Jacob slutar på SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Snart försvinner väl alla veteraner på Sweclockers och då blir det väl en skitsida till slut

Haha, snacka om att måla fan på väggen! 😅 Känns som SweC överlever det mesta.

Permalänk
Benchmaskin 🍞

Verkligen tråkigt. Vem ska nu sprida cobbola?

Permalänk
Medlem

Lycka till med framtida äventyr!!

Visa signatur

CPU: i7- 13700KF + Corsair 115i Pro || GPU: 2080 Super FE
MoBo: Gigabyte Gaming X AX Z790 || Ram 32GB G.Skill Trident Z 6600mhz
Chassi: Corsair Obsidian 500D PSU: Corsair RMX 850
Skärm 1: AGON AG271QG 1440p 165hz Skärm 2: LG C2

Permalänk
Medlem

Stort tack!!!

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

All lycka framöver Jacob/Skurt. Jag ser fram emot en eventuell Meet & Geek i Gävle igen, jag missade precis den sista då jag just hade börjat min SweC-resa..

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Tråkigt att höra, men fullt relaterbart! Lycka till med vadhelst som kommer härnäst.

Visa signatur

Desktop: AMD 3950X, 64 GB RAM, Nvidia 4070 ... (Windows 11)
Serverdesktop: AMD 5600G, 64 GB RAM (Proxmox)
Labbmiljö: Supermicro SC825 X9DRi-F 2xE5-2667v2 64GB RAM
Kamera: Canon R5, Canon RF 100-500, Laowa 100mm f/2.8, Canon RF 24-70 f/2,8

Permalänk
Föredetting

Min takeaway är att Jacob har haft nio år på sig att flytta till Stockholm, men misslyckats. Sådana människor vill man ju inte arbeta med.

Skämt åsido, vem blir nu den nya korrespondenten för toalettillbehör?

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem

Det är med en stor och glänsande hedersmedalj i guld du går vidare i mina ögon. Jag önskar dig stor lycka i framtida äventyr, oavsett vad de är!

/aMp

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem

Jacob jag minns att jag var lite skeptisk när du först började dyka upp i paneler och videor osv men du växte med tiden om jag har kommit att gilla dig otroligt mycket, kommer att sakna dig!

Jag tror och hoppas att Sweclockers kommer att fortsätta utvecklas även i din frånvaro men det kommer nog ta en stund att "odla fram" en värdig ersättare.

Önskar dig ett stort lycka till och tack för din insats!

Visa signatur

Desktop: Corsair Carbide 400C | 3770K@4.4GHz | RX 6700 XT | 32GB DDR3 | RM750X | P8Z77-V Deluxe | 860 EVO 1TB
HTPC/Server: FD Array R2 | Intel i5-650 | Zotac 1156 mini-ITX H55 | 8GB DDR3 | 5st WD RED 3TB RAID 5

Permalänk
Quizmästare Gävle 2022

Det där var inget kul alls. Känslan är att många saker inte går åt rätt håll för sweclockers som helhet och detta blev en sak till i samma riktning.

Jag önskar dig lycka till med framtiden. Du kommer att vara saknad!

Visa signatur
Permalänk
Discokungen

Hälsan är trots allt det viktigaste och även om man älskar det hade det varit lite tråkigt att spendera hela arbetslivet på samma jobb. Du har himla bra energi och en fantastisk kunskap, saknad kommer du vara och framtiden är allt ljus! Lycka till!

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Snart försvinner väl alla veteraner på Sweclockers och då blir det väl en skitsida till slut

Det obehagliga är att jag fortfarande tänkte att Jacob var ”ny”, sen läste jag denna tråden och ser att han ändå jobbat där i 8a år och fick en ålderskris 😅

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av Trigger:

Det där var inget kul alls. Känslan är att många saker inte går åt rätt håll för sweclockers som helhet och detta blev en sak till i samma riktning.

Jag önskar dig lycka till med framtiden. Du kommer att vara saknad!

Har du något speciellt du tänker på får du jättegärna ta upp det i en egen tråd i feedback-delen eller skicka mig PM

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
DingDongerMcDongface
Skrivet av Meantek:

Min takeaway är att Jacob har haft nio år på sig att flytta till Stockholm, men misslyckats. Sådana människor vill man ju inte arbeta med.

Skämt åsido, vem blir nu den nya korrespondenten för toalettillbehör?

Vadå duger inte mina dasspappersartiklar? Jag har bara antagit att det kommer ske en officiell mycket allvarlig överlämning där jag får ta över som Doktor Mugg.

