Steams sommarrea 2021 – har du gjort några fynd?

Permalänk
Medlem
Skrivet av corb06:

Köpte Half-Life ALYX till mitt VR-Headset

Grattis! Det är ett sånt spel som hade vari kul att få uppleva för första gången igen

Visa signatur

Intel i7 10700KF (Noctua NH-D15) | Asus RADEON RX 7900 XTX TUF | 32 GB DDR4 HyperX Fury | Corsair RM1000X | Fractal Design R3 | Arch Linux, Win11

Permalänk
Medlem

Horizon zero dawn har jag tänkt köpa, har det redan på ps4 men spela det på pc är väldigt lockande dessutom har jag inte spelat dlcn.

sen skulle jag också vilja ha fler spel i Yakuza serien men dom är bara på -33% så jag tror jag avvaktar ett tag till med dom, har redan 0, kiwami 1+2.

det är många spel jag vill ha men jag vill inte punga ut allt för mycket på en gång, så just nu har jag lite beslutsångest så behöver fundera en stund till innan jag slår till på någonting.
enda som är spikat är hzd.

Visa signatur

I7 6700k - Palit gtx 1070 jetstream - Noctua nh-d15s - asus z170 pro gaming - evga supernova g2 750w - samsung 850 evo 500gb -fractal design define r5 - 3x noctua nf-a14

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Hade de köpt alla tusen spel vid lanseringen hade det kostat mer om det prompt skulle köpas via steam iaf. Men absolut det finns ju mycket tidsoptimism inblandat det är nog rätt så vanligt med stor backlog.

Jag kanske misslyckades med det jag menade. Det jag menar är att folk har köpt in i helvete med spel på reor bara för att spelen är på rea och att de kanske möjligen kan hända eventuellt i framtiden kommer vilja spela det.

Hade de istället gett fan i det och istället köpt det spel de hade velat spela precis när de känner det och kan spela det, så hade de är jag helt övertygad om sparat tusenlappar fastän de betalar ordinarie pris när det nu blir.

Liksom, 1000 spel i biblioteket kommer ju ingen plöja igenom oavsett hur mycket spelens extrapris varit.

Permalänk
Medlem

Alltid velat testa RDR2 men inte sett det som värt att betala fullpris så nu när det var nedsatt med 33% var det rätt givet

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Medlem

Hade 50€ i min wallet efter en Mass Effect Legendary Edition refund så passade på att äntligen skaffa Divinity 2 och DLCn till Doom Eternal, lagom till raytracing patchen och Beyond: Two Souls, hoppas det ger en liknande trevlig upplevelse som Detroit.

Visa signatur

Asus B550F - 5900X - TUF4080S - 32 GB DDR4 - NH-D15 - Define S - Samsung OLED G9 - LG OLED55CX
PlayStation 5 - Nintendo Switch - Wii U - RPi3
a silent computer is a glorious computer

Permalänk
Medlem

Spelat klart Terraria för 4:e gången med polaren. Så vi lär försöka hitta något kul Co-Op. Vi har spelat tillsammans säkert fyra kvällar i veckan i ett par år nu. Möljat igenom det mesta känns det som.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefan_JL:

Ja Subnautica har jag suktat efter länge, det verkar väldigt kul Men jag tror jag har lite talassofobi... bara hajarna i Far Cry 3 och Demon fish i Far cry 4 var jobbiga nog för att få mig att undvika att simma i dom spelen

Därför kommer Subnautica att vara något du aldrig tidigare upplevt, har själv thalassophobi och det gjorde subnautica till ett av de bästa spelen jag upplevt. Nu sitter jag på Below Zero och kör i lugnan ro för att njuta av det.

Visa signatur

5800X - 2080ti - DDR4 32gb 3200mhz - B550-F - Arctic LF II 240 - RM750X - H510 flow

Permalänk
Medlem
Skrivet av hypermode:

Jag upplever att man läser från en herrans många människor som köper en massa spel kanske i huvudsak på rea och har ordagrant 1000-tals spel i deras Steam-bibliotek.

De måste ju ha spenderat en ofantligt mycket större summa än vad de hade gjort om de köpt spelen allt eftersom istället för att bara köpa för det stor en stor % på omslagen / namnen.

Jag har köpt två spel jag haft på min wishlist ett tag som nu kostade 10 och 50 sek.

Skrivet av oqvist:

Hade de köpt alla tusen spel vid lanseringen hade det kostat mer om det prompt skulle köpas via steam iaf. Men absolut det finns ju mycket tidsoptimism inblandat det är nog rätt så vanligt med stor backlog.

