Permalänk
Medlem

Fungerar det att spela på en 2500k cpu och 1050 grafikort, eller är det dags att uppgradera, är inte så kinkig vad gäller grafiken.

Visa signatur

Smack i datorn gör att du glöder för nya delar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Catch:

Fungerar det att spela på en 2500k cpu och 1050 grafikort, eller är det dags att uppgradera, är inte så kinkig vad gäller grafiken.

BF1 lär bli hyffsat tomt till en början nu när BF5 släppts. Vet inte om BF5 kräver mer men annars kanske det är en idé att skaffa Origin Access och testa hur spelet funkar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fermia:

Har spelat i några timmar och inte direkt jätte imponerad
Känns som BF1 med andra vapen och banor..

Fel tråd

Permalänk
Medlem
Skrivet av Myllerman:

BF1 lär bli hyffsat tomt till en början nu när BF5 släppts. Vet inte om BF5 kräver mer men annars kanske det är en idé att skaffa Origin Access och testa hur spelet funkar.

Släpps den 20:e nov om jag inte missminner mig helt va, du skrev att det hade släppts redan?

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_Tool:

Släpps den 20:e nov om jag inte missminner mig helt va, du skrev att det hade släppts redan?

Släpptes redan i går för dem som har Origin Access. Många som har skaffat Origin Access tillfälligt bara för att få börja spela tidigare och/eller testa spelet.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Släpptes redan i går för dem som har Origin Access. Många som har skaffat Origin Access tillfälligt bara för att få börja spela tidigare och/eller testa spelet.

well well well, jag har ju access sedan gammalt, kanske ska spela lite då hahahah. Ladda ladda

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_Tool:

well well well, jag har ju access sedan gammalt, kanske ska spela lite då hahahah. Ladda ladda

Jo gör det! Med Basic får du spela 10 timmar och med Premium så får du spela hur mycket du vill.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

@fantomsmurfen:
Uppgraderade till premium Lätt värt det

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem

*bump*

Återvände till BF1 efter att ha lirat BFV ett tag, och fy fan vad BF1 är KUL jämför med BFV där allt är så jävla begränsat i min mening. Ettan har roligare maps också överlag.

Visa signatur

Serenity now

Permalänk
Medlem
Skrivet av dibban:

*bump*

Återvände till BF1 efter att ha lirat BFV ett tag, och fy fan vad BF1 är KUL jämför med BFV där allt är så jävla begränsat i min mening. Ettan har roligare maps också överlag.

Spelar BFV nu men har inte spelat BF1 än faktiskt, finns det bra med servers?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hillzing:

Spelar BFV nu men har inte spelat BF1 än faktiskt, finns det bra med servers?

Lirar mest 64 player Conquest och där är det bra med servrar, när jag lirade häromkvällen var det 9-10 servar minst som var fulla i alla fall.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Serenity now

Permalänk
Medlem

Installerade BF1 igår. Inte spelat de sen 2017 då de kom ut. Men jävlar va snyggt det är! Har suttit som klistrad vid skärmen sen igår!

Visa signatur

Rigg: Asus Z790-F Gaming, MSI RTX 4090 Suprim, 1+2tb Kingston Fury Renegade m2 SSD, HDD 1tb, 32GB 6400Mhz DDR5, i9 13900K, 1200W PSU, , Fractal Design Meshify RGB , Deepcoler LT720.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dibban:

*bump*

Återvände till BF1 efter att ha lirat BFV ett tag, och fy fan vad BF1 är KUL jämför med BFV där allt är så jävla begränsat i min mening. Ettan har roligare maps också överlag.

Båda har sina framsidor och baksidor. BFV har den mest horribla vehicle balance jag någonsin sett i ett Battlefield spel men bättre gunplay har vi å andra sidan aldrig sett förut. BF1 dras fortfarande med gamebreaking buggar och tycker egentligen att det är ganska konstigt balanserat i många avseenden. Gillar dock båda spelen starkt men väljer nog hellre BFV.

Skrivet av Hillzing:

Spelar BFV nu men har inte spelat BF1 än faktiskt, finns det bra med servers?

Skulle säga att det är bättre variation på servrarna i BF1 fast färre servrar (dock finns det nästan alltid med spelare på). Fattar inte hur DICE tänkte när de skapade serverbläddraren till femman, vissa veckor kan man spela rush och andra finns inte en enda server.

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem

Någon som kan vara snäll och se vad ni betalde för ert BF1? Vad är det för namn på företaget/transaktionen? Behöver hjälp att få tillbaka ett hackat konto.

