Permalänk
Medlem

USB-C hub för dubbla 1440p skärmar

Jag är på jakt efter en USB-C hub till min Lenovo Legion 5 Pro. Jag behöver kunna koppla in 2st skärmar (1440p, 60hz) med 1st Displayport samt 1st HDMI. Finns en sådan hub? Vore trevligt med ytterligare anslutningar men primärt behöver jag skärmportarna. Samma med laddning och passthrough, trevligt om det finns men inte ett krav.

Hittade en hub på Webhallen från Belkin men efter att ha läst omdömen på Belkins egna hemsida framgår det att den endast klarar dubbla skärmar med 1080p tillsammans med en PC/Windows.

Om det inte finns en sådan hub jag behöver så är mitt nästa behov i så fall en adapter från USB-C till Displayport (eftersom att laptop har 1st HDMI inbyggd) som klarar 1440p 60hz. Finns det någon sådan någon vänlig här kan rekommendera?

Visa signatur

SWECLOCKERS
AMD 5800X, Gigabyte GeForce RTX 3080 AORUS MASTER, G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB 3600MHz, Gigabyte X570 AORUS MASTER, Noctua NH-D15, Corsair HX1000 V2, Fractal Design Define 7 TG
Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 5800H | 16GB | RTX 3070 | 165Hz | QHD

Permalänk
Medlem

Om du bara har USB-C och inte TB så är du kokt tyvärr då bandbredden inte räcker till för Native DP signaler. Då är enda lösningen en DisplayLink men de lär ha viss fördröjning och inte lämpa sig bra för spelande. Vet att de funkar bra i kontorsmiljö men aldrig testat att spela med dem. De är också rätt mycket dyrare.

Har inte din dator en HDMI eller DP-port då? Då kan du köra en genom dem och en via USB-C. Ibland är det dock mux mellan DP och USB-C så de kan inte användas samtidigt.