Jag tror många, liksom jag själv, har gjort ett och annat köp av Humble Bundle-samlingar. Inte har det varit några dyra utgifter, men det blir ju bra många spel i kollektionen som aldrig spelas.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X (Arctic Liquid Freezer II 280) | MSI RTX 4090 Gaming Trio | 32 GB G.Skill Trident Z5 RGB DDR5-6400 C32 | ASRock B650E PG-ITX WiFi | Asus Loki 850 W | Cooler Master NR200P (Galleri)

Permalänk
Medlem

Hoppade på Borderlands 3 och Metro Exodus Enhandced Edition.
Två väldigt olika FPS.
Broderlands 3 med sin snabba och humoristiska stil, Metro med sin fantastiska stämning och långsamma gameplay. Är faktiskt helt trollbunden av Metro! Kanske mycket på grund av att jag galet mycket älskar den gamla fina boken Picknick Vid Vägkanten, filmen Stalker och annan episk-lyrisk film från Ryssland. HUR KAN JAG HAR MISSAT METRO!?

Visa signatur

[ASUS ROG Strix B650E-E Gaming WIFI]AMD Ryzen 9 7950X3D 4.2 GHz 145MB][Corsair 64GB (4x32GB) DDR5 6000MHz CL40 Vengeance AMD EXPO][ASUS GeForce RTX 4090 24GB ROG Strix Gaming OC][LG 48'' UltraGear 48GQ900 4K OLED 138 Hz HDMI 2.1][Kingston Fury Renegade M.2 NVMe SSD Gen 4 4TB x 2]Seasonic Vertex GX 1200W][Corsair 7000D Airflow Svart]

Permalänk
Medlem

I år skippar nog jag rean, man har ju köpt sig titlar som man knappt spelar.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X | 64GB RAM | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av joantanstrand:

Hoppade på Borderlands 3 och Metro Exodus Enhandced Edition.
Två väldigt olika FPS.
Broderlands 3 med sin snabba och humoristiska stil, Metro med sin fantastiska stämning och långsamma gameplay. Är faktiskt helt trollbunden av Metro! Kanske mycket på grund av att jag galet mycket älskar den gamla fina boken Picknick Vid Vägkanten, filmen Stalker och annan episk-lyrisk film från Ryssland. HUR KAN JAG HAR MISSAT METRO!?

Visst vet du om att det finns flera Metro böcker?

Permalänk
Hedersmedlem

Jag försökte köpa half life alyx i förrgår.
Pengarna står fortfarande som reserverade men jag fick aldrig spelet.
Vet inte riktigt varför.

Jag väntar lite. Låter betalningen förfalla eller bekräftas. Nu är det nån form av limbo.
Tänker att det inte är någon idé att kolla med steam support just nu ändå.

Aja. Jag har inte så bråttom egentligen. Its fine och kommer nog lösa sig. Det är sommar ;).

Edit:
Yep. Det löste sig själv.
Steam väntade 72 timmar med att backa transaktionen om jag ville försöka igen så var allt redan på plats. Jag väntade istället och "pending transaction" är tillbakadragen från steam. Nytt köpförsök ikväll.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

Köpte Doom och Doom eternal för en total på cirkus 26 evrosar

Visa signatur

Intel i7 7700K, Titan Xp, 32Gb @ 3333MHz, mITX Asus Strix Z270I, Jonsbo UMX1 Plus, Corsair SF600

Permalänk
Medlem
Skrivet av Semjonov:

Visst vet du om att det finns flera Metro böcker?

Jepp, har googlat det nu efter jag testat spelet. Säkert bra?

Visa signatur

[ASUS ROG Strix B650E-E Gaming WIFI]AMD Ryzen 9 7950X3D 4.2 GHz 145MB][Corsair 64GB (4x32GB) DDR5 6000MHz CL40 Vengeance AMD EXPO][ASUS GeForce RTX 4090 24GB ROG Strix Gaming OC][LG 48'' UltraGear 48GQ900 4K OLED 138 Hz HDMI 2.1][Kingston Fury Renegade M.2 NVMe SSD Gen 4 4TB x 2]Seasonic Vertex GX 1200W][Corsair 7000D Airflow Svart]

Permalänk
Medlem
Skrivet av phlopydisk:

Köpte Doom och Doom eternal för en total på cirkus 26 evrosar

Doom Eternal överraskade mig positivt. Nog bästa jag spelat de senaste 2-3 åren

Visa signatur

[ASUS ROG Strix B650E-E Gaming WIFI]AMD Ryzen 9 7950X3D 4.2 GHz 145MB][Corsair 64GB (4x32GB) DDR5 6000MHz CL40 Vengeance AMD EXPO][ASUS GeForce RTX 4090 24GB ROG Strix Gaming OC][LG 48'' UltraGear 48GQ900 4K OLED 138 Hz HDMI 2.1][Kingston Fury Renegade M.2 NVMe SSD Gen 4 4TB x 2]Seasonic Vertex GX 1200W][Corsair 7000D Airflow Svart]

Permalänk
Medlem
Skrivet av joantanstrand:

Jepp, har googlat det nu efter jag testat spelet. Säkert bra?

Finns 5 böcker. Har läst första. Och skulle rekommendera den 😉

Permalänk
Medlem

Inget, än. Funtar på Pillars 2-dlcerna, rea; alt Battletech, rea; alt Wildermyth - ny release inte rea.

