Permalänk
Medlem

Räknas det som paket när man beställt ny bil?

Väntar i så fall på min nya Cupra Leon ST 310

För den som vill se exakt spec:
https://bilkonfigurator.cupraofficial.se/model?wf=cupra-se

Tryck på "Ladda upp din konfiguration" och ange SGDUXMRZ

Säljaren sa byggvecka 18+4v leverans, så det blir en riktigt lång vår i år...

Visa signatur

Dator: i9 12900K @5.2 all core, Arctic Freezer II 420mm, Asus Z690 Hero, 32gb 6000MHZ CL34 DDR5, Asus RTX 3090 TUF OC , Asus Strix 1000w Nätagg, 1x1TB NVME Systemdisk, 2x500GB NVME Gamingdiskar, Fractal Meshify 2 XL, 32" Samsung Odyssey G7 240hz

Permalänk

Den där bilen ryckte i "vill-ha" nerven.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5-6600K | Moderkort: Asus Z170 Pro Gaming | RAM: Corsair Vengeance LPX 16 GB (2x8) | Grafikkort: Geforce RTX 3050 | Kylare: Be Quiet Pure Rock | SSD: Samsung 850 EVO 500 GB | Hårddisk: WD Blue 3TB 7200rpm 64MB | Chassi: NZXT S340 Elite | Nätaggregat: Corsair RM750x 750 W | Skärm: 2xSamsung 1080p

Permalänk
Medlem

Din order är på väg enligt Dustin.

Har beställt ett par stycken WD My Passport 4TB Svart.

Visa signatur

6 X Apple MacBook Pro 16" M3 Max chip M3 Max / 16.2" / 3456 x 2234 / 1 TB / 16-kärnor / 48 GB / Apple M3 Max 40-core / Silver / Space black

Permalänk

har suttit och väntat i 4 dagar nu på ett paket som i vanliga fall brukar komma dagen efter eller 1 dag efter man har lagt ordern. det skickas med postnord, paketet har inte rört på sig =/

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Inaktiv

Väntar på en Ny Dell XPS 13 från Dell, uppdaterar lite oftare än jag önskar. Vart är den just nu?

Permalänk
Inaktiv

XPS 13 anlände idag. I eftermiddag fick jag ett något oväntat meddelande om att mina G.Skill 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo skickats. ETA var i april så bara att tacka och ta emot. Samsung B-die.

Permalänk
Medlem

Väntar på en Huawei MateBook med Ryzen 7 4800H-processor. Datorn finns inte på lager än så paketet har m.a.o. inte skickas iväg men jag hoppas att det sker under kommande vecka. Den som väntar på nåt gott...

Visa signatur

Acer Predator Helios 18 Core i9 32GB 1024GB SSD RTX 4080 250Hz 18"

Permalänk
Inaktiv

Norpade 2st 10850K på Non häromdagen för 3390Kr styck.

Bra pris tycker jag för en 10 kärnors cpu.

Permalänk
Medlem

Väntar på en ps5a från EG, senaste notis så va den i halmstad nu, "lastats för utkörning" kl 8:17.... då kanske den är vid mitt ombud idag? Bor i falkenberg... eller vad tror ni?

Edit: nu plingade det till, går att hämta nu

Permalänk
Medlem

Annullerade ordern där jag tidigare beställt en Huawei Matebook och har istället lagt en order på en Dell Inspiron 17 7706 med i7-1165g7/32GB/512GB. Förväntad leverans i slutet av denna månad. Senast jag ägde en Dell var för typ 15 år sen. Väntar med spänning på paketet

Visa signatur

Acer Predator Helios 18 Core i9 32GB 1024GB SSD RTX 4080 250Hz 18"

Permalänk
Medlem

Blev en långkörare, i ett svagt ögonblick la jag en beställning på ett 6800 Red Devil, får se om man får det i år xD

Visa signatur

CPU: R7 5800X3D | GPU: XFX 6900XT Merc 319 | MB: Gigabyte X570 PRO-I| RAM: 2x16 Corsair LPX@3600MHz CL18|Cooling: Scythe Ninja 5 (Noctua A12x25)|PSU: Corsair SF750|SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB + Corsair MP510 4TB + Samsung 850 EVO 2TB + Samsung 850 PRO 2TB|CASE:NR200P

Permalänk
Medlem

Väntar på paket från Tyskland.
Stått still sedan den 13e i Melle(DE)....

