Veckans fråga: Vilken lösenordshanterare använder du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Weuffelhjaern:

Så hur ska man komma ihåg resten av lösenorden som man inte behöver dagligen då?

Har inte du också dina lösenord nedskrivna på en post-it som hänger på skärmen? /s

Visa signatur

i7700K | GTX 1080 | 16GB

Permalänk
Medlem

Behöver ingen lösenordshanterare, har ASDF1234 som lösenord överallt.

Permalänk

Bytte ganska nyligen från Dashlane till Bitwarden. Jag fick nog när de sumpade den lokala klienten till fördel för webbläsarplugin och i och med det tog bort möjligheten att t.ex. ändra master password eller nyttja hårdvarunycklar a la yubikey. Detta lägger de väl till igen i efterhand antar jag, men det skulle ha funnits från början och när det inte gör det så anser jag att tjänsten inte tillräckligt stabil, i synnerhet för vad den kostar.

Visa signatur

Dator: ja
Tillbehör: ja

Permalänk
Inaktiv

En positlapp Behöver bara komma ihåg 2 st då jag använder de 2 på säkert 100 saker, och skulle jag glömma dom är det skrivet på en postitlapp på insidan dörren städskrubben, easy peasy.

Permalänk
Medlem

Keepass med keyfile och lösenord. Använt det i säkert 10 år. Kräver lite setup med webbläsaren för att få autofill att fungera men annars fungerar det hur bra som helst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av WoXeR123:

Har inte du också dina lösenord nedskrivna på en post-it som hänger på skärmen? /s

Jag glömde var jag la min post-it lapp!

Visa signatur

MB/Case: ASUS ROG Strix B350-F || FD R6
PSU: Seasonic FOCUS Plus 750W Platinum
CPU/Cooler: Ryzen 5600 || Noctua NH-U12S
RAM: G.Skill FlareX 16GB 3200 CL14
GPU: ASUS RX7800XT TUF OC

Permalänk
Medlem

Skapade nyss ett konto på Bitwarden. Fasen va smidigt det är! Jag är frälst.
Även om jag vet hur tekniken bakom fungerar och hur säkert det är så är det fortfarande något med min svennebanan-hjärna som tycker det verkar sjukt osäkert att ha alla sina lösenord samlade i en enda tjänst.

Ni som använt lösenordshanterare länge redan, har ni samma känsla?