Permalänk
Medlem
Skrivet av UndaC:

Hemma hos mor (båda har betat av covid och har för tillfället anitkroppar), försöker förhindra något slags sammanbrott av ilska orsakat av den nya black friday-TVn som inhandlades (utan min inrådan) som är ”helt trasig ju” eftersom den inte fungerar på exakt samma sätt som förra TVn.

Ahhh. Julefrid.

Funderade lite på att ”missa” tåget för att istället kasta mig in i night city. Lite avis på @Kezzo

Haha ja denna jul är inge vidare bröderna i Norge kommer inte hit morsans har precis testat covid pga det fanns på deras jobb så kan inte åka till mor å far heller , så då får man sitta i lgh själv tur man har ny dator 😅 och förhoppningsvis kommer min julklapp på lördag med instabox R5600x 😀

Visa signatur

X570 Asus Crosshair VIII Dark Hero/ Ryzen 5800X3D / 32GB 3200 MHz CL16/Noctua U12A/ 7800 XT Nitro + / Kingston KC3000 1TB x2, /Corsair RM850X V3/ Asus 27GP850P/ Samsung Odyssey G5 27”/ Fractel Design North

Permalänk

Hemma själv, med flytande julbord!

Permalänk
Medlem

Jag har lagat julmat i en 1 vecka och efter dagens julbord känns det som vanligt att man har mat över i en vecka 😂 det har varit en skön jul där jag bara firat med familjen samt sambon syster.
Har själv jobbat väldigt många år på sjukhus så det känns självklart om man kan hindra smittspridningen med denna lilla åtgärd.

Visa signatur

Min rigg:
Corsair 275R TG, Ryzen 7 3700X, NH-U12S Chromax cooler, ASUS x570 strix-E, Corsair RMx750, Gskill Trident Z Neo 16Gb, RX6800 ref, Nvme Samsung 970 Evo.

Permalänk
Medlem

Som för flera andra blir det en jul ensam i lägenheten, vilket kanske låter sorgligt, men för mig är det otroligt skönt. Fixade ett julbord åt mig själv, med allt jag önskade mig, och sen blev det lite julklappsöppning över ett väldigt brusigt videosamtal med hela familjen, och nu blir det nog att slå av telefonen ett tag, ta fram en öl jag fick i julklapp och bara spela hela kvällen lång. Kvällens spel blir Sam's Story från Metro Exodus!

Visa signatur

GPU: Sapphire 5700 XT CPU: i9 10850K @ 5 GHz med NH-D15 RAM: 32 GB Vengeance @ 3600 MHz PSU: eVGA Supernova 750 G3 Chassi: Define R5 Moderkort: Asus Strix Z490-F Lagring: 970 EVO 500 GB och 840 EVO 250 GB Skärm: Asus TUF VG259Q, PHILIPS Brilliance 230C, Samsung U28E590
Äldre grejer: 4790K, i7 920, Athlon 3800+ X2, 290X Crossfire, 560 Ti Sli, 560 Ti 448 cores, 8800 GT Sli.
Laptop:  MacBook Pro 13" mid 2014 

Permalänk

Firar med familj PGA Corona allt annat känns dumt i dessa tider.

Permalänk
Medlem

Firar hos svärföräldrarna på norra sidan Trondheimsfjorden. Vi är sex vuxna plus vår son. Fick självfallet dra ned på gäster i år. Men det är lite skönt samtidigt. I övrigt; #fuckcorona. Krav på mask på butikerna och kan inte träffa vänner som vanligt. Men jag är inte bitter. 🍻

Visa signatur

Chassi: Corsair Carbide SPEC-06 • PSU: Corsair Vengeance 650M • GPU: Nvidia RTX 2080 Super Dual Evo OC • CPU: AMD Ryzen 5 3600 • CPU-kylare: CM Masterliquid ML120L • RAM: HyperX Fury DDR4 2666MHz 2x8GB • MoBo: Asus ROG Strix B450-F • M.2/2,5": Kingston SA2000M 500GB/Samsung 860 Evo SSD 1TB • OS: Windows 10 Home Edition

Permalänk
Snusfri

Firade hos mor och far tillsammans med syster och hennes valp (son), först lite god mat, sedan Kalle och efter det julklappsutdelning.

Nu nyss hemkommen så blir det att njuta av lite stillsamhet

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Avstängd

Alarmet ringde 05. Jobbade 6.30-15.30 & sen 16-21.15. Sen hem, spy av utmattning och ställa alarmet på 05 för att gå till jobbet igen imorgon.

Typ hur min jul ser ut i år

Visa signatur

Alldeles för svag för SFF 🥰

Permalänk
Medlem
Skrivet av lnd1437:

Alarmet ringde 05. Jobbade 6.30-15.30 & sen 16-21.15. Sen hem, spy av utmattning och ställa alarmet på 05 för att gå till jobbet igen imorgon.

Typ hur min jul ser ut i år

Vårdjobb?

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Avstängd
Skrivet av cyklonen:

Vårdjobb?

