EVGA Geforce 680, Gigabyte Radeon HD7850, Asus Radeon 5570

Permalänk

EVGA Geforce 680, Gigabyte Radeon HD7850, Asus Radeon 5570

1) EVGA Geforce 680 i originalkartong - Pris: bud
2) Gigabyte Radeon HD7850 i originalkartong - Pris: bud
3) Asus Radeon 5570 i originalkartong - Pris: bud
4) Gigabyte Radeon 5570 utan kartong - Pris: bud

Buda gärna i tråden

Läs hela annonsen här

Permalänk

EVGA Geforce 680 100 + frakt

Permalänk
Medlem

EVGA Geforce 680 250 + frakt

Permalänk
Avstängd

diggar flashigheten på oldschool gpulådor haha om man jämför med dagens nertonade och mer stilrena

Permalänk
Avstängd

250 för 680 hämtning

Permalänk
Medlem

300+f 680

Permalänk
Inaktiv

EVGA Geforce 680 - 300, hämtning närsom

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon265474:

EVGA Geforce 680 - 300, hämtning närsom

Budet finns redan

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Twilighter:

Budet finns redan

Du budade med frakt och andra köparen hämtar så det är skillnad ☺️😉

Permalänk
Medlem
Skrivet av BenjiBE:

Du budade med frakt och andra köparen hämtar så det är skillnad ☺️😉

Inte eftersom annonsen stipulerar bud
Avhämtning och frakt samt att det inte står att frakt prioriteras eller föredras därför är det enbart summan som ska tas i beaktande utefter uppsatta ramar

Permalänk
Inaktiv

I samtliga budgivningar jag deltagit i här på SweClockers har avhämtning prioriterats före frakt, oavsett om det står det skriftligen eller inte. Men du kanske har fått information från säljaren här som jag inte känner till?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon265474:

I samtliga budgivningar jag deltagit i här på SweClockers har avhämtning prioriterats före frakt, oavsett om det står det skriftligen eller inte. Men du kanske har fått information från säljaren här som jag inte känner till?

Det som står och inte står är det som gäller.
Det som gäller ska skrivas ut såvida inte det är övergripande förhållningar som själva annonsmediet i sig själv stipulerar.

Du kanske inte vet hur avtal/kontrakt/juridik fungerar ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twilighter:

Det som står och inte står är det som gäller.
Det som gäller ska skrivas ut såvida inte det är övergripande förhållningar som själva annonsmediet i sig själv stipulerar.

Du kanske inte vet hur avtal/kontrakt/juridik fungerar ?

Om du ingått ett avtal med säljaren genom kontrakt eller annan juridiskt bindande handling så får väl vi andra så fint gratulera dig för kortet!

Visa signatur

Tröttnat på att ha signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av bicpenna:

Om du ingått ett avtal med säljaren genom kontrakt eller annan juridiskt bindande handling så får väl vi andra så fint gratulera dig för kortet!

Såvida inte det inte framstår specifikt från regler övergripande. Ex via sweclockers annonsregler. Gäller de regler som annonsören satt upp i annons. Såvida de inte bryter mot svensk lagstiftning.

Om annons säger jag säljer vara x till högstbjudande
Fraktsätt hämtas/skickas

Är det all info som satts upp så gäller det. Säljare är skyldiga att sälja till högsta budet och högsta budets köpare är skyldiga att köpa varan för erbjudet pris.

Därför som säljare kan skriva hämtning prioriteras i annonstext. Eller välja enbart hämtning som fraktalternativ. Säljare kan sätta upp ett utgångspris ( lägsta pris säljaren accepterar att sälja för)

I detta specifika fall finns inget sådant. Därmed är det högsta budet som först inkommer som gäller.
Dock finns ingen tidsram uppsatt i annons eller av säljare senare presenterad.
Då har säljare rätt att bestämma när budgivning är över inom vad som kan anses rimligt.
Köpare kan även fråga efter budstopptid och säljare är rekomenderat att presentera sådan utefter vad som kan anses vara rimligt.

Till skillnad frän ex fastighetsaffärer vilken är reglerad så i lag är altså en annons med budgivning juridiskt bindande redan under budgivningen om inget annat på förhand har sagts/skrivits ex jag reserverar mig rätt att sälja till vem jag vill. Utgångspris ej blivit uppnådd och dyl.

Permalänk
Inaktiv

EVGA Geforce 680 - 301kr + hämtar

Permalänk
Medlem

Bjuder 200:- 7850 kan hämta.

Visa signatur

Opteron 144 X800XT PE 2GB Ram Dualchannel

Permalänk
Medlem

EVGA Geforce 680 - 350kr plus frakt

Permalänk
Medlem

680 - 375+f

Permalänk
Medlem

EVGA Geforce 680 - 400kr plus frakt

Permalänk
Medlem

EVGA Geforce 680 425+f

Permalänk