Permalänk

Elscooterköp! - Men vilken?

Ok. Jag har nu googlat det mesta om de största scootrarna och det blir rätt rörigt till slut.

Har förstått att en laglig scooter (vi pratar sådana man står på) får gå 20kmh - och ha 250W motor. Correct?
Då finns ju ta mig tusan inte mycket att köpa. Xiaomi 1S Nordic Edition är en variant. Sen E-Wheels (norskt från början) e2s V2.

Men eftersom jag är så himla rädd att köpa en dålig produkt, så liter jag inte alltid på tester osv. Vill höra lite vad ni tycker här på forumet.

Sen var det detta med åkkomfort: Luftfylllda vs punkteringsfria (gummi rakt igenom?). Är det oftare man får punka på en sådan här mot en vanlig cykel exvis? Hur mkt sämre är komforten i de punkteringsfria (typ på grus eller grov asfalt).

Ös på med tankar om detta, modell osv... Insuper allt (midsommar snart) ni skriver!

Är själv 176 cm ca och landar väl på ca 92-94 kg. Inte mkt backar där jag bor, i vart fall inga branta sådana. Däremot en del längre backar med svagare lutning.

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X // BeQuiet Pure Rock // ASUS TUF OC 3060 Ti // ASUS B450-F (I) // 2 x 16Gb DDR4 Kingston Fury CL16 3600 // LG 27GL83a // 512Gb Samsung 860 EVO (System) 1Tb Samsung NVMe 980 3500mb/s EVO (Övrigt) // Fractal Design Define C // Corsair K55 RGB Pro // Nån trådlös, sjavig mus från Kjell & Co. Windows 11 Home. Macbook Pro M1 13" 8/256, MacOS Sonoma

Permalänk
Avstängd

Jag kör omkring på en M365 Pro och är nöjd. Skulle inte satsa på punkteringsfria däck då mycket av komforten försvinner. De är dessutom snudd på omöjliga att få dit om du inte hittar en modell där de sitter på från början.

Hade mycket problem med punktering i början, visade sig att originaldäcken var problemet och slet sönder slangen snabbt. Är åtgärdat nu så jag löste det genom att köpa nya däck.

Maxfart är 25 km/h, det duger men hade varit nice med 30 km/h. Sverige ligger lite efter på reglerna här

Värt att komma ihåg är att man tappar oerhört mycket kraft (acc och backar) när batteriet faller ner på sub 50 %. Så jag brukar försöka ha den på 70-100 %.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk

Det med batteriet kände jag inte till.

Men jag vill gärna ha något lagligt. Hör hört rykten att man, i värsta fall kan tappa sitt B-körkort om man "åker fast". Sen hur mkt sanning det ligger i det, vet jag inte...

Har kollat på Xiaomi 1S Nordic, Ninebot E22E samt E-Wheels E2S V2.

Vill gärna ha mjuk gång, så uppblåsbara vanliga däck är kanske bäst (Ninebot hade någon punkteringsförebyggande gel, eller något). Sen vill jag att styret inte ska vara för smalt, utan med känsla av kontroll. Sen kraft i backar - även om den är laglig - vill inte behöva leda.

Vad mer vill jag ha? Maxpris i detta nu är 5 papp, gärna under.

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X // BeQuiet Pure Rock // ASUS TUF OC 3060 Ti // ASUS B450-F (I) // 2 x 16Gb DDR4 Kingston Fury CL16 3600 // LG 27GL83a // 512Gb Samsung 860 EVO (System) 1Tb Samsung NVMe 980 3500mb/s EVO (Övrigt) // Fractal Design Define C // Corsair K55 RGB Pro // Nån trådlös, sjavig mus från Kjell & Co. Windows 11 Home. Macbook Pro M1 13" 8/256, MacOS Sonoma

Permalänk
Medlem
Skrivet av spacedebree:

Det med batteriet kände jag inte till.

Men jag vill gärna ha något lagligt. Hör hört rykten att man, i värsta fall kan tappa sitt B-körkort om man "åker fast". Sen hur mkt sanning det ligger i det, vet jag inte...

