PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Medlem
Skrivet av hajvan:

Blev utvald av elgiganten 😁

Samma här!

Permalänk

Fick köpa av Elgiganten också. Ska avboka min bundle hos Mediamarkt med extra kontroll, hörlurar och annat junk.

Stort tack för tipset

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur lång tid NoN har tagit med sina leveranser tidigare? Lyckades knipa en i deras drop tidigare i veckan men det saknas bekräftat leveransdatum.

Permalänk
Skrivet av gurkburk92:

Hej!

Din beställda Playstation 5 konsoll har nu ankommit till butik. (MediaMarkt xxxxx)

Du är välkommen in för att avhämta denne, kontakta personal inne i varuhuset då dessa enheter förvaras på lager pga Sonys regler. (Ta med kvittot)

Grattis! Vilken mediamarkt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tjalle142:

Grattis! Vilken mediamarkt?

Helsingborg

Visa signatur

ASUS GeForce RTX 4080 TUF
Intel Core i5 13600K 3.5 GHz
Corsair 32GB DDR4 3600MHz
@4K/138Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cenzori:

Någon som vet hur lång tid NoN har tagit med sina leveranser tidigare? Lyckades knipa en i deras drop tidigare i veckan men det saknas bekräftat leveransdatum.

Tog exakt en vecka från att jag lade beställningen till att jag hade konsolen hemma, hade orderstatus: mottagen i flera dagar.

Visa signatur

PC: i7-12700K • Z690M-PLUS D4 • 32GB, 3200mhz • ASUS RTX3090 TUF
Monitor: LG 38'' UltraGear 38GN950

Permalänk

Nu ringde Mediamarkt och sa att min fanns i butiken Vill inte ha hörlurarna och laddstället så jag får vänta på leverans från Elgiganten istället. De kommer i stim PS5 orna

Permalänk
Medlem
Skrivet av floiyd:

Tog exakt en vecka från att jag lade beställningen till att jag hade konsolen hemma, hade orderstatus: mottagen i flera dagar.

Tack för svar!

Permalänk

Jag undrar hur utdelningen av konsoler till dom olika MediaMarkt-varuhusen fungerar? Har en bekant som bokade sin PS5 den 7/10 i Sundsvall och har ännu inte hört något, trots att jag har noterat att folk med senare bokningsdatum här har fått sina.

Permalänk
Skrivet av Garlicbread7:

Jag undrar hur utdelningen av konsoler till dom olika MediaMarkt-varuhusen fungerar? Har en bekant som bokade sin PS5 den 7/10 i Sundsvall och har ännu inte hört något, trots att jag har noterat att folk med senare bokningsdatum här har fått sina.

Det undrar jag också, folk som bokat senare än mig har också fått.
Verkar som det är fler som bokat på vissa mediamarkt än andra. Låt oss säga Sundsvall har 200 bokningar och Lund 50.
Då är det fler på listan på ett mediamarkt än de andra. Därav längre väntetid och folk som bokat senare får sina först

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cenzori:

Någon som vet hur lång tid NoN har tagit med sina leveranser tidigare? Lyckades knipa en i deras drop tidigare i veckan men det saknas bekräftat leveransdatum.

Min skickades igår och finns för hämtning hos ombud nu.

Visa signatur

Mostly Harmless

Permalänk
Skrivet av Mayhem SWE:

Min skickades igår och finns för hämtning hos ombud nu.

beställde du med express leverans?

Permalänk
Medlem
Skrivet av invandrare:

beställde du med express leverans?

Nej det var med gratisfrakten.

Visa signatur

Mostly Harmless

Permalänk
Skrivet av Tjalle142:

Det undrar jag också, folk som bokat senare än mig har också fått.
Verkar som det är fler som bokat på vissa mediamarkt än andra. Låt oss säga Sundsvall har 200 bokningar och Lund 50.
Då är det fler på listan på ett mediamarkt än de andra. Därav längre väntetid och folk som bokat senare får sina först

Kan nog ligga något i det du säger. Får hoppas att folk som fortfarande väntar får sina PS5or snart iaf!

Permalänk
Medlem

Hämtat mitt ps5 nu.

Frågade även om leveransen kom idag, Japp de gjorde den.

Frågade även hur många ps5 dom fick & säljaren sa att dem hade fått en gigantisk leverans på 1000x PS5 som var förbeställa.

Dem hade även olika bundles som fanns att plocka direkt om man ville. 7200kr för ena & 8000~ något för de andra.

Helsingborg mediamarkt

Visa signatur

ASUS GeForce RTX 4080 TUF
Intel Core i5 13600K 3.5 GHz
Corsair 32GB DDR4 3600MHz
@4K/138Hz

Permalänk
Skrivet av gurkburk92:

Hämtat mitt ps5 nu.

Frågade även om leveransen kom idag, Japp de gjorde den.

Frågade även hur många ps5 dom fick & säljaren sa att dem hade fått en gigantisk leverans på 1000x PS5 som var förbeställa.

Dem hade även olika bundles som fanns att plocka direkt om man ville. 7200kr för ena & 8000~ något för de andra.

Helsingborg mediamarkt

Väldigt svårt att tro dem fått in 1000st dock Det känns hittepå

Permalänk
Skrivet av gurkburk92:

Hämtat mitt ps5 nu.

