Biowares storsatsning Anthem går i graven

Permalänk
Melding Plague

Biowares storsatsning Anthem går i graven

Utvecklaren lägger Anthem till handlingarna. Framåt ligger fokus helt på Dragon Age, Mass Effect och Star Wars: The Old Republic.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

Haha alltså.

Jag hade folk på min FB som försvarade spelet vid lansering. Dagens "AAA" är lite sorgliga

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem

Jag spelar Anthem till och från. Jag gillar verkligen spelet och jag hoppades på en uppföljare. Får väl hoppas på att det kommer en uppföljare senare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Axel95:

Jag spelar Anthem till och från. Jag gillar verkligen spelet och jag hoppades på en uppföljare. Får väl hoppas på att det kommer en uppföljare senare.

Don't get your hopes up :3

Permalänk
Medlem

Andra spelet i rad som Bioware överger, känns ju inte så förtroendeingivande inför framtida spelsläpp.

Visa signatur

9900K | Gigabyte Z390 Auros Pro Wifi | 32 GB Corsair V LPX 3200 | 1TB Evo Plus 2TB 660P | 3090 Asus Tuf Oc | Acer XB271HU

Permalänk

Wow, 10 år gick fort!

Visa signatur

#include <brain.h>

Permalänk
Hedersmedlem

Oj då.
Att stora spelsatsningar misslyckas är trist för alla parter.
Men att ingjuta hopp hos kundskaran att det här ska fixas och sedan inte fullfölja... Det känns inte så förtroendeingivande.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

Spelutveckling är så streamlinat idag.
Det viktiga är att de toppar twitch första 2 veckorna så är aktieägarna glada.

Permalänk
Medlem

Nooooooooooooooooo

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Medlem

Good riddance.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem

Var detta oväntat för någon? Hela grejen har varit katastrofal. Kanske varit mer påtagligt för min del då jag jobbade på Gamestop när det hade release.

Permalänk
Medlem

tråkigt, men jag är lite förvånad över att de öppet erkänner att de lägger ner all utveckkling.
De hade kunnat fortsätta hävda att de håller på med Anthem 2.0 i ytterligare något år, precis som de gjort de senaste månaderna.

Permalänk
Medlem

Hahahahaha, skämtföretaget EA slår till igen och som vanligt är det på kundernas bekostnad. Längtar efter nästa episod av Dragon Age som förmodligen bara blir ännu en besvikelse.

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem

Anthem kunde inte få Andrew Wilson's e-peen hård så det gick i graven.

Klassiskt EA val.

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Medlem

Hoppsan !
Tur man inte köpte när det begav sig då.
Hade känt mig rätt blåst på kosingen då...

/Homer_S

Visa signatur

INTEL Core i9 9900K @ 5.2GhZ| Gigabyte GA-Z370 Gaming 5 | NVidia RTX 4070 TI| 4x8Gb Vengeance PRO RED 3600 MhZ DDR4 | Samsung 970 EVO plus 1tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 27" Acer Predator XB271HU IPS| Logitech G915 Lightspeed & G900 Chaos Spectrum | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar

Permalänk
Medlem

Bioware är i praktiken ett dött varumärke. Alla som gjorde deras klassiska titlar har hoppat av Bioware för länge sedan. Vad är vitsen med att bli hypad av uppföljare gjorda av människor som inte hade ett dugg att göra med originalen? Det är som om någon rando skrev en uppföljare till Sagan om Ringen. Meningslöst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slashgibber:

Bioware är i praktiken ett dött varumärke. Alla som gjorde deras klassiska titlar har hoppat av Bioware för länge sedan. Vad är vitsen med att bli hypad av uppföljare gjorda av människor som inte hade ett dugg att göra med originalen? Det är som om någon rando skrev en uppföljare till Sagan om Ringen. Meningslöst.

Med den synvinkeln skulle ju aldrig några uppföljare till något verk vara bra. Då skulle vi inte få några nya StarWars filmer heller tex.

Jag tror absolut att man kan producera värdiga efterföljare på tidigare skapade verk utan att ha med någon från originalet.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Skitbra att den floppade. Hoppas samma sak för Fallout 76, ja i princip varje single player RPG som de försöker förvandla till meningslöst MMPOOOORG skit...

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 AORUS MASTER rev 1.2 Processor: AMD Ryzen 7 5800X3D Kylning: Corsair be quiet! Dark Rock Pro 4 Minne: 32 GB Crucial Ballistix 3600 MHz Grafikkort: Sapphire NITRO+ Radeon RX 7900 XTX Hårddiskar: Corsair Force MP600 1TB M.2, Seagate BarraCuda 4TB 5400rpm Nätagg: Corsair RM850x V2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact Skärm: LG C3 77 tums TV

Permalänk
Medlem

Synd att de inte fick ordning på det

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem

Såg en dokumentär om det för bara en vecka sedan. Man tycker att större fokus bör ligga på att göra färdigt ett spel snarare än att hålla ett releasedatum.