Permalänk
Medlem

Kan relatera, tiden blir mer och mer viktig ju äldre man blir (även om man inte behöver bli så himla gammal för att fatta det..) - tack för din insats! Du har alltid känts proffsig och ett viktigt inslag i sweclockers-bilden. Lycka till framöver!
Vad ska du nu få för ny snitsig forum-titel?!

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Föredetting
Skrivet av landmarks:

Vadå duger inte mina dasspappersartiklar? Jag har bara antagit att det kommer ske en officiell mycket allvarlig överlämning där jag får ta över som Doktor Mugg.

Man hinner ju glömma av sådant när det går ett halvår mellan artiklarna, liksom. Veckans skitnyhet med Noelia framöver, då kan vi snacka!

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
DingDongerMcDongface
Skrivet av Meantek:

Man hinner ju glömma av sådant när det går ett halvår mellan artiklarna, liksom. Veckans skitnyhet med Noelia framöver, då kan vi snacka!

Uppmuntra mig inte, det kan bli skit.

Jag spolar mig själv för den där.

Permalänk
Medlem

Riktigt trist, men att pendla är ingen höjdare, så full förståelse på den fronten.

Men Sweclockers kommer leda vidare och frodas. Alla är ju nya någon gång, och det kommer garanterat komma nytillskott som med tiden blir regelrätta ikoner på sidan.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem

Det här var riktigt tråkiga nyheter. Träffade dig både på Meet&Geek i Örebro och Live i Stockholm och gillade dig direkt. Hade sett fram emot att träffa dig igen men det verkar ju svårt nu. 😢

Hoppas du får till en bra lösning på livet framåt och du är alltid välkommen att ta kontakt på SweC-forumet när du vill.

Visa signatur

MoB: ROG B450-F Gaming | CPU: R7 3800X | GPU: RTX 3070 8GB | RAM: 2x16GB 3200MHz | SSD: V300 120GB | HD: Kingston A2000 M.2 500GB | Skärm: ASUS PG279Q| T.bord: Vulcan 120 | Mus: No-Name | Högt.: Logitech 5:1 | Chassi: FD Define R3 | PSU: RM750X V2 | CPU kylare: Arctic 34 | Multifunktions Dreamhack-hylla "DH-box" | Galleri DH-Box| Projekt T.E.B | Galleri T.E.B

Permalänk
Entusiast

@Jacob
Här är någon som du har hjälpt förändra, kommer också sakna att se dig och dina välskrivna artiklar.
All lycka i framtiden, Jacob.

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Medlem

Är relativt ny medlem på forumet så känner dig inte direkt Jacob, men kan relatera till att Pendla är hårt, att arbeta hemmafrån funkar alldeles utmärkt och företag bör justera sina förväntningar därefter, om inte så får vi välja andra vägar att gå, håller med helt och hållet - livet och hälsan först, vad annat arbetar man för?

Lycka till vidare!

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Snart försvinner väl alla veteraner på Sweclockers och då blir det väl en skitsida till slut

Jag håller faktiskt inte alls med och jag tycker du är lite väl cynisk här, glöm inte bort @UndaC eller @landmarks som i min ögon är två lysande tillskott till sweclockers - bra folk går men nya kommer också! Sen är det ju ett forum som till stor del bygger på medlemmarna och vårt engagemang.

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av landmarks:

Kommer bli himla tomt utan dig! ❤️
Är så otroligt tacksam för all hjälp, stöd & chans att lära jag fått både som ny redaktör och som vanlig människa om inte annat.
Har varit en minst lika stor ära att jobba ihop, även om det blev kortare än väntat.

Har varit och är fortfarande oerhört roligt att jobba med någon som suger åt sig som en svamp! SweClockers framsida är i trygga händer med dig.

Skrivet av Meantek:

Min takeaway är att Jacob har haft nio år på sig att flytta till Stockholm, men misslyckats. Sådana människor vill man ju inte arbeta med.

Skämt åsido, vem blir nu den nya korrespondenten för toalettillbehör?

Jag ser att det redan är utagerat och att ni kommit fram till att Noelia ska skyffla min skit

Skrivet av trattgunnar:

All lycka framöver Jacob/Skurt. Jag ser fram emot en eventuell Meet & Geek i Gävle igen, jag missade precis den sista då jag just hade börjat min SweC-resa..

Det är nog snarare än fråga om tid och inte om det blir av. Misstänker att någon av de jag lärde känna på Meet & Geek i Gävle gör slag i saken om jag inte gör det.

Skrivet av flukke:

Jacob jag minns att jag var lite skeptisk när du först började dyka upp i paneler och videor osv men du växte med tiden om jag har kommit att gilla dig otroligt mycket, kommer att sakna dig!

Jag tror och hoppas att Sweclockers kommer att fortsätta utvecklas även i din frånvaro men det kommer nog ta en stund att "odla fram" en värdig ersättare.

