Skanna covidpass inför en privat sammankomst?

Permalänk
Medlem

Skanna covidpass inför en privat sammankomst?

Hej

Hur gör jag om jag ska kunna skanna covidpass inför en privat sammankomst? Under 100 personer. Men ändå, vi ville göra så ändå. Hur går det till? Vilken app kan man skanna med?

Visa signatur

AMD 3700x, 1700 GB SSD, 18 TB HDD, 32 GB RAM, MSI RTX3070, Dubbla Blueray brännare.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Dålig koll på dessa pass, men det är väl en QR-kod? Då bör det räcka med valfri QR/Barcode scanner-app.

*edit*
Glöm det. Se tidigare svar som verkar ha bättre koll

Visa signatur

Stationär: Fractal Design Meshify 2 Compact, Ryzen 7 5700x, MSI MAG B550 Tomahawk, Kingston HyperX Fury 32GB 3600Mhz CL18, Sapphire Radeon RX 5700 Pulse, Kingston KC3000 1TB, Kingston A2000 1TB, Seasonic Focus GX 650W, Noctua NH-U14S

NAS: Fractal Design Define R5, Ryzen 3 1200AF, Asus Prime B450M-A, 32GB ECC DDR4 @ 2133Mhz, 5x WD Red 4TB (Raidz2), WD Red 2TB (stripe), TrueNAS 12.0

Permalänk
Moderator
Moderator

Varför skall du skanna beviset? Eftersom du ändå skall verifiera mot namn på legitimation går det väl lika snabbt att göra det hela manuellt?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av twit:

Varför skall du skanna beviset? Eftersom du ändå skall verifiera mot namn på legitimation går det väl lika snabbt att göra det hela manuellt?

För att det är enkelt att byta namn i en PDF-fil? Eller visa en bitmap med namnet utbytt på telefonen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av stoffe_83:

Hej

Hur gör jag om jag ska kunna skanna covidpass inför en privat sammankomst? Under 100 personer. Men ändå, vi ville göra så ändå. Hur går det till? Vilken app kan man skanna med?

Länken som @Aene skickade är bra. Du hittar länkar till både Google och AppStore samt instruktioner och förklaringar där.

Visa signatur

Sometimes you can't pay it back, so you just have to pay it forward.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peking:

Dålig koll på dessa pass, men det är väl en QR-kod? Då bör det räcka med valfri QR/Barcode scanner-app.

*edit*
Glöm det. Se tidigare svar som verkar ha bättre koll

Skrivet av twit:

Varför skall du skanna beviset? Eftersom du ändå skall verifiera mot namn på legitimation går det väl lika snabbt att göra det hela manuellt?

Att bara verifiera med namnet är ju inte korrekt på något vis... QR-koden skall användas och då den är krypterad (för att man inte skall kunna skapa ett fejkat covidpass), så räcker det heller inte heller att läsa in med valfri app.

-----------------

Drog ner appen och testade med mitt gamla covidpass (som är utgånget) och det nyare som fortfarande gäller. Kanske att den var lite långsam med att läsa in QR-koden.

Permalänk
Medlem

Jag har ett "Covidbevis" i papperform men kan inte scanna in det, den enda QR den har leder bara vidare till information till Biontech/Corminarty. Har bevisen förändrats?

Edit: Nevermind, covidbevis.se och där kan man hämta det. Doh!

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ohem:

Jag har ett "Covidbevis" i papperform men kan inte scanna in det, den enda QR den har leder bara vidare till information till Biontech/Corminarty. Har bevisen förändrats?

Du kan fixa ett nytt på covidbevis.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aene:

Den är dessutom öppen källkod ifall någon vill pula ihop en egen: https://github.com/DIGGSweden/VaccinationsbevisVerifiering

Visa signatur

WS: Fractal Design Pop Silent | Seasonic Prime G12 GC 550W | Gigabyte B650 Eagle AX | Ryzen 7 7700 | Corsair 64GB DDR5 | Asus Xonar DX | Arch Linux (x86_64) | Eizo EV2795
HTPC: Philips 50PUS8804, Kodi samt extern usb-disk
Server: Raspberry Pi 4 | 8GB RAM | HDD 750GB | Arch Linux (armv7h)

Permalänk
Medlem
Skrivet av cfw:

Den är dessutom öppen källkod ifall någon vill pula ihop en egen: https://github.com/DIGGSweden/VaccinationsbevisVerifiering

Heredjävlar. Appen är full med 5G!

Permalänk
Medlem

Tack för svar, det där ska jag testa!

Visa signatur

AMD 3700x, 1700 GB SSD, 18 TB HDD, 32 GB RAM, MSI RTX3070, Dubbla Blueray brännare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cfw:

Den är dessutom öppen källkod ifall någon vill pula ihop en egen: https://github.com/DIGGSweden/VaccinationsbevisVerifiering

Gillar att inga av testbilderna är giltiga

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Medlem
Skrivet av Steffe:

Gillar att inga av testbilderna är giltiga

Precis. Det är för att allt är båg!