Tråden för hörlursgalningar! Lurar, förstärkare, dacs, pads osv osv It´s all here!

Permalänk
Medlem

Tackar för all input, får se om det blir några fler lurar, blir väl om man hittar någon pangdeal på lcd-2, tycker det flesta verkar vilja ha väldigt mycket för dem 😅

Visa signatur

CPU: R7 5800X3D | GPU: XFX 6900XT Merc 319 | MB: Gigabyte X570 PRO-I| RAM: 2x16 Corsair LPX@3600MHz CL18|Cooling: Scythe Ninja 5 (Noctua A12x25)|PSU: Corsair SF750|SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB + Corsair MP510 4TB + Samsung 850 EVO 2TB + Samsung 850 PRO 2TB|CASE:NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av sweisdapro:

Tackar för all input, får se om det blir några fler lurar, blir väl om man hittar någon pangdeal på lcd-2, tycker det flesta verkar vilja ha väldigt mycket för dem 😅

Då vill du bara inte ha dem nog!

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Söker köphjälp.

Funderar på Beyerdynamic DT 177x GO samt Shure SRH1540. Har kört Sennheiser i alla år men det finns liksom inget de har closed back mellan HD569 (som jag har nu) och typ Hd800. Har haft HD6xx som var ljuvliga, men de har ju absolut noll isolering. Hd569 är riktigt tråkiga för musik men isolerar skitbra och är mycket sköna.

177x hade vart rätt givet om det inte var för typ 1600kr i importkostnader. Blir stört dyrt. Så budget helst kring <4500.

Främsta användningsområde är spel, men diverse elektronisk musik också. Ambient, diverse experimentellt elektroniskt, snabba hårda basar och hiphop är väl det jag lyssnar på. Ej comp fps, utan jag spelar äventyr, open world, rpgs. Tänk atmosfär och inte höra fotsteg.

Måste vara closed och bra passivt isolerade - ej ANC (behöver stänga ute lågfrekvent buller vilket ANC enbart förstärker, har testat).

Djupa stora pads är ett krav också. Dt770 t ex sitter ej bra på mig, medan jag inte störs av Sennheisers kåpor och sånt. Ogillar också hög sibilance (s-ljud) så helst rätt varmt utan superskarp diskant och med bra mids/bas.

Ska användas med en Soundblaster G6 (funkar över usb med ps5) så inget tungdrivet.

Har jag missat några lurar? Erfarenheter av Shure SRH1540? Hade helt missat deras existens, de verkar väldigt bra. Har kass koll på mer "specifika" märken som typ Focal.

Visa signatur

Asus Ap201, beQuiet Straight Power 1000W, ASUS TUF B650 Plus Wifi, 7600x @ ecomode, ASUS TUF 4090 @ 70% PL, 32gb 5600mhz Kingston, WD SN850 1TB, LG C9, Quest 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Då vill du bara inte ha dem nog!

Helt klart sant
Men för de pengarna så köper jag nog hellre M1570 c:

Visa signatur

CPU: R7 5800X3D | GPU: XFX 6900XT Merc 319 | MB: Gigabyte X570 PRO-I| RAM: 2x16 Corsair LPX@3600MHz CL18|Cooling: Scythe Ninja 5 (Noctua A12x25)|PSU: Corsair SF750|SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB + Corsair MP510 4TB + Samsung 850 EVO 2TB + Samsung 850 PRO 2TB|CASE:NR200P

Permalänk
Skrivet av Ridebird:

Söker köphjälp.

Funderar på Beyerdynamic DT 177x GO samt Shure SRH1540. Har kört Sennheiser i alla år men det finns liksom inget de har closed back mellan HD569 (som jag har nu) och typ Hd800. Har haft HD6xx som var ljuvliga, men de har ju absolut noll isolering. Hd569 är riktigt tråkiga för musik men isolerar skitbra och är mycket sköna.

177x hade vart rätt givet om det inte var för typ 1600kr i importkostnader. Blir stört dyrt. Så budget helst kring <4500.

