Åsikt: "Dela resultat"-knappen förstör diskussionen i quiztrådarna.

Permalänk
Keeper of the Bamse

Åsikt: "Dela resultat"-knappen förstör diskussionen i quiztrådarna.

Hej!

Jag älskar Sweclockers quiz och hugger alltid direkt på dem, men något som jag tycker blivit sämre på sistone är det faktum att ni har en knapp för att dela ens resultat med ett färdigskrivet inlägg.

Nu när jag har klickat mig igenom ett quiz får jag reda på mitt resultat och det nuvarande snittet.

Går jag in i tråden för att diskutera ger jag upp nästan direkt för tråden är ju sönderspammad med massa inlägg där det bara står vad folk fick.

Alltså, jag bryr mig ju inte om vad användaren "abc123" fick för resultat, och vad snittet är just nu?

Jag misstänker att ni utvecklade detta för att få större "engagement" på forumet, men jag tycker diskussionstråden numer är helt onödig. Ens inlägg som handlar om frågorna eller svarsalternativen försvinner i ett hav av spam helt enkelt.

Är ni helt gifta med det nuvarande konceptet?

Mvh,
Quizglad användare

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Konsolpleb 🕹

Halloj!

Precis som du säger blir det kanske lite mindre diskussion (men fler resultat). Ganska ofta (och mer för varje quiz) så skriver ju folk också något till sitt resultat så att det inte bara är resultatet i inlägget.

Jag tänker personligen att det är ok om en typ av innehåll skiljer sig lite på det här sättet från resten. Det vi gjort som blir lite mer diskussionsplattform är att sammanfatta quizen en gång i månaden med resultat och våra tankar.

Så på det stora hela är jag rätt nöjd med hur det fungerar. Även om det är annorlunda mot hur det brukar vara så att säga

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Keeper of the Bamse
Skrivet av UndaC:

Halloj!

Precis som du säger blir det kanske lite mindre diskussion (men fler resultat). Ganska ofta (och mer för varje quiz) så skriver ju folk också något till sitt resultat så att det inte bara är resultatet i inlägget.

Jag tänker personligen att det är ok om en typ av innehåll skiljer sig lite på det här sättet från resten. Det vi gjort som blir lite mer diskussionsplattform är att sammanfatta quizen en gång i månaden med resultat och våra tankar.

Så på det stora hela är jag rätt nöjd med hur det fungerar. Även om det är annorlunda mot hur det brukar vara så att säga

Ja, jag skrev mitt klagoinlägg innan ni lagt ut nyheten om quizportalen. Kan nog överleva den något lägre kvalitén på dom individuella quiztrådarna nu när jag spanat igenom quizportalen

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk

ge inlägg med endast "dela resultat" samma status som +1 inlägg om de inte har något övrigt att säga i inlägget om quizet.

skulle minska spammet med inlägg bara innehållande deras resultat.

personligen brukar jag aldrig äns dela mitt resultat eller kolla kommentarerna då kommentarerna sällan brukar vara speciellt givande.

sen skulle nig kanske kolla att låsa ett startat quiz till deras användarnamn då jag märkt att om man mitt i råkar trycka bakåt i läsaren får man börja om och tidigare redan svarade frågor nollställs så ganska enkelt att "fuska" i quizet om man gillar sånt och gör allt för att få ett bra resultat på quizarna.

vilket dessutom kan skada erat slutresultat för quizen om för många använder det till att alltid få 10/10.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av Rouge of Darkness:

sen skulle nig kanske kolla att låsa ett startat quiz till deras användarnamn då jag märkt att om man mitt i råkar trycka bakåt i läsaren får man börja om och tidigare redan svarade frågor nollställs så ganska enkelt att "fuska" i quizet om man gillar sånt och gör allt för att få ett bra resultat på quizarna.

vilket dessutom kan skada erat slutresultat för quizen om för många använder det till att alltid få 10/10.

Just fuskandet är vi inte särskilt bekymrade över då alternativet skulle vara att låsa quizarna till endast inloggade. Det är ju trots allt inte en tävling utan bara lite kul tidsfördriv.

Visa signatur

240p är livet