PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Skrivet av dubcat:

Jag lyckades damma av ett många år gammalt konto för att skriva ett tack för tipsen! Lyckades få tag på ett igår kväll, utan större dramatik faktiskt. Det är nästan att man får dåligt samvete mot er som kämpat länge. Hoppas att det släpper snart för er andra.

Samma här! Första posten på flera år. Pulsen var uppe i max, hamrade F5 som en galning från 22:10 såg köp knappen vid 22:16, klickade snabbt som attan på Postnord (99kr) frakten sen faktura och fick springa till paddan för att godkänna med bankid, sen tog det c:a 40s innan jag såg att ordern gick igenom, mail c:a 1min senare.

Tack

Permalänk
Medlem

Ett generellt tips är att inte ta faktura vid sådana tillfällen, har själv bangat beställningar pga det. När jag betalade direkt med kort gick allt igenom snabbt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Farenheit:

Samma här! Första posten på flera år. Pulsen var uppe i max, hamrade F5 som en galning från 22:10 såg köp knappen vid 22:16, klickade snabbt som attan på Postnord (99kr) frakten sen faktura och fick springa till paddan för att godkänna med bankid, sen tog det c:a 40s innan jag såg att ordern gick igenom, mail c:a 1min senare.

Tack

Visste du i förhand att de skulle släppas igårkväll? Isåfall hur?

Visa signatur

[CPU]:4790k, [GPU]: MSI GTX 970, [RAM]: Crucial 8GB, [MOBO]: ASUS z97-pro gamer, [Chassi]: FD Arc R2

Permalänk
Medlem
Skrivet av lazo5:

Visste du i förhand att de skulle släppas igårkväll? Isåfall hur?

Var någon som postade en bild 2 sidor bak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alrik:

Var någon som postade en bild 2 sidor bak.

Ojsan, har haft koll på forumet nästan dagligen ett tag nu för att skaffa mig ett ps5 och så lyckas jag missa detta... Aja hann se ett inlägg där någon skrev att de hade släpp. Någon som fått sin konsol skickad än av Netonnet?

Visa signatur

[CPU]:4790k, [GPU]: MSI GTX 970, [RAM]: Crucial 8GB, [MOBO]: ASUS z97-pro gamer, [Chassi]: FD Arc R2

Permalänk
Medlem

Helt sjukt vad snabbt det sålde slut. Kan knappt varit längre än en minut. Lyckligtvis hann jag få en. Beställde blixtsnabbt inom sekunderna det var tillgängligt. Trodde faktiskt de skulle räcka längre nu när vi närmar oss 6 månader (!) sen release.

Permalänk
Medlem

SE finns på Amazon nu

Permalänk
Medlem

DE finns på Amazon också

Permalänk
Skrivet av lazo5:

Ojsan, har haft koll på forumet nästan dagligen ett tag nu för att skaffa mig ett ps5 och så lyckas jag missa detta... Aja hann se ett inlägg där någon skrev att de hade släpp. Någon som fått sin konsol skickad än av Netonnet?

De flesta verkade inte lyckas ändå som en klen tröst. Jag lade in en beställning 22.15 men hela netonet segade ihop och det tog några minuter att ta sig till sista steget. När jag slutförde min beställning så var enheterna slut. Antar att man måste ha lite tur men brandväggarna och att de paketen ens klient skickar inte tappas. Ett lotteri till slut. Jag lyckades dock själv få tag på ett från cdon för någon vecka sen och då var det busenkelt att beställa och fönstret var öppet i någon timme. De som beställde då fick det cirka en vecka senare. Jag tror på bevakning på CDON mer än netonnet. Det kan inte varit många tiotal enheter som netonnet fick in nu igår

Permalänk
Skrivet av Stagger:

SE finns på Amazon nu

Skrivet av Wescan:

DE finns på Amazon också

Står "Currently unavailable" för mig..? Kollar jag på fel sida?

Visa signatur

Ryzen 7 3700X - Asus TUF RTX 3080 OC - Gigabyte X570 UD - Corsair Vengeance 16GB 3600MHz - Kingston SSD A2000 1TB - Samsung SSD 850 Evo 500GB - Fractal Design Define R4

Permalänk
Medlem
Skrivet av discoliciouz:

Står "Currently unavailable" för mig..? Kollar jag på fel sida?

https://www.amazon.se/PlayStation-5-PS5/dp/B08LLZ2CWD/ref=sr_...

