Tre år Game Pass för 10 kr till PC och XBox

Permalänk
Medlem
Skrivet av konsum:

Är det inte invite only fortfarande?

Och kan man spela med mus + tangentbord, eller är det enbart med en handkontroll?

Det är kontroll som gäller, tyvärr. Testade bara Gears 5, men antar att det är likadant för alla spel med tanke på att man spelar konsol-versionerna av spelen. Det är inget PC-bibliotek här.

Däremot får man tillgång till konsolspel för streaming som annars inte finns i PC-biblioteket. Vilka spel det är vet jag inte, så insatt är jag inte tyvärr.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av nu1mlock:

Xcloud är numera officiellt tillgängligt på PC och Iphone och Ipad: https://twitter.com/Xbox/status/1409588781766701057

https://www.xbox.com/en-US/play (samma länk som ovan kommentar)

Skrivet av konsum:

Är det inte invite only fortfarande?

Och kan man spela med mus + tangentbord, eller är det enbart med en handkontroll?

Whoa! Ska testas! Kikade tidigare idag då jag snubblade in på sidan och då behövde man inbjudan. Nu verkar det bara vara att prova.

Nyfiken på hur det funkar med mitt 4G, blir att testa när jag krypit ner i sängen med min XPS 13. Ingen speldator så perfekt att testa på.

Permalänk
Inaktiv

Provade streamingen till Windows 10 igår, och även en kort sväng idag. På min XPS 13 var det oanvändbart. Misstänker främst 4G, sedan är bildströmmen allt annat än fin. Mycket latensspikar emellanåt, provade Forza Horizon 4 då det nog är det spelet jag är mest bekant med. Inte det lättaste att ta sig fram.

Firefox stöds inte men fungerar bortsett från att ljudet försvinner. Edge fungerar möjligen lite bättre latensmässigt, men fortfarande ospelbart men ljudet fanns iallafall med.

Provade en snabbis på min vanliga dator och blev inte bättre där heller.

Ni med fiber, hur fungerar det för er?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Provade streamingen till Windows 10 igår, och även en kort sväng idag. På min XPS 13 var det oanvändbart. Misstänker främst 4G, sedan är bildströmmen allt annat än fin. Mycket latensspikar emellanåt, provade Forza Horizon 4 då det nog är det spelet jag är mest bekant med. Inte det lättaste att ta sig fram.

Firefox stöds inte men fungerar bortsett från att ljudet försvinner. Edge fungerar möjligen lite bättre latensmässigt, men fortfarande ospelbart men ljudet fanns iallafall med.

Provade en snabbis på min vanliga dator och blev inte bättre där heller.

Ni med fiber, hur fungerar det för er?

När jag testade Gears 5 igår så fungerade det lika bra som när jag streamar lokalt från PC till Nvidia Shield. Använde Chrome.

Konstigt nog var det enklare att sikta och skjuta än när jag streamar lokalt (jag är kass på att sikta med kontroll). Konstigt.

Lokalt är det dock mycket snyggare, men inte så konstigt när det är mycket simplare hårdvara för streaming.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem

Microsoft nämner att streaming numera sköts av deras custom Xbox Series X-hårdvara: https://news.xbox.com/en-us/2021/06/28/xbox-cloud-gaming-now-...

Streamingen görs i upp till 1080p och 60 fps. Eftersom Xbox Cloud Gaming streamar konsol-spel så kan spelen skilja sig åt. T.ex. ingår spelet Outriders i Xbox Game Pass for Console och ingår därmed även i Xbox Cloud Gaming. Finns nog en del andra spel också som man annars inte har tillgång till (via Game Pass) på PC.

Edit: Drygt ett dygn senare så testar jag Forza Horizon 4 och det fungerar desto sämre. Styrningen är inte riktigt där, fördröjningen är tydlig men spelbar. När jag åker till Sälen nästa gång så kommer jag spela via Game Pass, men här hemma så blir det fortsatt lokalt (kabel direkt till TVn).

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem

Frågar här såg ingen tråd som Passar bättre.

Jag har fått problem med Gamepass ultimate på datorn den verkar inte känna av att jag prenumererar. Väljer jag ett spel i appen så står det "spela med gamepass" trycker jag där så kommer jag till en knapp "skaffa gamepass" och en meny där man ska välja om man vill ha enbart PC eller ultimate. Den appen vet alltså inte att jag redan betalar.

Jag testade att installera ett spel på min xbox från gamepass och där gick det fint.
Det går även bra att strömma spel i mobilappen

Jag körde in de senaste uppdateringarna i windows update men det gjorde ingen skillnad.

Mitt gamepass förnyas den 12 så det skulle kunna vara någon bugg där den inte synkar datumet korrekt? Men det har inte varit något problem tidigare vad jag märkt av.

