Tråden om Xbox Series X|S

Permalänk
Avstängd

Fick inbjudan nu. Fint att Outlook både på telefonen och datorn inte la det i "prioriterat".

Permalänk

[quote postid="19055524" userid="76814" name="Bankai"]
2 frågor angående ljud.

Jag kör atmos. Från början för att se på bland annat Netflix. Men efter att hört atmos ljudet i gears blev jag såld. Världsklass även i spel.
Kör du lurar kan du även där köra atmos
Licensen följer även med till din Windows dator

Permalänk
Medlem

Tips för er som söker joystick inför sommarens FS2020 eller andra roligheter finns det några i lager hos Power.

THRUSTMASTER T-FLIGHT ONE JOYSTICK PC/XBOX ONE/XBOX SERIES X/S
https://www.power.se/gaming/vr-och-simulation/joystick-kontro...

Permalänk
Konsolgrävare

Coming Soon to Xbox Game Pass

https://news.xbox.com/en-us/2021/05/03/xbox-game-pass-coming-....

Me:

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk

Series X finns i lager hos Media Markt.

Permalänk

Kan inte ha varit i många minuter. Borta igen...

Permalänk
Skrivet av Lurcazzus:

Kan inte ha varit i många minuter. Borta igen...

https://www.mediamarkt.se/sv/product/_microsoft-xbox-series-x...

Står att det finns i Webblager

Permalänk
Skrivet av Leffe2000:

Testade med en ny browser. I lager tills man fyllt i sina uppgifter, sen är den plötsligt slut. Testade med en ny browser och blev samma sak... Mutter, mutter...

Permalänk
Medlem

Pust...hann få igenom en order i ren panik. 😁 Den tog snabbt slut.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

Jag känner mig absolut som den killen, FFX&X2 samt Psychonauts lockar mest! Samtidigt som backloggen knappast minskar.

Permalänk
Avstängd

Som vanligt äger jag redan de som lockar mest. Psychonauts är ju grymt men jag har det på både konsol och PC redan. Just Cause 4 var något av en besvikelse för mig som älskade tvåan och trean, men likväl äger jag det redan på båda plattformarna också.

Permalänk
Skrivet av mAster9:

Pust...hann få igenom en order i ren panik. 😁 Den tog snabbt slut.

Grattis.... Inte alls bitter och såå glad för just din skull!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lurcazzus:

Grattis.... Inte alls bitter och såå glad för just din skull!

I webblager igen.
https://www.mediamarkt.se/sv/product/_microsoft-xbox-series-x...

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Konsolgrävare

74(!!) Nya FPS Boost spel

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Skrivet av tyvar1:

Riktigt trevligt med Yakuza 6. Hoppas de gör Yakuza Kiwami 2 också så är hela serien duktigt optimerad.

Permalänk

I lager hos Netonnet. Beställt hem mitt ex nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lurcazzus:

I lager hos Netonnet. Beställt hem mitt ex nu

Hos NetOnNet? Har en bevakning hos dem men har inte fått något mail, och står på deras sida att den är slut. Måste gått väldigt fort!

Visa signatur

Stationär: Ryzen 5 3600 | Asus GTX 980
Bärbar: Razer Blade 15 Advanced 2020 | 4K OLED | RTX 2080 Super

Permalänk
Skrivet av H4tten:

Hos NetOnNet? Har en bevakning hos dem men har inte fått något mail, och står på deras sida att den är slut. Måste gått väldigt fort!

Nånstans mellan 8 och 16min. Fanns i lager och nästa synk 8min senare så var det slut!
Tack för tipset om Distilio

Permalänk
Medlem

Funderar på att köpa denna till min son, var är det mest prisvärt att köps från?
Såg att elgiganten har något om 284 i månaden i 24månader så ingår xbox gamepass ultimate, det måste väl vara en bra deal?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Redhawks:

Funderar på att köpa denna till min son, var är det mest prisvärt att köps från?
Såg att elgiganten har något om 284 i månaden i 24månader så ingår xbox gamepass ultimate, det måste väl vara en bra deal?

Alltså.. Som jag förstår så kan du köpa 12+12 månader xbox live guld och sen uppgradera för 10 kronor? Och få ultimate. Isåfall blir totalkostnaden 4696 ungefär.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Redhawks:

Funderar på att köpa denna till min son, var är det mest prisvärt att köps från?
Såg att elgiganten har något om 284 i månaden i 24månader så ingår xbox gamepass ultimate, det måste väl vara en bra deal?

284kr/mån för en Series S med game pass ultimate = 6816kr
370kr/mån för en Series X med game pass ultimate = 8880kr

Man sparar inget men man slipper betala hela Xboxen på en gång. Om man ändå tänkt ha game pass ultimate.

Köper man kontant så:
Series S: 3590 + 135*24=6830kr
Series X: 5695 + 135*24=8935kr

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alrik:

Alltså.. Som jag förstår så kan du köpa 12+12 månader xbox live guld och sen uppgradera för 10 kronor? Och få ultimate. Isåfall blir totalkostnaden 4696 ungefär.

Tror att vi utnyttjat detta erbjudande redan då vi har game pass på hans nuvarande xbox.

Permalänk
Medlem
Skrivet av appel1:

284kr/mån för en Series S med game pass ultimate = 6816kr
370kr/mån för en Series X med game pass ultimate = 8880kr

Man sparar inget men man slipper betala hela Xboxen på en gång. Om man ändå tänkt ha game pass ultimate.

