Tråden om Xbox Series X|S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kabben:

Jag hämtade min Xbox den 18 December.
Jag har fortfarande inte fått någon faktura från Resurs.
Jag kollar i appen varje dag.

Hur är det för er andra? Har ni fått faktura ännu?

Jag fick digital faktura via Kivra, hade nog gått att missa..

Permalänk
Medlem

Är folk nöjda?

Nu har det gått ett tag sen lansering , fler och fler har fått sina konsoler. Har kikat lite i forumet för PS5 och upplever att många klagar på sina konsoler. Dels att dem låter mycket , men även problem att spara spel. Jag har alltid spelat playstation men valde series X , jag föll på designen samt att microsoft satsa mycket på att hålla konsolen tyst och kyld.

Jag har haft min konsol sen i julas och är nöjd överlag. Dock så har jag stött på några bekymmer. När jag lägger konsolen ner så känner den inte av skivan. Man får mata ut och in några gånger så hittar den. Ibland bangar kontrollen ur , den tappar kontakten och man måste stänga av konsolen. Xbox wireless för hörlurarna verkar vara lite sisådär. Investerade i ett par nya hörlurar från Razer , kaira pro för att kunna lira trådlös och ibland blir ljudet super burkigt och stelt och man måste stänga av och på hörlurarna för att ljudet ska bli normalt igen. Jag tror att det är microsofts teknik som spökar och inte hörlurarna.

Är det nån mer som har stött på liknande?

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Marre021:

Nu har det gått ett tag sen lansering , fler och fler har fått sina konsoler. Har kikat lite i forumet för PS5 och upplever att många klagar på sina konsoler. Dels att dem låter mycket , men även problem att spara spel. Jag har alltid spelat playstation men valde series X , jag föll på designen samt att microsoft satsa mycket på att hålla konsolen tyst och kyld.

Jag har haft min konsol sen i julas och är nöjd överlag. Dock så har jag stött på några bekymmer. När jag lägger konsolen ner så känner den inte av skivan. Man får mata ut och in några gånger så hittar den. Ibland bangar kontrollen ur , den tappar kontakten och man måste stänga av konsolen. Xbox wireless för hörlurarna verkar vara lite sisådär. Investerade i ett par nya hörlurar från Razer , kaira pro för att kunna lira trådlös och ibland blir ljudet super burkigt och stelt och man måste stänga av och på hörlurarna för att ljudet ska bli normalt igen. Jag tror att det är microsofts teknik som spökar och inte hörlurarna.

Är det nån mer som har stött på liknande?

Jag är supernöjd med min konsol. Är bara lite små saker som jag önskar konsolen hade och lite strul ibland men är bara småsaker:

  • Önskade att UI:t var i 4K HDR

  • Ibland så tappar kontrollen anslutning till konsolen (tydligen ett känt bugg som Microsoft försöker reda ut)

  • Ibland när jag startar konsolen så har hemskärmen ändrat sig lite så jag måste ändra om till hur jag vill ha det/hade det innan.

Men annars är allt frid och fröjd!

Spelar det mesta på Series X och kör bara Exklusiva spel på min PS5a

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Jag är väldigt nöjd med min. Tyst och inga problem med spelen.

Har inget trådlöst headset och har min stående så där kan jag inte svara. Har ett par SteelSeries som jag kopplar in med sladd i kontrollen och det är jag väldigt nöjd med.

Har väl hänt någon enstaka gång att kontrollen tappat kontakten men då har den anslutit igen utan att jag behöver göra något.

Permalänk
Medlem

Det enda jag har råkat ut för när jag spelar AC Valhalla, är att spelet ibland inte går att snabbstarta. Ingenting som stör mig jättemycket, men vet inte varför det sker ibland, typ en gång av tio.

Permalänk

Otroligt nöjd med min konsoll, min sambo är dock mindre nöjd. Aldrig någonsin kunnat sitta och spela så här länge, men den bara suger in mig haha.
Precis kört igenom Gears 5, otroligt snyggt spel med bra story. Håller på att lista ut vad jag ska köra härnäst, vill ju ha något som verkligen pressar prestandan, men det finns ju inte än..
Jag kör med ett par Turtle Beach Stelth 600 hörlurar och Xbox Series Elite 2 kontrollen, supernöjd, ingenting som har krånglat.

