PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neoncat:

Jag tror jag gjorde rätt, följde deras instruktioner och om du inte är kundklubbsmedlem på elgiganten.se så bli det först. Sen när du använder länken linktr.ee/elgigantengaming så får man fylla i sina uppgifter igen, och efter registrering så får man en bekräftelse att man är medlem i deras kundklubb (igen). På deras instagram står det att man inte får ett mail från dom att man är med i utlottningen, men på sidan för utlottningsregistreringen får man en text om att man får ett mail om att man blivit medlem i kundklubben.
Nu vet jag inte om jag är med i utlottningen eller inte, men det finns ingen annan info någonstans som säger att jag ska göra något annat heller.

Hur svårt ska det vara!?

Hahahaha, håller med. Verkar ju helknasigt. Keligt om man visste utlottningen pga något blivit galet. Läste att det skulle röra sig om flera tusen konsoller.

Permalänk
Medlem

Världens rörigaste sätt att anmäla sig känns det som. Jag fick dock ett "Tack för din anmälan för Playstation 5..." mail till min epost.

Såg också att de var "flera tusen" konsoler, men antar att de inte är endast för Sverige utan alla marknader där Elgiganten är aktiva. Kanske även är så att andra ÅF kommer få in en rejäl laddning konsoler också.

Visa signatur

Ryzen 3600 | RX6800

Permalänk
Medlem

Det står att man inte ska få ett mail om man är medlem men jag fick det just.

Citat:

Hej!

Tack för din anmälan för Playstation 5 - Standard Edition! Utlottningen sker under Torsdagen den 12/8 och vinnarna blir kontaktade via mail under dagen.

Observera att utlottningen endast är för medlemmar. Det är bara tillåtet med en anmälan per hushåll. Dubbla anmälningar raderas. Följ oss på instagram.com/elgigantengaming för mer information.

Permalänk
Medlem

Ja nu fick jag ett mail jag med, samma som ovanstående fått. Men hur svårt ska det vara att synka informationen som man går ut med?! De har ju inte ett ps5 släpp ofta direkt, och ändå skapar deras information förvirrning 😂

Permalänk
Medlem

Läste precis på deras Q&A att om man är med i kundklubben sedan tidigare så får man ingen bekräftelse, om man däremot registrerar sig för första gången så får man bekräftelse..

Permalänk
Medlem

Länk till lottningen tack?
Till två kollegor som inte lyckats få tag i en än

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chieefen:

Läste precis på deras Q&A att om man är med i kundklubben sedan tidigare så får man ingen bekräftelse, om man däremot registrerar sig för första gången så får man bekräftelse..

Jag är medlem sedan tidigare och fick mail så deras info är inte helt korrekt verkar det som.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neoncat:

Jag tror jag gjorde rätt, följde deras instruktioner och om du inte är kundklubbsmedlem på elgiganten.se så bli det först. Sen när du använder länken linktr.ee/elgigantengaming så får man fylla i sina uppgifter igen, och efter registrering så får man en bekräftelse att man är medlem i deras kundklubb (igen). På deras instagram står det att man inte får ett mail från dom att man är med i utlottningen, men på sidan för utlottningsregistreringen får man en text om att man får ett mail om att man blivit medlem i kundklubben.
Nu vet jag inte om jag är med i utlottningen eller inte, men det finns ingen annan info någonstans som säger att jag ska göra något annat heller.

Hur svårt ska det vara!?

Fick du bekräftelsen då? Håller med om att det är extremt rörigt.

Skrivet av Swennis:

Länk till lottningen tack?
Till två kollegor som inte lyckats få tag i en än

https://linktr.ee/ElgigantenGaming

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Fick du bekräftelsen då? Håller med om att det är extremt rörigt.

https://linktr.ee/ElgigantenGaming

Jajamän, hade jag inte fått den hade jag nog trott att jag missat utlottningen, oavsett vad deras tvetydiga info säger. 😁

Permalänk
Medlem

funkar ej att logga in :S på elgiganten någon som har samma problem?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Fick du bekräftelsen då? Håller med om att det är extremt rörigt.

https://linktr.ee/ElgigantenGaming

Tack

Permalänk
Medlem
Skrivet av lambdan:

Du hade kunna ta en från Amazon annars i lugn o ro https://www.amazon.se/dp/B08LLZ2CWD

Fanns inga på amazon när jag köpte min på blocket

Permalänk
Medlem

Utlottningsmenyn hittar du i översikten på din profil, efter att du loggat in.

Det står i det finstilta enbart att du får ett mejl om du inte redan är kundklubbsmedlem, i annat fall kan du ändå registrera dig men får inget mejl.

