Inets första headset utses av SweClockers fokusgrupp

Permalänk
Inet
Skrivet av Oliver91:

ser fram emot detta då mitt qpad qh-90 ramlar sönder efter 8 år i bruk

Härligt att höra, hoppas vi lyckas skapa något som intresserar dig då!

Och åtta års tjänstgöring är inte illa från den klassikern, fortsatt nöjd med dem (förutom att de ramlar sönder)?

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inet:

Hej,

Vårt initiala mål var att hamna under 2 000 kr i handel, vilket vi kommer kunna nå.

Nu jobbar vi med att fastslå exakt vilka förändringar vi vill göra som kräver egna verktyg och vilka tillbehör vi ska inkludera. Därför har vi inte kunnat räkna ut ett exakt slutpris än - men det ser ut som att vi kommer kunna nå än bättre prispunkt än så.

Spännande! Blir att hålla ögonen öppna!

Visa signatur

Intel i9 10900k @5,2Ghz, MSI Z590 Gaming EK-X, G-Skill Elite Royal 4x8gb @3600mhz cl16, Asus TUF 3080ti OC, 2xSamsung 960 EVO 1Tb M2, Seasonic Prime 1300W Platinum, EK D5 Revo, 2x360mm EK SE, Acer X34P 1440p 120hz IPS G-sync, CSFG The Crow
Galleri Ancalagon The Black | Galleri The White Crow

Permalänk
Medlem

@Inet
Nu vet jag inte hur långt ni har kommit och om headsetet kommer vara trådlöst men om de blir så vill jag slå ett slag för Aptx HD utvecklat av Qualcomm för 24bit codec över BT (https://www.aptx.com/aptx-hd)

Visa signatur

Asus Maximus VIII Hero | i7-6700k@4.6Ghz@H115i | ASUS RTX 3080 TUF OC | Corsair Dominator 16GB | Corsair AX860

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inet:

Härligt att höra, hoppas vi lyckas skapa något som intresserar dig då!

Och åtta års tjänstgöring är inte illa från den klassikern, fortsatt nöjd med dem (förutom att de ramlar sönder)?

Mycket nöjd! Sitter skönt på huvudet och ljudet är bra i dem när man lyssnar på musik, fusklädret är dock helt förstört.

Micen upplevs också riktigt bra av andra.

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slap:

@Inet
Nu vet jag inte hur långt ni har kommit och om headsetet kommer vara trådlöst men om de blir så vill jag slå ett slag för Aptx HD utvecklat av Qualcomm för 24bit codec över BT (https://www.aptx.com/aptx-hd)

Det står i artikeln att folk uppskattat den långa batteritiden...
Vad kan detta tyda på? 🤔

Permalänk
Inet
Skrivet av Slap:

@Inet
Nu vet jag inte hur långt ni har kommit och om headsetet kommer vara trådlöst men om de blir så vill jag slå ett slag för Aptx HD utvecklat av Qualcomm för 24bit codec över BT (https://www.aptx.com/aptx-hd)

Hej,

Tack för input!
Vi kikar löpande på möjligheten att inkludera Bluetooth när vi utvärderar olika kretskort och element, men det primära fokuset ligger på PC-spelande tillsammans med en USB-dongel med låg latens.

Bluetooth kommer påverka prisbilden och i våra undersökningar fick vi input på att mervärdet sällan står i relation till prispåslaget på existerande gamingheadset som har både och, just för att de primärt används med PC. Det kommer därför endast inkluderas om det bara innebär en mindre merkostnad, vilket inte ser realistiskt ut just nu.

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Inet
Skrivet av slusk:

Det står i artikeln att folk uppskattat den långa batteritiden...
Vad kan detta tyda på? 🤔

Att vi inte snålar på batteriet

Skämt åsido; headsetet kommer ha en tillhörande USB-dongel med låg latens, vi kommer inte köra på BT LE om det var det som åsyftades.

Vi kikar fortfarande på olika kretsuppsättningar, element och förstärkning för att hitta en bra balans mellan ljudbild och batteritid - så vi kan ännu inte presentera en siffra, men vi siktar givetvis på att erbjuda en batteritid som tåls att leva med.

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk

Ja, som en i fokusgruppen kan jag bara säga att det är en gedigen basmodell som till slut kom fram.
Absolut inget problem med batteritiden och jag har stort förtroende för att dom sista justeringarna kommer få det till en värdig utmanare till dom större märkena

Visa signatur

[CPU] Ryzen 5 5600 [RAM] 16GB DDR4 @ 3600MT/s [MB] MAG B550 Tomahawk [GPU] GeFore RTX 3060

Permalänk
Inet
Skrivet av Oliver91:

Mycket nöjd! Sitter skönt på huvudet och ljudet är bra i dem när man lyssnar på musik, fusklädret är dock helt förstört.

