Tre år Game Pass för 10 kr till PC och XBox

Permalänk
Medlem

Körde på ett år för 300 kr och är hittills inte imponerad, lika bra att jag inte betalade mer än så. Xcloud fungerar knappt, bilden laggar ungefär var 10:e sekund med 100/100 lina. Spelen strular en hel del på PC, behövt installera om spel som kraschar, spel som installerades med fel språk, handkontroll som bara fungerar med stream men inte med installerade spel, mus & tangentbord fungerar inte med xcloud osv.. en massa krångel haha. Jag blev ständigt påmind om varför jag föredrar att spela på konsol. Antar att game pass fungerar bättre på Xbox så får väl vänta på att min kommer snart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sher!kan:

Det funkade för mig att köpa turkiskt och använda det för 10kr via svenska xbox.

Bra det fungerade då var det något annat. Vi fick fel medelande om att Xbox Live Gold abonnemanget var bundet till en annan region när vi skulle uppgradera till Ultimate. Var tvungen köpa en kod till.

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D | Noctua NH-U12A | ASUS ROG CROSSHAIR X670E HERO | G.Skill Trident Z5 Neo
DDR5-6000 2x16GB | ROG Strix GeForce RTX 4090 24GB | Samsung 990 PRO 2x2TB | Corsair HX1000i | Fractal Design North | LG 38" 21:9 UltraGear

Permalänk

Jag köpte 12 månader Xbox Live Gold via livekort. Men får inte upp erbjudande om att uppgradera till ultimate för 10kr.
Jag har avslutat automatiska betalningar som har utgått.
Vad har jag missat?

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinmurra:

Jag köpte 12 månader Xbox Live Gold via livekort. Men får inte upp erbjudande om att uppgradera till ultimate för 10kr.
Jag har avslutat automatiska betalningar som har utgått.
Vad har jag missat?

Har tiden för din prenumeration också gått ut?

Permalänk
Skrivet av MrWhizeguy:

Har tiden för din prenumeration också gått ut?

Ja den hade utgått med två dagar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinmurra:

Jag köpte 12 månader Xbox Live Gold via livekort. Men får inte upp erbjudande om att uppgradera till ultimate för 10kr.
Jag har avslutat automatiska betalningar som har utgått.
Vad har jag missat?

Jag fick inte heller 10kr erbjudandet, tror att det beror på att vi har haft gamepass tidigare.
Det är alltså bara nya konton som får 10 kr erbjudanden.

Permalänk
Skrivet av tzompa:

Jag fick inte heller 10kr erbjudandet, tror att det beror på att vi har haft gamepass tidigare.
Det är alltså bara nya konton som får 10 kr erbjudanden.

Jag har haft det tidigare men det kostade bara 10kr för mig. Det var ett tag sedan dock. Måste vara någon X-månaders period som inaktiv kanske.

Permalänk

Men man kan fortfarande konventera från Gold till Ultimate(om man tidigare har haft det)? Istället för 10kr så kostar det 135kr(engångskostnad)? Eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mount.cifs:

Men man kan fortfarande konventera från Gold till Ultimate(om man tidigare har haft det)? Istället för 10kr så kostar det 135kr(engångskostnad)? Eller?

Ja det bör funka fint. Jag gjorde det genom att nappa på 1 månad gratis genom Telia. Det fungerar antagligen också att konvertera med gratiskod som brukar följa med handkontroller och en del spel eller andra kampanjer som pringles t.ex. hade.

Permalänk
Skrivet av mount.cifs:

Men man kan fortfarande konventera från Gold till Ultimate(om man tidigare har haft det)? Istället för 10kr så kostar det 135kr(engångskostnad)? Eller?

Ja det fungerade.

Permalänk
Medlem

Microsoft har inte gjort några förändringar gällande tricket än så länge i November eller? Tänker så de inte gjort någon fuling i samband med släppet av Forza och kommande Halo…

Mitt Ultimate går ut i veckan och jag tänkte uppgradera tre års (turkiskt) Gold till Ultimate.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wellby:

Microsoft har inte gjort några förändringar gällande tricket än så länge i November eller? Tänker så de inte gjort någon fuling i samband med släppet av Forza och kommande Halo…

Mitt Ultimate går ut i veckan och jag tänkte uppgradera tre års (turkiskt) Gold till Ultimate.

Fungerade utmärkt för mig och en bekant för mindre än en vecka sedan, en dag eller så innan Forza-släppet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Floskel:

Fungerade utmärkt för mig och en bekant för mindre än en vecka sedan, en dag eller så innan Forza-släppet.

Vart köpte du Live Gold (turkiskt)? Hur går man tillväga sen? Använda sig av vpn?

Visa signatur

Xbox Series X | Acer Nitro XV272UV | Razer BlackWidow V3 Mini HyperSpeed Yellow Switch | Razer DeathAdder V2 Pro HyperSpeed | Turtle Beach Stealth 600X GEN2 | Mitt galleri här på Sweclockers

Permalänk
Medlem

Jag misslyckades, en utav mina 12-månaders räknades inte med.

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller." -Super Mario

Permalänk
Medlem
Skrivet av StenmanJones:

Jag misslyckades, en utav mina 12-månaders räknades inte med.

Hur många 12-månaders använde du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wellby:

Hur många 12-månaders använde du?

Jag använde två, kanske man inte skulle göra (12 + 12 + 6 och i den ordningen).

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller." -Super Mario

Permalänk
Medlem
Skrivet av StenmanJones:

Jag använde två, kanske man inte skulle göra (12 + 12 + 6 och i den ordningen).

Vad konstigt, låter som ett ärende för supporten.

