Permalänk
Medlem
Skrivet av esafesa:

Herregud, Webhallen har sjunkit rejält i mina ögon...

Beställde ett MSI 3080Ti förra veckan som jag skulle hämta ut i en butik idag. Så i morse kom ASUS varianten, så beställde det. Hörde av mig på en gång och sa att de kan ta bort mitt MSI pga regeln med ett kort. Vilket de sa att de skulle lösa och att jag skulle få ASUS istället.

Påpekas att jag i höstas köpte 2 stycken 3080 till min mining-rig. Så ja, jag har köpt kort innan. Dock så stod det inget om detta när jag beställde mitt MSI förra veckan, samt den fanns redo för mig att hämta ut i en butik idag. Därför jag skulle få kortet. Men ville som sagt endast byta.

De lovade att det var löst! Samt inga problem, sa ingenting då om att de måste ta bort MSi samt inte kan hjälpa mig pga mina köp i höstas.

Nu helst plötsligt tas denna bort också, samt när jag tar upp detta så säger personen i fråga att dennes lunch började för 10 minuter sedan av och bryter chatten. Trots jag påekade att jag snackat med en kollega innan som sagt att allt ska vara löst och att det inte är några problem. Då kunde han sagt att jag inte kommer få något av korten då regeln gäller retroaktivt, men det sa man inte. Utan man sa att det är ok!

Påpekas att jag var inte otrevlig för 5 öre, men blir enormt förvånad. Aldrig varit med om något liknande. Lova inte något, för att sedan göra motsatsen.

Gå till webhallen-butiken som du skulle hämta ut kortet hos. Ditt kort ligger nog kvar där, bara att fråga efter den.

Visa signatur

Clevo P170EM: i7 3610QM - 8GB RAM - Nvidia GeForce GTX 680M - Plextor M3 Pro 128 GB SSD, 750 GB 7200 RPM - IC Diamond 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av ocr123:

Gå till webhallen-butiken som du skulle hämta ut kortet hos. Ditt kort ligger nog kvar där, bara att fråga efter den.

Ska kolla det, kanske är så.

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av MrShizzle:

Så du har, förutom dina två 3080 du köpte i höstas, även fått ett 3080ti du kan hämta i butik, men valde i sista stund att be Webhallen manuellt ge dig ett Asus 3080ti istället för ett MSI 3080ti. Det är ingen direkt nyhet att det är max 1 kort i många butiker en bra tid tillbaka liksom - Men att det har blivit fel är ju mycket möjligt, sånt här brukar enklast lösas via telefon skulle jag säga.

Jag hymmlar inte om att jag har 2 3080 från september och minear med.

Men nu skulle jag få mitt MSI och ville byta, stod inget om det då. därför mitt MSI inte togs bort.

Återigen, hade de sagt att de har gjort fel, borde inte få något kort, då är det ok. Men nu lovade någon att det inte är något problem samt att den förstod osv.

Permalänk
Medlem

Väl saltat pris för budgetversionen utan factory OC... Skulle ligga kring MSRP (13 000kr) om det inte vore för leveransbristen

Permalänk
Medlem
Skrivet av satoshi:

Väl saltat pris för budgetversionen utan factory OC...

Det är MSI för dig! Inget nytt att MSI kör apple-strategin, man köper för märket och inte prestandan

Visa signatur

Corsair iCUE 5000X | Corsair RM850x Vit | ASUS TUF GAMING Z690-PLUS | Intel i5-12600k
Gigabyte Geforce RTX 3070 8GB GAMING OC | Team Group 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem
Skrivet av esafesa:

Jag hymmlar inte om att jag har 2 3080 från september och minear med.

Men nu skulle jag få mitt MSI och ville byta, stod inget om det då. därför mitt MSI inte togs bort.

Återigen, hade de sagt att de har gjort fel, borde inte få något kort, då är det ok. Men nu lovade någon att det inte är något problem samt att den förstod osv.

Såg nu i efterhand att du hade redigerat ditt inlägg, miss av mig.
Har det lovats något och sen blir annorlunda är det absolut värt att lyfta. Har du kopia/sparat konversationen där detta lovades? Om ja så borde det vara rätt enkelt att kontakta dom på nytt och poängtera detta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrShizzle:

Såg nu i efterhand att du hade redigerat ditt inlägg, miss av mig.
Har det lovats något och sen blir annorlunda är det absolut värt att lyfta. Har du kopia/sparat konversationen där detta lovades? Om ja så borde det vara rätt enkelt att kontakta dom på nytt och poängtera detta.

Jag sparade den sista chatten där man drog på lunch, inte den första. Ansåg inte det skulle behövas, men antar det loggas?