Har kollat på Xiaomi 1S Nordic, Ninebot E22E samt E-Wheels E2S V2.

Vill gärna ha mjuk gång, så uppblåsbara vanliga däck är kanske bäst (Ninebot hade någon punkteringsförebyggande gel, eller något). Sen vill jag att styret inte ska vara för smalt, utan med känsla av kontroll. Sen kraft i backar - även om den är laglig - vill inte behöva leda.

Vad mer vill jag ha? Maxpris i detta nu är 5 papp, gärna under.

Mjuk gång kan du nog tyvärr glömma utan fjädring. Har en Mi Scooter Pro 2 och det är olidligt stötigt på allt utom perfekt asfalt. Men det är klart, solida däck vore väl ännu värre (vågar knappt tänka på hur obekvämt det vore ...). Allt över två-tre kilometer i taget är mer eller mindre outhärdligt för mig personligen i alla fall, men då har jag halvrisig rygg. Hjulen är helt enkelt för små och kräver för högt lufttryck. Ev. ska det förbättras något med 10"-däck men det kräver lite modifikation.

Angående kraft i backar så går det inte att komma runt att 250W är 250W. Även med 300W i Pro 2 får jag gå av och leda i brantare backar om batteriet är halvfullt.

Visa signatur

Ryzen 3600 | ASUS X470-F | 16GB B-die | GTX 1070

Permalänk
Medlem

Hyfsad kraft i backar går inte att få lagligt om man inte är lättviktare, å andra sidan är det mesta som säljs som lagligt egentligen inte det. Många går att justera ner i effekt men det påverkar inte lagligheten utan minskar i bästa fall risken för att man får den beslagtagen om den undersöks.

Hursomhelst definitivt hjul med slang om du inte bara ska köra mitt i en stad. Har inte testat tillräckligt för att våga rekommendera något. Använder en Joyor X1 sporadiskt men den kostade mer än din budget förra året och var väl inte direkt modern då heller.

Permalänk
Medlem

Slänger in ett tips om dessa - https://eltrascooter.se/ - kör själv med en Premium Plus och är mycket nöjd.
Den faller dock inte inom kategorin "laglig" om du inte begränsar den samt ber om coc-dokument, vilket Eltra kan fixa åt dig.

EDIT: Såg i ett senare inlägg att du nämnde en budget om max 5k, dessa sträcker sig en bra bit över det.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av spacedebree:

Men jag vill gärna ha något lagligt. Hör hört rykten att man, i värsta fall kan tappa sitt B-körkort om man "åker fast". Sen hur mkt sanning det ligger i det, vet jag inte...

Det låter som just det, ett rykte. Det hade ju garanterat fått spridning i media om det hade hänt.

Polisen har garanterat bättre saker för sig än att kontrollera hastighet på en elscooter Om de inte ser att den går brutalt snabbt.

Du kommer nog bli besviken om du kör helt "laglig" scooter, pga din vikt. Jag väger själv 95 isch och hade nog hellre skippat än att gå ner på effekt mot den jag har.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrShizzle:

Slänger in ett tips om dessa - https://eltrascooter.se/ - kör själv med en Premium Plus och är mycket nöjd.
Den faller dock inte inom kategorin "laglig" om du inte begränsar den samt ber om coc-dokument, vilket Eltra kan fixa åt dig.

EDIT: Såg i ett senare inlägg att du nämnde en budget om max 5k, dessa sträcker sig en bra bit över det.

Som sagt, motor är 500w så den är inte laglig i nuvarande lagstiftning. Själv tycker jag dem borde gå under Elcykel (250w med max 25kmh) och sedan moped klass 1 eller 2 för högre watt med 45/30 kmh.
Då kanske man hade tänkt sig en elcykel också, för dem har väl också 250w för att klassas som cykel och inte moped med alla extra krav som då tillkommer.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Jag själv är ju lite motvalls och gillar lagstiftningen, OM man fortfarande ska få köra på cykelvägarna. Alldeles för många som kör dessa scootrar extremt vårdslöst.

