3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon333222:

Får vi se hur fort 3080 för 14490 ryker. 17 stycken på webblager och några i olika butiker. Till och med 3060Ti finns i lager på Webbis.

Länka gärna!

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av anon333222:

Får vi se hur fort 3080 för 14490 ryker. 17 stycken på webblager och några i olika butiker. Till och med 3060Ti finns i lager på Webbis.

Inte för jag tänkt att köpa men för dom som vill. Det är Högre medlemsnivå. Är själv lvl 6

Visa signatur

Inter-Tech IM-1 Chassi x 5600X x Noctua NF-F12 Chromax Black Swap / 8st Blackswap fans/ ASUS PCE-AX58BT / 3200Mhz 32GB HyperX / SF750W / W10 > 970EVO+ & 3xSSD Kingston /3080 TUF OC V2.

Permalänk
Medlem

Zotac Gaming GeForce RTX 3080 AMP HOLO 14490:-

https://www.webhallen.com/se/product/325477-Zotac-Gaming-GeFo...

Edit: såg att någon redan postat ang det kortet

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Skrivet av 220volt:

Zotac Gaming GeForce RTX 3080 AMP HOLO 14490:-

https://www.webhallen.com/se/product/325477-Zotac-Gaming-GeFo...

Edit: såg att någon redan postat ang det kortet

Det här med medlemsnivåer är ett jäkla bök alltså.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Falck1N:

Inte för jag tänkt att köpa men för dom som vill. Det är Högre medlemsnivå. Är själv lvl 6

Psykologin är märkligt. Skulle jag köpa ett nytt idag så är bara 3070ti för 6400 kr intressant. Det kommer vara svårt att sälja 3070 för 10K helt enkelt. Nu får vi se hur länge det tar innan prissänkningarna kommer. Det vi får tänka på är att kretsarna redan är beställda och korten kommer produceras. När lagret blir för stort och miners börjar dumpa ut korten. Då tror inte jag att priserna går upp iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon333222:

Psykologin är märkligt. Skulle jag köpa ett nytt idag så är bara 3070ti för 6400 kr intressant. Det kommer vara svårt att sälja 3070 för 10K helt enkelt. Nu får vi se hur länge det tar innan prissänkningarna kommer. Det vi får tänka på är att kretsarna redan är beställda och korten kommer produceras. När lagret blir för stort och miners börjar dumpa ut korten. Då tror inte jag att priserna går upp iaf.

Det är för att jag redan väntar på ett kort sedan 9 månader tillbaks för halva priset, jag ger inte upp! Jag önskar mig bara en stor stock som senast så man kan få sitt kort alternativ att i alla fall ska börja med uppdateringen.
Även om man är envis så har man lätt trännat upp den till en annan nivå idag 😂

Så hoppas på en pall med kort den 15e juli då jag fyller 30. Skulle vara en bra present

Visa signatur

Inter-Tech IM-1 Chassi x 5600X x Noctua NF-F12 Chromax Black Swap / 8st Blackswap fans/ ASUS PCE-AX58BT / 3200Mhz 32GB HyperX / SF750W / W10 > 970EVO+ & 3xSSD Kingston /3080 TUF OC V2.

Permalänk
Medlem

Level 11 och guld räcker för båda korten. Men till skillnad från 3070ti som fanns igår för lvl 17+ för 6400kr så är jag inte så intresserad. Det är två riktigt dyra kort!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falck1N:

Inte för jag tänkt att köpa men för dom som vill. Det är Högre medlemsnivå. Är själv lvl 6

Måste ha ändrats, jag är lvl 6 och kan köpa det nu.

Visa signatur

Corsair iCUE 5000X | Corsair RM850x Vit | ASUS TUF GAMING Z690-PLUS | Intel i5-12600k
Gigabyte Geforce RTX 3070 8GB GAMING OC | Team Group 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon333222:

Får vi se hur fort 3080 för 14490 ryker. 17 stycken på webblager och några i olika butiker. Till och med 3060Ti finns i lager på Webbis.

Det är ju ändå rätt saftiga priser.

14500 för zotac när komplett hade msi gamingxtrio för 14.

8000 för 3060 ti Ventus som är budgettmodellen, när där i närtid hoppat in några för 7xxx i andra butiker.

Tror folk är lite konservativa med att ge 14k+ för 3080 budgetmodell när 3070 ti kan haffas för 9-11k beroende på modell.

Permalänk
Medlem

I och med att tillgången ökat och att priserna är på väg ner tror jag att de som letar grafikkort avvaktar lite. Förut köpte man allt som som kom ut till försäljning, men nu har det vänt. Köparna är lite mer kräsna nu. Det är min teori.

