Rekommendation trådlösa in-ear med mic för PC

Permalänk
Medlem

Rekommendation trådlösa in-ear med mic för PC

Kan någon rekommendera ett par trådlösa in-ear lurar med mic för pc, behöver inte vara nåt superljud, bara för att sitta o tjöta lite på discord osv.

Har ingen budget direkt men kanske inte flera tusen, så billigt som möjligt men kan betala mer om det finns anledning till det. Bra batteritid t.ex skulle jag kunna betala extra för.

Visa signatur
Permalänk

Ett par grejer att tänka på om du inte har oändligt med pengar:

Du kommer inte få superljud över Bluetooth. Beroende på implementationen i din dator kan du i värsta fall halka ner på telefonkvalitet i samtal när din mik är aktiv.

Bluetooth lägger alltid på lite latens. Nästan omärkbart i samtal, och de flesta mediaspelare bör kunna kompensera för det när du exempelvis strömmar film, men beroende på hur känslig du är för detta sannolikt oanvändbart i spel.

Med det sagt: Jag är fast i Appleträsket och hade tyckt livet var betydligt mindre bekvämt utan mina Airpods Pro. Att enkelt hoppa mellan ljuddämpning och ljudgenomsläpp är otroligt användbart: Det är inga problem att använda samma pluggar när jag kör grästrimmer som när jag springer på allmän väg, och i det ena fallet behöver jag inte oroa mig för hörselskador och i det andra behöver jag inte oroa mig för att inte höra annalkande bilar.

Jag vet att andra märken har liknande funktionalitet så det är egentligen bara att kolla vad du gillar.

Permalänk
Medlem

En liten uppdatering. Det blev ett par Xiaomi Mi True Wireless Earbuds Basic 2 för 199 kr. Jag tyckte att det var så billigt så skulle det vara skit är det inte hela världen.

Kör med Windows 10 och moderkortets inbyggda bluetooth och samtalskvalitén i Discord är faktiskt över förväntan och dom jag pratar med säger att det blir väldigt klart och fint ljud när jag pratar. Bra räckvidd då jag kan gå omkring i hela lägenheten utan att tappa mottagningen.

Batteritiden verkar heller inte vara något problem för min användning, ska enligt uppgift hålla i 4 timmar men har inte testat hur länge de håller i verkligheten. Medföljer ett laddningsetui som jag förvarar earbudsen i så fort jag inte använder dem så de är alltid full-laddade.

Det enda negativa är om man vill lyssna på lite musik så är de värdelösa. Det låter verkligen skitdåligt, med obefintlig skrapande bas och skrikande diskant. Men det var inte detta jag tänkte använda dem till så det gör mig absolut inget.

Allt som allt, för priset känner jag mig väldigt nöjd.

Visa signatur