Permalänk

Viafree på Sony TV med android

Hej,
Har installerat Viafree app på min sony och ska logga in men det går inte att få till "@" tecknet när man ska mata in e-post.
Händer inget när man trycker på den knappen på TV-skärmen via fjärrkontrollen..
Någon som upplevt detta?
Verkar vara en bugg som är en smula irriterande
Funkar på lösenordsfältet men inte e-post..
Dom får nog inte så många anvädrare kan jag gissa..

Permalänk
Medlem

Går det att koppla in ett tangentbord kanske?

Permalänk
Medlem

Löser du det inte så kan du testa att använda mobilen: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.google.andr...

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Skrivet av m4gnify:

Går det att koppla in ett tangentbord kanske?

Kanske men vet inte hur...
Skulle finnas en PC app men den gick inte att använda på en windows10...
Tips på att styra Android-TV via PC mottages tacksamt..

Permalänk
Skrivet av nu1mlock:

Löser du det inte så kan du testa att använda mobilen: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.google.andr...

Testade denna (eller liknande app) men fick inte fram tangentbord på mobilen utan bara en "fjärr" med pilar och enter-knapp så det blev samma resultat som med fjärren..

Om jag går ner till "lösenord" och klickar på ikonen "!@#" så dyker det upp ett tangentbord med @ som är klickbart.. men det hjälper ju inte..

Permalänk

Jag får casta från PC'n som temporär lösning men det hade varit bättre att logga in med TV-appen..
Om någon har en android TV och Viafree appen kanske nån har tid att testa?
Svårt att tro det skulle endast vara Sony TV.. men jag kan inte så mycket om sånt här..

Permalänk
Medlem

Ta bort @ från lösenordet är väll enklast. Viafree är väll inte en sån där jättegrej om lösenordet inte är superstarkt.

På min Sony android tv fungerar alla bluetooth möss och tangentbord utan problem.

Permalänk
Medlem

Jag testade nyss att skriva @ på min Sony Android på appen Viafree i lösenordsfältet. Man får hålla in knappen så väljs den automatiskt.

tillägg, Jag har Google Gboard installerat också.

Bild,

Permalänk
Skrivet av turbo_500:

Kanske men vet inte hur...
Skulle finnas en PC app men den gick inte att använda på en windows10...
Tips på att styra Android-TV via PC mottages tacksamt..

du kan koppla in BT tangentbord och mus till den.

annars har jag för mig det finns en usb-a port på baksidan där man kan koppla in usbminnen möss/tangentbord osv om det är den runda nexus android pucken med fjärr.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av turbo_500:

Testade denna (eller liknande app) men fick inte fram tangentbord på mobilen utan bara en "fjärr" med pilar och enter-knapp så det blev samma resultat som med fjärren..

Om jag går ner till "lösenord" och klickar på ikonen "!@#" så dyker det upp ett tangentbord med @ som är klickbart.. men det hjälper ju inte..

Du kan få fram tangentbord med appen överallt. Uppe till höger. Jag provade precis.

Visa signatur

press nu1mlock