Något annat jag kan testa ifall det inte löser sig i morgon?

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av jOnÄTÄn:

Frågar här såg ingen tråd som Passar bättre.

Jag har fått problem med Gamepass ultimate på datorn den verkar inte känna av att jag prenumererar. Väljer jag ett spel i appen så står det "spela med gamepass" trycker jag där så kommer jag till en knapp "skaffa gamepass" och en meny där man ska välja om man vill ha enbart PC eller ultimate. Den appen vet alltså inte att jag redan betalar.

Jag testade att installera ett spel på min xbox från gamepass och där gick det fint.
Det går även bra att strömma spel i mobilappen

Jag körde in de senaste uppdateringarna i windows update men det gjorde ingen skillnad.

Mitt gamepass förnyas den 12 så det skulle kunna vara någon bugg där den inte synkar datumet korrekt? Men det har inte varit något problem tidigare vad jag märkt av.

Något annat jag kan testa ifall det inte löser sig i morgon?

Jag hade nog samma problem när jag skaffade Game Pass Ultimate nyligen, tror det var först efter en omstart av datorn som allt blev rätt. Och starta om misstänker jag att du har gjort med.

Om du går in på ditt microsoft-konto via webbläsaren, ser allt korrekt ut där?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Jag hade nog samma problem när jag skaffade Game Pass Ultimate nyligen, tror det var först efter en omstart av datorn som allt blev rätt. Och starta om misstänker jag att du har gjort med.

Om du går in på ditt microsoft-konto via webbläsaren, ser allt korrekt ut där?

Jag har kört gamepass ultimat sen de släpptes och kortet ska inte gå ut än på ett tag.
Startat om har jag gjort och även testat med några timmars mellanrum.

I webbläsaren är det okej där står det även att det ska förnyas i morgon.
Och det fungerar som sagt fint på Xbox och telefon.

Jag avvaktar till i morgon och hoppas på det bästa. Ska inte spela just nu ändå.

Edit nu när jag testade idag så fungerade det igen. Har fortfarande ingen aning om varför det krångla eller varför det fungerar nu men jag är glad.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Orkar inte läsa alla inlägg i hela tråden men om jag förstår det hela rätt måste man köpa en massa Xbox Live-kort(?) för åtskilliga hundralappar för att kunna få gamepass för 10 kr? Så i slutendan blir det inte 10 kr för Game pass i 3 år? Är det korrekt uppfattat? Vad blir i så fall slutpriset för 3 år game pass och vad skulle ordinarie pris bli? Ingår molntjänsten att strömma spel?

Update: Är det inte billigare att köpa 14 dagars nycklar för 17.66 kr härifrån?
https://www.g2a.com/en/xbox-game-pass-ultimate-14-days-xbox-l...

Det blir 8.83 kr i veckan eller ca 1,26 kr om dagen x 365 = 461 kr per år eller 1383 kr för 3 år om du så vill.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

Orkar inte läsa alla inlägg i hela tråden men om jag förstår det hela rätt måste man köpa en massa Xbox Live-kort(?) för åtskilliga hundralappar för att kunna få gamepass för 10 kr? Så i slutendan blir det inte 10 kr för Game pass i 3 år? Är det korrekt uppfattat? Vad blir i så fall slutpriset för 3 år game pass och vad skulle ordinarie pris bli? Ingår molntjänsten att strömma spel?

Update: Är det inte billigare att köpa 14 dagars nycklar för 17.66 kr härifrån?
https://www.g2a.com/en/xbox-game-pass-ultimate-14-days-xbox-l...

Det blir 8.83 kr i veckan eller ca 1,26 kr om dagen x 365 = 461 kr per år eller 1383 kr för 3 år om du så vill.

Räcker i princip du läser första inlägget så förstår du allt. Och det verkar extremt osmidigt att köpa 14 dagars nycklar.

Permalänk
Medlem

Gjorde nu detta med turkisk VPN med kort från GAMIVO. Fungerade inte perfekt. Köpte 2x12 och 2x3 månader. Fick ingen reoccurring betalning på 12 månaders men på båda 3 månaderskorten. Fick alltså totalt 32 månader + 1 för ultimate så 33. Så betalade totalt ca 760 för 33 månader, så 23 kr i månaden

Permalänk

måste man skapa ett nytt microsoft konto för att kunna göra det här,eller kan man använda sitt vanliga konto?
eftersom de står "regga ett konto på microsoft osv "

hur mycket sparar man jämfört med om man köper "vanligt" för samma tid?

Visa signatur

Intel 2600k överklockad 4.5gzh | 8 gb corsair vengeance | asus sabertooth | Cruiser ssd 120 gb | Ati Radeon 7970 |Antec twelvehundred

Permalänk
Medlem
Skrivet av darknessviking:

måste man skapa ett nytt microsoft konto för att kunna göra det här,eller kan man använda sitt vanliga konto?
eftersom de står "regga ett konto på microsoft osv "

hur mycket sparar man jämfört med om man köper "vanligt" för samma tid?