Igår beställde jag 3*12 månaders guld (turkiska koder) och det fungerade felfritt att registrera via VPN och därefter uppgradera med en månads Game Pass Ultimate.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wellby:

Vad konstigt, låter som ett ärende för supporten.

Igår beställde jag 3*12 månaders guld (turkiska koder) och det fungerade felfritt att registrera via VPN och därefter uppgradera med en månads Game Pass Ultimate.

Känns lite pinsamt att fråga supporten varför en av mina 12 månaders jag köpt för Brasilien inte fungerar.
Men jag har ändå ett och ett halvt år nu, så blev bara av med 350 kr eller vad det nu var.

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller." -Super Mario

Permalänk
Medlem
Skrivet av StenmanJones:

Känns lite pinsamt att fråga supporten varför en av mina 12 månaders jag köpt för Brasilien inte fungerar.
Men jag har ändå ett och ett halvt år nu, så blev bara av med 350 kr eller vad det nu var.

Är väl inget konstigt att en mormor från Brasilien har köpt Xbox Live till sitt barnbarn i Sverige?

Står det att koden är använd om du försöker lägga till den igen? Hur många ordrar för Xbox Live Gold finns på ditt konto (dom som kostar 0kr)? https://account.microsoft.com/billing/orders

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Är väl inget konstigt att en mormor från Brasilien har köpt Xbox Live till sitt barnbarn i Sverige?

Står det att koden är använd om du försöker lägga till den igen? Hur många ordrar för Xbox Live Gold finns på ditt konto (dom som kostar 0kr)? https://account.microsoft.com/billing/orders

Förlåt, men årets vassaste kommentar! Klockren! :'D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wellby:

Vad konstigt, låter som ett ärende för supporten.

Igår beställde jag 3*12 månaders guld (turkiska koder) och det fungerade felfritt att registrera via VPN och därefter uppgradera med en månads Game Pass Ultimate.

Hej,

Vart köper man koderna billigast? Om man köper 24 mån Gold Live och gör om till Game Pass, får man 24 månader Game Pass? Har för mig att jag sett nån konverteringstabell där exempelvis 12 mån Live bara blir drygt hälften antal månader Game Pass.

Mitt Game Pass går ut om en vecka...

Visa signatur

Xbox Series X | Acer Nitro XV272UV | Razer BlackWidow V3 Mini HyperSpeed Yellow Switch | Razer DeathAdder V2 Pro HyperSpeed | Turtle Beach Stealth 600X GEN2 | Mitt galleri här på Sweclockers

Permalänk
Skrivet av Wellby:

Vad konstigt, låter som ett ärende för supporten.

Igår beställde jag 3*12 månaders guld (turkiska koder) och det fungerade felfritt att registrera via VPN och därefter uppgradera med en månads Game Pass Ultimate.

Köpte du från Livekort? Var det något krångligt med VPN, jag har ingen VPN som jag använder i dagsläget.

Lockande nu med nya Forza och Halo:P

Visa signatur

B550 | 5800x | NH-D15 | 32gb 3600mhz | RTX3070
KC 2500 2tb | Gx 850w | Meshify 2 compact
LG 34GN850 | Varmilo MA105 ec rose | Xtrfy M4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gustavianen:

Köpte du från Livekort? Var det något krångligt med VPN, jag har ingen VPN som jag använder i dagsläget.

Lockande nu med nya Forza och Halo:P

Japp, köpte från Livekort. Följde instruktionerna på produktsidan. Använde gratisvecka från ExpressVPN, och även det var superenkelt på telefonen.

Permalänk
Medlem

Ingen som har tips på en (gratis/trial) VPN med Saudiarabiska servrar?
https://www.eneba.com/xbox-xbox-live-gold-12-months-xbox-live...

Visa signatur

5800X3D @Kombo Strike 3 / 32GB DR RAM @3800MHz,CL16 / 3090 Turbo @1695MHz,0.750V

Permalänk
Medlem
Skrivet av Exydia:

Ingen som har tips på en (gratis/trial) VPN med Saudiarabiska servrar?
https://www.eneba.com/xbox-xbox-live-gold-12-months-xbox-live...

Tyvärr redan slutsålt

Permalänk
Livsnjutare 😎

Gjorde precis det här för sonens konto, funkar kanon.

Tog turkiska 3st 12m koder för ~310kr/st.
Alltså 3år gamepass för under 1000-lappen!

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Ska man köra vpn/turkiet även när man konverterar de inlösta Xbox Live korten till Game Pass?

Visa signatur

Xbox Series X | Acer Nitro XV272UV | Razer BlackWidow V3 Mini HyperSpeed Yellow Switch | Razer DeathAdder V2 Pro HyperSpeed | Turtle Beach Stealth 600X GEN2 | Mitt galleri här på Sweclockers

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av Micke_JKUR:

Ska man köra vpn/turkiet även när man konverterar de inlösta Xbox Live korten till Game Pass?

Jag loggade in redeem.Microsoft.com när jag hade en aktiv vpn till Turkiet 🇹🇷

Det står att kontot är i Sverige, men det går att redeem’a eftersom att datorn ”befinner sig” i Turkiet tänker jag...

Följde den summerade guiden på förstasidan

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

"Köp;
- Två (2) styck á Xbox Live Gold - 12 mån
- En (1) styck á Xbox Live Gold - 6 mån"

Spelar det någon roll vart man köper koderna tro?

Permalänk
Medlem

För mig står det beställning är reserverad (sen en tid som tickar ner) via Livekort den som man ska VPNa genom Turkiet. Skrev till supporten att titta på ärendet dom bad mig att ta upp det med min bank och att beställningen nekades. Bad om att få ett bekräftelse mejl vilket dom vägrar ge mig. Första och sista gången man beställer från den sidan, tummen ner på dom.