Micen upplevs också riktigt bra av andra.

Ja fuskläder är svårt i längden. Har du gått igenom flera par kuddar?

Vi kikar just nu på två olika typer av tyg och funderar på att inkludera båda varianterna, både för livslängden och för valfriheten.

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inet:

Ja fuskläder är svårt i längden. Har du gått igenom flera par kuddar?

Vi kikar just nu på två olika typer av tyg och funderar på att inkludera båda varianterna, både för livslängden och för valfriheten.

Nej, original men har kört Corsair Void wireless RGB emellan och ett par razer lurar ett par månader men har alltid kommit tillbaka till mina QPAD QH-90 då de haft bäst passform och kvalitetskänsla.

Även utan lädret är de riktigt sköna, blir nästan som tygkuddar då det är skumgummi undertill även om det ser ganska illa ut.

orderdatum 2013-10-17 på inet.se för 889kr så inte riktigt 8 år men 7.5 iallafall.

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Hemsk logga, en jävla ko!?!

Visa signatur

Phanteks Evolv mITX, i7 8700K, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL, Corsair DDR4 3200mhz 16GB, M.2 Samsung 970 EVO 500GB, Samsung EVO 860 SSD, OCZ ARC 100 SSD, WD Black 1TB, Gigabyte Aorus Pro WiFi Z390 mIXT. Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ragnvlad:

Hemsk logga, en jävla ko!?!

Gissar att det är en tjur, men håller med. Har en DYR Taurus-dator som jag som tur var slipper se då jag är för gammal för hela denna "dator på skrivbordet" trenden men om inte hade jag nog övervägt att flytta komponenterna till en ny låda bara för att slippa se loggan. Varför inte bara ha den som ett klistermärke för de som nu absolut känner att dom gillar loggan och vill se den?

Permalänk
Medlem
Skrivet av improwise:

Gissar att det är en tjur, men håller med. Har en DYR Taurus-dator som jag som tur var slipper se då jag är för gammal för hela denna "dator på skrivbordet" trenden men om inte hade jag nog övervägt att flytta komponenterna till en ny låda bara för att slippa se loggan. Varför inte bara ha den som ett klistermärke för de som nu absolut känner att dom gillar loggan och vill se den?

Vad har ålder med dator på skrivbordet att göra?

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem
Skrivet av improwise:

Gissar att det är en tjur, men håller med. Har en DYR Taurus-dator som jag som tur var slipper se då jag är för gammal för hela denna "dator på skrivbordet" trenden men om inte hade jag nog övervägt att flytta komponenterna till en ny låda bara för att slippa se loggan. Varför inte bara ha den som ett klistermärke för de som nu absolut känner att dom gillar loggan och vill se den?

Blir inte så mycket reklam som automatiskt berättar var produkterna kommer ifrån isåfall, tycker du det gynnar inet att ta bort den ? Lite som att Apple tar bort äpplet från sina grejer. Visst vi konsumenter vill ha rena grejer men företagen måste ju ha sin signatur. Nu är detta nog lite viktigare för Apple än Inet men iaf.

Visa signatur

Meshilicious, Amd 7950X3D, Asus X670E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:

Vad har ålder med dator på skrivbordet att göra?

Vi som är uppväxta med dånande maxi towers fyllda med rasslande hårddiskar och gnisslande diskettstationer gör än idag vad vi kan för att varken slippa se eller höra dom

Permalänk
Medlem
Skrivet av Palme_570:

Blir inte så mycket reklam som automatiskt berättar var produkterna kommer ifrån isåfall, tycker du ett gynnar inet att ta bort den ? Lite som att Apple tar bort äpplet från sina grejer. Visst vi konsumenter vill ha rena grejer men företagen måste ju ha sin signatur. Nu är detta nog lite viktigare för Apple än Inet men iaf.

Jag skulle gärna slippa de flesta loggor på saker jag köper men i detta fall är problemet främst att loggan helt enkelt, enligt mig, är sanslöst ful. Om det är jag som är köpare så borde det vara mer viktigt vad som gynnar mig än den som sålt dom.

Nu påstår jag inte att Inet skulle vara värre än andra här, men däremot att dom verkar ha klart sämre designers än många

Permalänk
Medlem

Ja Taurusloggan är nog en av de fulaste. Blir svårt att överväga ett köp om den syns ordentligt.

Permalänk
Medlem

Loggan är ju i nivå med Corsairs gamla svanktatuering som illa kvickt byttes ut.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Mitt stora problem med loggan är ju att den inte känns speciellt ren i designen. Om man vill profilera sig genom ett varumärke kan det ju vara bra att göra det så cleant och enkelt som möjligt. Den känns väldigt daterad helt enkelt.

Visa signatur

Phanteks Evolv mITX, i7 8700K, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL, Corsair DDR4 3200mhz 16GB, M.2 Samsung 970 EVO 500GB, Samsung EVO 860 SSD, OCZ ARC 100 SSD, WD Black 1TB, Gigabyte Aorus Pro WiFi Z390 mIXT. Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ragnvlad:

Mitt stora problem med loggan är ju att den inte känns speciellt ren i designen. Om man vill profilera sig genom ett varumärke kan det ju vara bra att göra det så cleant och enkelt som möjligt. Den känns väldigt daterad helt enkelt.

Minst sagt, hade trott att dom skulle göra något åt det när dom för några år sedan uppdaterade sina chassin till en design som är raka motsvarigheten, men icke. Nu när Inet blivit så lyhörda för åsikterna här på Sweclockers (eller kanske snarare än mer än tidigare) så borde man verkligen ta till sig detta.

Loggan är dessutom sanslöst stor förutom att den är sanslöst ful. Påminner lite om de här EA7 tröjorna som man ser vissa människor gå runt i där halva tröjan är en lika ful logga.

För egen del skulle jag aldrig ens tänka tanken att köpa t.ex. dessa headset som Inet nu ska börja sälja oavsett pris och hur bra dom är enbart utifrån logotypen. Då skulle jag hellre gå med munskydd resten av livet (rent estetiskt då).

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

Vad är det för bullshit? Finns många bra lurar med 40 mm

Håller med, konstigt påstående att ha minimum 50 mm.
Mina BeyerDynamic DT 1990 Pro med 45 mm spelar fint. Även mina äldre AKG K701 med 42 mm lät bra dom också.

Vore lite som att säga att alla högtalare med baselement mindre än 15" låter skit. Bra ljud hänger på så mycket annat.

Visa signatur

Fractal Design Meshify Mini C | Corsair RMX750X | Asrock B550M Steel Legend | AMD Ryzen 9 5900X | Corsair Vengenacne RB PRO SL 32GB | Kingston NV1 M.2 2TB | Be Quite! Dark Rock 4 Pro | EVGA RTX 3070 XC3 ULTRA

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inet:

Ja fuskläder är svårt i längden. Har du gått igenom flera par kuddar?

Vi kikar just nu på två olika typer av tyg och funderar på att inkludera båda varianterna, både för livslängden och för valfriheten.

Pluspoäng för tyg. Finns inget värre än dåligt fuskläder.

Permalänk
Medlem

Loggan är otroligt ful.

Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

https://github.com/Mariusz89B

Permalänk
Medlem
Skrivet av M89:

Loggan är otroligt ful.

Håller med, taurus loggan var kanske häftig för 10+ år sen men inte 2021, dags för inet att fräscha upp sitt egna varumärke

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

Håller med, taurus loggan var kanske häftig för 10+ år sen men inte 2021, dags för inet att fräscha upp sitt egna varumärke

Kanske skulle förenkla det hela, är det någon som inte tycker Taurus-loggan är ful? @Inet, vad tycker ni själva?

Permalänk
Medlem
Skrivet av improwise:

Kanske skulle förenkla det hela, är det någon som inte tycker Taurs-loggan är ful? @Inet, vad tycker ni själva?

den klassiska inet gubben passar ju bäst i någon färg som smälter in i produkten isåfall.

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Som alla andra håller jag med om att Taurus-loggan är väldigt ful, och ska absolut inte vara synligt på headsetet

Permalänk
Medlem

Många är fokuserade på specifikationer gällande ljud men även design. Jag ser det hela som ett marknadsföringsexperiment. Jag är å ena sidan kritisk men uppskattar att det är ett vågat experiment, är ointresserad av produkten ser fram emot att se hur den kommer tas emot.

En sådan här sorts marknadsföring kan vara framgångsrik på mig också, inte just den här gången. Påminner mig lite om när ett ficklampsforum som var med att lansera en ficklampsserie för ca fem år sedan, det blev vad jag förstår en ganska lyckad produktlansering under namnet BLF. Diskussion

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beltet:

Fan. Jag missade att lägga till ett önskemål i undersökningen!
Reparibilitet!

Skrivet av Herr Kantarell:

Eller så är det bara hög kvalitet från början?

Finns absolut ingen motsättning där!
Enligt rysk definition så innebär "hög kvalitet" att en produkt är enkel (och billig) att reparera när den går sönder.
Om den dessutom råkar hålla en längre tid mellan reparationerna så är det bara en bonus.

Permalänk
Medlem

Öppna kåpor
Velvetmuddar
Trådlöst

(Helt enkelt ett par Sennheiser pc373d... utan sladd)

Boom, done deal! Doit!