Viaplay stänger av sitt originalabbonemang 199kr/mån

Permalänk
Medlem
Skrivet av improwise:

Om du läst hela tråden skulle du nog insett att det inte riktigt är vad det hela handlar om. Sen finns det säkert någon som anser att allt ska vara gratis för alla osv men upplever inte att dom varit direkt tongivande i denna tråd varför jag blev lite nyfiken på vem/vilka du egentligen argumenterade med/mot.

Ok. Vad vill du Viaplay ska göra?

Jag personligen tycker att de borde gett er mer än tre månader då ni t.ex. kanske hade hoppat på ett erbjudande hos ett annat bolag om ni visste vad som skulle hända med ert Viaplay-abonnemang. Så kampanjpris ett längre tag vore rimligt, bättre framförhållning helt enkelt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TKD_1337:

Ok. Vad vill du Viaplay ska göra?

Jag personligen tycker att de borde gett er mer än tre månader då ni t.ex. kanske hade hoppat på ett erbjudande hos ett annat bolag om ni visste vad som skulle hända med ert Viaplay-abonnemang. Så kampanjpris ett längre tag vore rimligt, bättre framförhållning helt enkelt.

För egen del är intresset mer juridiskt än ekonomiskt, jag ser inga konstigheter själv att betala samma sak som alla andra efter många års rabatt. Men faktum kvarstår att Viaplay var dumma nog att utlova att dom aldrig skulle höja priset så länge man förblev kund.

Permalänk
Medlem

Offtopic: Telia har ju cmore och viaplay med all sport för bra peng annars. Om man vill ha tillgång till sporten så är det bra deal iaf.

Visa signatur

Desktop: i7-12700K | Asus Prime Z690-P D4 WIFI | EVGA RTX 3070 FTW3
Kingston Fury 32GB 3600MHz | ASUS ROG Strix 1000W | WD Black SN750 2TB
Fractal Design Meshify 2 Compact | Monitor: LG 27GL850

Permalänk
Medlem
Skrivet av improwise:

Nu verkar det hända lite saker:

"Nu är ditt Viaplay Total-paket uppsagt, men du kan fortfarande använda Viaplay den perioden du har betalat för. Mer information om ditt paket och när det avslutas hittar du under Mitt konto. Eftersom vi inte har någon bindningstid är det enkelt att ta en paus och skaffa ett nytt paket igen.

Du vet väl att vi får in nya serier och filmer hela tiden? Dessutom tar sporten aldrig slut hos oss. Om längtan efter bra underhållning blir för stor, är du varmt välkommen tillbaka till oss!

Logga in
Hälsningar,
Viaplay-teamet
P.S. Har du ångrat dig? Då kan du aktivera paketet igen under Mitt konto på viaplay.se. "

Intressant att dom själva skriver att man kan ångra det hela. Har på vinst och förlust mailat dom och begärt återaktivering av mitt Viaplay Total a 199 kr per månad. Ska bli intressant att se vad dom svarar även om jag kan ha en aning

Även jag har nu fått detta mejl =/

Permalänk
Medlem
Skrivet av LURKOVIC:

Offtopic: Telia har ju cmore och viaplay med all sport för bra peng annars. Om man vill ha tillgång till sporten så är det bra deal iaf.

Tele2 har också en kampanj för V Sport där Viaplay ingår. Kampanjen är V Sport för 250kr/mån i ett år (sen kostar det 400kr/mån).
https://www.tele2.se/tv/v-sport-series-film/v-sport

Viaplay själv har väl bara två abonnemang, det för film/tv för 130kr/mån och det med film/tv/sport för 450kr/mån?

Permalänk
Medlem

Det jag vänder mig emot är att de påstår att produkten utgått. Produkten jag betalat för är film+serier+sport och vad jag förstår så är det fortfarande samma. Jag har mailat supporten och efterlyst mitt orginalavtal och en hänvisning till var det står att de har rätt att säga upp avtalet på detta vis. Har enbart fått svävande svar och hänvisning till uppdaterade villkor. Jag är dock inte intresserad av vad de avtalat med nya kunder utan vill veta vad som stod ursprungligen. En jeppe på kundtjänst sa t om att de inte hade skyldighet(?) att uppvisa något avtal. Tycker det är ett märkligt beteende och inte särskilt svårt att gå mig till mötes på min begäran.