Främsta användningsområde är spel, men diverse elektronisk musik också. Ambient, diverse experimentellt elektroniskt, snabba hårda basar och hiphop är väl det jag lyssnar på. Ej comp fps, utan jag spelar äventyr, open world, rpgs. Tänk atmosfär och inte höra fotsteg.

Måste vara closed och bra passivt isolerade - ej ANC (behöver stänga ute lågfrekvent buller vilket ANC enbart förstärker, har testat).

Djupa stora pads är ett krav också. Dt770 t ex sitter ej bra på mig, medan jag inte störs av Sennheisers kåpor och sånt. Ogillar också hög sibilance (s-ljud) så helst rätt varmt utan superskarp diskant och med bra mids/bas.

Ska användas med en Soundblaster G6 (funkar över usb med ps5) så inget tungdrivet.

Har jag missat några lurar? Erfarenheter av Shure SRH1540? Hade helt missat deras existens, de verkar väldigt bra. Har kass koll på mer "specifika" märken som typ Focal.

Audio Technica ATH-A990Z

Jag föredrar AT. Det är rakt på och låter mer rent och mer skoj än Sennheiser.
Ända negativa är att de finns mest bara att köpa online.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mumu55:

Såg att du har Hidisz S9 Pro. Kan du berätta något om den? Har du använt den med IEMs, hörs något brus etc?

Yes!

Jag "behövde" en förstärkare till mitt arbete men då jag släpar laptopen fram och tillbaka varje skift så var det viktigt att den var portabel.

Egentligen var det ordinarie S9 jag trodde jag köpte..

https://www.audiosciencereview.com/forum/index.php?threads/hi...

men efter ett tag upptäckte jag att det visst var Pro jag hade köpt..

https://hiendportable.com/hidizs-s9-pro-english-review/

Som mätningarna antyder så har den klockren prestanda och jag kan inte anmärka på någonting. Den driver mina ATH-M50x så pass att lurarna skakar och de börjar dista kanske vid 70% utstyrning. För Sundara så ger den mer än tillräcklig ljudstyrka för normalt användande men personligen vill jag ha minst 50% headroom så den används enbart som DAC hemmavid. 2,5 mm balanserade kablar är beställda och då hoppas jag kunna sätta min Magni 2 i vardagsrummet istället.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 17,3", 5800H, 3070 140 W, 2 TB
Logitech G Pro Wireless & G613 keyboard
Hifiman Sundara, Sennheiser PXC-550 II / Hidisz S9 Pro, Schiit Magni 2

Singleplayertopplistan utan ranking: Duke Nukem' 3D, Doom: Eternal, Half-life I & II, Super Mario 64 & Galaxy I & II, Resident Evil II (PSX), Metal Gear Solid, Final Fantasy VII (PSX), The Last of Us I & II, Fallout 3, New Vegas & 4, Cyberpunk 2077

Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av backspace:

MQA används fortfarande som säljargument när det är en ormoljeprodukt.
Konstigt.

Balla förkortningar har väl alltid använts för att sälja teknik Och MQA sitter väl native i varenda ESS chip numera. Men trist om det ligger licenspengar bakom som påverkar priset. Särskilt när så få verkar använda MQA.

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av Snudge_B:

Jag har iofs inte PRO versionen utan vanliga, men jag tycker den är riktigt bra faktiskt. Som jag förstått det så ska PRO vara ännu mer kraftfull och med ESS-chip istället för AK. Som sagt, kanske helt irrelevant eftersom den inte tillverkas längre, men jag använder min till mina Sundaras, och tycker den både driver bra, och låter bra också. Inget brus, och både balanserad ut samt vanlig ut låter riktigt bra. Kör den med min Samsung S21 och UAPP (som jag EQ:at). För priset är iaf jag nöjd (c:a 1000:- direkt från Hidizs hemsida i april 2021. Ingen tull och snabb lev.-tid).

