Permalänk
Skrivmaskin

[Utom tävlan] Under den gångna veckan tillbringad på västkusten har kameran åkt fram ett antal gånger. Det utlovade regnet har uteblivit gång på gång, och då är det ju dumt att inte knipa möjligheten att fånga solnedgången!

Permalänk
Medlem

Samtal i solnedgången. Visby.

...och ett vinglasmoment.

Permalänk
Medlem

Inte mina nyaste foton men kan vara kul att visa
Första bilden är arkadspelet "American Horseshoes" av Taito från 1990, ganska litet kretskort (2 st) fast spelet är inte så avancerat heller... ingen scrollande bakgrund och minimalt med sprites som rör sig, inte ens ljudchippet har en egen CPU utan delar samma CPU med resten av spelet (Zilog Z80). Det undre kretskortet har enbart några ROM:ar och RAM.

Andra bilden är ljudchippet "Pokey" som användes av Atari till deras 8-bitars datorer och massor av arkadspel, det står på en spegel.

Tredja bilden är ljudchippet från Commodore 64:an... även kallat SID Det står på en CD-skiva.

Visa signatur

◍◯◍ AMD Ryzen 7 3700X 3.6 GHz ◍◯◍ Gigabyte RTX 3080 10GB GAMING OC V2.0 ◍◯◍ Gigabyte X570 UD
◍◯◍ Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3600MHz CL18 ◍◯◍ Corsair HX750i 750W
◍◯◍ Logitech G915 TKL Tactile ◍◯◍ 2x Samsung 870 QVO 8TB ◍◯◍ be quiet! Silent Base 601
◍◯◍ Sony 65" KD65XH9005 ◍◯◍ Audio Pro A36 ◍◯◍ Windows 11

Permalänk
Medlem

Här kommer några bilder man tagit hittills i sommar.

Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk
Medlem

Några av de bästa jag fotat i sommar hittills

Visa signatur

Nikon Z6 • Nikkor AF-S 14-24/2.8G ED • Nikon Z 24-70/4 S • Nikkor AF-S 200-500/5.6E ED VR • Manfrotto BeFree Advanced Twist • Benro TMA47AL • iOptron GEM28 • William Optics Redcat 51 v2 • Lunt LS50THa/B600 • Player One Neptune-M • Player One Apollo-M Mini • Player One Mars-C • GSO 6" Classical Cassegrain

Permalänk
Medlem

Några somriga bilder, semester om en vecka så då blir det förhoppningsvis lite mer äventyr utomhus och tid åt kameran i några veckor! Lär återkomma med ett inlägg till efter semestern

Permalänk
Medlem

Strandgatan i Visby häromnatten.

Permalänk
Medlem

Nästan som en John Bauer målning.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Ibland klaffar allt ihop och himlen fullständigt exploderar av färger precis som igår.
Jag drog till några % extra men inte mycket för att verkligen visa och tycker det ändå blev bra men precis på gränsen med färger. Ibland exploderar himlen eller vad säger man?

Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk
Samsung Sverige

Riktigt härligt ljus! Det känns som att man är med i solnedgången själv.

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samsung:

Riktigt härligt ljus! Det känns som att man är med i solnedgången själv.

Tack! Gotland har enastående ljus, inte minst solnedgångarna.

Permalänk
Medlem

Här kommer en till sommarbild ifrån idag

Kvällspromenad och bärplock i skogen med dottern och hennes kusin. Kvällen avslutades med havegrynsgröt med hemmagjord sylt och varm nygjord saft.

Vi plockade inte så mycket men det räckte till att krydda kvällsmaten.

Permalänk
Medlem

God damn, son! Otrolig bild! Var du på en båt, eller hur lyckades du få till den där? Kudos!

Skrivet av JackA:

Strandgatan i Visby häromnatten.

https://i.imgur.com/JXV15IT.jpg

Jäkligt fin! Schyst komposition och fantastiska färger

Visa signatur

---

Permalänk
Inaktiv

Detta kort är taget med min iPhone 12 Pro och jag har även redigerat det med Apples egna Photo (bilder) app. Tycker det blev helt OK för att vara mobilt så att säga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gorian:

God damn, son! Otrolig bild! Var du på en båt, eller hur lyckades du få till den där? Kudos!

Jäkligt fin! Schyst komposition och fantastiska färger

Tack du! Den här bilden tog jag på Tjurpannan utan Grebbestad och jag stod vid enslings bod.
Bilden är tagen med Sony a7r iv och sony 100-400 med crop mode 600m och himlen är utbytt.

Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk
Medlem

Blev några bilder på bilen igår...

Visa signatur

Stationära | Define 7 Compact | RM750x White | X570S AERO G | Ryzen 5 5600x | NH-D15 Chromax | Flare X 4x8GB 3200MHz | RTX 4070 Super | MP600 1TB | 980 1TB | A2000 1TB | 970 EVO 500GB | 850 EVO 500GB |
Acer X34A + 2x Dell U2719D | Wave 1 | Arctis Nova Pro Wireless |
Laptop | Macbook Air M1 2020 | 16GB | 256GB |
3dkatten.se

Permalänk

Hade en del sommarbilder jag tagit med min Huawei p20 Lite som var till den förra Samsung fototävlingen ni hade. Men tyvärr stendog ju min telefon och jag hade ingen backup på bilderna och hann heller aldrig därför ladda upp bilderna då jag tänkte jag gör det sen vilket jag aldrig hann göra.

Så nu såg jag att ni hade en ny tävling så har nu fått börja fota med min nya telefon. iPhone SE 2020. Dock märker jag att bilderna inte alltid blir lika bra, i lika bra kvalité, högupplöst som min Huawei P20 Lite när jag använder den inbyggda kameraappen och när jag sparar bilder genom Snapchat. Förmodligen har det att göra med att min iPhone endast har 1 kameralins men tänker det är väl värt ett försök att delta denna gång då en del bilder genom den inbyggda kameraappen i Iphone ändå blir ganska bra om det är bra ljus.

Har inte riktigt koll på hur man delar bilder från Imgur här i forumet så hoppas jag lyckas göra rätt. Av någon anledning funkar det bara att ladda upp 2 av alla mina bilder jag tagit till IMGUR får något error som jag inte vet vad det beror på. Men får väl testa lägga upp i ett nytt inlägg senare.
Vet inte heller hur man gör för att få bilderna så att man kan se direkt i tråden utan att behöva klicka på länk.

https://imgur.com/a/Z28YDNn

https://imgur.com/a/VoBS3hw

Edit om det blivit något fel får jag väl lägga upp bilderna på Imgur igen

Permalänk
Medlem

Letade efter guldet men fann inget hoppas man istället vinner tävlingen, tog den med samsung s10e's vidvinkel kamera. helt klart den mest amatör mässiga och o redigerade bilden som finns här skulle jag tro

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

En sommaräng i Småland

Visa signatur

ll Ryzen 7 3700X ll Sapphire RX Vega 64 ll Asus B450-E Rog Strix ll
ll Ballistix 32GB 3 000 MHz ll SilverPower SP-S850M ll NZXT H440 ll Acer 27" 1440p ll

Permalänk
Medlem

När man 05 på morgonen irriterat vaknar utav solen så blir dagen ändå lite bättre när man inser att stackarna som bor längre ner inte har någon sol

Permalänk

Här kommer några av mina

Bonusbild från Februari när vi hade -20C

Visa signatur

PC Master Race

Permalänk
Medlem

Sommaren 2016 var ett kanonår. Kommer så väl ihåg när jag åkte ner till havet nära där jag bor, gick ut till bryggor och klippor där jag tog detta foto. En av mina favoritbilder, synd att man inte hade bättre utrustning med sig. Men på andra sedan, om jag hade försökt krångla fram med sådant så kanske jag inte heller hade hunnit få med ankorna på bilden till vänster?
Gillar hur solens sista strålar för dagen speglar sig i det lugna vattnet.

Visa signatur

🡇

• 5800x3D • 7900 XT •

Permalänk

BLÅ´aste

Hitta den här fantastiska blåa växten *)

BLÅ än BLÅ

Visa signatur

"In To The Void "

Intel i5 12400F,Gigabyte Z690 UD DDR4,Nvidia1070Ti,16 gig ram
Windows 11

Permalänk
Medlem

Visste inte ens att det fanns en fototråd här. Kul Här är några somriga bilder till tävlingen.

Från min flickr.

Permalänk
Medlem

Lika bra jag lägger in en sommar bild med lite jordgubbar vi plockade under veckan
https://i.imgur.com/c5HIfL1.jpg

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk

sommar

salakalle i Roslagen

Permalänk
Medlem

Passo Gardena, Dolomiterna, Italien.

Visa signatur

Kamera: Nikon D810 & D800, DJI Mavic 2 Pro, Nikon 14-24, Nikon 28-300
Hemsida Instagram Facebook

Permalänk
Medlem

Från Kiutaköngas, Finland, idag.