Spela på 1080p projektor - Vilken PS4 ska jag ha?

Permalänk
Medlem

Spela på 1080p projektor - Vilken PS4 ska jag ha?

Har blivit sugen att spela lite PS4 spel i soffan i vardagsrummet. Spelen kommer att köras ut på en 1080p Epson TW-8100 projektor.

Således behöver jag väl ingen PS4 Pro eller? Vilken version av PS4 ska jag skaffa?

Vinner jag något rent prestandamässigt i spel som tex God Of War Remastered med en PRO jämfört med tex en Slim? Funderar inte på en PS5 pga projens upplösning. En begagnad konsol med lite sköna spel skulle ju inte vara dumt då jag inte lirat nåt PS-spel sen min PS3 gick och dog...

Vilken PS4 hade du valt om du skulle köra 1080p? I pollen nedan: Om PS4 Pro: Varför?

Stort tack för svar... ser fram emot att skaffa Ni No Kuni, God Of War, Unchartered, Last Of Us, Final Fantasy VII och lite annat... för casual soffaspelande....

Visa signatur

i7-4790K - ASUS Z97-PRO GAMER - EVGA 3080 Ti- Corsair RM850w - 32GB Corsair 2133MH - Corsair Hydro H100i - Define R5 - Acer XB321HK - Logitech G402 - Roccat Aimo

Permalänk
Medlem

Den billigaste du hittar helt klart och ett PS Now Abonnemang!

Precis som du säger så tror jag inte det är värt att gå för en PS4 Pro med dessa spelkrav.

Permalänk
Medlem

PS4 Pro (även PS5) ger oftast bättre prestanda. När det gäller konsol så handlar det mest om stabil frame rate än något annat. I vissa spel kan du välja om du vill få högre (ibland stabil) fps eller högre upplösning. För 1080p skalas det ner, så det är ändå snyggare, men om man ser skillnad när man väl spelar är en annan sak.

Det är inte möjligt med Slim eller standard.

Visa signatur

press nu1mlock