Ok bra att veta. Har en Samsung S20 och då borde Hidizs fungera utan krångel där också.

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elfsberg:

Egentligen var det ordinarie S9 jag trodde jag köpte..

https://www.audiosciencereview.com/forum/index.php?threads/hi...

men efter ett tag upptäckte jag att det visst var Pro jag hade köpt..

Köpte S9 baserat på Amirs review också. AK chippen tog ju slut i princip samtidigt som S9 lanserades (köpte en av de sista exemplaren hos Hidisz själva, men det visste jag inte då), så de blev ju tvungna att använda Ess-chip istället och vips så var S9 PRO född istället.

Visa signatur

B650M AORUS ELITE AX ICE | AMD Ryzen 7800X3D | Corsair H100i Elite Capellix White | G.Skill Trident Z5 Neo 32GB DDR5 6000MHz CL30 | ASUS GeForce RTX 4070 Super 12GB Dual OC | Lian Li PC-O11 Dynamic Mini Snow Edition | Corsair SF750 750W 80+ Platinum | 34" Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 3440x1440p 144Hz

Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av Elfsberg:

Yes!

Jag "behövde" en förstärkare till mitt arbete men då jag släpar laptopen fram och tillbaka varje skift så var det viktigt att den var portabel.

Egentligen var det ordinarie S9 jag trodde jag köpte..

https://www.audiosciencereview.com/forum/index.php?threads/hi...

men efter ett tag upptäckte jag att det visst var Pro jag hade köpt..

https://hiendportable.com/hidizs-s9-pro-english-review/

Som mätningarna antyder så har den klockren prestanda och jag kan inte anmärka på någonting. Den driver mina ATH-M50x så pass att lurarna skakar och de börjar dista kanske vid 70% utstyrning. För Sundara så ger den mer än tillräcklig ljudstyrka för normalt användande men personligen vill jag ha minst 50% headroom så den används enbart som DAC hemmavid. 2,5 mm balanserade kablar är beställda och då hoppas jag kunna sätta min Magni 2 i vardagsrummet istället.

Låter intressant. Kanske för kraftfull för mina Andromeda, får läsa på lite mer.
Går att få för $98,8 nu från Hidizs.net fri frakt. Märkligt med EU VAT Free, blir det påslag eller inte?
https://www.hidizs.net/products/hidizs-s9-pro-balanced-single...

Subtotal: $104.00 -> $98,8 med kod "BF5%"
European VAT Tax: FREE

Edit: Får den för $104 från AliX också inkl EU VAT och frakt. Gissar att Hidizs har räknat in EU VAT.

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Medlem

Det var inga gömda kostnader för mig, om jag minns rätt.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 17,3", 5800H, 3070 140 W, 2 TB
Logitech G Pro Wireless & G613 keyboard
Hifiman Sundara, Sennheiser PXC-550 II / Hidisz S9 Pro, Schiit Magni 2

Singleplayertopplistan utan ranking: Duke Nukem' 3D, Doom: Eternal, Half-life I & II, Super Mario 64 & Galaxy I & II, Resident Evil II (PSX), Metal Gear Solid, Final Fantasy VII (PSX), The Last of Us I & II, Fallout 3, New Vegas & 4, Cyberpunk 2077

Permalänk
Medlem
Skrivet av backspace:

MQA används fortfarande som säljargument när det är en ormoljeprodukt.
Konstigt.

Hur är det konstigt med tanke på allt skräp som säljs inom ljudbranschen? MQA är väl bland de harmlösare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oatp1b1:

Hur är det konstigt med tanke på allt skräp som säljs inom ljudbranschen? MQA är väl bland de harmlösare.