Hur som mailade jag in till dom. Så antar jag deras Arbetsledare lär kika på det.

Permalänk
Skrivet av satoshi:

Väl saltat pris för budgetversionen utan factory OC... Skulle ligga kring MSRP (13 000kr) om det inte vore för leveransbristen

Rätta mig om jag har fel men differensen mellan factory OC och ”budget”-modellen behöver väl inte vara någonting nämnvärt om man ser till potentialen i kislet?

Ja OC-modellen är garanterad en viss frekvens men du kan ju enkelt själv komma upp i minst den frekvensen allt som oftast?

Silicon lottery med lite lägre antal lotter?

Permalänk
Medlem
Skrivet av sdrawkcab:

Rätta mig om jag har fel men differensen mellan factory OC och ”budget”-modellen behöver väl inte vara någonting nämnvärt om man ser till potentialen i kislet?

Ja OC-modellen är garanterad en viss frekvens men du kan ju enkelt själv komma upp i minst den frekvensen allt som oftast?

Silicon lottery med lite lägre antal lotter?

Bättre komponenter med längre hållbarhet och specs för att klara de högre klockfrekvenserna (med garanti från tillverkaren).

Bättre kylning och fläktprofiler.

Bättre I/O, denna har tex extra HDMI-port:
https://www.komplett.se/product/1185413/datorutrustning/dator...

Permalänk
Medlem
Skrivet av shenaswift:

Det är MSI för dig! Inget nytt att MSI kör apple-strategin, man köper för märket och inte prestandan

Jag har svårt att begripa hur folk vill betala stora pengar för grafikkort och inte ens få t.ex. custom-PCB som Asus t.o.m. har på de budgetorienterade TUF-korten, där man biffat upp en hel del grejer mot referensdesignen.

Permalänk
Medlem

ASUS GeForce RTX 3080 Ti 12GB STRIX GAMING OC ( 3st i lager)

https://www.inet.se/produkt/5412320/asus-geforce-rtx-3080-ti-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av 3rk0:

ASUS GeForce RTX 3080 Ti 12GB STRIX GAMING OC ( 3st i lager)

https://www.inet.se/produkt/5412320/asus-geforce-rtx-3080-ti-...

Korten går iväg snabbt idag, haha

Permalänk
Medlem

Shit pomfritt borta inom 2 sekunder han inte ens köpa själv HELVETE

Permalänk
Skrivet av satoshi:

Bättre komponenter med längre hållbarhet och specs för att klara de högre klockfrekvenserna (med garanti från tillverkaren).

Bättre kylning och fläktprofiler.

Bättre I/O, denna har tex extra HDMI-port:
https://www.komplett.se/product/1185413/datorutrustning/dator...

Osäker på om du verkligen menar non-OC vs OC på samma modell av kort. Säker på att du inte menar exempelvis DUAL vs TUF eller STRIX på exempelvis ASUS kort?

För OC vs non-OC brukar skilja några hundra (TUF 3080 Ti har en speciell situation pga krav på MSRP från Nvidia just nu). Menar du då att denna prisskillnad skulle rymma den bättre kylaren, extra utgångarna etc etc?

Mig veterligen är exempelvis STRIX kortet och STRIX OC kortet likadant bara att det ena är fabriksöverklockat och därigenom kan ge en fingervisning om att det klarar högre frekvenser, även om det inte behöver vara fallet.

Det är lite nice to have för att slippa MSI afterburner också.

Permalänk
Medlem

Petat in ett 3080 ti Trinity i mitt Lian Li TU150. Ryms väldigt bra och av det lilla jag hunnit testa så är det inte galna temps med stock inställningar. runt 75-78 load just nu men som sagt, bara hunnit testa lite. Grym prestandaboost från RX6800

Visa signatur

Audio: xDuoo TA-22, Hifiman Deva, HE-R9, Modmic Wireless, Dali Opticon 1, SVS SB 2000
SFF PC: Lian li Q58, Asus B550-I, Ryzen 5800x3D, 2x16GB 3600MHz cl16, 4080 Ventus, CM V750W Gold SFX, Philips 32" 4k 144hz 329M1RV
Coffee: Moccamaster KBGT741 Thermo, AeroPress, Lavazza ¡Tierra! Organic

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrShizzle:

Så du har, förutom dina två 3080 du köpte i höstas, även fått ett 3080ti du kan hämta i butik, men valde i sista stund att be Webhallen manuellt ge dig ett Asus 3080ti istället för ett MSI 3080ti. Det är ingen direkt nyhet att det är max 1 kort i många butiker en bra tid tillbaka liksom - Men att det har blivit fel är ju mycket möjligt, sånt här brukar enklast lösas via telefon skulle jag säga.