Visa signatur

Ryzen 5950X | Asus 4080 Super TUF | LG C2 42

Permalänk
Medlem

KFA2 GeForce RTX 3080 Ti SG Fyndvara 16 090:-

https://www.netonnet.se/art/fyndvaror/fyndvaror-datorkomponen...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laddin:

Det är ju ändå rätt saftiga priser.

14500 för zotac när komplett hade msi gamingxtrio för 14.

8000 för 3060 ti Ventus som är budgettmodellen, när där i närtid hoppat in några för 7xxx i andra butiker.

Tror folk är lite konservativa med att ge 14k+ för 3080 budgetmodell när 3070 ti kan haffas för 9-11k beroende på modell.

AMP HOLO är inte en budgetmodell.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Laddin:

Det är ju ändå rätt saftiga priser.

14500 för zotac när komplett hade msi gamingxtrio för 14.

8000 för 3060 ti Ventus som är budgettmodellen, när där i närtid hoppat in några för 7xxx i andra butiker.

Tror folk är lite konservativa med att ge 14k+ för 3080 budgetmodell när 3070 ti kan haffas för 9-11k beroende på modell.

Exakt så resonerar jag. Lider med mitt 8600GT. Känns som man har hoppat in i en tidsmaskin och backat bandet 14 år.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon333222:

Får vi se hur fort 3080 för 14490 ryker. 17 stycken på webblager och några i olika butiker. Till och med 3060Ti finns i lager på Webbis.

De har legat där nu ex antal timmar, verkar som att alla är trötta på att betala ett grovt överpris. Särskilt när vissa aktörer på marknaden har släppt 3080 Ti för samma eller mindre pengar..

Permalänk
Medlem
Skrivet av prolundh:

De har legat där nu ex antal timmar, verkar som att alla är trötta på att betala ett grovt överpris. Särskilt när vissa aktörer på marknaden har släppt 3080 Ti för samma eller mindre pengar..

Ändå intressant hur folk tänker, om inte korten försvinner direkt som vanligt så är istället hela marknaden trötta på priset. Men sanningen är att dom här korten också kommer att säljas.

Du får gärna länka var man kan hitta ett 3080 Ti för 14500:- eller t.o.m mindre, tror det är en hel del människor som skulle vara intresserade av det priset.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Rolfenstein:

Ändå intressant hur folk tänker, om inte korten försvinner direkt som vanligt så är istället hela marknaden trötta på priset. Men sanningen är att dom här korten också kommer att säljas.

Du får gärna länka var man kan hitta ett 3080 Ti för 14500:- eller t.o.m mindre, tror det är en hel del människor som skulle vara intresserade av det priset.

Det säger ju sig självt att priserna trycktes upp av efterfrågan. Nu när miners inte köper och allt gamers fått tag på ett. Då blir det ju inte samma tryck.

Permalänk
Medlem

Markanden verkar vara mätt, mitt 3080strix blev osålt för andra gången på tradera och ändå är det den vita jag försökte sälja

Priser på väg ner nu verkar det som

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deki90:

Markanden verkar vara mätt, mitt 3080strix blev osålt för andra gången på tradera och ändå är det den vita jag försökte sälja

Priser på väg ner nu verkar det som

Marknaden håller på att försöka hitta nya prisnivåer som ska bli de nya normala därav din svårighet under övergångsperioden att sälja din GPU. Prova sänk 1000 Kr och se då om det säljer!

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon333222:

Det säger ju sig självt att priserna trycktes upp av efterfrågan. Nu när miners inte köper och allt gamers fått tag på ett. Då blir det ju inte samma tryck.

Fast det jag säger är ju att det inte riktigt är lika svart och vitt som det målas upp, bara för att dom inte säljer slut på 2 timmar så betyder inte det att hela marknaden är mätt. Och att alla gamers skulle fått tag på ett 3080 låter otroligt.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Rolfenstein:

Fast det jag säger är ju att det inte riktigt är lika svart och vitt som det målas upp, bara för att dom inte säljer slut på 2 timmar så betyder inte det att hela marknaden är mätt. Och att alla gamers skulle fått tag på ett 3080 låter otroligt.

Mättare än innan? Skrev att gamers fått tag på ett grafikkort som de är nöjda med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rolfenstein:

AMP HOLO är inte en budgetmodell.

Håller med, dock lite för mycket bling bling för min smak.

Tycker dock att 14,5k är lite för mycket för ett 3080.

