Xiaomi Mi Band 5 och notifikationer på Svenska

Permalänk
Hedersmedlem

Xiaomi Mi Band 5 och notifikationer på Svenska

Är det någon som vet om notifikationer på denna band klarar av svenska ÅÄÖ?
Version 4 av denna band klarar inte av ÅÄÖ vilket är lite störande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Phat^Trance:

Är det någon som vet om notifikationer på denna band klarar av svenska ÅÄÖ?
Version 4 av denna band klarar inte av ÅÄÖ vilket är lite störande.

Frågade xiaomi via deras Facebook vid releasen av Mi band 5 and om åäö stöds. Svaret blev - ”nej.” :/

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av eo915:

Frågade xiaomi via deras Facebook vid releasen av Mi band 5 and om åäö stöds. Svaret blev - ”nej.” :/

4an går ju att flasha med custom firmware så att man får ÅÄÖ (vilket jag har nu). Undrar om det går att göra liknande med 5an

Permalänk
Medlem
Skrivet av Phat^Trance:

4an går ju att flasha med custom firmware så att man får ÅÄÖ (vilket jag har nu). Undrar om det går att göra liknande med 5an

Är det denna du kört? till 4:an dvs.
https://geekdoing.com/threads/mi-band-4-5-custom-font-emotico...

eller har du länk till det du körde annars?

Visa signatur

Den som har mest prylar när hen vinner dör

Permalänk
Medlem
Skrivet av sdaniel1:

Är det denna du kört? till 4:an dvs.
https://geekdoing.com/threads/mi-band-4-5-custom-font-emotico...

eller har du länk till det du körde annars?

Ja, den kör jag med och fungerar bra

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Ja, den kör jag med och fungerar bra

Hur i h*****e fick du det till att fungera? Har fan provat allt men lik förbannat visas åäö som aao

Permalänk
Medlem
Skrivet av Steefzar:

Hur i h*****e fick du det till att fungera? Har fan provat allt men lik förbannat visas åäö som aao

Väldigt enkelt. Jag följde bara instruktionerna
"Install Notify and Fitness for Mi Band : Google Play Store | APKMirror.
⤳ Enable the GPS and open Notify and Fitness.
⤳ Allow the localization access authorization and pair your Mi Band 4.
⤳ Pass all steps and pass "Notifications access" authorization.
⤳ Expand the menu with icon at left top, and go in "Settings".
⤳ Scroll down in "Basics" tab, and at "Mi Band firmware version" tap on "Update".
⤳ Accept the required authorization.
⤳ Tap on "Choose file" button and select the Firmware/Resources/Font file.
⤳ Tap on "Start update".
⤳ After update the Mi Band 4 will reboot (Firmware only).
⤳ Mi Fit will connect automatically at your Mi Band 4."

Jag använder Notify for Mi band (som appen numera heter) dagligen, men efter att du följt dessa instruktioner så kan du avinstallera appen om du inte vill använda den

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig