Permalänk
Medlem

Tips på bra server

Efter att ha försökt stå emot den starka wow-abstinensen ett tag så orkar jag inte längre.
Dags att komma tillbaka och mer specifikt till Classic. Dock skulle jag behöva er hjälp.
Jag vill ha en nystart och skulle därför behöva lite servertips på er som har lite bättre koll.
Det ska vara en ganska aktiv/populär PvE-server med en, i den mån det går, mogen atmosfär.
Har inte tänkt spela hardcore på något sätt utan blir att hitta en stor och go social guild man kan spendera lite timmar med.
Inga preferenser kring faction, även om jag gärna hade testat Alliance denna gång.

Permalänk

ä väl bara att ta en random server känns det som.

dom bästa minnena man har från den tiden är ju trots allt puckona man mötte inte de som faktiskt viste vad de höll på med.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

ä väl bara att ta en random server känns det som.

dom bästa minnena man har från den tiden är ju trots allt puckona man mötte inte de som faktiskt viste vad de höll på med.

Nej jag är inte ute efter att spela med personer som spelar hardcore utan jag är ute efter en lite mer "casual-spelupplevelse". Samtidigt så vill jag spela på en server där det är bra fart och liv.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

WS: R7 5800X, 32GB, Suprim X 3080, Acer X38P+Acer XB271HU
FS: HPE ML110 Gen10 Xeon Silver, Qnap TS-h973AX ~100TB
NW: Fortigate, Ruckus, Zyxel XS1930HP 10Gb

Permalänk
Medlem

Jag lirar alliance på Gehennas och där är det bra drag tycker jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Runqen:

Jag lirar alliance på Gehennas och där är det bra drag tycker jag.

Är Gehennas inte väldigt svensktdominerad?
Var i alla fall det vid launch och det var ingen höjdare. Möjligt dock att det har ändrats en aning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jompii:

Är Gehennas inte väldigt svensktdominerad?
Var i alla fall det vid launch och det var ingen höjdare. Möjligt dock att det har ändrats en aning.

Har faktiskt ingen aning, jag och alla andra pratar engelska i alla fall. Har nog aldrig sett någon skriva på svenska chatterna i huvudstäderna eller så heller.

Permalänk
Medlem

Gehennas är ju en PvP server.
Den största PvE är Pyrewood Village och den har som alla PvE mest Alliance.
Jag kör Alliance på denna och tycker den är ok.
Länkt till Pyrewood Village discord https://discord.gg/zcK75BCR

Visa signatur

Klient: AMD 7 5800X | ASUS X570-F | 32GB 3200MHz | Corsair RM850 | Gigabyte 3070 | Phanteks P500A | Samsung 980 PRO
HTPC: Intel I7 4770T | 16 GB 1600 | FC8 EVO | Gigabyte GA-H87N-WIFI | Samsung 840 250GB
Server: Intel XEON E5620 x 2| ASUS Z8PE-D18 | 96GB 1333MHz | Corsair AX 1200W | HAF 932 | WD Black 2TB
Nätverk: Telia F@st| Unifi AC Lite/Pro/LR/Nano/Mesh/U6-LR/U6+/U6-Lite | Nighthawk M1 | pfSense | TP-Link TL-WPA8630KIT | Ubiquiti NanoStation M5 | UniFi Switch 8-150W