Frågade även om leveransen kom idag, Japp de gjorde den.

Frågade även hur många ps5 dom fick & säljaren sa att dem hade fått en gigantisk leverans på 1000x PS5 som var förbeställa.

Dem hade även olika bundles som fanns att plocka direkt om man ville. 7200kr för ena & 8000~ något för de andra.

Helsingborg mediamarkt

1000 stycken??? Det hade jag velat se med mina egna ögon haha

Permalänk
Medlem

1000 st blir typ 20-30 pall.. Har lite svårt för att tro det, hade varit häftigt att se dock!

Permalänk

Jag beställde i tisdags på Netonnet i Borås och de fick hem den idag. Tackade dock nej då jag inte vill ha bundle med headset och annat för 8220:-

Permalänk
Medlem
Skrivet av marguqqen:

1000 stycken??? Det hade jag velat se med mina egna ögon haha

Snubben snacka om pallar som var högre än hans längd, så cirka 2m höga pallar med PS5or & att det skulle ta flera dagar att gå genom dem. Så vad vet jag, fick inte följa med dit

Visa signatur

ASUS GeForce RTX 4080 TUF
Intel Core i5 13600K 3.5 GHz
Corsair 32GB DDR4 3600MHz
@4K/138Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av gurkburk92:

Hämtat mitt ps5 nu.

Frågade även om leveransen kom idag, Japp de gjorde den.

Frågade även hur många ps5 dom fick & säljaren sa att dem hade fått en gigantisk leverans på 1000x PS5 som var förbeställa.

Dem hade även olika bundles som fanns att plocka direkt om man ville. 7200kr för ena & 8000~ något för de andra.

Helsingborg mediamarkt

MediaMarkt, snacka om scalping 😭

Visa signatur

Ryzen 5950X | Asus 4080 Super TUF | LG C2 42

Permalänk

vafan, alla får sina konsol från NON och jag sitter här å väntar på deras fucking e-post... fuck NON

Permalänk
Medlem

Fick min från MediaMarkt idag från Helsingborg s butiken.

Permalänk
Medlem

jag ställde frågan innan men ingen lär se den nu, kan ngn snälla svara.

Det verkar som att alla här får sin konsol från mediamarkt löpandes, jag ringde mediamarkt och de sa att jag inte kan gå till en butik utan måste vänta tills det går att boka på hemsidan, stämmer inte det?

Permalänk
Skrivet av ImDino:

jag ställde frågan innan men ingen lär se den nu, kan ngn snälla svara.

Det verkar som att alla här får sin konsol från mediamarkt löpandes, jag ringde mediamarkt och de sa att jag inte kan gå till en butik utan måste vänta tills det går att boka på hemsidan, stämmer inte det?

Du kunde boka konsolerna i fysiska butiker under en period. Det har dem nu tagit bort då det blev fullbokat därav kan du inte gå till en fysisk butik och boka. Mediamarkt öppnar bokningarna igen efter att alla som redan bokat fått sina konsoler. Om dem öppnar bokningar i fysisk butik eller på internet kan jag inte svara på. De bara vänta och se

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tjalle142:

Du kunde boka konsolerna i fysiska butiker under en period. Det har dem nu tagit bort då det blev fullbokat därav kan du inte gå till en fysisk butik och boka. Mediamarkt öppnar bokningarna igen efter att alla som redan bokat fått sina konsoler. Om dem öppnar bokningar i fysisk butik eller på internet kan jag inte svara på. De bara vänta och se

tack så mkt

Permalänk

Någon som bokat på MediaMarkt Svågertorp och fått? Bokade den 15e men inte hört ngt än.

Permalänk
Medlem

Yes

Fick mail nyss från Elgiganten att jag fick köpa ett som blev över! 😄

Permalänk
Permalänk

Suck… Fick mail från NON precis. Samma jidder som hos webhallen för en tid sedan.

” Bästa kund,

Vi kontaktar dig gällande din order innehållande Sony PlayStation 5.

Intresset för konsollen har varit stort vilket har inneburit ett högt tryck på beställningar av den in till oss. I samband med att konsollen fanns tillgänglig för beställning på vår hemsida hade vi även denna gång ett högt inflöde av beställningar, vilket innebar att konsollen snabbt såldes slut på vår hemsida. Det höga trycket innebar även att vi vid detta tillfälle fick in fler beställningar än det antal konsoller som vi fått in till oss från leverantören. Vi vill med det här mailet tyvärr informera dig om att din order dessvärre inte blev uppbokad mot någon av de konsoller som vi fått in, men att du självklart inte förlorar din plats i kön om du väljer att behålla din beställning hos oss.

Vi har en tät kontakt med Sony gällande när nästa leverans av produkten beräknas att ske till oss, men i dagsläget har vi däremot ingen information om när nästa leverans planeras att komma in. Vi ber därmed att få återkomma till dig så snart vi får ytterligare information om när nästa leverans av konsollen anländer till oss. Så snart det finns någon ytterligare information, så kommer vi självklart att uppdatera dig med detta samt när din order planeras att levereras till dig.

Om du har några funderingar gällande din beställning så är du alltid välkommen att kontakta oss.

Med vänliga hälsningar”