Edit:
Intressant nog fick jag ändå ett mejl angående att jag anmält mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neoncat:

Jag tror jag gjorde rätt, följde deras instruktioner och om du inte är kundklubbsmedlem på elgiganten.se så bli det först. Sen när du använder länken linktr.ee/elgigantengaming så får man fylla i sina uppgifter igen, och efter registrering så får man en bekräftelse att man är medlem i deras kundklubb (igen). På deras instagram står det att man inte får ett mail från dom att man är med i utlottningen, men på sidan för utlottningsregistreringen får man en text om att man får ett mail om att man blivit medlem i kundklubben.
Nu vet jag inte om jag är med i utlottningen eller inte, men det finns ingen annan info någonstans som säger att jag ska göra något annat heller.

Hur svårt ska det vara!?

Jag fick ett bekräftelsemail i min ”kampanjer” inbox på gmail:

Hej!

Tack för din anmälan för Playstation 5 - Standard Edition! Utlottningen sker under Torsdagen den 12/8 och vinnarna blir kontaktade via mail under dagen.

Observera att utlottningen endast är för medlemmar. Det är bara tillåtet med en anmälan per hushåll. Dubbla anmälningar raderas. Följ oss på instagram.com/elgigantengaming för mer information.

Permalänk
Medlem

Lycka till alla som är med i elgigantens ps5 utlottning, anmälan är nu stängd. Man vet ju nu vilken tråd man ska hålla koll på om man inte är en av dom som får chans att köpa en. 😂

Permalänk

Nån som vet när mailen skickas ut från Elgigantens
Utlottning ?

Permalänk
Skrivet av Larstommie:

Nån som vet när mailen skickas ut från Elgigantens
Utlottning ?

Har för mig att det brukar komma på eftermiddagen. Så inom en snar framtid får vi besked

Permalänk
Skrivet av Larstommie:

Nån som vet när mailen skickas ut från Elgigantens
Utlottning ?

Nevermind. Fick nu

Permalänk
Medlem

Jag fick besked om tilldelning vid 12:00 prick.

Visa signatur

Antec Sonata, Antec 380W | A64 3000+@2200mhz, Zalman CNPS7000B-AlCu | MSI K8N NEO-FSR 250Gb Nforce3 | 1024 Corsair Value PC3200 2.5-3-3-8
| Galaxy Glacier 6800 GT 420/1130mhz | Hitachi Deathstar 160GB SATA | 19" Compaq

Permalänk
Medlem

Undra vart alla digital edition är.. Ser bara släpp på disk versionen. Och har nån som beställt från komplett fått sin konsol? Eller har dom lyckats missa att beställa hem dom överhuvudtaget?

Permalänk
Medlem

"Tyvärr, du blev inte utvald denna gång"

Vet inte hur många gånger jag har försökt via elgigantens utlottning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fortitude:

"Tyvärr, du blev inte utvald denna gång"

Vet inte hur många gånger jag har försökt via elgigantens utlottning.

Jag säger detsamma. Helvete!

Permalänk
Medlem

Samma här, så less.

Permalänk
Medlem

Kan de inte bara ha först till kvarn? Det här med lottning känns riggat.

Permalänk
Skrivet av FreddeY2K:

Kan de inte bara ha först till kvarn? Det här med lottning känns riggat.

Inte en aning, men ja va ganska snabb på bollen att vara med på utlottningen. Skulle gissa på att det va under 5 min från deras släpp på insta tills att ja hade registrerat mig på deras utlottning och fick avslag.

Permalänk
Skrivet av Jonasee:

Jag fick besked om tilldelning vid 12:00 prick.

Jag med

Permalänk
Medlem

Har varit med 2 gånger, och blev precis utvald. verkar vara lottning på riktigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FreddeY2K:

Kan de inte bara ha först till kvarn? Det här med lottning känns riggat.

Eller ett system där de som ej fått chansen tidigare är näst på tur att få en konsol vid nästa utlottning.

Permalänk
Medlem

Känns som om det var en ganska stor leverans med konsoler som EG hade kommit över. Har hört från flera bekanta som alla fått en varsin kod. Verkar som om det börjar lätta upp nu.

Visa signatur

ASUS ROG Strix 550-I | Ryzen 5 5600x | Gigabyte RTX 3070 Aorus Master 8GB | WD m.2 1tb | Samsung M.2 500GB | Corsair SF750 750W | 2x16GB Corsair Vengeance LPX | EVGA Supernova G2 750W | Predator Ultrawide 34" 1440p | Coolermaster NR200P White

Permalänk
Medlem

Första gången jag var med och jag signade precis upp som medlem på elgigantens hemsida också, jag vann. Så är nog lottning