Rösta fram 2020 års bästa spel

Permalänk
Melding Plague

Rösta fram 2020 års bästa spel

Den årliga traditionen att kora årets spel hålls vid liv. Efter några dagar av nomineringar är det nu upp till SweClockers medlemmar att rösta.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Tycker det är orättvist att cyberpunk 2077 är med även då det inte ens är ett färdigt spel. Finns ju early access spel som är färdigare än det. Borde vara med nästa år i stället

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zappkiller:

Tycker det är orättvist att cyberpunk 2077 är med även då det inte ens är färdigt spel. Finns ju early access spel som är färdigare än det. Borde vara med nästa år i stället

Så lägg din röst på något du tycker är färdigt då.

Jag har bara lirat två av dom på listan och för mig så blir det då CP 2077 eftersom jag upplevt fina buggar även i Flight simulator.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D
64gb Corsair cl30 6000mhz
MSI MAG B650 Tomahawk WiFi
Sapphire RX 7900 XTX
Acer 32" Predator XB323QKNV 4K

Permalänk
Medlem

Det spel jag spelat mest i år var tyfligen från 2019, World war Z. Fantastiskt skoj spel med kompisar. Men bland årets spel så fallet rösten på Cyberpunk. Sjukt bra!

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem

Helt klart Cyberpunk 2077. Klart det hade problem och inte borde ha släppts på förra generationens konsoller, men det hysteriska hatet mot spelet är totalt missriktat imo. Det är inte det bästa spelet genom tiderna, och självklart kan det inte leva upp till alla orimliga förväntningar folk hade på det. Och visst, det hade kunnat ha mer och bättre innehåll. Men det lyckas ändå lägga sig någonstans mellan TW3 och RDR2. Det vill säga topp 10 genom tiderna. Storyn ligger helt enkelt långt framför alla andra spel som jag spelat i år. TLOU2 och Ghost of Tsushima är mycket långt ifrån att vara i närheten så bra på att berätta. Gameplay är genomsnittlig -- men grafiken är den bästa någonsin.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Valvar:

Helt klart Cyberpunk 2077. Klart det hade problem och inte borde ha släppts på förra generationens konsoller, men det hysteriska hatet mot spelet är totalt missriktat imo. Det är inte det bästa spelet genom tiderna, och självklart kan det inte leva upp till alla orimliga förväntningar folk hade på det. Och visst, det hade kunnat ha mer och bättre innehåll. Men det lyckas ändå lägga sig någonstans mellan TW3 och RDR2. Det vill säga topp 10 genom tiderna. Storyn ligger helt enkelt långt framför alla andra spel som jag spelat i år. TLOU2 och Ghost of Tsushima är mycket långt ifrån att vara i närheten så bra på att berätta. Gameplay är genomsnittlig -- men grafiken är den bästa någonsin.

Tycker inte det är missriktat, dock överdrivet.

Permalänk
Medlem

Blir "The Last of Us II" för min del, bästa spelet jag spelat i år.

Permalänk

Lätt val! Blev Ori and the Will of the Wisps. Bästa upplevelsen jag haft på länge inom spel. Hade jag röstat utifrån vilket jag spelat mest i år hade det blivit Fall guys eller Hades.

Permalänk
Medlem

Får inte rösta på FF7R eller Demon's Souls så får bli Cyberpunk, Doom Eternal kort därefter.

Visa signatur

Intel i7 10700k - Noctua NH-D15 chromax - Asus Maximus XII Hero - G.Skill 32GB 3600MHz Trident Z Neo - MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO - Corsair RM750x V2 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk
Bildexpert
Skrivet av LeVvE:

Blir "The Last of Us II" för min del, bästa spelet jag spelat i år.

Samma här. Blev hyfsat tillfredsställd med föregångaren men TLoU2 överträffade i princip alla mina förväntningar. Ett ruskigt bra spel sammantaget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dmr:

Får inte rösta på FF7R eller Demon's Souls så får bli Cyberpunk, Doom Eternal kort därefter.

Ja det är märkligt. Flight simulator 2020 är ju minst lika mycket en remake, men den är ändå med.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem

"Microsoft Flight Simulator 2020" är inget spel, det är en simulator! .
Men jag röstar på simulatorn.

Permalänk
Medlem

Om Cyberpunk 2077 vinner tar jag bort mitt konto på SweClockers...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Imaculent:

Om Cyberpunk 2077 vinner tar jag bort mitt konto på SweClockers...

Haha. Sorry, men jag röstade på Cyberpunk. Du kan väl stanna ändå?

Det var länge sedan jag var så "inne" i ett spel. Det är inte buggfritt alls, men på min PC funkar det helt ok.

Permalänk
Medlem

Blir Cyberpunk 2077 här. Har inte spelat så många spel på listan heller. Fantastisk grafik och cool spelvärld, kunde varit än bättre men är väldigt bra. Har inte stött på några allvarliga buggar heller.

Permalänk
Medlem

Årets spel för mig får bli "Cyberpunk 2077" då det är det enda spelet jag lagt ner 40+ timmar på under år 2020.
Spelet behöver dock en hel del förbättringar för att bli ett riktigt bra spel. Spelet har potential att blir riktigt bra om ägarna bryr sig om spelet. Hoppas även på coop så man kan hoppa in och spela side missions mm.. med en kompis.