Köper man kontant så:
Series S: 3590 + 135*24=6830kr
Series X: 5695 + 135*24=8935kr

Oki, inte så stor skillnad då alltså, då är frågan om man ska ha allt i klump eller inte.
Fick för mig att x:en var 284 i månaden 🙃
Då får han en one igen 😄

Permalänk
Medlem
Skrivet av Redhawks:

Oki, inte så stor skillnad då alltså, då är frågan om man ska ha allt i klump eller inte.
Fick för mig att x:en var 284 i månaden 🙃
Då får han en one igen 😄

Stor skillnad om du gör så som beskrivet lite ovan, som står i tråden här https://www.sweclockers.com/forum/trad/1559776-tre-ar-game-pa...

Går även att uppgradera för 135 kr, vilket är normalpriset för en månad. Läs uppdateringen i första inlägget och senaste inläggen så vet du lite mer om det. Blir betydligt billigare med game pass på det viset.

Edit: kan ju inte garantera att det funkar nu, gjorde det själv i februari och funkade då och även senare enligt andra i tråden.

Permalänk
Medlem

Någon som köpte serie S, vad tyckte ni om den? Vi har en one s idag. Funderar lite på om den billigare vore en bra uppgradering.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektron:

Någon som köpte serie S, vad tyckte ni om den? Vi har en one s idag. Funderar lite på om den billigare vore en bra uppgradering.

Jag gick från en One S till Series S. Tidigare har jag knappt använt xboxen pga laddningstiderna. Det problemet blir löst och det är en oerhört mycket trevligare upplevelse att använda series S. Så bara för det tycker jag det är värt en uppgradering.

Med det sagt så beror det nog på vad ni spelar. Om xboxen är det ni spelar mest så tror jag nog att en series X är det bättre köpet i längden även om series S presterar bra just nu.

Jag har en hyfsat kompetent PC som jag håller uppgraderad och använder till tyngre gejming. Xboxen är för mig mest ett kul komplement för plattformare och NHL.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektron:

Någon som köpte serie S, vad tyckte ni om den? Vi har en one s idag. Funderar lite på om den billigare vore en bra uppgradering.

Det är en värdig uppgradering från one S, speciellt nu när det är så svårt att få tag på en series X.

Hade läget varit normalt så är dock en Series X ett mycket bättre köp, större hårddisk, bättre prestanda + BR-läsare.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Elektron:

Någon som köpte serie S, vad tyckte ni om den? Vi har en one s idag. Funderar lite på om den billigare vore en bra uppgradering.

Jag gick från One S till Series X men jag har en 4K TV så jag kände det var värt det. Delvis också på grund av att Series S bara har hälften så mycket lagring och jag vet med mig att jag tenderar att fylla upp all lagring jag har kopplat till min konsol. Jag har väl 240-250 spel installerade för tillfället exempelvis. De flesta av dessa funkar på extern lagring men allt fler kommer ju att kräva den interna ju fler spel som utvecklas direkt för denna generation. En Series S plus "minneskortet" på en TB kostar ju ungefär som en Series X liksom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hundburgaren:

Jag gick från en One S till Series S. Tidigare har jag knappt använt xboxen pga laddningstiderna. Det problemet blir löst och det är en oerhört mycket trevligare upplevelse att använda series S. Så bara för det tycker jag det är värt en uppgradering.

Med det sagt så beror det nog på vad ni spelar. Om xboxen är det ni spelar mest så tror jag nog att en series X är det bättre köpet i längden även om series S presterar bra just nu.

Jag har en hyfsat kompetent PC som jag håller uppgraderad och använder till tyngre gejming. Xboxen är för mig mest ett kul komplement för plattformare och NHL.

Jag funderar på att göra samma sak. Funkar s som platform/nhl/fifa konsoll?
Spelar dator för det mesta men hade gärna haft något att lira med i soffan när jag inte orkar sitta vid datorn.
Ja jag kommer kanske sakna ps5 exclusives men just nu kan jag ärligt säga att jag kan leva utan. Och att gamepass funkar till både pc och xbox är ju ett plus.

Funderar på lämna tillbaka ps5:an.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alrik:

Jag funderar på att göra samma sak. Funkar s som platform/nhl/fifa konsoll?
Spelar dator för det mesta men hade gärna haft något att lira med i soffan när jag inte orkar sitta vid datorn.
Ja jag kommer kanske sakna ps5 exclusives men just nu kan jag ärligt säga att jag kan leva utan. Och att gamepass funkar till både pc och xbox är ju ett plus.

Funderar på lämna tillbaka ps5:an.

Ja, jag tycker det funkar bra. Fifa vet jag inte eftersom jag inte spelar det.

Egentligen så tror jag det beror på hur strategin framåt ser ut. Om 60fps/lite sämre grafik kommer prioriteras eller om det blir 30fps/bättre grafik. Jag tar 60fps varje gång i så fall och jag har väl chansat lite på att standarden generellt kommer hållas till 60fps och att man får bättre grafik/högre upplösning med en X. Men som det ser ut idag med mestadels mindre titlar och spel från förra generationen så är det klockrent, tycker jag.

Utan gamepass hade jag nog inte haft en konsoll idag och jag gillar att progress följer med mellan konsoll och PC ibland. T.ex. Forza Horizon 4 och Forza Motorsport 7.

Visa signatur

.