Väntar från svar både från Postmord och DPD.....

Visa signatur

Main: i7 6700K @ 4.6Ghz | Asus Z170 Pro Gaming | Corsair H75 | Asus GTX 1070 STRIX | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 2600Mhz | Fractal Design Edison M 750W | Samsung 860 1TB SSD | Fractal Design Define C
Unraid NAS: i5 11400 | Gigabyte Z590I Auros Ultra | G.Skill 16GB 3200Mhz | CM V750 SFX | 3x WD Red Plus 4TB | 1x WD Blue SN570 1TB Nvme

Permalänk

väntar på enmassa styrene plast samt verktyg för skapandet utav byggnader.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk

Väntar på mitt första GMK set som jag hoppas kommer hit innan helgen.

GMK Nautilus

Permalänk
Medlem

Blev en Ninebot Max G30 som förhoppningsvis kommer nån gång nästa vecka!
Beställde nyss, ska bli så kul

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Väntar fortfarande på mitt 3060Ti, sen så impulsköpte jag 2 skärmar till, har drömt om en triplemonitor setup sen jag var ungefär 10 år känns det som, så då jag äntligen hittade en bra och billig 165Hz 1440p IPS skärm, så köpte jag en, och som tur reade dom ut dom igen så jag hade råd med 2 till. Bara att vänta.

Permalänk
Medlem

Jag väntar på ett avgassystem till min bil.. Den ska besiktigas senast sista mars.

Jag beställde förra helgen och företaget (med lager i Sverige) skickade grejerna före 07:00 på måndagen och jag tänkte att det här kommer gå fort, då hinner jag laga bilen nu i helgen..

Får upp paketen i PostNordsappen (två paket, ett helt avgassystem till en V70 R-Design) och beräknad leverans står som tisdag 23/3 och allt känns bra. Tisdagen går och inget paket, beräknad leverans onsdag, onsdagen går och inget händer, torsdagen går..

Igår plingade det till i appen och ett av paketen hade kommit fram, då tänkte naiva lilla jag att då dröjer det bara någon minut innan nästa paket skannas in och är redo att hämtas.. Men nej, båda paketen har gjort exakt samma resa enligt appen men det andra paketet har nu beräknad leveransdag TISDAG 30/3.

Känns lite som att PostNord kanske inte orkar släpa runt på 19kg plåtrör? 😂

Förlåt för ett långt inlägg men stressen inför besiktningen är total..

PS: Jag har väntat på en mobilladdare från Webhallen i snart en månad, har stått 50+ påväg sedan jag beställde, oh well, den som väntar på något gott..

Visa signatur

|Moderkort: Asus ROG Strix B650E-I Gaming Wifi |GPU: Sapphire Nitro+ RX 7900 XT
|CPU: Ryzen 7 7800X3D |PSU: Corsair RM750X V2 |SSD: Samsung 970 EVO 1TB
|Minne: 32GB Kingston Fury DDR5 6000 Mhz |Chassi: Lian Li O11 Air Mini
|Datorskärm: Acer XR383CURP 38" 1600p 144Hz

Permalänk
Lego Master

Nu jäklar.
Vinsten från Komplett-tävlingen på gång.
Beställningen på presentkortet från samma tävling på gång.
Nytt kamerastativ på gång.
AC-adapter till min EOS 550D på gång.
Nya fritidsbrallor i M90 på gång.

Det kommer bli en FIIIIN vecka!

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Väntar på paket ifrån Webhallen och ser nu 2 saker jag blir irriterad på.