Önskar dig ett stort lycka till och tack för din insats!

Du var inte ensam, men är ändock kul att höra! Jag är övertygad om att SweClockers kommer fortsätta utvecklas även utan mig och att någon annan/andra växer in i de saker jag gjort.

Skrivet av sKRUVARN:

Det obehagliga är att jag fortfarande tänkte att Jacob var ”ny”, sen läste jag denna tråden och ser att han ändå jobbat där i 8a år och fick en ålderskris 😅

Att jag är "ny" återkommer emellanåt och nu igen. Den där ålderskrisen skjuter jag på framtiden, det här var helt andra omständigheter. Var något jag hade för avsikt att dela med mig av längre fram, men nu får vi se hur det blir med den saken.

Skrivet av MoNkeY-05:

Kan relatera, tiden blir mer och mer viktig ju äldre man blir (även om man inte behöver bli så himla gammal för att fatta det..) - tack för din insats! Du har alltid känts proffsig och ett viktigt inslag i sweclockers-bilden. Lycka till framöver!
Vad ska du nu få för ny snitsig forum-titel?!

Tack! Titel återstår att se

Skrivet av Trigger:

Det där var inget kul alls. Känslan är att många saker inte går åt rätt håll för sweclockers som helhet och detta blev en sak till i samma riktning.

Jag önskar dig lycka till med framtiden. Du kommer att vara saknad!

Skrivet av Jonny Myran:

Riktigt trist, men att pendla är ingen höjdare, så full förståelse på den fronten.

Men Sweclockers kommer leda vidare och frodas. Alla är ju nya någon gång, och det kommer garanterat komma nytillskott som med tiden blir regelrätta ikoner på sidan.

Jag tror (vet) som Jonny att SweClockers kommer leva vidare och frodas utan mig. Förändring måste inte vara negativt.

Skrivet av Henrik-W:

Det här var riktigt tråkiga nyheter. Träffade dig både på Meet&Geek i Örebro och Live i Stockholm och gillade dig direkt. Hade sett fram emot att träffa dig igen men det verkar ju svårt nu. 😢

Hoppas du får till en bra lösning på livet framåt och du är alltid välkommen att ta kontakt på SweC-forumet när du vill.

Har svårt att se att jag kommer kunna hålla tassarna borta från Meet & Geek och andra medlemsträffar, men jag ska vara ärlig med att jag inte kommer resa land och rike runt för att delta. Inom en radie av 20 mil från Gävle känns dock givet om tid finnes!

Skrivet av Jonssown:

@Jacob
Här är någon som du har hjälpt förändra, kommer också sakna att se dig och dina välskrivna artiklar.
All lycka i framtiden, Jacob.

Tack Patrik! Det var kul att ha dig som frilansare och du vet att det bara är att skriva om du behöver prata.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Bildexpert 📺
Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Laxpudding:

Åh fanken! Vad är planen? Radhus i Hofors?

Nära! Det blev radhus i Gävle.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

Att jag är "ny" återkommer emellanåt och nu igen. Den där ålderskrisen skjuter jag på framtiden, det här var helt andra omständigheter.

För att förtydliga om det nu blev eventuellt blev ett missförstånd så var det jag som fick en ålderskrisen när jag upptäckte att det gått hela åtta år, kändes fortfarande som igår att du började på redaktionen 😂

Men med det sagt, all lycka i framtiden och du kommer vara saknad, tycker du alltid bidragit med välinformerade artiklar.

Permalänk
Medlem

Så tråkigt att höra att ska sluta! Förstår pendlingen helt och hållet, det är inte hållbart i längden. Och hälsan kommer först! Hoppas verkligen du hittar ett bra arbete där du trivs. Hoppas också att du kanske kan bli frilansare eller något? Eller testpilot

Lycka till!

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Jacob:

Don't mention the war ...

"Gods I was strong then!"

Skämt åsido... Det här var ju väldigt vemodiga nyheter, Cobben! Slutet på en era 😥

Även om mitt datorintresse har svalnat sedan mina frilansande dagar så blickar jag ofta tillbaka på den tiden med ett leende! Mycket tack vare vad jag fick uppleva under dina vingar som chefredaktör.

Du har en mycket stark journalistisk integritet och en vetgirighet inom framför allt processorer och bärbara som få kan matcha! Det är ett nöje att få ha arbetat med dig och jag tvivlar inte på att vi hörs av i någon form i framtiden!

Lycka till på dina äventyr!

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

Tack för allt Jacob! Du kommer vara saknad! Lycka till i framtiden!

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Medlem

Tråkigt att läsa! Stort lycka i framtiden™