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Medlem

Slog till på Planet Zoo. Haft det på min wishlist sen det hade release.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D
GPU: Radeon RX 7900XTX Merc310 Speedster
Moderkort: ASUS TUF B550-Plus WIFI II
Minne: Corsair 32Gb (4x8gb) Vengeance 3200Mhz CL16
Skärmar: LG 27'' UltraGear 27GP850P x2st

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lorault:

Kikade snabbt på om det fanns en rea på "The Forest" som överlevnadspel. och köpte det direkt.

EDIT: Märkte spelet finns även i trådstarten..

Spännande spel. Prova att köra det helt utan google/youtube, det är nog bäst utan spoilers och karta.

Permalänk
Medlem

Lite sugen på RDR2 men 40€ känns fortfarande ganska mycket fast -33%. Annars brukar jag plocka upp ett par bra nedsatta spel till den ständigt växande samlingen jag säkert aldrig hinner/orkar börja spela hursomhelst enligt tradition.

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk

Köpte The Typing of The Dead: Overkill för nostalgins skull, det var inte ens på rea.

Permalänk
Medlem

Fixa någon fynd eller bra deal tråd för steams sommarrea? @landmarks kanske orkar?

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | ASUS Z170-A | i7 6700K @ 4.6 GHz med CM Hyper 212 Evo
ASUS GTX 1070 Ti Cerberus Advanced | Corsair LPX Black 3000 Mhz 16 GB CL 14
Samsung m2 970 Evo 1 TB | EVGA Supernova G2 750W | Huawei Mate 20 X

Permalänk
Medlem

Blev lite VR titlar

Visa signatur

PC1: P600s |ROG Z790-F Wi-Fi |14700KF |RTX4090 Aorus Master
PC2: H440W |H80i |i7 8770K 5GHz |RTX3070
PC3: Void X |i5 10400f |GTX3090 Super
VR: Valve Index |Oculus Quest 3
Konsol Setup: LG OLED77CX |Xbox Series X |Playstation 5

Permalänk
Medlem

Metro exodus med alla expansioner för ca 160kr.

https://store.steampowered.com/sub/298833/

Permalänk
Medlem

Med game pass finns det redan på tok för många bra spel som inte hinns med för en småbarnspappa..
Köpa spel vore att kasta pengarna i sjön.
Nästa köp blir troligtvis nästa mass effect, elder scrolls och dragon age. Varav säkert någon blir day one på game pass...

Permalänk
Medlem

Man har tyvärr allt för många spel man inte ens startat, pga humble bundel eller annars billiga spel på steam reor.
och det händer allt för sällan man startar och spelar dem. så de 3-5 senaste åren (om inte mer) så har det inte blivit handlat mycket. Man köper nån enstaka här eller där som man vet till 100% att man kommer lira. senaste spelet var Binding of Isaac + alla DLC

Men nu sneglar jag på Wizard of Legend och Below.

Har en hel del andra spel jag skrivit ned som jag är intresserad av t.ex. Sparklite, Timespinner, LaMulana 2 m.m.
Samt till detta även spel som inte är släppta.

Tråkiga är ju att man som alltid fastnar för de samma gamla spelen om och om igen.
På senare tid har det varit Terraria för mig och grabbarna. och det ack så beroende framkallade Binding of Isaac (jag hade tidigare bara kört originalet som jag älskade, när repentence kom så slog jag till)

Permalänk
Medlem

Mitt tips är att använda sig av Steams wishlist, då märker du hur otroligt ofta spelen är på rea hehe. Plus att det kan bli ett köp av något som en faktiskt varit sugen på lämge (eftersom det ligger i wishlist)

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefan_JL:

Har redan köpt nästan 30 spel på rean Får se hur många jag hinner spela igenom.
Några av inköpen hittills: Firewatch, Subnautica, The Blind Prophet, Shakedown: Hawaii, Unto the End, Demon Skin, Don't Starve Together, Balan Wonderworld.

Firewatch är en av få spel som jag spelat igenom på senare tid, tyckte det var riktigt bra och stämningsfullt!

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk

Kan varmt rekommendera Maneater !! Bra mkt roligiare än jag vågade hoppas på.
Kommer ihåg när steam hade rea på rätt så nya spel upp till 75% men den tiden är förbi.

Horizon zero dawn är det 40% och det var det även förra veckan och vid flera andra gånger. Trodde summer sale skulle erbjuda bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kethsi:

Horizon zero dawn har jag tänkt köpa, har det redan på ps4 men spela det på pc är väldigt lockande dessutom har jag inte spelat dlcn.

sen skulle jag också vilja ha fler spel i Yakuza serien men dom är bara på -33% så jag tror jag avvaktar ett tag till med dom, har redan 0, kiwami 1+2.

det är många spel jag vill ha men jag vill inte punga ut allt för mycket på en gång, så just nu har jag lite beslutsångest så behöver fundera en stund till innan jag slår till på någonting.
enda som är spikat är hzd.

Köpte hzd trots jag redan kört det på ps4. Hoppas det är lika roligt andra gången 😄