Permalänk
Medlem

Övervakningskamera

Finns det någon övervakningskamera (utomhus) gärna trådlös som kan användas med en dator. Alla jag hittar måste ha appar hit och dit och en smartphone. Jag har ingen telefon men behöver övervakningen till datorn via routern

Permalänk
Medlem
Skrivet av stenent:

Finns det någon övervakningskamera (utomhus) gärna trådlös som kan användas med en dator. Alla jag hittar måste ha appar hit och dit och en smartphone. Jag har ingen telefon men behöver övervakningen till datorn via routern

tex dahua,
https://www.aliexpress.com/item/1005001452466596.html?spm=a2g...

kör du PoE
har du dock mycket bättre kameror tillgängliga
https://www.aliexpress.com/item/1005002382684234.html?spm=a2g...

Eller så kan du köra imou (dahuas budget system) och plocka ut rtsp strömmen manuellt mot datorn
imou har ett stort utbud på trådlösa kameror

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aragon:

tex dahua,
https://www.aliexpress.com/item/1005001452466596.html?spm=a2g...

kör du PoE
har du dock mycket bättre kameror tillgängliga
https://www.aliexpress.com/item/1005002382684234.html?spm=a2g...

Eller så kan du köra imou (dahuas budget system) och plocka ut rtsp strömmen manuellt mot datorn
imou har ett stort utbud på trådlösa kameror

Stort tack för all information. Fanns mycket på dom sidorna att gå igenom! Verkar vara svårt att hitta något som inte är kameraapp baserat idag i Sverige.

Permalänk
Medlem
Skrivet av stenent:

Stort tack för all information. Fanns mycket på dom sidorna att gå igenom! Verkar vara svårt att hitta något som inte är kameraapp baserat idag i Sverige.

du kan köpa dessa i sverige med, det är dock mycket billigare att köpa dom direkt av dahua.

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem

Övervakningskamera

Skrivet av aragon:

du kan köpa dessa i sverige med, det är dock mycket billigare att köpa dom direkt av dahua.

Ja det ser jag, ordentlig prisskillnad. Ska bara nu försöka välja ut vilken jag vill ha, finns ju ett antal att titta på :-

Permalänk
Medlem

Jag har ingen egen erfarenhet men har tidigare köpt (oinstallerad) en trådlös kamera från Reolink. Dom verkar ju ha samma vettiga funktioner som Dahua fast säljs från Tyskland med vettig garanti inom Sverige och till lägre priser än Dauhua - speciellt eftersom man slipper ytterligare importavgifter som blir när man handlar från kina.

Har du någon åsikt om dessa @aragon ?

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem

Reolinks POE kameror tror jag fungerar som standalone med deras windows-app och webbinterface. Vill du gå upp i kvalité och pris så finns Axis. Båda finns att köpa i svenska butiker.

Visa signatur

Fractal Design Define XL R2, Corsair RM1000 1000W, Ryzen 9 3950X @ 3.49GHz, 32GB, MSI GTX 1080 Ti Sea Hawk X 11GB, 6TB HDD, 970 EVO Plus

Permalänk

Får hålla med om att Axis är riktig kvalité.
Dock betalar man för det, samt många funktioner man troligen inte kommer använda, speciellt med egen VMS.
Satt många Axis i tjänsten, men privat blir det nog kina kameror som enbart levererar en duglig bildström.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Jag har ingen egen erfarenhet men har tidigare köpt (oinstallerad) en trådlös kamera från Reolink. Dom verkar ju ha samma vettiga funktioner som Dahua fast säljs från Tyskland med vettig garanti inom Sverige och till lägre priser än Dauhua - speciellt eftersom man slipper ytterligare importavgifter som blir när man handlar från kina.

Har du någon åsikt om dessa @aragon ?

personligen ser jag reolink som skräp om man jämför med hikevision,dahua,axis osv (är dock ett par år sedan jag använde dom själv)
många privatpersoner har ju dock börjat gilla dom de senaste åren vilket jag förmodar har med priset att göra?, polaren som sysslar med kamerainstallationer hatar dom och menar att dom strular och gå sönder väldigt ofta.
(tydligen rätt vanligt med ghosting problem)

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem

Övervakningskamera

Skrivet av aragon:

personligen ser jag reolink som skräp om man jämför med hikevision,dahua,axis osv (är dock ett par år sedan jag använde dom själv)
många privatpersoner har ju dock börjat gilla dom de senaste åren vilket jag förmodar har med priset att göra?, polaren som sysslar med kamerainstallationer hatar dom och menar att dom strular och gå sönder väldigt ofta.
(tydligen rätt vanligt med ghosting problem)

Tack för alla intressanta inlägg och ideer. Mycket att ta ställning till. Jag har fått en del positiva omdömen om Reolink bl.a. Jag botaniserar vidare ett tag får jag se vad jag fastnar för. Kinaimport är inte så lockande, speciellt nu till juletider då det lär strula en del och ta tid.