Visa signatur

Ace Clubs 2 | Asus M4A785TD-M EVO DDR3 | AMD PhenomII x2 550 3,1GHz @ x4 3,1GHz | Corsair 4GB (2x2048MB) 1333MHz XMS3-10600 | XFX HD5770 512MB | 500GB Samsung Spinpoint F3 HD502HJ | Windows 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rotnin:

Det jag vänder mig emot är att de påstår att produkten utgått. Produkten jag betalat för är film+serier+sport och vad jag förstår så är det fortfarande samma. Jag har mailat supporten och efterlyst mitt orginalavtal och en hänvisning till var det står att de har rätt att säga upp avtalet på detta vis. Har enbart fått svävande svar och hänvisning till uppdaterade villkor. Jag är dock inte intresserad av vad de avtalat med nya kunder utan vill veta vad som stod ursprungligen. En jeppe på kundtjänst sa t om att de inte hade skyldighet(?) att uppvisa något avtal. Tycker det är ett märkligt beteende och inte särskilt svårt att gå mig till mötes på min begäran.

Det allmänna villkoren hittar du på archive.org. Det stod där när du tecknade att de får ändra villkoren och priserna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Petterk:

Det allmänna villkoren hittar du på archive.org. Det stod där när du tecknade att de får ändra villkoren och priserna.

Ändra ja men uppsägning nämns inte. De har ju uppenbarligen suttit fast i ett avtal de inte kunnat höja priset på genom åren så vad tyder på att de får säga upp det hur som helst?

Men att de säger att produkten utgått är enbart semantik.

Läser man intervjun i expressen så låter det som något slags rättvisebeslut men varför inte bara höja priset då?

Visa signatur

Ace Clubs 2 | Asus M4A785TD-M EVO DDR3 | AMD PhenomII x2 550 3,1GHz @ x4 3,1GHz | Corsair 4GB (2x2048MB) 1333MHz XMS3-10600 | XFX HD5770 512MB | 500GB Samsung Spinpoint F3 HD502HJ | Windows 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rotnin:

Läser man intervjun i expressen så låter det som något slags rättvisebeslut men varför inte bara höja priset då?

Rättvisebeslut låter som PR-snack från NENT/MTG/Viaplay. De vill att alla betalar fullt pris oavsett hur länge man varit kund. Beslutet verkar komma efter att det var en organisationsförändring, t.ex. den PR-ansvariga i intervjun började inte långt innan. Säkert nya chefer som ska visa sig handlingskraftiga och öka inkomnsterna på alla sätt, oavsett hur lite det är totalt.

Permalänk
Medlem

Kollar man på archive.org så är rubriken "för bra men sant" och vad jag kan utläsa så menar de att de har mest sport för ett bra pris. Bläddrar man vidare så står det bara att abbonmeng är löpande och inget om att det skulle vara samma pris för alltid.

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide

Permalänk
Medlem

Provade mitt Viaplay idag eftersom sista dagen var igår. Döm om min förvåning när det fortfarande fungerade. Kollade då in mitt konto och Viaplay har nu förlängt sista dagen från 2021-07-07 till 2021-07-12. Fler än mig de förlängt för? Fortfarande väldigt irriterad över det här dock...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svantesson666:

Provade mitt Viaplay idag eftersom sista dagen var igår. Döm om min förvåning när det fortfarande fungerade. Kollade då in mitt konto och Viaplay har nu förlängt sista dagen från 2021-07-07 till 2021-07-12. Fler än mig de förlängt för? Fortfarande väldigt irriterad över det här dock...

Mitt går ut 07-17, vet inte varför det skiljer sig.

Jag kan inte heller byta till något annat abonnemang än bara film och serier. Jag kan alltså inte välja sportabonnemanget alls.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fulci:

Jag kan inte heller byta till något annat abonnemang än bara film och serier. Jag kan alltså inte välja sportabonnemanget alls.

Nä det gäller nog alla. Vi har ju redan Viaplay Total. Det går inte att ha ett "större" abonnemang än vi redan har. Viaplay har bara två olika såvitt jag vet.

Permalänk
Medlem

Undra hur många av de som har 199 kr idag som faktiskt kommer börja betala 449 kr och inte bara hoppa av? Jag kommer hoppa av i alla fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svantesson666:

Undra hur många av de som har 199 kr idag som faktiskt kommer börja betala 449 kr och inte bara hoppa av? Jag kommer hoppa av i alla fall.

Jag gör detsamma. Säger upp det idag direkt jag kommer hem. För 200kr var det "ok" eftersom vi bara använder det till NFL i hushållet och så många NFL matcher hinner vi inte se i månaden att det motiverar 450kr. Någon repris-funktion finns inte vad jag sett heller.. eller ja, förra säsongen gick det att se vissa utvalda matcher upp till 2 dagar efter...inte lätt när man bara har helgen.