Visa signatur

...

Permalänk
Skrivet av Stagger:

SE finns på Amazon nu

King! Tack så mycket!

Permalänk

Går att beställa ff. Kolla på en dator istället kanske?

Permalänk
Medlem

Jag kan beställa på amazon också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wescan:

DE finns på Amazon också

Love you kind stranger 😍😭😀

https://imgur.com/Hc3CKcI

Permalänk
Medlem

DE slut på Amazon. SE finns fortfarande kvar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av discoliciouz:

Står "Currently unavailable" för mig..? Kollar jag på fel sida?

Dubbelkolla så att ni är inne på Amazon.se och inte .com eller .co.uk

Visa signatur

[CPU]:4790k, [GPU]: MSI GTX 970, [RAM]: Crucial 8GB, [MOBO]: ASUS z97-pro gamer, [Chassi]: FD Arc R2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sne4ky:

Love you kind stranger 😍😭😀

https://imgur.com/Hc3CKcI

Härligt!

Permalänk
Medlem

Beställt och bekräftat, levreraras 12/4 Tack för tipset!

Permalänk
Medlem
Skrivet av PxEx:

Beställt och bekräftat, levreraras 12/4 Tack för tipset!

Samma för mig

Visa signatur

Morderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX - Processor: Intel Core i7 13700K 3.4GHz - Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4090 24GB Gaming - Interminne: Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance - SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Seagate FireCuda 510 SSD 2TB - Processorkylning: Arctic Liquid Freezer II 360 - Datorlåda: Lian Li PC-O11 Dynamic Svart - Nätaggregat: ASUS TUF Gaming 1000W Gold - Tillbehör: Mus: Logitech G Pro Wireless, G502 Wireless, Tangentbord: Logitech G915 TKL Lightspeed Tactile, Headset: SteelSeries Arctis Pro Wireless, Skärmar: LG 42" C2, Dell S2417DG 24" 1440p

Permalänk

Tack för tipset! Blev en SE här eftersom jag var för långsam på DE Beräknad leverans 12/4 här också.

Visa signatur

Ryzen 7 3700X - Asus TUF RTX 3080 OC - Gigabyte X570 UD - Corsair Vengeance 16GB 3600MHz - Kingston SSD A2000 1TB - Samsung SSD 850 Evo 500GB - Fractal Design Define R4

Permalänk
Skrivet av Stagger:

SE finns på Amazon nu

Du är en fucking hjälte!!! Tack som fan för tipset, hann lägga en beställning på SE.

Permalänk
Medlem

Vad kul att det verkar rulla ut fler och fler PS5:or. Fick hem min förra veckan från CDON och håller tummarna för att alla som vill ha en snart kan få en!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stagger:

SE finns på Amazon nu

Kan inte tacka dig nog!!! Och alla här i tråden! Flera månaders letande är förhoppningsvis över... pulsen är uppe i 200 men står nu att den levereras på måndag å sambon bli överlycklig på födelsedagen på tisdag!

Permalänk
Medlem

PS5 SE Amazon

Tack så jättemycket stagger, skapade ett konto bara för att tacka! Efter över ett halvårs väntan har jag nu äntligen lyckats lägga en "riktig" bokning. La en order på komplett i början av september förra året men fortfarande inte hört ett dugg från dem. Bokade på Amazon och ser ut som att jag kommer få guldbiten den 12/4. En rolig resa som nu bär mot sitt slut! Tack Sweclockers, nu är det färdigjagat för mig!

Permalänk

Tack för tipset. Leverans 12/4.

Permalänk
Medlem

Tack!!! Äntligen lite flyt efter veckor av bevakning. Leverans 12/4. Tack alla och tack Sweclockers! Fick även mitt 3070 idag!!

Permalänk
Medlem

DE finns inne på Maxgaming

https://www.maxgaming.se/sv/playstation-5/playstation-5-digia...

Edit: Slut, gick åt fort 😛

Visa signatur

Jobbdator: Macbook Pro 16" | M1 Pro | 32GB RAM | 1TB Lagring

Permalänk

Hoppsan, den gick fort. Var 5 i lager när jag kikade 10:35. 0st kvar 10:37.

Permalänk
Medlem

Tack för tipsen folket, beställning äntligen gjord från Amazon