Efter många månaders väntan köpte jag äntligen ett 3080 suprem x men ångrade mig och förstod efter ett tag att jag inte vill ligga ute med så mycket pengar.

Tur att NON har så bra returpolicy.

Nu väntar jag till jag får tag på ett strix eller evga ftw3.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rolfenstein:

AMP HOLO är inte en budgetmodell.

Presterar som en budgetmodell dock. https://www.techpowerup.com/review/zotac-geforce-rtx-3080-amp...
Jämför AMP HOLO med TUF OC, FTW3 Ultra, Suprim X etc och du märker en stor skillnad i temps/ljudnivå. En positiv fördel för Zotac är dock att de erbjuder 5 års garanti på sina grafikkort.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D GPU: ASUS GeForce RTX 4070Ti TUF Gaming RAM: Crucial 32GB DDR4 3200MHz CL16 Mobo: ASUS TUF GAMING B550-PRO PSU: Corsair RM1000x SSD: Crucial P5 Plus 2TB Chassi: Fractal Design North OS: Windows 10 Education 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rolfenstein:

Ändå intressant hur folk tänker, om inte korten försvinner direkt som vanligt så är istället hela marknaden trötta på priset. Men sanningen är att dom här korten också kommer att säljas.

Du får gärna länka var man kan hitta ett 3080 Ti för 14500:- eller t.o.m mindre, tror det är en hel del människor som skulle vara intresserade av det priset.

https://www.proshop.se/Grafikkort/ASUS-GeForce-RTX-3080-Ti-TU...

Tror det var igår där kom in 3 kort, så det går, svårast är att va snabbast på att F5:a 🙂

Permalänk
Medlem
Skrivet av prolundh:

https://www.proshop.se/Grafikkort/ASUS-GeForce-RTX-3080-Ti-TU...

Tror det var igår där kom in 3 kort, så det går, svårast är att va snabbast på att F5:a 🙂

Har ingenting med vem som är snabbast att göra tyvärr, grafikkort till såna priser säljs rakt till bottar genom Proshop. Deras hemsida är hemsk.

Visa signatur

Corsair iCUE 5000X | Corsair RM850x Vit | ASUS TUF GAMING Z690-PLUS | Intel i5-12600k
Gigabyte Geforce RTX 3070 8GB GAMING OC | Team Group 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joakim Ågren:

Marknaden håller på att försöka hitta nya prisnivåer som ska bli de nya normala därav din svårighet under övergångsperioden att sälja din GPU. Prova sänk 1000 Kr och se då om det säljer!

Det gjorde jag efter första försöket och hamnade på dagens ''butikpris'' men sålde ändå inte
får se hur jag gör, fick tag på ett 3090 och har inte någon brådska

Permalänk
Medlem
Skrivet av prolundh:

https://www.proshop.se/Grafikkort/ASUS-GeForce-RTX-3080-Ti-TU...

Tror det var igår där kom in 3 kort, så det går, svårast är att va snabbast på att F5:a 🙂

Det där är introduktionspris och ingenting som på något vis är norm när det kommer till priset på ett 3080 Ti.

Skrivet av anon333222:

Mättare än innan? Skrev att gamers fått tag på ett grafikkort som de är nöjda med.

Det säger sig självt att marknaden blir mer mättad för varje kort som säljs, inte direkt raketforskning. Marknaden är dock långt ifrån mättad, det såg man när Komplett sålde slut på sina 3080 kort för väldigt höga priser förra veckan.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Rolfenstein:

Det där är introduktionspris och ingenting som på något vis är norm när det kommer till priset på ett 3080 Ti.

Det säger sig självt att marknaden blir mer mättad för varje kort som säljs, inte direkt raketforskning. Marknaden är dock långt ifrån mättad, det såg man när Komplett sålde slut på sina 3080 kort för väldigt höga priser förra veckan.

Är det semantik vi diskuterar om. Graden av mättande hos marknaden? Jämfört med tidigare där korten flög ur hyllorna så fort de kom in. Hur är det nu? Är det då att du har intresse investerad i detta och därför inte vill att marknaden går ned?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deki90:

Markanden verkar vara mätt, mitt 3080strix blev osålt för andra gången på tradera och ändå är det den vita jag försökte sälja

Priser på väg ner nu verkar det som

För vilket pris hade du den listad? <14k?

Visa signatur

Asus TUF 3080 Ti | Ryzen 5600X | 16GB DDR4 | B550-i Strix | Corsair SF750 | SSUPD Meshlicious | Kraken X53

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xangeon:

För vilket pris hade du den listad? <14k?

14,5 senast
Helt nytt kort som jag inte hann använda