Dels om jag beställer nu, så är det gratis frakt för spårbart paket till utlämingställe, medans jag för 3 dagar sedan fick betala 29kr för samma tjänst.

inser nu även att detta spårbara paket kommer att levereras till min brevlåda, och borde faktiskt ha varit framme vid det här laget, men inget paket syns till givetvis..
Så vad är meningen med att ge oss alternativet att ha det spårbart om det kommer till en brevlåda (Där det helt saknar spårning)?

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk
Medlem

Lade precis rabarber på en grön EasyWash från Fritidsvaruhuset. 349 kronor är ju inte så mycket så levererar den inte som de lovar på sidan så är det inte hela världen De har dessutom 60 dagars pengar-tillbaka-garanti så i värsta fall får jag skicka tillbaka den. Men hoppas på det bästa Vore dock kalas om den fungerar då jag gärna vill kunna spola av bilen lite då och då (självklart utan tvättmedel) men kan inte ha en brummande högtryck pga tinnitus (är jobbigt även med öronproppar/hörselskydd)

https://fritids-varuhuset.se/products/easywash

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Skickade iväg ett paket till USA 30/3 och att döma av Postnords-spårning så har skiten inte rört sig sedan i tisdags, efter att ha segat sig igenom svensk "tullklarering".

Hoppades på snabbare transport

Permalänk
Medlem

Beställde alldeles nyligen en ny burk med 5950x och 64 gb ram plus några Samsung 980. Känns som att väntan kommer bli lång.

Permalänk
Medlem

Hej skulle fått två leveranser från Inet idag, saknar ett paket gissar på att det va för att brevbäraren inte ringde på dörren.
I postnord appen dök det dock upp som levererat, om jag spårar försändelsen så har det dykt upp på helt fel ställe.

Ska man vänta tills dagen är slut innan man börjar bråka med Postnord? Oftast går det ganska fort för dom att lämna det till mitt utlämningsställe men har inte fått nån digital avi och det jag oroar mig över att det står levererat.

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem

Ojsan. Det blev visst en förbokning på en sån här...

Permalänk
Avstängd

Inväntar Topping E30 DAC från Finland, den verkar ha fastnat lite eftersom de inte har signalkablarna inne.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Skrivet av napahlm:

Ojsan. Det blev visst en förbokning på en sån här...

https://inetimg.se/img/688x386/6904936_0.jpg

Vad är det? Ser ut som en sådan där "Teknik" och sådan är jag sugen på.....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gullefjun:

Vad är det? Ser ut som en sådan där "Teknik" och sådan är jag sugen på.....

Loques nya chassi RAW S1

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gullefjun:

Vad är det? Ser ut som en sådan där "Teknik" och sådan är jag sugen på.....

Skrivet av RVX:

Loques nya chassi RAW S1

Eftersom man inte kan köpa någon annan "teknik" idag, så får väl pengarna gå till detta i stället. Helt onödigt inköp egentligen. Förmodligen har jag att se fram emot lite bättre bättre temperaturer jämfört med med Ghost S1.

Permalänk
Medlem

Kinapaket X3

Väntade på paket fick dem till slut från Kina, beställde 3 st led-slingor av en säljare, lite udda format på dessa.
Hur som helst, säljaren skickar 3 separata små paket, den här lilla affären kostade mig mer än 33% än vad jag räknade med.
Lär aldrig beställa något igen direkt från Kina kan jag säga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr0st:

Räknas det som paket när man beställt ny bil?

Väntar i så fall på min nya Cupra Leon ST 310

För den som vill se exakt spec:
https://bilkonfigurator.cupraofficial.se/model?wf=cupra-se

Tryck på "Ladda upp din konfiguration" och ange SGDUXMRZ

Säljaren sa byggvecka 18+4v leverans, så det blir en riktigt lång vår i år...

Nice, synd att man inte kan välja på fler färger imo! Gick in och skulle prova själv =\ .. var är puderrosa, chockgrön och pippigul liksom?

Visa signatur

Hur många datorer är för många?