Rätt gissat 🎄🙂

Visa signatur

Alldeles för svag för SFF 🥰

Permalänk

Firar ensam, hatar allt med julen och livet!

Permalänk
Medlem
Skrivet av lnd1437:

Rätt gissat 🎄🙂

Du är en hjälte! ❤️

Visa signatur

Fractal Design Define C (Noctua 2x 140 1x120)| MSI X370 Krait Gaming | Ryzen 3700X | Noctua DH15-S | G. Skill Flare X (3200Mhz XMP) | ASUS TUF RTX 3070 OC | Kingston A2000 1Tb NVMe & 2x Samsung 850 Evo 500Gb | EVGA Supernova G2 650W |

Permalänk
Relik 📜

Firat med närmaste familjen, fru och barn. Övriga är utspridda i landet och Europa, så det var inte speciellt aktuellt i år. Blivit julbord, paket och Kalle! Äldsta barnet är fyra år, precis så det här med jul börjar bli spännande. Svårt att somna igår, pirrigt, tomten, paketen, väntan, få dricka must och äta julgodis. Det är helt ärligt mycket mysigare att uppleva julen "genom" henne än själv numera. Allt som allt, under omständigheterna en riktigt bra dag.

Skrivet av Svantesson666:

Jobbar på Landvetter flygplats en dag som denna

https://youtu.be/Oa9QzumSlkI

Extra cred för videon! Fint väder har ni med.

Skrivet av lnd1437:

Rätt gissat 🎄🙂

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Nytt 3090 kort, massor av god julmat (som jag har handlat in), #WhatCouldGoWrong.

Varje jul för mig består av en planering vart mina vänner och jag har planerat att marathon-spela nåt utvald spel, då dygnar vi lite här och där (efter humör), och spelar så mycket vi kan.

Detta året blir det maraton spel, 4 spelare - Stardew Walley eftersom en gigantisk uppdatering finns (V1.5) och en massor av nya områden kan dyrkas, bekämpas, utvecklas. Förriga Jul var det Ark-Survival.

Imellam blir det lite IRL (In Real Life Youtube) tittande på våra livestreamers som firar jul på nåt udda sätt, äta massor av god mat, och genupta spelande med kompisarna.

Gött!

Permalänk
Medlem

En granne stal min bokade tvättstugetid och försökte förklara varför hon hade rätt till den tiden (jag bokat). Riktig julstämning.

Permalänk
Medlem

Skulle firat den med min sambo och mina föräldrar, men istället har jag firat den på BB med min sambo och nyfödda dotter.

Visa signatur

[AMD 1600][GTX 1060][Phanteks eclipse P300][8GB]
Spotify: Rap Reggae

[Citera för svar.]

https://soundcloud.com/ega-production

Permalänk
Medlem
Skrivet av str8forthakill:

En granne stal min bokade tvättstugetid och försökte förklara varför hon hade rätt till den tiden (jag bokat). Riktig julstämning.

La bara att slänga ut kläderna 😁

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av Rawrgasm:

Skulle firat den med min sambo och mina föräldrar, men istället har jag firat den på BB med min sambo och nyfödda dotter.

Inte helt fel det heller. Grattis!

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk

Ensam (efter skilsmässan så träffar jag väldig lite folk utanför jobbet),vaknade sent efter suttit uppe halva natten med Cyberpunk 2077,gick en lång promenad i solen och fotade lite då jag går fort och inte hasar fram. Handlade lite julmat som jag slängde in i kylskåpet, ringde dottern ,SMS med ex frun och hennes föräldrar (vi var ju trots allt tillsammans i 30 år), sedan containerjakt i World of Warship och nu drar vi till Night City efter senaste uppdateringen.
God Jul på er!

Visa signatur

Gigabyte M32U , AMD Ryzen 9 5900X , ASUS GeForce RTX3080TI TUF GAMING OC , Corsair iCUE 5000X RGB Midi Tower , ASUS ROG Strix X570-F GAMING , Corsair MP600 PRO 1TB M.2 , Samsung 860 EVO 4 TB , Corsair RM850x, 850W Vit PSU , Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3200MHz 32GB , Corsair iCUE H100i ELITE CAPELLIX White , Win 10

Permalänk
Medlem

"Slet" med att sitta av tiden på jobbet med 300% OB😁

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D, Asus TUF X670E, G.Skill 32Gb 6000mhz CL30, PowerColor 7900XTX Hellhound 24GB, Arctic Liquid Freezer II 360, ASUS TUF Gaming 1000W Gold, Kingston KC3000 1TB NVMe, Samsung 980 1TB NVMe, Antec Torque ATX, Acer Predator X34GS 180hz.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rawrgasm:

Skulle firat den med min sambo och mina föräldrar, men istället har jag firat den på BB med min sambo och nyfödda dotter.

Bästa möjliga julklappen ju!

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jumpcut:

Jag fick ohemult med kläder och hon fick en iPhone.