Permalänk
Inaktiv

Har ochså letat runt lite och tänkte nog lägga en best på denna https://www.geekbuying.com/item/YOUPING-Q02-Folding-Electric-...

250w verkar för klent tycker jag.

Permalänk

Kanske ska lägga till 15 tkr och köpa en elmoppe. Men vill kunna köra på cykelbana, så det blir en klass II i så fall - till samma pris. 🤭

Ska bara susa runt lite i vår lilla stad och sen ner till stranden så här på sommaren. Är liksom inte så mycket mer än det.

Men Xiaomi essential då eller S1 Nordic? Segways modeller? E32E eller vad den heter... Vilket steg upp annars tänker ni? Märke/ modell?

Matt. Vill bara ha något bums. 😋

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X // BeQuiet Pure Rock // ASUS TUF OC 3060 Ti // ASUS B450-F (I) // 2 x 16Gb DDR4 Kingston Fury CL16 3600 // LG 27GL83a // 512Gb Samsung 860 EVO (System) 1Tb Samsung NVMe 980 3500mb/s EVO (Övrigt) // Fractal Design Define C // Corsair K55 RGB Pro // Nån trådlös, sjavig mus från Kjell & Co. Windows 11 Home. Macbook Pro M1 13" 8/256, MacOS Sonoma

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cerb:

Jag själv är ju lite motvalls och gillar lagstiftningen, OM man fortfarande ska få köra på cykelvägarna. Alldeles för många som kör dessa scootrar extremt vårdslöst.

Det håller jag definitivt med om och det är beklagligt. Hastighetsbegränsningen har jag inget emot alls, tycker 20 km/h är fullt rimligt, men effektbegränsningen är lite svårare att förstå. Det har väl helt enkelt förts över från reglerna om hjälpmotor på elcykel och behöver uppdateras.

Visa signatur

Ryzen 3600 | ASUS X470-F | 16GB B-die | GTX 1070

Permalänk
Avstängd
Skrivet av fragande:

Det håller jag definitivt med om och det är beklagligt. Hastighetsbegränsningen har jag inget emot alls, tycker 20 km/h är fullt rimligt, men effektbegränsningen är lite svårare att förstå. Det har väl helt enkelt förts över från reglerna om hjälpmotor på elcykel och behöver uppdateras.

Man cyklar ju dock 30+ utan problem. Varför anser ni scooter är värre?

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Man cyklar ju dock 30+ utan problem. Varför anser ni scooter är värre?

En cykel är betydligt mer stabil och lättare att kontrollera. Finns så klart mer stabila scootrar är min Pro 2, men känner personligen inte att den är säker för mer än 20 km/h eftersom den är så känslig för ojämnheter. En lite större sten eller hål som inte är några problem för en cykel kan bli ödesdiger för scootern. Höll på att vurpa första dagen på en sketen tallkotte ...

Sen är det väldigt många barn och yngre personer som behandlar dem som leksaker istället för fordon och glider runt utan hjälm, mot enkelriktat, slalom på cykelbanan, tvärs över korsningar m.m. Det är ett problem med cyklar också givetvis men upplever att de ses mer som fordon även i denna grupp. Det har ju dock inget med reglerna att göra utan attityden.

Visa signatur

Ryzen 3600 | ASUS X470-F | 16GB B-die | GTX 1070

Permalänk
Avstängd
Skrivet av fragande:

En cykel är betydligt mer stabil och lättare att kontrollera. Finns så klart mer stabila scootrar är min Pro 2, men känner personligen inte att den är säker för mer än 20 km/h eftersom den är så känslig för ojämnheter. En lite större sten eller hål som inte är några problem för en cykel kan bli ödesdiger för scootern. Höll på att vurpa första dagen på en sketen tallkotte ...