Edit: se där, ska bli roligt att se var detta leder https://www.privataaffarer.se/nent-far-kritik-av-konsumentver...

Visa signatur

MSI K9N SLI Diamond | MSI Diamond HDMI 7600GT | AMD X2 4200+ | 1GB Kingston HyperX| 32" LG 5000:1 screen | Asus EeePC 701

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svantesson666:

Undra hur många av de som har 199 kr idag som faktiskt kommer börja betala 449 kr och inte bara hoppa av? Jag kommer hoppa av i alla fall.

Kommer inte heller förlänga till det priset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Opatagio:

Jag gör detsamma. Säger upp det idag direkt jag kommer hem. För 200kr var det "ok" eftersom vi bara använder det till NFL i hushållet och så många NFL matcher hinner vi inte se i månaden att det motiverar 450kr. Någon repris-funktion finns inte vad jag sett heller.. eller ja, förra säsongen gick det att se vissa utvalda matcher upp till 2 dagar efter...inte lätt när man bara har helgen.

Edit: se där, ska bli roligt att se var detta leder https://www.privataaffarer.se/nent-far-kritik-av-konsumentver...

För enbart NFL är Gamepass typ samma pris men mer komplett. Litet tips bara 😎

Permalänk
Medlem
Skrivet av dave:

För enbart NFL är Gamepass typ samma pris men mer komplett. Litet tips bara 😎

Vet du om det fungerar i Sverige? Har för mig sambon försökt ett par år sedan och då var det inte tillgängligt att streama från Sverige. Kanske får köra genom någon VPN isåfall.

Visa signatur

MSI K9N SLI Diamond | MSI Diamond HDMI 7600GT | AMD X2 4200+ | 1GB Kingston HyperX| 32" LG 5000:1 screen | Asus EeePC 701

Permalänk
Medlem
Skrivet av Opatagio:

Vet du om det fungerar i Sverige? Har för mig sambon försökt ett par år sedan och då var det inte tillgängligt att streama från Sverige. Kanske får köra genom någon VPN isåfall.

Yes, det är det internationella game pass som du hittar här https://www.nflgamepass.com/

Access till ALLT, även repriser osv tillbaka till produkten släpptes typ 2011.

Kostar runt 2500 tror jag i Sverige. Om du signar upp från andra länder skiljer sig priset och om du signar upp i vissa länder är det black out på en del matcher. Värt att tänka på.

Permalänk
Medlem

Jag har mailat fram och åter med viaplays kundtjänst och de hänvisar enbart till de nya villkoren. Jag har begärt att då se orginalkontraktet men de vägrar att lämna ut det och hänvisar till ARN. Skulle någon av er kunna höra av er till viaplays kundtjänst och begära ut orginalkontraktet?

Visa signatur

Ace Clubs 2 | Asus M4A785TD-M EVO DDR3 | AMD PhenomII x2 550 3,1GHz @ x4 3,1GHz | Corsair 4GB (2x2048MB) 1333MHz XMS3-10600 | XFX HD5770 512MB | 500GB Samsung Spinpoint F3 HD502HJ | Windows 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Opatagio:

Edit: se där, ska bli roligt att se var detta leder https://www.privataaffarer.se/nent-far-kritik-av-konsumentver...

Intressant, det hade jag missat. Ska bli än mer intressant att se hur Viaplay reagerar när en myndighet är inblandad i det hela, då är det inte bara vifta bort det med några svepande hänvisningar till rättvisa. Sen tycker jag iof att Viaplay har rätt i sitt resonemang men det är som bekant skillnad på känslomässiga och juridiska frågor och det är de senare som diskuteras här (mestadels).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Opatagio:

Edit: se där, ska bli roligt att se var detta leder https://www.privataaffarer.se/nent-far-kritik-av-konsumentver...

Fast i artikeln står det "I stället har kunderna erbjudits ett nytt abonnemang med samma innehåll för 449 kronor per månad."

Det stämmer inte för min del. De har inte erbjudit ett skit. Mitt har de bara sagt upp och jag kan inte byta till sportabonnemanget ens om jag vill.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fulci:

Fast i artikeln står det "I stället har kunderna erbjudits ett nytt abonnemang med samma innehåll för 449 kronor per månad."

Det stämmer inte för min del. De har inte erbjudit ett skit. Mitt har de bara sagt upp och jag kan inte byta till sportabonnemanget ens om jag vill.

Hmm nu när du säger det så kollade jag om det kommit något mail med villkorsändringar men har inte fått något sånt. Får fortsätta leta för någon information måste de väl skickat ut?