Visa signatur

Spelar Just Nu: INGET Väntar På: HL 3, Grand Theft Auto VI
Moderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX CPU: Intel Core i7 13700K 3.4GHz Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360
Internminne:
Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance GPU: Asus RTX 4090 TUF GAMING
SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Samsung 860 EVO 1TB OS: Windows 11 Skärm: LG C2 42"

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Imaculent:

Om Cyberpunk 2077 vinner tar jag bort mitt konto på SweClockers...

Will hold you to that

Permalänk
Medlem

Half life alyx årets spel alla kategorier

Skrivet av Zappkiller:

Tycker det är orättvist att cyberpunk 2077 är med även då det inte ens är ett färdigt spel. Finns ju early access spel som är färdigare än det. Borde vara med nästa år i stället

Lägg bara ner gnället.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Funderade lite innan jag såg Valorant, självklart val för mig. Saknat 1.6 i flera år, hur enkelt designat det var och hur tillfredställande det är att dra HS i det spelet (CS:GO kommer inte ens nära) och Valorant har fyllt alla luckor för mig. Självklart är det inte 100% bra, men det är ett nytt spel och Riot verkar vara väldigt bra på att försöka få till allt. Ser fram emot de större turneringarna när corona är över.

Visa signatur

Inget är för dyrt om man är nöjd över det.
Macbook Pro 14" M1 Pro | iPad Pro 12,9" M2 | iPhone 14 Pro | Apple Watch Series 8 | Beyerdynamic DT1990 Pro

Permalänk
Inaktiv

Valde mellan Ghost of Tsushima och Last of Us 2. Det förstnämnda är ett bättre spel, men Last of Us 2 var så mycket mer än ett spel. Får nog bli det.

Permalänk
Medlem

Jag upptäckte horizon zero dawn nu i år och har spelat det en hel del, oerhört skoj, välbalanserat och vacker

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Imaculent:

Om Cyberpunk 2077 vinner tar jag bort mitt konto på SweClockers...

Hejdå

Permalänk
Medlem

Ni kanske har uppskattat något spel från i år, men har något spel fått er att önska att alla nästkommande spel utgick från det som en mall? Antagligen inte, men det är så jag tänker med Half Life Alyx, i passande aspekter givetvis. Gör VR som Alyx, gör handiteraktion som Alyx, gör story telling som Alyx, Osv...

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Medlem

Last Of Us Part 2 för min del då det är det enda 2020-spelet jag lirat än sålänge

Permalänk
Medlem

Fick rösta på Animal Crossing. Jävligt mysigt spel ändå (som hela familjen spelar)

Visa signatur

Grubblare

Permalänk
Medlem

Jag har bara spelat 2 av de som var med i år, factorio under betan för massa år sedan, o sen CK3. Båda är grymt kul men skulle inte kalla något för "årets spel".
Så jag passade på frågan då jag kört från backloggen i år o inte rört så mycket mer nytt. Men jag har stora förhoppningar om några av titlarna i listan!

Visa signatur

-~=| Louqe Ghost S1 MKII, Ryzen 5800X3D, Nvidia 4070 FE |=~-

Permalänk

Baldurs Gate 1 och 2 är årets spel .
För mig de är ju lite äldre dock 😁

Permalänk
Medlem

Jag röstar på Dota 2 7.28 som årets bästa spel.

Visa signatur

Min Dator: AMD 3600 | GTX 680 | 16 GB RAM | Asus X570 Prime | Fractal Design Arc R2 | Thermalright Silver Arrow | Dell U2412M | Ibm Model M

Permalänk
Medlem

Av dom på listan: Ori and The Will Of The Wisps. Så vackert och stämningsfullt. Grafiken och musiken är ❤
Perfekt i soffan med kontroller.

Annars Horizon Zero Dawn. Bra story, kul spel som håller en nyfiken på nästa område/uppdrag/allt. Bra grafik har det med.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

2077 må utan tvekan vara det mest hajpade och omtalade spelet. Men med alla problem, missnöjen, och allt som vi sett nu efter release; framför allt efter just hur många gånger det blev framskjutet och allt PR-snack att de var så för att kunna leverera den bästa upplevelsen så tycker jag helt klart att kritiken är absolut tillräckligt välförtjänt att det blir en diskvalificering för min del. Kanske de kan fixa det framöver med ett antal patchar, men tyvärr är vi inte helt där ännu IMO.

Hade de släppt det från början som tänkt i detta skicket och sedan jobbat på att förbättra det så hade det varit en sak, men när de nu höjde ribban genom att flertalet gånger skjuta fram release flera månader i syfte att finputsa det så blir ju missnöjet allt större när det trots det släpps i det skicket som det är i. Man kan definitivt kritisera och ifrågasätta dels vad de ens gjort under tiden när de skjutit fram det men även också just hur dåligt det måste ha varit vid det ursprungliga releasedatumet.

I var fall så faller min röst på ett helt annat spel som troligen är den i listan som jag faktiskt spelat igenom och njutit av hela vägen igenom – Ori and The Will of the Wisps. Köpte OST't direkt efter jag spelat klart och har lyssnat igenom det jag vet inte hur många gånger under årets gång.