Det finns ett talesätt som säger att "av det hjärtat är fullt, talar munnen" och av din berättelse att döma kanske det gäller julklappar också? Kan vara värt att fundera på till nästa år.

Själv fick jag en kudde för nackmassage och en t-shirt med texten "jag behöver inte terapi, jag har stuga". Jag tänker att den förra var nog till "oss" och den senare till mig:)

@Rawrgasm Stort grattis! Fyller själv år idag, så jag tänker objuden och ofrågad bjuda på en erfarenhet som har haft stor betydelse i mitt liv. Mina föräldrar firade alltid mig på min namnsdag, så jag har liksom glömt bort att jag fyller idag, för jag har ju redan haft "min" dag. Än idag firas jag på min namnsdag och i princip ingen tänker på julafton på det sättet. Kan vara en ide att ha i bakhuvudet när ni funderar på tågordning om något/några år.

PS. Det finns dåligt med plats för gräddtårta på julafton, tyvärr.

Permalänk
Medlem

Först spenderade jag en halvtimma med att försöka förklara för en ps3-köpare att hans ps3 han köpt av mig INTE var trasigt utan att han bara var tekniskt inkompetent. Sen lite julmat. Sen fick jag väja för en idiot som tyckte att det var en bra idé att kasta sig ut i vägen när jag kom körande i mörkret.

Som en helt vanlig jul m.a.o

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Kör på precis som vanligt, ser ingen anledning att ändra något. Är morsan, farsan mina två syskon sen min moster och hennes man och en av mina kusiner som bor kvar i stan. Vi har kört jul ihop nu några år. Vartannat år har de barnbarn över så vi är hos dem men i år var det hos oss istället utan barnbarn.

Börjar med förmiddagsfika, sen övergår det till julbord och sen lite julklappsspel och fika igen senare på kvällen innan vi delar upp oss för att öppna våra respektive julklappar hemma de sista timmarna på kvällen.

Gjorde det alltid förr också när alla barnbarnen, jag då bland annat, var mindre. Sen blev det helt separata jular när man blev äldre. Sen nu på senare år när kusiner fått barn har vi börjat fira gemensamt igen.

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem

För mig och familjen (fru och 3barn som är 7år 4år och 6månader) blev det:
06:00-09:00 vaknar lite olika tider, så tv tittande och frukost
9:00-10:30: förberedda och avfärd till svärmor.
10:30-11:00: köra bil
11:00-12:30: julbrunch med sill, lax, köttbullar och lite sånt.
12:30-15:00: utomhus lekar osv
15:00-16:00: kalle
16:00-16:30: paket!
16:30-17:30: älggryta (Satan vad god den var!!)
17:30-20:00: barnen leker med sina nya leksaker
20:00-20:30: hemfärd
20:30-20:45 läggabarn (de äldre)
20:45-??? Få lillebror att somna.
Hoppas kunna få en liten lugn stund med datorspel eller spela ett brädspel med frugan. Samt lägga ut lite fler presenter under granen så barnen får en överraskning imorgon när de vaknar 🎅😁

Ska tillägga :
Väldigt corona anpassat och träffar bara folk vi brukar träffa, så länge alla är friska. Så lite märklig jul när man är van vid att vara betydligt fler på julafton. Men blev väldigt härlig julafton i år ändå ☺️

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Firar ensam, hatar allt med julen och livet!

Hatar traditioner överhuvudtaget. För mycket Svenssonfasoner över det hela. Jag tillhör inte den skaran precis
Jag sitter mest framför datorn. Om man säger att man firar jul då så är det julafton alla dagar här då

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Promenad i skogen. Spelat lite Cyberpunk. Ätit en enorm potion med Julostkaka med lingonsylt och grädde.

Visa signatur

🖥️:Phanteks Evolv X | Ryzen 7 5800X3D | Noctua nh-d15 chromax.black | 8x Noctua NF-P14s Redux 1500 | Gigabyte x470 Aorus Gaming 7 Wifi | Kingston Renegade 32Gb 3600Mhz | Samsung 990 Pro | ASUS TUF 3080 12Gb | Cougar CM 700W | Acer XB27HU | Mionix Naos QG | CM Storm QuickFire TK MX Blue |

"Bättre bli motbevisad - än förklarad skyldig"

Permalänk
Medlem
Skrivet av lnd1437:

Rätt gissat 🎄🙂

Jag hade jobbat på psykiatriska intensiven om jag inte haft dottern, det är viktigt med extra personal under helgerna så de ordinarie får vara lediga eller iaf slipper beordras in. Är psykolog på kontorstid vardagar.

Cheers, pepp och god jul när det blir av nåt i den vägen <3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rawrgasm:

Skulle firat den med min sambo och mina föräldrar, men istället har jag firat den på BB med min sambo och nyfödda dotter.

Gratz till arvtagare <3 Finare gåva finns inte.

Permalänk
Inaktiv

Såg tråden, kom på att jag ska logga in och säga god jul till folk i guilden, har lärt mig att det finns en och annan mycket ensam människa som spelar MMOs.