riktigt trevligt av inet bjuda på fina priser dock så jag klagar inte men det går att justera det lite grand bara.

Jag har turen att jag inte jobbar vid någon rullband utan kan ta rast när jag vill. Chefen bryr sig inte nämnvärt om när jag jobbar sålänge det lilla som ska göras blir gjort. Kan sova hela dagen på jobbet om jag vill och gör det ofta haha.

Visa signatur

Ryzen 7 2700 @ 4.0Ghz, X470 Taichi, 16gb ram @ 3200 mhz, GTS V8 Cpu Cooler, Gigabyte 5700XT.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Techlab:

Varje gång jag tänker på alla dessa superpris deals från Inet så tänker jag alltid att man måste nästan vara arbetslös för att ens kunna nappa i tid xD

Kl 10 är ju helt random.

Det är riktigt trevligt av inet bjuda på fina priser dock så jag klagar inte men det går att justera det lite grand bara.

Man behöver knappast vara arbetslös för att kunna ta någon minut för att titta vad dagens deal är. Många har jobb där de vid behov kan ta en kort paus lite när som helst. Med tanke på att en hel del jobbar hemifrån på grund av pandemin så blir ju detta ännu enklare.

Förstår dock mycket väl att alla inte har möjlighet till detta, vilket naturligtvis är tråkigt.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q