Visa signatur

Intel Core i5 4690k | Asus GTX 970 STRIX | Moderkort: Asus Z97-P | 8GB RAM | Corsair TX 650 | Antec Three Hundred | BenQ G2420HDBL | Samsung EVO 250GB

Permalänk
Skrivet av lucaz:

Någon som kan vara snäll och se vad ni betalde för ert BF1? Vad är det för namn på företaget/transaktionen? Behöver hjälp att få tillbaka ett hackat konto.

Ring till EA, det gjorde jag när mitt konto blev övertaget av nån pajas.

Allt löstes sig på 5min.

Visa signatur

Ketchup är en smoothie.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SockerfriKetchup:

Ring till EA, det gjorde jag när mitt konto blev övertaget av nån pajas.

Allt löstes sig på 5min.

Ska testa och ringa igen. Men pratade med dem på live chat 2 ggr och det räckte tydligen inte med adress + kortnummer.
Måste se om jag kan få tag på datum på köpet. Swedbank ska ha sanslösa 50:- per kopia (A4?) om man begär ut historik på tidigare köp.

Visa signatur

Intel Core i5 4690k | Asus GTX 970 STRIX | Moderkort: Asus Z97-P | 8GB RAM | Corsair TX 650 | Antec Three Hundred | BenQ G2420HDBL | Samsung EVO 250GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cryqer:

Installerade BF1 igår. Inte spelat de sen 2017 då de kom ut. Men jävlar va snyggt det är! Har suttit som klistrad vid skärmen sen igår!

Skrivet av firstofmay:

Båda har sina framsidor och baksidor. BFV har den mest horribla vehicle balance jag någonsin sett i ett Battlefield spel men bättre gunplay har vi å andra sidan aldrig sett förut. BF1 dras fortfarande med gamebreaking buggar och tycker egentligen att det är ganska konstigt balanserat i många avseenden. Gillar dock båda spelen starkt men väljer nog hellre BFV.

Skulle säga att det är bättre variation på servrarna i BF1 fast färre servrar (dock finns det nästan alltid med spelare på). Fattar inte hur DICE tänkte när de skapade serverbläddraren till femman, vissa veckor kan man spela rush och andra finns inte en enda server.

Måste man ha premium pass för att hitta fulla servrar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av KurtEgon:

Måste man ha premium pass för att hitta fulla servrar?

Nej inte för att hitta fulla servrar men det är nästan ett krav nu när spelet funnits ute ett par år. Servrarna som finns kör kartor från DLC och då blir du utkastad om du inte har premium eller den specifika DLC som kartan kommer ifrån. Sen är det ju väldigt mycket annat i form av grejer man kan låsa upp om man skaffar premium så skulle rekommendera det.

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk

Jäklar vad bra det är! Inte lirat sen release typ. Sjukt snygg på ultra. Klår helt klart BFV på alla sätt. Måste se 1917 nu i helgen bara för det.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro | 16" QHD 165Hz | Ryzen 7 5800H | 16GB DDR4@3200 Mhz | 512GB SSD | RTX 3070 |

Permalänk
Skrivet av KurtEgon:

Måste man ha premium pass för att hitta fulla servrar?

Inte svar på din fråga men håll dig borta från de officiella DICE-servrarna. Det kryllar med fuskare. Kolla efter folks "egna" servers i browsern istället. Bra folk och aktiva admins. En fröjd helt enkelt.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro | 16" QHD 165Hz | Ryzen 7 5800H | 16GB DDR4@3200 Mhz | 512GB SSD | RTX 3070 |

Permalänk

Kan tipsa om att det är rea på BF1 Revolution på Steam.
Verkar ingå något premium pass där.
12 EUR så kanske dags att slå till. Det som tar emot är att sponsra EA ytterligare efter hur de hanterar all skit i femman.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ghostfenix:

Jäklar vad bra det är! Inte lirat sen release typ. Sjukt snygg på ultra. Klår helt klart BFV på alla sätt. Måste se 1917 nu i helgen bara för det.

Skrivet av jblomberg:

Kan tipsa om att det är rea på BF1 Revolution på Steam.
Verkar ingå något premium pass där.
12 EUR så kanske dags att slå till. Det som tar emot är att sponsra EA ytterligare efter hur de hanterar all skit i femman.

Körde det med polarna igår och jävlar vad skoj det var. Otroligt bra gunplay.