Permalänk
Medlem

Sa det här redan förra gången: Bioware kommer att leva eller dö med Dragon Age 4. Om det inte går bra, lägger EA ner allt. Mass Effect Remaster kan vem som helst göra, och de kan lätt göra en shooter-spinoff av Mass Effect i någon annan studio.

Visa signatur

5900X | 6700XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrottOchStraff:

Med den synvinkeln skulle ju aldrig några uppföljare till något verk vara bra. Då skulle vi inte få några nya StarWars filmer heller tex.

Jag tror absolut att man kan producera värdiga efterföljare på tidigare skapade verk utan att ha med någon från originalet.

Jag sa inte att dom inte kunde vara bra. Jag sa att dom är meningslösa. Vad är poängen att göra uppföljare till någon annans verk, annat än pengar? Fallout 4 är ett praktexempel, bra spel som jag tycker om som spel, men helt värdelöst på att vara Fallout. Jag tror det hade varit mycket mer intressant om Bethesda skapat ett eget postapokalyptiskt IP istället för att göra uppföljare till en spelserie som man inte förstår sig på.

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av Bamsebjörn:

https://i.imgur.com/sohWhy9.png

Var detta oväntat för någon? Hela grejen har varit katastrofal. Kanske varit mer påtagligt för min del då jag jobbade på Gamestop när det hade release.

haha damnit, hade precis tänkt gå in och svara med den bilden

Verkligen, årets minst oväntade announcement, förstår inte ens att de ens övervägde det
är väl någon i ledningen som fastnade i en investment fallacy och sen fick bita i det sura äpplet och se verkligheten i vitögat

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem

Jaja, ingen som spelar det längre ändå. Helt logiskt att de slutar spola pengar i toaletten. MEN med det sagt: dem lovade något som de nu går tillbaka på. Dåligt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Radolov:

... Man tycker att större fokus bör ligga på att göra färdigt ett spel snarare än att hålla ett releasedatum.

Jag kan bara hålla med... och om spelet är färdigt behövs ingen vidareutveckling!

Artikelns rubrik att Athem "går i graven" bara för att utvecklaren inte lägger ner mer jobb på buggfixar känns extremt överdriven.
Mer passande om de faktiskt stängt ner servrarna och gjort det ospelbart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Radolov:

Såg en dokumentär om det för bara en vecka sedan. Man tycker att större fokus bör ligga på att göra färdigt ett spel snarare än att hålla ett releasedatum.

https://www.youtube.com/watch?v=CJkUkA3kqdA

Finns en rätt lång intressant genomgång av vad som gick fel på Kotaku för dom som missade den förra året, rätt imponerande att de fick ut ett spel överhuvudtaget..

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrottOchStraff:

Med den synvinkeln skulle ju aldrig några uppföljare till något verk vara bra. Då skulle vi inte få några nya StarWars filmer heller tex.

Jag tror absolut att man kan producera värdiga efterföljare på tidigare skapade verk utan att ha med någon från originalet.

Jag håller med om att det går att skapa efterföljare värdig sin föregångares namn. Star Wars senaste trio skulle jag nog inte klassa som något att skåla för. Det som händer oftast när skaparen eller personen/-erna med visionen lämnar är att kvalitén sjunker dramatiskt. Som sagt, inte alltid men chansen är stor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dravond:

Finns en rätt lång intressant genomgång av vad som gick fel på Kotaku för dom som missade den förra året, rätt imponerande att de fick ut ett spel överhuvudtaget..

VVK, Våga Vägra Kotaku blaskan, Jason Schreier var den enda som skrev vettiga artiklar där och även han är ett asshole.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olle P:

Artikelns rubrik att Athem "går i graven" bara för att utvecklaren inte lägger ner mer jobb på buggfixar känns extremt överdriven.
Mer passande om de faktiskt stängt ner servrarna och gjort det ospelbart.

Jag antar att du missat att EA utlovat en omdaning av Anthem?

Väldigt tråkigt, har inte kört något annat spel med samma roliga flyg/fighting-mekanik, och även om det inte var lika snyggt som i alla trailers så var det fortfarande ett otroligt snyggt spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yasko:

Skitbra att den floppade. Hoppas samma sak för Fallout 76, ja i princip varje single player RPG som de försöker förvandla till meningslöst MMPOOOORG skit...

Hur många timmar Fallout 76 har du kört då?

Jag har snart 500 timmar.