Vuxna män sätter spikes under apparaterna för att förbättra dem och de kan tillochmed höra skillnaden.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 17,3", 5800H, 3070 140 W, 2 TB
Logitech G Pro Wireless & G613 keyboard
Hifiman Sundara, Sennheiser PXC-550 II / Hidisz S9 Pro, Schiit Magni 2

Singleplayertopplistan utan ranking: Duke Nukem' 3D, Doom: Eternal, Half-life I & II, Super Mario 64 & Galaxy I & II, Resident Evil II (PSX), Metal Gear Solid, Final Fantasy VII (PSX), The Last of Us I & II, Fallout 3, New Vegas & 4, Cyberpunk 2077

Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av Ridebird:

Söker köphjälp.

Funderar på Beyerdynamic DT 177x GO samt Shure SRH1540. Har kört Sennheiser i alla år men det finns liksom inget de har closed back mellan HD569 (som jag har nu) och typ Hd800. Har haft HD6xx som var ljuvliga, men de har ju absolut noll isolering. Hd569 är riktigt tråkiga för musik men isolerar skitbra och är mycket sköna.

177x hade vart rätt givet om det inte var för typ 1600kr i importkostnader. Blir stört dyrt. Så budget helst kring <4500.

Främsta användningsområde är spel, men diverse elektronisk musik också. Ambient, diverse experimentellt elektroniskt, snabba hårda basar och hiphop är väl det jag lyssnar på. Ej comp fps, utan jag spelar äventyr, open world, rpgs. Tänk atmosfär och inte höra fotsteg.

Måste vara closed och bra passivt isolerade - ej ANC (behöver stänga ute lågfrekvent buller vilket ANC enbart förstärker, har testat).

Djupa stora pads är ett krav också. Dt770 t ex sitter ej bra på mig, medan jag inte störs av Sennheisers kåpor och sånt. Ogillar också hög sibilance (s-ljud) så helst rätt varmt utan superskarp diskant och med bra mids/bas.

Ska användas med en Soundblaster G6 (funkar över usb med ps5) så inget tungdrivet.

Har jag missat några lurar? Erfarenheter av Shure SRH1540? Hade helt missat deras existens, de verkar väldigt bra. Har kass koll på mer "specifika" märken som typ Focal.

Har haft Shure SRH1540 och föredrar mina gamla Denon AH-D2000 och Fostex TH-X00 Purpleheart alla dagar i veckan Men Fostex isolerar sådär och gamla Denon ännu sämre där.
Det var något i signaturen hos Shure som inte klickade helt för mig, för mycket grain i mellanregistret eller nåt.

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mumu55:

Låter intressant. Kanske för kraftfull för mina Andromeda, får läsa på lite mer.
Går att få för $98,8 nu från Hidizs.net fri frakt. Märkligt med EU VAT Free, blir det påslag eller inte?
https://www.hidizs.net/products/hidizs-s9-pro-balanced-single...

Subtotal: $104.00 -> $98,8 med kod "BF5%"
European VAT Tax: FREE

Edit: Får den för $104 från AliX också inkl EU VAT och frakt. Gissar att Hidizs har räknat in EU VAT.

Skrivet av Elfsberg:

Det var inga gömda kostnader för mig, om jag minns rätt.

Samma här. Det priset som annonserades på sidan, var det priset jag betalade.

Visa signatur

B650M AORUS ELITE AX ICE | AMD Ryzen 7800X3D | Corsair H100i Elite Capellix White | G.Skill Trident Z5 Neo 32GB DDR5 6000MHz CL30 | ASUS GeForce RTX 4070 Super 12GB Dual OC | Lian Li PC-O11 Dynamic Mini Snow Edition | Corsair SF750 750W 80+ Platinum | 34" Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 3440x1440p 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elfsberg:

Audiosciencereview verkar göra sin equalizing helt på gehör.
Här är en dude som gör på annat vis:

https://www.reddit.com/r/oratory1990/wiki/index/list_of_prese...

Får jag fråga en sak angående detta - Om man följer länken till X2HR oratory1990 x2hr så presenterar han EQ för att följa harmankurvan bättre - Jag noterade nu dock att alla band utom "band 2" ligger som peakfilter, som istället ligger som LOW_SHELF. Om man kollar på andra lurars förslag ser det ofta ut som att det finns en LOW_SHELF på lägsta frekvensen samt en HIGH_SHELF på högsta - Varför blir det inte så på X2HR?