Största skillnaden just nu är ju såklart laddtiderna, spelen ser otroliga ut men gissar på att det kommer ta ett tag för utvecklarna att verkligen utnyttja dess fulla potential, en annan grej är ljudet, helt knäpptyst, väldigt skönt jämfört med min förra One S.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kabben:

Jag hämtade min Xbox den 18 December.
Jag har fortfarande inte fått någon faktura från Resurs.
Jag kollar i appen varje dag.

Hur är det för er andra? Har ni fått faktura ännu?

Hade du Game Pass Ultimate innan?
Min första månadsräkning kom efter innestående tid hade löpt ut.

Vad jag förstår så är det Microsoft som ber Resurs om att månadsbetalningarna skall starta.
Du kan då betala hela beloppet med en gång.

Är du osäker så ring Resurs kundtjänst.

Visa signatur

..:[EVGA Z97 Classified][Intel Core i7 4790K @ 4.8][4x8GB Dominator @ 2133 XMP][2x EVGA GTX 980 Ti SC+ ACX 2+][Cooling EKWB custom loop]:..
..:[EVGA X99 FTW K][Build in progress]:..

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Marre021:

Nu har det gått ett tag sen lansering , fler och fler har fått sina konsoler. Har kikat lite i forumet för PS5 och upplever att många klagar på sina konsoler. Dels att dem låter mycket , men även problem att spara spel. Jag har alltid spelat playstation men valde series X , jag föll på designen samt att microsoft satsa mycket på att hålla konsolen tyst och kyld.

Jag har haft min konsol sen i julas och är nöjd överlag. Dock så har jag stött på några bekymmer. När jag lägger konsolen ner så känner den inte av skivan. Man får mata ut och in några gånger så hittar den. Ibland bangar kontrollen ur , den tappar kontakten och man måste stänga av konsolen. Xbox wireless för hörlurarna verkar vara lite sisådär. Investerade i ett par nya hörlurar från Razer , kaira pro för att kunna lira trådlös och ibland blir ljudet super burkigt och stelt och man måste stänga av och på hörlurarna för att ljudet ska bli normalt igen. Jag tror att det är microsofts teknik som spökar och inte hörlurarna.

Är det nån mer som har stött på liknande?

Väldigt nöjd hittills. Vissa saker i gui:t hade absolut kunnat göras bättre, men det visste jag innan då jag hade en One S som ju har exakt samma gränssnitt, men allt funkar ju. Den är också väldigt tyst och laddningstiderna är en sjuk förbättring mot tidigare. Dock är jag lite orolig för vad som kommer att hända när fler spel kommer som är byggda för konsolen på riktigt liksom, om de kommer att ta längre tid att ladda igen. Till exempel så körde jag lite Overcooked 1 och 2 och alla laddningstider var sjukt bra jämfört med tidigare (typ enstaka sekunder överallt). Sen köpte jag nyutgåvan som egentligen är samma spel med alla DLC och så, och lite anpassningar för de nya konsolerna med 4K och sådär, och laddningstiderna var mycket sämre i det spelet. Jag förstår inte varför, visst kan det ta lite längre tid med texturer i 4K och så men Overcooked är ju ett supersimpelt spel som borde kunna laddas in helt i minnet ändå liksom.

Har inte testat att lägga konsolen ner, så jag vet inte om det ställer till problem. Har bara testat skivläsaren en gång med en gammal DVD-film, det fungerade inte så bra, fick upp en massa artefakter och allt blev grönt typ men filmen gick ju igång i alla fall. Samma film funkade på min gamla One S utan problem. Men jag får testa lite mer med BR och spel på skiva innan jag ser det som ett problem. Att en gammal Pan & Scan DVD inte fungerar optimalt på konsolen är ju inget jätteproblem egentligen.

Annars har den i princip fungerat problemfritt. Det har hänt att spel har kraschat ut till dashboarden igen, ofta i samband med någon pågående uppdatering eller liknande, och det är lite störigt när snabbstarten försöker men inte fungerar vilket händer på några spel i några lägen, då tar det ju längre tid att starta spelet än vad det hade tagit utan snabbstarten liksom. Men i allmänhet fungerar det ju riktigt bra.

Ett problem är att boxen tror att min TV klarar 4K120, vilket Samsung har antytt att den ska göra men försöker man faktiskt köra ett spel i den upplösningen kraschar teven. Det spelar inte så stor roll, få spel kan köras i de upplösningarna ändå, men ändå lite störigt.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av tyvar1:

Jag är supernöjd med min konsol. Är bara lite små saker som jag önskar konsolen hade och lite strul ibland men är bara småsaker:

  • Önskade att UI:t var i 4K HDR

  • Ibland så tappar kontrollen anslutning till konsolen (tydligen ett känt bugg som Microsoft försöker reda ut)

  • Ibland när jag startar konsolen så har hemskärmen ändrat sig lite så jag måste ändra om till hur jag vill ha det/hade det innan.