Jag beställde i december och max 1 kort per person gällde ej då, har även screenshot på de. Så för min del blir de konsumentverket om de väljer och ta bort en av mina beställningar, då jag hela tiden alltid beställt grejer till brorsan och mig från samma konto.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryssfemma:

Jag beställde i december och max 1 kort per person gällde ej då, har även screenshot på de. Så för min del blir de konsumentverket om de väljer och ta bort en av mina beställningar, då jag hela tiden alltid beställt grejer till brorsan och mig från samma konto.

Fick som svar nu att de inte kommer hjälpa mig. Av en tredje snubbe. Fick inte ens en kommentar på att jag vart klickad med ”ah men aså min lunch har börjat nu hejdå..”

Vet inte hur många k jag lagt på webhallen senaste 15 åren. Men det är många 100k.

Kan säga som såhär. Det kommer bli mer pingvinstänger hädanefter. Inet skulle aldrig göra såhär, inte märkt tendenser till det iaf.

Kommer dock inte gå till konsumntverket osv, den energin har jag inte för detta. De förlorar mer på att inte ha mig som kund.

Jobbat inom handeln själv innan, alltid när det hände missförstånd "löste man kunden" då det ALLTID lönar sig i slutändan, om det inte gäller något helt sjukt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av esafesa:

Fick som svar nu att de inte kommer hjälpa mig. Av en tredje snubbe. Fick inte ens en kommentar på att jag vart klickad med ”ah men aså min lunch har börjat nu hejdå..”

Vet inte hur långa k jag lagt på webhallen senaste 15 åren. Men det är många 100k.

Kan säga som såhär. Det kommer bli mer pingvinstänger hädanefter. Inet skulle aldrig göra såhär.

Det låter som väldigt märklig behandling, speciellt om det tydligt framgår att det är Dom som gjorde fel.
Har du ringt till dom och förklarat läget? Det är så mycket enklare än att förmedla hela cirkusen i textform.

@Webhallen

Permalänk
Medlem

Här har ni en bild av när jag vart dissad för lunch börjat var ett väldigt kort samtal, diskussionen innan detta vart 2 min

https://ibb.co/wyVjQHp

Permalänk
Medlem
Skrivet av esafesa:

Fick som svar nu att de inte kommer hjälpa mig. Av en tredje snubbe. Fick inte ens en kommentar på att jag vart klickad med ”ah men aså min lunch har börjat nu hejdå..”

Vet inte hur långa k jag lagt på webhallen senaste 15 åren. Men det är många 100k.

Kan säga som såhär. Det kommer bli mer pingvinstänger hädanefter. Inet skulle aldrig göra såhär, inte märkt tendenser till det iaf.

Kommer dock inte gå till konsumntverket osv, den energin har jag inte för detta. De förlorar mer på att inte ha mig som kund.

Jobbat inom handeln själv innan, alltid när det hände missförstånd "löste man kunden" då det ALLTID lönar sig i slutändan, om det inte gäller något helt sjukt.

Förlorar ej på göra en anmälan. De ju även folk på forumet som sagt att de fått sina bokningar borttagna för intropriser.
Här är screenshots på webhallenanställda som scalpar på sig kort och säljer på facebook marketplace, då är det helt plötsligt okej.

https://ibb.co/YZJKBFy
https://ibb.co/JFgKz6T

Permalänk
Medlem
Skrivet av esafesa:

Fick som svar nu att de inte kommer hjälpa mig. Av en tredje snubbe. Fick inte ens en kommentar på att jag vart klickad med ”ah men aså min lunch har börjat nu hejdå..”

Vet inte hur många k jag lagt på webhallen senaste 15 åren. Men det är många 100k.

Kan säga som såhär. Det kommer bli mer pingvinstänger hädanefter. Inet skulle aldrig göra såhär, inte märkt tendenser till det iaf.

Kommer dock inte gå till konsumntverket osv, den energin har jag inte för detta. De förlorar mer på att inte ha mig som kund.

Jobbat inom handeln själv innan, alltid när det hände missförstånd "löste man kunden" då det ALLTID lönar sig i slutändan, om det inte gäller något helt sjukt.

Räcker med att du säger att det stod inget om att man fick bara köpa ett kort från 3000-serien under själva artikeln. Det kan jag och många andra här vittna om.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrShizzle:

Det låter som väldigt märklig behandling, speciellt om det tydligt framgår att det är Dom som gjorde fel.
Har du ringt till dom och förklarat läget? Det är så mycket enklare än att förmedla hela cirkusen i textform.