Sen är det väldigt många barn och yngre personer som behandlar dem som leksaker istället för fordon och glider runt utan hjälm, mot enkelriktat, slalom på cykelbanan, tvärs över korsningar m.m. Det är ett problem med cyklar också givetvis men upplever att de ses mer som fordon även i denna grupp. Det har ju dock inget med reglerna att göra utan attityden.

Jo absolut, kan ju gå åt skogen med de flesta fordon om man är oförsiktig

Hade kanske varit rimligt att dela in det i klasser med ålder, lite som tung MC. Ser verkligen inte varför jag inte skulle kunna antas kunna framföra en scooter säkert i 30-35 km/h, men jag får åka omkring på min tunga MC i trafik.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av spacedebree:

Kanske ska lägga till 15 tkr och köpa en elmoppe. Men vill kunna köra på cykelbana, så det blir en klass II i så fall - till samma pris. 🤭

Ska bara susa runt lite i vår lilla stad och sen ner till stranden så här på sommaren. Är liksom inte så mycket mer än det.

Men Xiaomi essential då eller S1 Nordic? Segways modeller? E32E eller vad den heter... Vilket steg upp annars tänker ni? Märke/ modell?

Matt. Vill bara ha något bums. 😋

Då är det väl inte så mycket att fundera på. Segway-modellerna är inte lagliga i.o.m. 300W. Enda som skiljer Essential och 1S tror jag är batteristorleken. Var beredd på att det blir stötigare än du tror bara och det kan vara en bra idé att införskaffa punkteringslagning samt lämplig pump.

Skrivet av Lagerlöf:

Jo absolut, kan ju gå åt skogen med de flesta fordon om man är oförsiktig

Hade kanske varit rimligt att dela in det i klasser med ålder, lite som tung MC. Ser verkligen inte varför jag inte skulle kunna antas kunna framföra en scooter säkert i 30-35 km/h, men jag får åka omkring på min tunga MC i trafik.

Ja det skulle nog behövas vettig klassning, typgodkännande och åldersgränser. Tvekar inte på att det finns scootrar med rejäl fjädring som utan problem kan framföras i mopedfart, men det är en enorm skillnad på de billigare ofjädrade modellerna och de dyrare. Det är nästan inte ens samma fordonsklass, det är typ som att jämställa en elcykel med en fullfjädrad motorcykel.

Att framföra min Pro 2 i 30-35 gör man inte utan dödslängtan, tro mig. Den är helt enkelt inte byggd för det. Handlar inte om förarens kompetens.

Visa signatur

Ryzen 3600 | ASUS X470-F | 16GB B-die | GTX 1070

Permalänk
Föredetting
Skrivet av Lagerlöf:

Det låter som just det, ett rykte. Det hade ju garanterat fått spridning i media om det hade hänt.

Polisen har garanterat bättre saker för sig än att kontrollera hastighet på en elscooter Om de inte ser att den går brutalt snabbt.

Du kommer nog bli besviken om du kör helt "laglig" scooter, pga din vikt. Jag väger själv 95 isch och hade nog hellre skippat än att gå ner på effekt mot den jag har.

Det är inget rykte. Alla motoriserade fordon som framförs på allmän väg/mark utan behörighet utgör grund för återkallelse av körkort. Spelar ingen roll om du kör 27 km/h på en elscooter när du har CE-kort, eller om du har EU-moppekort och kör tung lastbil.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Meantek:

Det är inget rykte. Alla motoriserade fordon som framförs på allmän väg/mark utan behörighet utgör grund för återkallelse av körkort. Spelar ingen roll om du kör 27 km/h på en elscooter när du har CE-kort, eller om du har EU-moppekort och kör tung lastbil.

Min poäng var att det kommer aldrig hända. Lagar som polisen inte kan upprätthålla är helt onödiga.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Jo absolut, kan ju gå åt skogen med de flesta fordon om man är oförsiktig

Hade kanske varit rimligt att dela in det i klasser med ålder, lite som tung MC. Ser verkligen inte varför jag inte skulle kunna antas kunna framföra en scooter säkert i 30-35 km/h, men jag får åka omkring på min tunga MC i trafik.