Visa signatur

MSI K9N SLI Diamond | MSI Diamond HDMI 7600GT | AMD X2 4200+ | 1GB Kingston HyperX| 32" LG 5000:1 screen | Asus EeePC 701

Permalänk
Medlem
Skrivet av dave:

Yes, det är det internationella game pass som du hittar här https://www.nflgamepass.com/

Access till ALLT, även repriser osv tillbaka till produkten släpptes typ 2011.

Kostar runt 2500 tror jag i Sverige. Om du signar upp från andra länder skiljer sig priset och om du signar upp i vissa länder är det black out på en del matcher. Värt att tänka på.

Köper via tyska sidan. Inga problem med Blackouts där. Hamnade under 1800 spänn förra året har jag för mig. Blackout är nog bara implementerat i Storbrittanien tror jag. Där är också Gamepass betydligt billigare pga av detta så köp inte där för att spara pengar (om du inte är OK med att vänta några dagar med att se de blockade matcherna).

Permalänk
Medlem

Nu är mitt nedstängt. Stängdes inte ens vid midnatt utan vid lunchtid... haha

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svantesson666:

Nu är mitt nedstängt. Stängdes inte ens vid midnatt utan vid lunchtid... haha

Samma här.

Permalänk
Medlem

Nedstängt även för mig. Jag har dock inte fått någon information i förväg. Det kom ett mail på måndagen att mitt abonnemang var avslutat utan någon som helst information om varför.

Självklart kontaktade jag supporten (chatt)för att tala om att de gjort något fel.
-Supporten hänvisar direkt till en mailadress för hantering utan att nämna något om förändrade villkor.
-Konstigt tycker jag att supporten inte kan fixa enkla misstag men skickar ett mail.
-Tisdag em har jag inte fått något svar och ringer kundtjänst. Blir även här hänvisad till att kontakta via mail…i samtalet frågar dock personen om det gäller 199 kr Viaplay Total… Då börjar jag ana att detta inte är ett rent misstag .. Googlar då och hittar bla denna tråd.

Vi får se vad mailsvaret blir då….

Visa signatur

ToBPower

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToBPower:

Nedstängt även för mig. Jag har dock inte fått någon information i förväg. Det kom ett mail på måndagen att mitt abonnemang var avslutat utan någon som helst information om varför.

Självklart kontaktade jag supporten (chatt)för att tala om att de gjort något fel.
-Supporten hänvisar direkt till en mailadress för hantering utan att nämna något om förändrade villkor.
-Konstigt tycker jag att supporten inte kan fixa enkla misstag men skickar ett mail.
-Tisdag em har jag inte fått något svar och ringer kundtjänst. Blir även här hänvisad till att kontakta via mail…i samtalet frågar dock personen om det gäller 199 kr Viaplay Total… Då börjar jag ana att detta inte är ett rent misstag .. Googlar då och hittar bla denna tråd.

Vi får se vad mailsvaret blir då….

Och så kom mailet med förväntat innehåll efter att ha läst denna tråd..

Min tolkning.
Vi är så bra nu att vi struntar i vad vi sagt tidigare och tycker att kunder speciellt trogna kunder är något som inte intresserar oss. Vi bara avslutar deras abonnemang och berättar inte varför. Vi tvingar dem att leta information och säger inget på chatt eller telefon och ber dem skicka Mail. Sen väntar vi minst 4 dagar på att svara att vi är så bra nu att vi höjer ditt pris med över 100% och struntar i att du är vår kund ..

Visa signatur

ToBPower

Permalänk

Precis samma sak händer med mitt Telenor abonnemang. Betalde 249kr med fri surf. Nu betalar jag 449kr med 75gb surf. Först höjde dom till 299, sen fick jag mail att mitt abonnemang upphört och ersättaren kostade 449kr så nu får man hålla igen lite när man surfar.

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToBPower:

Och så kom mailet med förväntat innehåll efter att ha läst denna tråd..

Min tolkning.
Vi är så bra nu att vi struntar i vad vi sagt tidigare och tycker att kunder speciellt trogna kunder är något som inte intresserar oss. Vi bara avslutar deras abonnemang och berättar inte varför. Vi tvingar dem att leta information och säger inget på chatt eller telefon och ber dem skicka Mail. Sen väntar vi minst 4 dagar på att svara att vi är så bra nu att vi höjer ditt pris med över 100% och struntar i att du är vår kund ..

Mailade igen och blev direkt hänvisad till ARN utan någon ursäkt eller något liknande för undermålig hantering.

Någon som hört något mer om Konsumentverkets utlåtande?

Visa signatur

ToBPower