@Webhallen

Jag fick svaret precis genom mail. Det var så nonchalant så jag skiter i det. Om det var en chef som skrev det mailet så förstår jag ungefär hur de sköter saker.

Det handlar inte längre om att jag vill ha kortet, det handlar mer om att jag inte vill handla av dom.

Det dyker säkert upp som på Inet snart igen, då tar jag det där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryssfemma:

Förlorar ej på göra en anmälan. De ju även folk på forumet som sagt att de fått sina bokningar borttagna för intropriser.
Här är screenshots på webhallenanställda som scalpar på sig kort och säljer på facebook marketplace, då är det helt plötsligt okej.

https://ibb.co/YZJKBFy
https://ibb.co/JFgKz6T

Nej, det där är inte bra... sen om personal köper ett för de vill ha ett är en annan femma.

Hade jag jobbat på Webhallen och ska scalpa hade jag köpt från andra företag än det man jobbar på. Men alla är inte så smarta

Permalänk
Medlem
Skrivet av esafesa:

Här har ni en bild av när jag vart dissad för lunch börjat var ett väldigt kort samtal, diskussionen innan detta vart 2 min

https://ibb.co/wyVjQHp

Haha, vilken kundservice. Avslutar för att det är lunch. Hahaha

Visa signatur

Ryzen 5950X | Asus 4080 Super TUF | LG C2 42

Permalänk
Medlem
Skrivet av esafesa:

Fick som svar nu att de inte kommer hjälpa mig. Av en tredje snubbe. Fick inte ens en kommentar på att jag vart klickad med ”ah men aså min lunch har börjat nu hejdå..”

Vet inte hur många k jag lagt på webhallen senaste 15 åren. Men det är många 100k.

Kan säga som såhär. Det kommer bli mer pingvinstänger hädanefter. Inet skulle aldrig göra såhär, inte märkt tendenser till det iaf.

Kommer dock inte gå till konsumntverket osv, den energin har jag inte för detta. De förlorar mer på att inte ha mig som kund.

Jobbat inom handeln själv innan, alltid när det hände missförstånd "löste man kunden" då det ALLTID lönar sig i slutändan, om det inte gäller något helt sjukt.

Ännu en anledning att lägga på listen till varför man inte ska handla hos webhallen, schysst av dom!

Visa signatur

Corsair iCUE 5000X | Corsair RM850x Vit | ASUS TUF GAMING Z690-PLUS | Intel i5-12600k
Gigabyte Geforce RTX 3070 8GB GAMING OC | Team Group 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem
Skrivet av shenaswift:

Ännu en anledning att lägga på listen till varför man inte ska handla hos webhallen, schysst av dom!

Att denna diskussionen ens är på detta forum är en anledning till att man alltid ska lösa kunden !

Dock han på detta forum som började skriva "fuck you" och hota osv det är en helt annan femma! Då ska man ödmjukt säga hejdå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av esafesa:

Att denna diskussionen ens är på detta forum är en anledning till att man alltid ska lösa kunden !

Dock han på detta forum som började skriva "fuck you" och hota osv det är en helt annan femma! Då ska man ödmjukt säga hejdå.

Ja alltså tråkigt att såna individer finns, troligen lite avis att du fått tag på grafikkort överhuvudtaget kan jag förmoda haha

Visa signatur

Corsair iCUE 5000X | Corsair RM850x Vit | ASUS TUF GAMING Z690-PLUS | Intel i5-12600k
Gigabyte Geforce RTX 3070 8GB GAMING OC | Team Group 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem

Fick detta som svar nu på mail att det är Covids fel... de verkar verkligen inte förstå grundproblemet.

"

Jag beklagar situationen, kan tyvärr inte göra något mer.

Detta beror på den pekuliära situation vi är i som dels påverkats stor del av Covid.

Med vänliga hälsningar / Kind regards

Victor W

Webhallens kundtjänst"

Aja, det enda jag känner som man ska ha i beaktning, är att det inte verkar finnas en enda tendens till sådant beteende hos Inet, "jag ska på lunch hejdå!" Skulle det ske där, skulle jag bli enormt förvånad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av esafesa:

Nej, det där är inte bra... sen om personal köper ett för de vill ha ett är en annan femma.

Hade jag jobbat på Webhallen och ska scalpa hade jag köpt från andra företag än det man jobbar på. Men alla är inte så smarta

Han försöker även driva upp priset på korten i marketplace, hade inte brytt mig men att de en webhallen anställd som gör detta triggar en, speciellt för att de varit så duktiga på att avboka folks kort.