Skillnaden är att du fått visa att du klarar av att köra mc innan man får göra det. Skulle scootrar få gå i 45kmh så hade alla 12åringar kört runt som galna.
Tyvärr kommer det inte hända att införa kortkort för scooter och liknande.

Permalänk

Men det finns alltså inte så många lagliga scooters, och de som finns är helt enkelt för klena över lag? Tills dess att lagarna ändras så gör man bäst i att avvakta om man inte vill se förbi lagarna och köra på?

Har aldrig kört dessa scootrar man kan hyra, men de verkar ju rätt rappa när de susar förbi och då är de väl lagliga?

Tack för input, och kom gärna med mer som berör modeller och märken.

Ha en fin midsommar med.

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X // BeQuiet Pure Rock // ASUS TUF OC 3060 Ti // ASUS B450-F (I) // 2 x 16Gb DDR4 Kingston Fury CL16 3600 // LG 27GL83a // 512Gb Samsung 860 EVO (System) 1Tb Samsung NVMe 980 3500mb/s EVO (Övrigt) // Fractal Design Define C // Corsair K55 RGB Pro // Nån trådlös, sjavig mus från Kjell & Co. Windows 11 Home. Macbook Pro M1 13" 8/256, MacOS Sonoma

Permalänk

Lite allmänt:

Lagliga scootrar är värdelösa, 250w är på tok för lite och 20 kmh är ingenting, plus att du tappar fart rejält så fort du kommer fram till en backe.

Min första scooter var på 250w men jag uppgraderade till en med 600w vilket var betydligt bättre. Efter några månader så lässnade jag på den också och uppgraderade till slut till nuvarande med 2x800w.

Jag glider i 45-60kmh varje dag utan något problem som helst med polisen (hittils), men jag är ju rätt säker på att dom skulle kunna ta kortet om dom så ville. Värt att tänka på är ju att dom flesta av hyr scootrarna (Voi, Tier, osv) också är olagliga då många går 25kmh och har en motor på 350w.

Jag förväntar mig att lagarna kommer ändras kring detta inom kort då nuvarande situation är en enorm grå zon.

Vad det gäller däck så vill du definitivt ha slanglösa luftfyllda däck. Luftfria däck slipper problem med punkteringar men är rejält obekväma, och däck med slang är stenåldersteknologi som får punka hela tiden. Fjädring är också ett rejält plus, och ett måste om du använder luftfria däck.

Permalänk
Relik 📜

Ift lagar och regler så är det en del på gång. I mars kom en rapport från Transportstyrelsen med förslag på förändringar. Bland annat vill de slopa just effektkravet, då det anses "hindra teknikutvecklingen".
https://transportstyrelsen.se/sv/Nyhetsarkiv/2021/nya-regler-...

Har inte läst något mer om det sedan dess dock, så antar det ligger och tuggar på något ministerbord.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk

Rent generellt vet jag inte om jag står bakom idén till snabbare scooters... De man hur dessa används i storstäderna idag billigt man ju knappast en ivrig påhejare. Det råder ju snudd på anarki, i brist på ett bättre ord. Kommer bli värre med snabbare scooters, och regler tror jag inte hjälper tyvärr. De som kör som dårar lär inte bry sig öht. Att vara gående eller cyklande intill dessa är en ***** mardröm.

Nu bor jag tack och lov inte i stan länge. Visst en snabb Scooter är säkert trevligt, men med tanke på konstruktionen så vette tusan om jag själv vill rulla fram över 30 ens. Små däck, sällan fjädring, kort styre. Låter rätt farligt.

Jag har även en elcykel och åker i 25 ca. För mig räcker detta. Sedan är ju steget EU klass 1. Ja... Eller bil. Men just för de små färderna borde väl en enklare modell räcka? Är dessa dåliga alltså. Så länge jag kommer upp i 20kmh på plan backe är jag nöjd! Backar vore trevligt att klara med. Men mer än så... Nä.