Men annars är allt frid och fröjd!

Spelar det mesta på Series X och kör bara Exklusiva spel på min PS5a

Jag har också haft problem med att kontrollen tappar anslutning. Vid ett tillfälle fick jag bryta strömmen till konsolen för att få tillbaka kopplingen mellan kontroll och enhet. Ganska störande, men många har problemet vilket förhoppningsvis leder till att MS tar tag i det.

Att UI:t inte är i 4K har jag läst ("någonstans" - kommer ej ihåg vart) att det handlade om att spara resurser. För min del så så är jag inte så våldsamt mycket ute i menyerna så ingen dealbreaker.

Quick-Resume funkar ibland inte alltid.

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Konsolgrävare

Final Fantasy XII: The Zodiac Age ute på Game Pass

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Jag är väl för gammal, blir helt förvirrad av det här med innehållet i xboxen och Game Pass Ultimate.. Känns som man kan köpa och ladda ner samma grejer till boxen lite här och var, och priserna varierar friskt?

Bytte upp mig från ett 360 till Series X för ett par veckor sedan. Har spelat mycket BF4 på 360, och blev lite halvputt när jag inte kunde överföra mina stats, den möjligheten har tydligen försvunnit sen några år. Aja, kan ju vara kul att köra lite från scratch tänkte jag, och började nöta från noll med iron sights och basprylar.. Men så upptäcker jag att det står "OWNED" på alla expansions inne i spelts gränssnitt, vore ju ball! Men hur laddar man ner/aktiverar? Testar att klicka mig fram, men det slutar ju med att jag köpt och betalt för det, trots att det var flaggat som "OWNED". Ringer Microsoft support, och får snabb hjälp med återbetalningen, och dessutom tydlig information om att det är nåt som visas fel inne i spelet - det är bara grundspelet BF4 som ingår i EA Play via Game Pass, inga expansions. Däremot får man 15% rabatt med Game Pass, därav det lägre priset som jag hade betalt. (134,50 sek). Nåväl tänker jag. Men när jag ändå är inne på xbox.com där jag fixar återbetalningen så hittar jag ju BF4 där oxå, och en hel drös olika expansions och tilläggspaket listade varav de flesta ser ut att ingå i EA Play och mycket riktigt går att installera gratis på boxen! Så vips så har jag alla expansions kostnadsfritt ändå, de flesta vapen upplåsta, drösvis med Battlepacks att börja öppna och så vidare..

Är det fler spel som funkar likadant? Jag hade ju installerat och börjat spela BF5 från scratch också, laddade ner grundspelet genom XBOX-appen på telefonen, och börjat från noll. Inne på xbox.com hittade jag nu "Battlefield 5 Definitive Edition" oxå utövergrundversionen, kostnadsfritt tillgängligt och bara att skjuta ut till boxen, som väl ger en hel del godis?

Visst är det smidigt med flexibilitet, men det känns rätt virrigt att jag kan skaffa samma innehåll på så många olika sätt, i synnerhet när priset varierar fastän jag är inloggad med samma konto? Inne i ett spel, i xboxens gränssnitt, i xbox-appen på mobilen, på Microsoft.com, på xbox.com, på Microsft store-appen i Windows, i xbox-appen i Windows (helmuppig!) osv.. Det hänger lixom inte ihop? Men det kanske bara gäller numera smått uråldriga BF4, man får inga glada överraskningar i andra spel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Jag är supernöjd med min konsol. Är bara lite små saker som jag önskar konsolen hade och lite strul ibland men är bara småsaker:

  • Önskade att UI:t var i 4K HDR

  • Ibland så tappar kontrollen anslutning till konsolen (tydligen ett känt bugg som Microsoft försöker reda ut)

  • Ibland när jag startar konsolen så har hemskärmen ändrat sig lite så jag måste ändra om till hur jag vill ha det/hade det innan.

Men annars är allt frid och fröjd!

Spelar det mesta på Series X och kör bara Exklusiva spel på min PS5a

Reagerade på att UI var i så dålig upplösning. Satt och klura en bra stund ifall jag hade 4K upplösning eller inte.

Vad för spel lirar du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Väldigt nöjd hittills. Vissa saker i gui:t hade absolut kunnat göras bättre, men det visste jag innan då jag hade en One S som ju har exakt samma gränssnitt, men allt funkar ju. Den är också väldigt tyst och laddningstiderna är en sjuk förbättring mot tidigare. Dock är jag lite orolig för vad som kommer att hända när fler spel kommer som är byggda för konsolen på riktigt liksom, om de kommer att ta längre tid att ladda igen. Till exempel så körde jag lite Overcooked 1 och 2 och alla laddningstider var sjukt bra jämfört med tidigare (typ enstaka sekunder överallt). Sen köpte jag nyutgåvan som egentligen är samma spel med alla DLC och så, och lite anpassningar för de nya konsolerna med 4K och sådär, och laddningstiderna var mycket sämre i det spelet. Jag förstår inte varför, visst kan det ta lite längre tid med texturer i 4K och så men Overcooked är ju ett supersimpelt spel som borde kunna laddas in helt i minnet ändå liksom.

Har inte testat att lägga konsolen ner, så jag vet inte om det ställer till problem. Har bara testat skivläsaren en gång med en gammal DVD-film, det fungerade inte så bra, fick upp en massa artefakter och allt blev grönt typ men filmen gick ju igång i alla fall. Samma film funkade på min gamla One S utan problem. Men jag får testa lite mer med BR och spel på skiva innan jag ser det som ett problem. Att en gammal Pan & Scan DVD inte fungerar optimalt på konsolen är ju inget jätteproblem egentligen.

Annars har den i princip fungerat problemfritt. Det har hänt att spel har kraschat ut till dashboarden igen, ofta i samband med någon pågående uppdatering eller liknande, och det är lite störigt när snabbstarten försöker men inte fungerar vilket händer på några spel i några lägen, då tar det ju längre tid att starta spelet än vad det hade tagit utan snabbstarten liksom. Men i allmänhet fungerar det ju riktigt bra.

Ett problem är att boxen tror att min TV klarar 4K120, vilket Samsung har antytt att den ska göra men försöker man faktiskt köra ett spel i den upplösningen kraschar teven. Det spelar inte så stor roll, få spel kan köras i de upplösningarna ändå, men ändå lite störigt.

Ser verkligen fram emot nya battlefield. Känns som att sådant spel kommer verkligen få konsolen att visa sin rätta sida.

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Marre021:

Vad för spel lirar du?

Just nu spelar jag Ori and the Blind Forest och Little Nightmare. Blir att köra Little Nightmare II och Ori and The Will Of The Wisps efter det. Sen går jag på dom större spel serierna Halo och Gears är nog tanken

Sj?

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Just nu spelar jag Ori and the Blind Forest och Little Nightmare. Blir att köra Little Nightmare II och Ori and The Will Of The Wisps efter det. Sen går jag på dom större spel serierna Halo och Gears är nog tanken

Sj?

Kul! Har själv svårt för mindre titlar , är nog ganska kräsen..
Jag har settat och bläddrat bland spelen som finns med gamepass men har inte fastnat för nåt. Slutade med att jag köpte red dead redemption och modern warfare. Har sneglat mot gears of war , ska nog ta och tanka ner det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fson:

Jag är väl för gammal, blir helt förvirrad av det här med innehållet i xboxen och Game Pass Ultimate.. Känns som man kan köpa och ladda ner samma grejer till boxen lite här och var, och priserna varierar friskt?

Bytte upp mig från ett 360 till Series X för ett par veckor sedan. Har spelat mycket BF4 på 360, och blev lite halvputt när jag inte kunde överföra mina stats, den möjligheten har tydligen försvunnit sen några år. Aja, kan ju vara kul att köra lite från scratch tänkte jag, och började nöta från noll med iron sights och basprylar.. Men så upptäcker jag att det står "OWNED" på alla expansions inne i spelts gränssnitt, vore ju ball! Men hur laddar man ner/aktiverar? Testar att klicka mig fram, men det slutar ju med att jag köpt och betalt för det, trots att det var flaggat som "OWNED". Ringer Microsoft support, och får snabb hjälp med återbetalningen, och dessutom tydlig information om att det är nåt som visas fel inne i spelet - det är bara grundspelet BF4 som ingår i EA Play via Game Pass, inga expansions. Däremot får man 15% rabatt med Game Pass, därav det lägre priset som jag hade betalt. (134,50 sek). Nåväl tänker jag. Men när jag ändå är inne på xbox.com där jag fixar återbetalningen så hittar jag ju BF4 där oxå, och en hel drös olika expansions och tilläggspaket listade varav de flesta ser ut att ingå i EA Play och mycket riktigt går att installera gratis på boxen! Så vips så har jag alla expansions kostnadsfritt ändå, de flesta vapen upplåsta, drösvis med Battlepacks att börja öppna och så vidare..

Är det fler spel som funkar likadant? Jag hade ju installerat och börjat spela BF5 från scratch också, laddade ner grundspelet genom XBOX-appen på telefonen, och börjat från noll. Inne på xbox.com hittade jag nu "Battlefield 5 Definitive Edition" oxå utövergrundversionen, kostnadsfritt tillgängligt och bara att skjuta ut till boxen, som väl ger en hel del godis?

Visst är det smidigt med flexibilitet, men det känns rätt virrigt att jag kan skaffa samma innehåll på så många olika sätt, i synnerhet när priset varierar fastän jag är inloggad med samma konto? Inne i ett spel, i xboxens gränssnitt, i xbox-appen på mobilen, på Microsoft.com, på xbox.com, på Microsft store-appen i Windows, i xbox-appen i Windows (helmuppig!) osv.. Det hänger lixom inte ihop? Men det kanske bara gäller numera smått uråldriga BF4, man får inga glada överraskningar i andra spel?

Ja, när det gäller Battlefield spelen får jag hålla med dig om att det är förvirrande. Man undrar ju om det är något med just EA eller EA Play integreringen som blivit knas. Trodde Installera knappen som visas för Battlefield 5 Definitive Edition som visas på xbox.com var för grund-spelet och inte Definitive Edition, så jag tolkade "Du kan spela Battlefield™ V med ditt EA Play, eller köp Battlefield™ V Definitive Edition.". Men du fick alltså innehållet i Definitive Edition utan att betala?

Xbox Companion appen gjordes innan Xbox grejerna dök upp i Microsoft Store tror jag och numera så öppnar den Microsoft Store om man ska se pris, installera och köpa. Vem vet, de kanske kommer fasa ut den som de gjort med Xbox appen för mobil som ersatts med en riktig skitapp man knappt kan göra något med.

Sen finns ju Xbox PC appen som är mer för Game Pass för PC för i den kan man bara se och installera Game Pass för PC grejer på PC.

Har inte sett olika priser på något ställe för samma sak. Har du något exempel?

Är väl i grunden inte fel att ha allt tillgängligt på olika ställen. En del gillar ju att leta spel på Xboxen, medans andra gillar mobil appar eller PC appar eller websidor. Så kan man välja det man föredrar.

Permalänk
Konsolgrävare

Xbox Firmware Update 10.0.19041.6287 Changelog

Miscellaneous

  • General stability and performance improvements.

Known issues

Controllers

  • We’re aware of an issue in which some Xbox Series X|S controllers are losing connection with the console. If you see this behavior, try reconnecting the controller to the console wirelessly or with a USB cable, or if possible, connecting another controller and then submitting feedback. Then reboot the console and try reconnecting the controller.

Guide

  • There’s an issue in which the audio mixer may not be adjustable.

My games & apps

  • Some games might appear with an incorrect “Trial” tag in My games & apps.

Profile color

  • The incorrect profile color may appear when turning on the console.

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Som ett tips för er som söker series X. Elgiganten verkar ha fått in ett parti som gått ut till butiker och finns i lager på relativt många ställen

https://www.elgiganten.se/product/gaming/spelkonsol/xbox-kons...

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av pxs:

Som ett tips för er som söker series X. Elgiganten verkar ha fått in ett parti som gått ut till butiker och finns i lager på relativt många ställen

https://www.elgiganten.se/product/gaming/spelkonsol/xbox-kons...

... and sold out!

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem
Skrivet av pxs:

Som ett tips för er som söker series X. Elgiganten verkar ha fått in ett parti som gått ut till butiker och finns i lager på relativt många ställen

https://www.elgiganten.se/product/gaming/spelkonsol/xbox-kons...

Haha och jag som precis köpte en begagnad (ej till scalperpris så klart, sånt vill jag absolut inte bidra till ) då alla sa två månader när jag frågade runt lite...

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 3600, 6700 XT 12GB, Corsair Vengeance 16GB DDR4 3200Mhz, 1 TB M.2 SSD, Windows, PopOS 21.04
Bärbar: Macbook Pro 13" M1 2020 och Steam Deck 512 GB
Telefon: iPhone 12

Permalänk
Medlem
Skrivet av Najk:

... and sold out!

Nej nej! Titta under den gråa knappen, där står det att den finns i 34 butiker just nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av T4kti:

Nej nej! Titta under den gråa knappen, där står det att den finns i 34 butiker just nu

Fanns inga ute i butiken när jag kollade

Permalänk
Medlem

Nej det fanns ingen ute på hyllan i den butiken jag köpte i heller. Frågade en medarbetare och sen gick dom och hämtade en på lagret. Har dom ramlat in på lager idag har de inte hunnit lagt fram på hyllorna misstänker jag.

Det enda som fanns ute på hyllan var series S.

Permalänk
Medlem

Ett tips till den som vill ha mikrofon till chat och har bluetooth-hörlurar eller 3,5 mm-hörlurar som den är nöjd med, det funkar att koppla in en splitter (kör själv på denna) och koppla in en mikrofon med 3,5 mm anslutning, typ modmic. Sparade själv en del pengar på att inte behöva köpa ett headset avsett för Xbox, det största plusset är att jag kan fortsätta använda lurar som jag annars är nöjd med.

Permalänk
Medlem

Någon som har tips på något bra barnspel som finns på gamepass?
Jag och grabben på 4 år letar efter något nytt att spela.

Vi testade minecraft men han blev livrädd för monstren i grottorna så det går bort haha.

Har lirat något legospel och Sackboy på ps5 innan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frager:

Någon som har tips på något bra barnspel som finns på gamepass?
Jag och grabben på 4 år letar efter något nytt att spela.

Vi testade minecraft men han blev livrädd för monstren i grottorna så det går bort haha.

Har lirat något legospel och Sackboy på ps5 innan.

Plants vs zombies och garden warfare. Unravel 1 och 2. De finns på EA play som ingår i gamepass.
Minecraft borde man väl kunna köra utan fiender på något vis?

Sen har du zoo tycoon det tyckte jag var kul som barn (första versionen)

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frager:

Någon som har tips på något bra barnspel som finns på gamepass?
Jag och grabben på 4 år letar efter något nytt att spela.

Vi testade minecraft men han blev livrädd för monstren i grottorna så det går bort haha.

Har lirat något legospel och Sackboy på ps5 innan.

Jag och dottern som är fyra spelar spel som Joy Ride Turbo, Human Fall Flat, Slime Rancher och Overcooked 2. Det går med mer eller mindre mängd hjälp, hon har inte fått kläm på hur man klättrar i Human Fall Flat än tex. Hon spelar Minecraft med sonen som är 8 också. Och Moving Out har vi prövat lite.

Sen gillar hon att köra fritt i Forza Horizon 4 med mitt konto för att jag låst upp så många bilar att pröva.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Frager:

Någon som har tips på något bra barnspel som finns på gamepass?
Jag och grabben på 4 år letar efter något nytt att spela.

Vi testade minecraft men han blev livrädd för monstren i grottorna så det går bort haha.

Har lirat något legospel och Sackboy på ps5 innan.

Du har fått några bra tips redan. Ett spel som min fyraåring verkligen gillade var Pikuniku. PvZ Garden Warfare (2 och 3) kör sonen en del, men han hänger inte riktigt med, hindrar inte att han tycker det är roligt dock. Pixar-spelet är också kul för honom, väldigt tråkigt för oss och rätt segt att titta på dock. Costume Quest 1 och 2 har han kört en del men man får vara med för det är lite text som man behöver förstå för att komma vidare, och endast one player. Unruly Heroes började vi köra igår men det verkar gillas, lite Trine-känsla.

Rayman Legends rekommenderas också, dock inte i Gamepass.

Permalänk
Medlem

Hade glömt. Donut Country gillade båda barnen också. Behövde bara lite ledtrådar och slutet blev lite för svårt men innan dess hade hon jätteroligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pxs:

Nej det fanns ingen ute på hyllan i den butiken jag köpte i heller. Frågade en medarbetare och sen gick dom och hämtade en på lagret. Har dom ramlat in på lager idag har de inte hunnit lagt fram på hyllorna misstänker jag.

Det enda som fanns ute på hyllan var series S.

Samma sak här i Luleå, fanns inga Series X framme. Däremot hade de i lagret om man gick och frågade. Fanns tydligen totalt 8 konsoler i butiken här, varav jag köpte en av dem.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | Radeon RX 7900 XTX | 32GB DDR4