Mvh //en oupplyst

Permalänk
Skrivet av Mumu55:

Balla förkortningar har väl alltid använts för att sälja teknik Och MQA sitter väl native i varenda ESS chip numera. Men trist om det ligger licenspengar bakom som påverkar priset. Särskilt när så få verkar använda MQA.

Det är varumärkets aktör som betalar om de vill ha MQA. Har Inget med chipet att göra.

Permalänk
Skrivet av oatp1b1:

Hur är det konstigt med tanke på allt skräp som säljs inom ljudbranschen? MQA är väl bland de harmlösare.

Eller inte varför den här. Var på demo med NAIM och deras nya NDX med försteg och klabbet med Audiovector R6 och den snälle britten försökte argumentera att Qubos lät bättre än Tidal eftersom de tydligen har haft samarbete med Qubos (vet jag stavar fel)
Frågade snällt om man kunde jämföra. Vissa tyckte det fanns skillnad. Mig höll masken och tyckte nej. Om du hör det så är det ren placebo. Allt lät fint. Diskanten i Audiovector är för skarp i mina öron. Aldrig i livet jag hadde lagt de pengarna. Bara elektronik kostade runt 250k. Där kan vi snacka försäljning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pzors:

Får jag fråga en sak angående detta - Om man följer länken till X2HR oratory1990 x2hr så presenterar han EQ för att följa harmankurvan bättre - Jag noterade nu dock att alla band utom "band 2" ligger som peakfilter, som istället ligger som LOW_SHELF. Om man kollar på andra lurars förslag ser det ofta ut som att det finns en LOW_SHELF på lägsta frekvensen samt en HIGH_SHELF på högsta - Varför blir det inte så på X2HR?

Mvh //en oupplyst

En shelf tar alla frekvenser från brytpunkten medans en peak ju börjar och slutar. Low shelf från 100 höjer alltså alla frekvenser under 100 Hz. Med Q bestämmer du hur skarp brytningen ska vara, kanske kan man kalla det avrullning.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 17,3", 5800H, 3070 140 W, 2 TB
Logitech G Pro Wireless & G613 keyboard
Hifiman Sundara, Sennheiser PXC-550 II / Hidisz S9 Pro, Schiit Magni 2

Singleplayertopplistan utan ranking: Duke Nukem' 3D, Doom: Eternal, Half-life I & II, Super Mario 64 & Galaxy I & II, Resident Evil II (PSX), Metal Gear Solid, Final Fantasy VII (PSX), The Last of Us I & II, Fallout 3, New Vegas & 4, Cyberpunk 2077

Permalänk
Skrivet av Elfsberg:

Vuxna män sätter spikes under apparaterna för att förbättra dem och de kan tillochmed höra skillnaden.

Man skulle teoretiskt kunna höra skillnad. Till det sämre. 😂
Man får en rumskoppling som med en dålig låda som vibrerar skulle kunna fortplanta sig till golvet.
Gammalt hus med knarrande golv=större hörbar skillnad. 😛😛

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elfsberg:

Vuxna män sätter spikes under apparaterna för att förbättra dem och de kan tillochmed höra skillnaden.

Jag vill nästa sticka ut hakan och hävda att esoteriska strömkablar är harmlösa jämfört med t.ex. https://www.synergisticresearch.com/acoustics/blackbox/ eller https://www.shakti-innovations.com/product/shakti-stone/

Skrivet av Buddaz112:

Eller inte varför den här. Var på demo med NAIM och deras nya NDX med försteg och klabbet med Audiovector R6 och den snälle britten försökte argumentera att Qubos lät bättre än Tidal eftersom de tydligen har haft samarbete med Qubos (vet jag stavar fel)
Frågade snällt om man kunde jämföra. Vissa tyckte det fanns skillnad. Mig höll masken och tyckte nej. Om du hör det så är det ren placebo. Allt lät fint. Diskanten i Audiovector är för skarp i mina öron. Aldrig i livet jag hadde lagt de pengarna. Bara elektronik kostade runt 250k. Där kan vi snacka försäljning.

Qobuz är lossless, Tidal är inte det. Det är anledning nog för mig att välja den förra snarare än den senare. Dessutom är Qobuz billigare.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Elfsberg:

Vuxna män sätter spikes under apparaterna för att förbättra dem och de kan tillochmed höra skillnaden.

Ja det händer nog dagligen men smarta män använder mjuka fötter om de inte kan öka massan.

Skrivet av Distordera:

Man skulle teoretiskt kunna höra skillnad. Till det sämre. 😂
Man får en rumskoppling som med en dålig låda som vibrerar skulle kunna fortplanta sig till golvet.
Gammalt hus med knarrande golv=större hörbar skillnad. 😛😛

Man brukar mycket ofta kunna höra skillnad.
Har ni aldrig gått på audiofildagis så ni fått lära er grunderna från unga år?
Se här hur de unga audiofilernas utbildning börjar

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av Ridebird:

Söker köphjälp.

Funderar på Beyerdynamic DT 177x GO samt Shure SRH1540. Har kört Sennheiser i alla år men det finns liksom inget de har closed back mellan HD569 (som jag har nu) och typ Hd800. Har haft HD6xx som var ljuvliga, men de har ju absolut noll isolering. Hd569 är riktigt tråkiga för musik men isolerar skitbra och är mycket sköna.

177x hade vart rätt givet om det inte var för typ 1600kr i importkostnader. Blir stört dyrt. Så budget helst kring <4500.

Främsta användningsområde är spel, men diverse elektronisk musik också. Ambient, diverse experimentellt elektroniskt, snabba hårda basar och hiphop är väl det jag lyssnar på. Ej comp fps, utan jag spelar äventyr, open world, rpgs. Tänk atmosfär och inte höra fotsteg.

Måste vara closed och bra passivt isolerade - ej ANC (behöver stänga ute lågfrekvent buller vilket ANC enbart förstärker, har testat).

Djupa stora pads är ett krav också. Dt770 t ex sitter ej bra på mig, medan jag inte störs av Sennheisers kåpor och sånt. Ogillar också hög sibilance (s-ljud) så helst rätt varmt utan superskarp diskant och med bra mids/bas.

Ska användas med en Soundblaster G6 (funkar över usb med ps5) så inget tungdrivet.

Har jag missat några lurar? Erfarenheter av Shure SRH1540? Hade helt missat deras existens, de verkar väldigt bra. Har kass koll på mer "specifika" märken som typ Focal.

Tycker du ska provlyssna Denon AH-D5200. Den skulle kunna passa dig. Har för mig den isolerar bättre än de gamla syskonen Denon AH-D2000/5000/7000 och Fostex TH/TR modellerna. Var nere på 3900kr på Black Week på Amazon.se

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Ja det händer nog dagligen men smarta män använder mjuka fötter om de inte kan öka massan.

Man brukar mycket ofta kunna höra skillnad.
Har ni aldrig gått på audiofildagis så ni fått lära er grunderna från unga år?
Se här hur de unga audiofilernas utbildning börjar
https://www.youtube.com/watch?v=lf3A9nlvUDw

För oss med bass shakers så är det ju bekant att golv kan agera membran och spela musik rätt så bra

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mumu55:

Tycker du ska provlyssna Denon AH-D5200. Den skulle kunna passa dig. Har för mig den isolerar bättre än de gamla syskonen Denon AH-D2000/5000/7000 och Fostex TH/TR modellerna. Var nere på 3900kr på Black Week på Amazon.se

De var väldigt intressanta. Provlyssnande är nog inte helt möjligt pga bor i obygden. Står mellan de och Shure då det blir samma pris (Denon kostar 4500 på Amazon). Shure ser ju mer bekväma ut helt klart, men verkar som desto fler uppskattar Denonlurarna och som att deras karaktär är kanske lite mer åt det håll jag gillar. Verkar också som att isoleringen på dem är mycket god.