Förstår däremot om man tänkt pendla osv. 👍

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X // BeQuiet Pure Rock // ASUS TUF OC 3060 Ti // ASUS B450-F (I) // 2 x 16Gb DDR4 Kingston Fury CL16 3600 // LG 27GL83a // 512Gb Samsung 860 EVO (System) 1Tb Samsung NVMe 980 3500mb/s EVO (Övrigt) // Fractal Design Define C // Corsair K55 RGB Pro // Nån trådlös, sjavig mus från Kjell & Co. Windows 11 Home. Macbook Pro M1 13" 8/256, MacOS Sonoma

Permalänk

Förvisso så är jag ju ganska bra på att gasa på själv, men det ser jag inte som ett problem egentligen så länge man anpassar hastigheten efter omgivningen, och jag åker aldrig på trottoarer. Sedan så upplever jag också att privatägda scootrar är sällan ett problem, men hyrscootrarna som alla J*vla barn åker omkring på är en ren katastrof. Man borde införa rejäla böter för dom som kör på trottoaren tex eller parkerar som ett svin.

Hur bekväm en scooter är vid en viss hastighet beror helt på scooterns design samt hur van du är. 50kmh på min nuvarande är hur stabilt som helst, inga konstigheter, men jag skulle absolut inte vilja åka så snabbt på tex en Voi.

"Men just för de små färderna borde väl en enklare modell räcka? Är dessa dåliga alltså. Så länge jag kommer upp i 20kmh på plan backe är jag nöjd! Backar vore trevligt att klara med. Men mer än så... Nä."

Ja dom lagliga är dåliga enligt mig. 250w är alldeles för lite effekt och även mindre backar är ett problem. 500w är absolut minimum enligt mig om man inte är nöjd med 20kmh och bor någonstans där det är helt platt.

Permalänk

https://www.netonnet.se/art/hem-hushall/elfordon/elscooter/se...

Rekommenderar denna, men på längre raksteäckor så kommer du tycka att det går långsamt.
Lagen med elscooter är ett skämt, här i Borås ser du småglin åka runt 2 stycken på dom hela tiden o snuten bryr sig inte ens.

Permalänk
Medlem

Kanske missade eventuell budget? Jag köpt mig en Ninebot Max G30 i våras som jag är supernöjd med. Köpte min dock via Aliexpress pga prisskillnaden, 6000:- vs 9000:- ca.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

https://www.vassla.com/se/bike

Finns ju Vässla Bike som är något mellanting mellan cykel och scooter.

Permalänk

Hej! Försöker väcka liv i den här gamla tråden. Jag vill köpa en scooter till min bror. Vill att den ska vara laglig. Det står mellan Xiaomi 1S Nordic Edition och E-Wheels e2s V2 2022. Någon som har/haft någon av dessa och kan berätta vilken jag bör välja. Tacksam för hjälp!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrShizzle:

Slänger in ett tips om dessa - https://eltrascooter.se/ - kör själv med en Premium Plus och är mycket nöjd.
Den faller dock inte inom kategorin "laglig" om du inte begränsar den samt ber om coc-dokument, vilket Eltra kan fixa åt dig.

EDIT: Såg i ett senare inlägg att du nämnde en budget om max 5k, dessa sträcker sig en bra bit över det.

Hur funkar det med försäkring när man kör runt på en sådan? Gissar att man är körd om man krockar med någon annan t.ex.?

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nybörjare87:

Hej! Försöker väcka liv i den här gamla tråden. Jag vill köpa en scooter till min bror. Vill att den ska vara laglig. Det står mellan Xiaomi 1S Nordic Edition och E-Wheels e2s V2 2022. Någon som har/haft någon av dessa och kan berätta vilken jag bör välja. Tacksam för hjälp!

Lite skoj att e-wheels model skriver att den är 100% laglig när det sitter en 700w motor monterad
Jag kan ha missat om det ändrats, men 250w motor är väl fortfarande gränsen för att få kalla en el-spark laglig?
Jag hade tagit e-wheels sparken. 700w i uppförsbackar måste ju vara hur bra som helst.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard