PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Medlem
Skrivet av myggmannen:

De förhindrar Distillers. Det finns inget att bevaka.

Förhindrar inte distillers eller bottar, när en ändring t.ex lägg i varukorgen läggs till så triggar dom notiserna eller i andra fall använder API som visar lagerstatus.

Visa signatur

Jobbdator: Macbook Pro 16" | M1 Pro | 32GB RAM | 1TB Lagring

Permalänk
Medlem
Skrivet av dopeey:

Jag kör gratisversionen igång på datorn hemma och får notis till min mejl i telefonen på jobbet. Med Gmail-appen får jag notis direkt och det plingar sekunden Distill reagerar.

Okej, tack! Har du fått napp med den metoden?

Permalänk

Då har äntligen mitt PS5 som beställdes från amazon (för 4200kr xD) den 20 november kommit! Det enda som återstår är att installera Demon Souls

Visa signatur

Phantek p500a || i7-6700k OC + nh-D15s chromax || Gigabyte 980Ti G1 || DDR4 3000mhz || Big disk

Permalänk
Medlem
Skrivet av E.Erlandsson:

Då har äntligen mitt PS5 som beställdes från amazon (för 4200kr xD) den 20 november kommit! Det enda som återstår är att installera Demon Souls

Ordertid? Standard eller DE? Grattis!

Permalänk
Skrivet av wthnds:

Ordertid? Standard eller DE? Grattis!

Beloppet reserverades i tisdags förra veckan, sedan drogs pengarna och den skickades på torsdag eftermiddag. Tack!

DE version.

Visa signatur

Phantek p500a || i7-6700k OC + nh-D15s chromax || Gigabyte 980Ti G1 || DDR4 3000mhz || Big disk

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dangerdan:

Ja men sådär någonting! Fick äntligen besked från Webhallen att min PS5 fanns att hämta idag.
Tack och bock!

Vilken version och när beställde du?

Permalänk

Pratade precis med Dustin om min order som jag la på en DE 18/9

De sa att jag ungefär har 40-50 stycken före mig i kön. Hur länge tror ni det tar de att bocka av mig? Med tanke på att det är Dustin?

Permalänk
Medlem
Skrivet av eliOS96:

Helt galet att folk som väntat sen i somras/höstas fortfarande inte fått men vi som har distill igång i en-två veckor får tag på ett. Kanske dags att försöka här och därefter avboka om man får tag på ett?

Jag har försökt med distill, tro mig. Dessvärre lyckas jag ju alltid vara upptagen med annat när det plingar till. Ute med hunden eller på muggen. Känner att det nu rör sig om ett par veckor högst innan Webhallen borde ha en SE till mig så jag ger upp alla genvägar nu. Fast jag kanske anmäler mig till Elgigantens lotteri ändå 😄

Permalänk
Skrivet av HH1:

Vilken version och när beställde du?

DE och min order genomfördes 17:e September

Visa signatur

<<Dator: Asus MiniPC PN50 / AMD Ryzen 5 4500U>>
<<Högtalare: Bang Olufsen A1 Gen 2>>
<<TV: LG Oled GX>>
<<Lur: Iphone 12 Pro>>
<<TV-Spel: Playstation 5>>

Permalänk
Medlem

Installerade distill för en vecka sen

14:01 Distill mailade mig
14:03 Beställd
15:30 Paket på väg

Tack för mig och lycka till alla andra

Visa signatur

Moderkort: MSI B550 TOMAHAWK CPU: Ryzen 5600x Kylare: Corsay H115i Platinum RGB Interminne: G.Skill 16GB DDR3 3200mhz CL14 GPU:
EVGA 3070 XC3 ULTRA SSD:Samsung 960 EVO 250GB & KINGSTON SSDNow UV400 240GB OS: Windows 10 Monitor: LG Ultragear 32gp850

Permalänk
Medlem
Skrivet av SlyMD:

Okej, tack! Har du fått napp med den metoden?

Japp

Permalänk
Medlem

Skapade ett konto här i syfte att tacka alla i tråden. Lyckades kamma hem ett PS5 på Netonnet!! Stort tack till er! Distill är ett fantastiskt verktyg. Startade igång det för några dagar sedan och nu kommer jag få mitt Playstation.

Jag satt i fysiskt jobbmöte med 5 andra då datorn skrek till (använder buzzljudet). Snabbt öppnade jag netonnet, la den i kundvagnen och betalade med swish. Easy peasy! Har lite dåligt samvete dock i och med att jag vet att det är många som förbokat långt innan mig och kanske inte har möjlighet att sitta vid datorn på jobbet och att avbryta pågående möten.

Permalänk
Skrivet av E.Erlandsson:

Beloppet reserverades i tisdags förra veckan, sedan drogs pengarna och den skickades på torsdag eftermiddag. Tack!

DE version.

Vilken tid på kvällen den 20/11 lade du ordern?

Permalänk
Medlem
Skrivet av molliz:

Installerade distill för en vecka sen

14:01 Distill mailade mig
14:03 Beställd
15:30 Paket på väg

Tack för mig och lycka till alla andra

Jag har fortfarande inte fått min skickad. Går dem efter boplats eller tid (den tiden man beställde)?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SFC1977:

Jag har fortfarande inte fått min skickad. Går dem efter boplats eller tid (den tiden man beställde)?

Valde du vanlig eller expressfrakt? Fick min skickad ungefär samma tid med express.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaKingZ:

Valde du vanlig eller expressfrakt? Fick min skickad ungefär samma tid med express.

Vanlig

Permalänk

Kunde hämta ut mitt PS5 idag som jag beställde från Amazon den 20e november!!! 4200kr (DE)

Visa signatur

Intel core i7 6700k Asus Z170 Pro Corsair DDR4 3000Mhz Geforce GTX 1070ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av SFC1977:

Jag har fortfarande inte fått min skickad. Går dem efter boplats eller tid (den tiden man beställde)?

Jag bor i obygden i Skåne och min skickades först nu. Vet inte vad det baseras på, men det verkar som att bekräftelse = du hann få en i lager och den kommer att skickas.

Visa signatur

Asus Ap201, beQuiet Straight Power 1000W, ASUS TUF B650 Plus Wifi, 7600x @ ecomode, ASUS TUF 4090 @ 70% PL, 32gb 5600mhz Kingston, WD SN850 1TB, LG C9, Quest 2

Permalänk
Skrivet av enemyWithin:

Kunde hämta ut mitt PS5 idag som jag beställde från Amazon den 20e november!!! 4200kr (DE)

Vilken tid på kvällen lade du beställningen?

Permalänk

Fortfarande inga besked eller köplats från webhallen. SE beställd i Juli.

Permalänk
Skrivet av StefanFalun:

Vilken tid på kvällen lade du beställningen?

20:00!

Visa signatur

Intel core i7 6700k Asus Z170 Pro Corsair DDR4 3000Mhz Geforce GTX 1070ti

Permalänk
Medlem

Vad kör folket för intervaller på sin Distill?

Permalänk
Medlem

Trodde att elgiganten skulle ha samma tävling som innan där mam reggar sig o inte bara taggar folk på insta

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kill_It:

Trodde att elgiganten skulle ha samma tävling som innan där mam reggar sig o inte bara taggar folk på insta

Det handlar nog om att skapa intresse. Kommer mer info idag!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Oheman:

Det handlar nog om att skapa intresse. Kommer mer info idag!

Känns inte som att PS5:ans leveranssituation behöver ha med intresse Givetvis är Elgiganten intresserade av att fylla på sitt kundregister och sen en stor möjlighet i och med detta. Ju mer reklammail och skit de kan skicka ut ju bättre är det då det säkert är någon procent som alltid nappar på något. Priset för att skicka reklammail är så enormt liten så här finns det stora pengar att tjäna för varje extra såld vara.

Blir det någon form av instagramtaggning denna gång så lägger jag ner då jag absolut inte kommer skaffa något sånt bara för chansen att få köpa en PS5:a för normalpris. Att regga mig på hemsidan är oki men inget mer.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Skrivet av StefanFalun:

Vilken tid på kvällen den 20/11 lade du ordern?

Oklart, står bara datum. Men jag skulle gissa på att det var framåt 20-tiden, kommer ihåg att jag satt och spelade med en polare när det plingade till i Distill!

Visa signatur

Phantek p500a || i7-6700k OC + nh-D15s chromax || Gigabyte 980Ti G1 || DDR4 3000mhz || Big disk

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

Känns inte som att PS5:ans leveranssituation behöver ha med intresse Givetvis är Elgiganten intresserade av att fylla på sitt kundregister och sen en stor möjlighet i och med detta. Ju mer reklammail och skit de kan skicka ut ju bättre är det då det säkert är någon procent som alltid nappar på något. Priset för att skicka reklammail är så enormt liten så här finns det stora pengar att tjäna för varje extra såld vara.

Blir det någon form av instagramtaggning denna gång så lägger jag ner då jag absolut inte kommer skaffa något sånt bara för chansen att få köpa en PS5:a för normalpris. Att regga mig på hemsidan är oki men inget mer.

Så är det nog. Men dom sa på streamen att dom även denna gång skulle lotta ut, som dom gjort innan. Dom var oxå tydliga med att man bara kunde använda en email per hushåll. Samt att dom som vunnit innan inte kan vinna igen. Hoppet är ju det sista som överger en säga det!

Permalänk

Nu har Elgiganten öppnat upp anmälan till en ny utlottning...

Permalänk

Det måste väl vara helt orimligt att tusentals enheter ska lottas ut via "instagram-tag-a-friend"?

Edit: nu är lottningen tydligen igång (se inlägget ovan). Lycka till alla!

Permalänk
Skrivet av Rödskägg d ä:

Det måste väl vara helt orimligt att tusentals enheter ska lottas ut via "instagram-tag-a-friend"?

Stämmer inte, dom kör utlottning på samma sätt som tidigare, anmälan är öppen nu.