Det kommer självklart bli billigare med tiden för alla. Men det är väl ganska troligt att de som gör sina egna, fortfarande gör det billigare, än konkurenterna som köper in sina från 3:e part.
Hittade en artikel om Tesla Model 3, som även tar upp lite om S/X. Batterimodulerna på M3 ska klara 48000-80000 mil/1500 laddcykler. Bilen i övrigt ska hålla 160000 mil...
Nissan Leaf: "Ett nytt batteripaket på 24 kWh kostar drygt 50.000 kronor, 30 kWh kostar 61.000 kronor och 40 kWh kostar 65.000 kronor. Ett begagnat och renoverat batteri är förstås billigare och då börjar priserna på 24.000 kronor."
Uppgifterna är från 2018...
BMW I3: Har inte sett något annat än den virala grejen om 250000-300000kr...
Är rätt svårt att hitta priser på andra modeller, men generellt skulle jag väl säga att priset avspeglar antal kWh och tillverkare, om det inte är BMW...
Edit: @glemmy kan visst norska och hittade en bra länk.