Jag körde på samma konto som jag en gång haft ultimate på.
Pröjsade ca 950kr för tre år, ca 26 kr per månad så de e bara räkna

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av darknessviking:

måste man skapa ett nytt microsoft konto för att kunna göra det här,eller kan man använda sitt vanliga konto?
eftersom de står "regga ett konto på microsoft osv "

hur mycket sparar man jämfört med om man köper "vanligt" för samma tid?

Använde även jag ett gammalt konto, måste närma sig 20 år till och med. Hotmail från början.
Sjuka är att jag inte ens minns orginaladressen, den byttes ut under åren som har gått.

Då jag tydligen inte hade haft Game Pass Ultimate innan, men Game Pass for PC, så fick jag fortfarande konvertera för 10 kr.

Permalänk

Jag kan bekräfta att det fortfarande fungerar. Fixade 36 månaders Game Pass Ultimate för ca 1400 kr idag. Går att få lite billigare men jag orkade inte hålla på och krångla med VPN. Tack för all hjälp i tråden!

EDIT: Jag använde ett gammalt XBOX account som inte har haft Game Pass Ultimate förut.

Permalänk
Livsnjutare 😎

Vad händer om man försöker lägga på Xbox Gold Live -koder på ett redan aktivt Gamepass Ultimate -abonnemang ?

Jag har alltid undrat, vad händer om man försöker lägga på Xbox Gold Live -koder på ett redan aktivt Gamepass Ultimate -abonnemang ?

Jag vet att detta säkert hade gått att få reda på om man google'at en del/kollat tidigare inlägg i tråden en, men jag tänkte att jag likväl kan prova och se själv.
Och nu delar jag med mig utav resultaten

Steg 1.
Köpte 6 månader Xbox Live Gold

Steg 2.
Kontrollade hur lång aktiv tid på mitt nuvarande abonnemang jag hade.
Gamepass Ultimate aktivt till och med: 2023-02-18

Steg 3.
In i Xbox Store och lösa in koden och hoppas på det bästa.

Steg 4.
Blir informerad att 6m Xbox Live blir konverterat till 2 månader Xbox Gamepass Ultimate.
Fråga om man vill fortsätta och konvertera koden eller avbyta.

Steg 5.
Verifiera mitt konto och se att det lagts på 50 dagar (?) på mitt redan aktiva Xbox Gamepass Ultimate.

Pris per månad för denna väg: ~122kr/mån *
Pris för förlängning via officiell Microsoft/Xbox -väg: 135kr/mån

* Jag köpte min kod via Eneba för 243kr inkl avgifter.
Hade man köpt en 6mån kod via Inet så hade den kostat 299kr = 149kr/mån efter konvertering.

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Om någon undrar så fungerar det fortfarande, i alla fall nyss

Permalänk
Avstängd

Köpte 3x12 månader via livekort.se
Fick inga extra månader dock, men jag kan bekräfta att dessa går att aktivera och konvertera till "Ultimate Game Pass".

980:- för 36 månader.
27.2:- per månad.

Se till att aktivera via turkisk VPN.
Det står att man ska välja Brasilien eller Turkiet i instruktionerna för aktiveringen.
Testade med brasiliansk VPN först men då fick jag felmeddelandet om att nyckeln var från fel region.

https://livekort.se/sv/xbox-live-gold-12-months

Permalänk
Medlem

Köpte 12 månader på elgiganten och gjorde enl instruktionerna, fungerade felfritt, fick 13 månader ultimate.

Skrivet av Nucky:

Lägger upp en enkel instruktion om tillvägagångssättet. Har ingen aning om hur länge detta tillvägagångssätt fungerar!

Köp;
- Två (2) styck á Xbox Live Gold - 12 mån
- En (1) styck á Xbox Live Gold - 6 mån

Totalt får du då 30 månader Xbox Live Gold.

- Registrera ett Microsoft Konto
* Gå in på redeem.microsoft.com
* Registrera en av dina 12 månaders digitala nycklar du köpt och välj till att aktivera automatiska betalningar så får du en (1) extra månad på köpet - Dvs 13 månader

- Innan du aktiverar nästa nyckel så ska du in inaktivera automatiska betalningar;
* account.microsoft.com/services

- Gå till redeem.microsoft.com igen och registera din andra 12 månaders nyckel
* Välj att aktivera automatiskt förlängning så får du en (1) extra månad på köpet. Nu har du totalt *26 månader Xbox Live Gold*

- Inaktivera automatiska betalningar igen

* Gå till redeem.microsoft.com och aktivera din 6 månaders nyckel och välj automatiskt förlängning för en gratis månad till. Nu har du totalt *33 månader Xbox Live Gold*

- Inaktivera automatiska betalningar

* Gå till https://www.microsoft.com/sv-se/p/xbox-game-pass-ultimate/cfq...
- Köp *Xbox Game Pass Ultimate* för *10kr*

Vad som händer nu är att du kommer få hela ditt Xbox Live Gold konverterat till "*Xbox Game Pass Ultimate*" - Detta får du i totalt 34 månader till en kostnad av 41kr/mån om du t.ex köper nycklarna på Inet.