Mycket bra tips, tack.

Visa signatur

Asus Ap201, beQuiet Straight Power 1000W, ASUS TUF B650 Plus Wifi, 7600x @ ecomode, ASUS TUF 4090 @ 70% PL, 32gb 5600mhz Kingston, WD SN850 1TB, LG C9, Quest 2

Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av Ridebird:

De var väldigt intressanta. Provlyssnande är nog inte helt möjligt pga bor i obygden. Står mellan de och Shure då det blir samma pris (Denon kostar 4500 på Amazon). Shure ser ju mer bekväma ut helt klart, men verkar som desto fler uppskattar Denonlurarna och som att deras karaktär är kanske lite mer åt det håll jag gillar. Verkar också som att isoleringen på dem är mycket god.

Mycket bra tips, tack.

Hoppas du hittar något som du gillar
Huvudbandet på Shure skar in lite på mitt huvud. Blev en hotspot på toppen av min skalle efter ett tag. Men sådant är individuellt, min skalle är lite spetsig så.

Och från minnet så isolerar Shure bättre. Minns att jag gillade Shure med gitarrer pga rivet i mellanregistret. Medans Denon passar bättre för EDM och Hiphop i mina öron.

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mumu55:

Hoppas du hittar något som du gillar
Huvudbandet på Shure skar in lite på mitt huvud. Blev en hotspot på toppen av min skalle efter ett tag. Men sådant är individuellt, min skalle är lite spetsig så.

Och från minnet så isolerar Shure bättre. Minns att jag gillade Shure med gitarrer pga rivet i mellanregistret. Medans Denon passar bättre för EDM och Hiphop i mina öron.

+1 på allt du skriver. Sålde av mina 1540 p.g.a. hotspot på huvudet. Alla Denons overear är väldigt (!) bekväma, även om jag föredrar tuningen hos E-MU.

Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av oatp1b1:

+1 på allt du skriver. Sålde av mina 1540 p.g.a. hotspot på huvudet. Alla Denons overear är väldigt (!) bekväma, även om jag föredrar tuningen hos E-MU.

E-MU droppen är live igen. $400-450 beroende på Bambu eller Teak. Frakt $15
https://drop.com/buy/emu-wood-series-headphones

Pris totalt på $415 enligt tullräknaren. Tull är väl 0% på hörlurar? Eller är det 1% som på högtalaraggregat?
Resultat i svenska kronor (SEK)
Tullavgift (0 %) 0,00 kr
Moms (25.0 %) 930,11 kr
Totalt 4 650,54 kr

https://www.tullverket.se/sv/privat/etjansterforprivatpersone...

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mumu55:

Blev det några beställda?

De verkar vara väldigt lika Sundara så jag blev lite tveksam. Är supernöjd med Sundara men det känns lite onödigt. Ska läsa fler intryck och kanske ångrar mig.
Har börjat snegla på IEM:s. Moondrop Blessing 2 Dusk som jag blev intresserad av verkar inte heller finnas i Europa, tyvärr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mumu55:

E-MU droppen är live igen. $400-450 beroende på Bambu eller Teak. Frakt $15
https://drop.com/buy/emu-wood-series-headphones

Pris totalt på $415 enligt tullräknaren. Tull är väl 0% på hörlurar? Eller är det 1% som på högtalaraggregat?
Resultat i svenska kronor (SEK)
Tullavgift (0 %) 0,00 kr
Moms (25.0 %) 930,11 kr
Totalt 4 650,54 kr

https://www.tullverket.se/sv/privat/etjansterforprivatpersone...

Trevligt, synd bara att det inte är den med löstagbar kabel. Hur kört är det om den blir skadad/börjar glappa, tro?

Visa signatur

Citera mig när du skriver till mig, tack!