Permalänk
Skrivet av KurtEgon:

Körde det med polarna igår och jävlar vad skoj det var. Otroligt bra gunplay.

Kanske blir att ta hem det. Körde någon beta av BF1 men fastnade inte då. Gillade heller inte BFV till en början men fäst sig lite mer nu. Saknar dock HC som var det enda jag körde i BF3 och 4.
Kommer inte ihåg om BF1 har möjligheten att glida runt på marken som någon konsol-tölp, det skulle nämligen kunna vara en deal breaker.

Permalänk
Skrivet av jblomberg:

Kanske blir att ta hem det. Körde någon beta av BF1 men fastnade inte då. Gillade heller inte BFV till en början men fäst sig lite mer nu. Saknar dock HC som var det enda jag körde i BF3 och 4.
Kommer inte ihåg om BF1 har möjligheten att glida runt på marken som någon konsol-tölp, det skulle nämligen kunna vara en deal breaker.

Självklart så finns ju "prone". Annars är det inte Battlefield. Det är ju knappast något problem.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro | 16" QHD 165Hz | Ryzen 7 5800H | 16GB DDR4@3200 Mhz | 512GB SSD | RTX 3070 |

Permalänk
Skrivet av jblomberg:

Kan tipsa om att det är rea på BF1 Revolution på Steam.
Verkar ingå något premium pass där.
12 EUR så kanske dags att slå till. Det som tar emot är att sponsra EA ytterligare efter hur de hanterar all skit i femman.

Köper fler BF1 så kanske de äntligen fattar att de är helt fel ute med BFV. Även om BFV är betydligt bättre nu än vid releasen minus TTK. Fattar inte hur DICE kunde schabbla bort BFV på det stora hela.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro | 16" QHD 165Hz | Ryzen 7 5800H | 16GB DDR4@3200 Mhz | 512GB SSD | RTX 3070 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av ghostfenix:

Köper fler BF1 så kanske de äntligen fattar att de är helt fel ute med BFV. Även om BFV är betydligt bättre nu än vid releasen minus TTK. Fattar inte hur DICE kunde schabbla bort BFV på det stora hela.

Nä de gjorde en PR-mässigt kass launch-kampanj där de pissade på sina kunder och sa att de inte skulle köpa spelet om de inte gillade vägen de valt att gå. Efter launch såg det inte roligare ut heller så det blev inget köp. Synd eftersom det hade en otrolig potential men nu blev det en skamlig uppföljare till 1942.

Permalänk
Skrivet av ghostfenix:

Självklart så finns ju "prone". Annars är det inte Battlefield. Det är ju knappast något problem.

Prone är väl inte samma som att glida runt? Då hade jag skrivit krypa runt. Har du kört BFV?

Permalänk
Skrivet av jblomberg:

Prone är väl inte samma som att glida runt? Då hade jag skrivit krypa runt. Har du kört BFV?

Det enda jag har emot prone är att vissa assignments för framförallt snipervapen kräver att man ligger och campar i BFV.
Kanske är bättre på den punkten i BF1 så blir kanske att byta "upp" sig ändå.

Permalänk
Skrivet av jblomberg:

Prone är väl inte samma som att glida runt? Då hade jag skrivit krypa runt. Har du kört BFV?

Ja vid vidare eftertanke så tänkte jag inte på den funktionen. Ja jag har kört BFV men har nog aldrig sett det som ett problem egentligen. Men som sagt så saknas den funktionen i BF1 så du kan vara lugn.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro | 16" QHD 165Hz | Ryzen 7 5800H | 16GB DDR4@3200 Mhz | 512GB SSD | RTX 3070 |

Permalänk
Skrivet av KurtEgon:

Nä de gjorde en PR-mässigt kass launch-kampanj där de pissade på sina kunder och sa att de inte skulle köpa spelet om de inte gillade vägen de valt att gå. Efter launch såg det inte roligare ut heller så det blev inget köp. Synd eftersom det hade en otrolig potential men nu blev det en skamlig uppföljare till 1942.

Ja det var ju inte supersmidigt. Det värsta för mig är nog att vapenkänslan känns "sämre" än ex BF1. Det är inte lika tillfredställande att skjuta och få kills. Vi får hoppas att BF6 blir något annat men jag vet inte. Förhoppningsvis får vi se gameplay snart och det lär väl bli en öppen beta förr eller senare.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro | 16" QHD 165Hz | Ryzen 7 5800H | 16GB DDR4@3200 Mhz | 512GB SSD | RTX 3070 |