Permalänk
Medlem

Någon nämner VPN och Turkiet?

Behövs det numera?

Jag testade detta "trick" för 1,5 år sedan, fungerade hur fint som helst!

Men man kanske bara kan göra uppgraderingen till Ultimate en gång per konto?

Permalänk
Medlem

Nej du kan göra det igen.. Dock kostar uppgraderingen som en månad istället för 10 kronor vad jag förstått det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xophile:

Någon nämner VPN och Turkiet?

Behövs det numera?

Jag testade detta "trick" för 1,5 år sedan, fungerade hur fint som helst!

Men man kanske bara kan göra uppgraderingen till Ultimate en gång per konto?

Nej, det behövs inte, det krävs enbart om man köper koder som är regionslåsta.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem

Kanske missat svaret tidigare i tråden men har ett ultimate som går ut om två veckor. Någon som vet om jag efter att jag då ej förlängt ultimate till ordinarie pris kan köpa live för billig peng och sedan välja konvertera till ultimate?

Visa signatur

i7-9700K, z390f mobo, Asus strix 3080 TI

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xabba55:

Kanske missat svaret tidigare i tråden men har ett ultimate som går ut om två veckor. Någon som vet om jag efter att jag då ej förlängt ultimate till ordinarie pris kan köpa live för billig peng och sedan välja konvertera till ultimate?

Ja förutsatt att du låter ultimate löpa ut och sedan börjar med livekoder.
Kolla så du inte har abonnemang automatiskt på kontouppgifterna på microsoft.com

Permalänk
Medlem

Är det här den "officiella" gamepass tråden för pc?

jag behöver hjälp. Jag har skitsvårt att hitta var filerna till spelen jag installerar via gamepass tar vägen. köpte en ny ssd 1tb för just få plats med mer spel via gampass och steam. med steam hittar man ju enkelt....men vart fasen håller gamepass spelen hus när de installeras?

sen verkar de något skumt med installationerna då de spel jag installerat (doom och my time at portia) tar fasen bra mkt mer lagring än det som sägs via xbox appen. och upp över det- de verkar som att lagring läggs både på den lagringsenhet som xbox och windows är installerad på????? även fast man valt en annan hårdisk att installera spelen på...

Permalänk

då gick mina 3 månader för 10kr ut efter att jag köpte xbox.
funkar det här sättet fortfarande? är det nån speciell anledning till att man ska ta tre år? eller kan man välja 1 år?

Visa signatur

Intel 2600k överklockad 4.5gzh | 8 gb corsair vengeance | asus sabertooth | Cruiser ssd 120 gb | Ati Radeon 7970 |Antec twelvehundred

Permalänk
Medlem
Skrivet av darknessviking:

då gick mina 3 månader för 10kr ut efter att jag köpte xbox.
funkar det här sättet fortfarande? är det nån speciell anledning till att man ska ta tre år? eller kan man välja 1 år?

3 år är max. Och risken är stor att den här möjligheten försvinner, därför är det många som tar tre år på en gång.

Permalänk

okej förstår.
ni som använt vpn och aktiverat koder. menas det då att man måste jämt ställa om till.. t ex "turkey" om man ska spela.eller är det bara själva aktiveringen som måste ske så? och sen kan jag spela som vanligt "i sverige" så att säga?

Visa signatur

Intel 2600k överklockad 4.5gzh | 8 gb corsair vengeance | asus sabertooth | Cruiser ssd 120 gb | Ati Radeon 7970 |Antec twelvehundred

Permalänk
Medlem
Skrivet av darknessviking:

okej förstår.
ni som använt vpn och aktiverat koder. menas det då att man måste jämt ställa om till.. t ex "turkey" om man ska spela.eller är det bara själva aktiveringen som måste ske så? och sen kan jag spela som vanligt "i sverige" så att säga?

Varför skulle man behöva aktivera livekoderna via vpn?

Visa signatur

i7-9700K, z390f mobo, Asus strix 3080 TI

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xabba55:

Varför skulle man behöva aktivera livekoderna via vpn?

Glöm, hittade svaret några inlägg bakåt

Visa signatur

i7-9700K, z390f mobo, Asus strix 3080 TI