ÄckelDrickers – Kokosnektar

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨

ÄckelDrickers – Kokosnektar

Kokosnektar, det låter gott eller hur? Så är tyvärr inte fallet i verkligheten, såvida man inte heter @UndaC vars "smaklökar av guld" kan utvinna något som smakar kakor av den här sörjan.

Permalänk
Föredetting

Snabbguide till vietnamesiska vs. thai: Vietnam använder det latinska alfabetet. Att det sedan är tonalt och uttalet endast har en extremt vag relation till skriftspråket är en annan femma.

Tio poäng till Jacobs "kaka?" på Jonas "det växer på träd". Hundra poäng till att popcorndrickan fortsatt är referensen för allt som är hemskt.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonasT:

https://www.youtube.com/watch?v=Dt9pRJryf6o

Kokosnektar, det låter gott eller hur? Så är tyvärr inte fallet i verkligheten, såvida man inte heter @UndaC vars "smaklökar av guld" kan utvinna något som smakar kakor av den här sörjan.

Jag börjar bli lite rädd nu

Haha, jag kommer smaka den, ingen fara

Men borde gå att grogga den i videon med mjölk/oboy så får man ju typ bounty?

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨
Skrivet av medbor:

Jag börjar bli lite rädd nu

Haha, jag kommer smaka den, ingen fara

Men borde gå att grogga den i videon med mjölk/oboy så får man ju typ bounty?

Jag är orimligt taggad på den där Bounty-drycken!

Permalänk
Medlem

Det blir mer och mer tydligt att Antons smaksinne skiljer sig rejält från de flesta andra. Han är nog raka motsatsen till vad jag är - kräsen som bara gillar ett snävt spektrum av smaker.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem

Oavsett vad man tycker själv så verkar det som att Antons superkraft är att lalla omkring i världen och nästan kunna njuta av allt. Lite avis faktiskt.

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joppis:

Oavsett vad man tycker själv så verkar det som att Antons superkraft är att lalla omkring i världen och nästan kunna njuta av allt. Lite avis faktiskt.

Verkligen! Det är oerhört begränsande att, som jag, äcklas av så många lukter och smaker.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem

Min gissning utifrån era reaktioner så innehåller läsken troligtvis Durian. En frukt som man inte ens får ta in på ett flygplan av förklarliga skäl
Smakat Durian-glass nån gång och pallade inte, men thailändare älskar Durian.

Visa signatur

thank you, come again

Permalänk
Medlem

”ÄckelDrickers”. 😂

Permalänk
Föredetting
Skrivet av huxflux:

Min gissning utifrån era reaktioner så innehåller läsken troligtvis Durian. En frukt som man inte ens får ta in på ett flygplan av förklarliga skäl
Smakat Durian-glass nån gång och pallade inte, men thailändare älskar Durian.
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/9/9a/Durio_kutej_F_070203_ime.jpg

Skälet att durian inte är välkommet på flygplan är att det luktar ond bråd död, inte att det smakar illa.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem
Skrivet av huxflux:

Min gissning utifrån era reaktioner så innehåller läsken troligtvis Durian. En frukt som man inte ens får ta in på ett flygplan av förklarliga skäl
Smakat Durian-glass nån gång och pallade inte, men thailändare älskar Durian.
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/9/9a/Durio_kutej_F_070203_ime.jpg

Jag älskar Durian. Durian är som surströmming i den bemärkelsen. Luktar hemskt men så fort man börjar äta det så är det gudomligt gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meantek:

Skälet att durian inte är välkommet på flygplan är att det luktar ond bråd död, inte att det smakar illa.

Har inte sagt något annat.

Visa signatur

thank you, come again

Permalänk
Medlem

Efter att ha rådfrågat sambon, utan att kunna utläsa mer än framsidan så säger flaskan vilket märke, vilket även står högst upp på flaskan "floating market brand". Utöver märket på thailändska så står det sockerdricka utan mer specifikt. Eventuellt pga bilden skulle det kunna handla om utvunnen socker från kokos. Men det går inte att svara specifikt vad den innehåller från det vi kunde se på videon.
Vad vi kan erfara så innehåller den inte Durian. Ursäkta för killgissningen.

Edit: det föjljde visst mer utredning. Sambon hittade innehållet, jordgubb, fruktjuice och apelsin.

Visa signatur

thank you, come again