HiFi-klubbens Samsungerbjudande -Diskussionstråd

Permalänk
Medlem
Skrivet av addek83:

För er som fått skärmarna, vilken speditör skickades den med och från vilken avsändare? Jag har fått förhandsinformation om en leverans från ’Logistic Operator’ och funderar på om det kan vara skärmen eller något annat 🤔

Samsung använder sig av bring.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SkyThread:

Samsung använder sig av bring.

Tack! Då är det väl tvättkorgarna :/

Permalänk
Skrivet av addek83:

Tack! Då är det väl tvättkorgarna :/

Och avsändaren stod som "SENA Kampanj". Passande namn, då skärmarna är lite sena.

Visa signatur

|| Ryzen 5800X || Asus RTX 3080 TUF OC || MSI B550 Gaming Carbon WiFi || 4x8 GB HyperX Fury RGB 3600MHz CL17 || Samsung 970 EVO 1TB & WD Blue SN550 1TB & Samsung 870 QVO 4TB & Samsung 840 Pro 512GB & Crucial MX300 525GB & WD Black 3TB || Corsair RM750x || ARCTIC Liquid Freezer II 360 RGB || FD Define S || Samsung Odyssey G7 27" x 2 ||

Permalänk
Medlem

"Er produkt planeras för avgång från vårt lager denna vecka. På grund av högt tryck hos samtliga transportörer kan vi inte garantera leverans i mellandagarna och har således estimerad leverans till vecka 1, år 2021."

Detta fick jag idag.

TV:ns mjukvara blev precis uppdaterat förresten.

Permalänk

Spelade klart Spider Man Miles Morales, grymt spel som gör sig bra på denna tv

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 9 7950X, ASUS 4090 ROG Strix, 32GB RAM DDR5 6000MHz CL36 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus / Monitor/Tv: LG C2 42Tum/ Playstation 5 // Xbox Series X // iPhone 14 Pro// iPad Pro Air m1 // TV Vardagsrummet LG Oled 77CX Sovrummet LG OLED B7 55TUM. Övervåningen LG C1 65

Permalänk
Medlem

Samsung släppte nyligen för någon vecka sedan ver 1460.9. Någon som uppdaterat sin ännu?

Visa signatur

🟧 Aruba - Certified Edge Professional, ACSP, ACMP & ACDP
🌐 Cisco - CCNA R&S
🧱 Palo Alto Networks - PCNSA

Permalänk
Medlem

Nu fick jag sms från Bring att skärmen är på G!
Kan dock inte bestämma mig för om jag ska behålla den eller försöka sälja den. Sitter i dagsläget med en gammal dator som jag knappt hinner röra pga småbarn. Samtidigt kanske jag tar mig mer tid om upplevelsen som skärmen ger blir så mycket bättre än min snart 15år gamla 24” 1080p 60Hz. Samtidigt kommer mitt GTX980 inte orka driva runt spel i närheten av 240 fps, även fast jag inte lirar så avancerade spel.

Någon som suttit i liknande situation som kan hjälpa mig att föra mitt resonemang framåt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av addek83:

Nu fick jag sms från Bring att skärmen är på G!
Kan dock inte bestämma mig för om jag ska behålla den eller försöka sälja den. Sitter i dagsläget med en gammal dator som jag knappt hinner röra pga småbarn. Samtidigt kanske jag tar mig mer tid om upplevelsen som skärmen ger blir så mycket bättre än min snart 15år gamla 24” 1080p 60Hz. Samtidigt kommer mitt GTX980 inte orka driva runt spel i närheten av 240 fps, även fast jag inte lirar så avancerade spel.

Någon som suttit i liknande situation som kan hjälpa mig att föra mitt resonemang framåt?

Sälj och investera i nya prylar när du har tid och pengar att även uppgradera datorn!

Permalänk
Medlem
Skrivet av addek83:

Nu fick jag sms från Bring att skärmen är på G!
Kan dock inte bestämma mig för om jag ska behålla den eller försöka sälja den. Sitter i dagsläget med en gammal dator som jag knappt hinner röra pga småbarn. Samtidigt kanske jag tar mig mer tid om upplevelsen som skärmen ger blir så mycket bättre än min snart 15år gamla 24” 1080p 60Hz. Samtidigt kommer mitt GTX980 inte orka driva runt spel i närheten av 240 fps, även fast jag inte lirar så avancerade spel.

Någon som suttit i liknande situation som kan hjälpa mig att föra mitt resonemang framåt?

Sjukt. 😅

Du registrerade dig för kampanjvaran typ 29-30:e oktober, eller hur?

Min polare som köpte en 65 tummare registrerade sin skärm (kampanjvaran) den 15:e oktober och det enda ham har fått är försening till vecka 1.

Så det verkar knappast som att de skickar ut skärmar enligt köordning. Jag hade också försening till V1 men fick den häromveckan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calma:

Sjukt. 😅

Du registrerade dig för kampanjvaran typ 29-30:e oktober, eller hur?

Min polare som köpte en 65 tummare registrerade sin skärm (kampanjvaran) den 15:e oktober och det enda ham har fått är vecka 1.

Så det verkar knappast som att de skickar ut skärmar enligt köordning. Jag hade också försening till V1 men fick den häromveckan.

Japp, registrerade mig den 30:e oktober.

Permalänk
Medlem
Skrivet av addek83:

Japp, registrerade mig den 30:e oktober.

Misstänkte det.
Som sagt. Sjukt att du fått skärmen men polarens är inte ens skickad trots att han la in ansökan 2 veckor före dig. Måste vara på grund av hans efternamn.
Är väl någon rasist på Veddesta. 🤣

De borde ju gå enligt någon form av kö, kan man tycka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calma:

Misstänkte det.
Som sagt. Sjukt att du fått skärmen men polarens är inte ens skickad trots att han la in ansökan 2 veckor före dig. Måste vara på grund av hans efternamn.
Är väl någon rasist på Veddesta. 🤣

De borde ju gå enligt någon form av kö, kan man tycka.

Per definition så har jag inte fått den än, men fått ett mail från Veddesta och en notis den Bring.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calma:

Sjukt. 😅

Du registrerade dig för kampanjvaran typ 29-30:e oktober, eller hur?

Min polare som köpte en 65 tummare registrerade sin skärm (kampanjvaran) den 15:e oktober och det enda ham har fått är försening till vecka 1.

Så det verkar knappast som att de skickar ut skärmar enligt köordning. Jag hade också försening till V1 men fick den häromveckan.

Registrerade min den 9 oktober och fick mail från Bring idag gällande skärmen. Verkar vara ett rent lotteri när man får den. Första preliminära beskedet jag fick var första halvan av november, sen vecka 1 och nu idag kom mailet.

Visa signatur

­

BTC

Permalänk
Medlem
Skrivet av revolve:

Sälj och investera i nya prylar när du har tid och pengar att även uppgradera datorn!

Ja, det är ju det enda rimliga egentligen. Funderar på ny förstärkare med atmos att para med TV:n, för ny pryl vill man ju ha

Springer ju dock lätt iväg i pris om man ska skaffa nya högtalare också. Sitter med ett 15år gammalt 5.1 budget-Sony-system så jag antar att allt är en uppgradering.

Funderar på en Sony STR-DH790 https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4663375

Skulle vilja hitta något vettigt 5.1.2 högtalarsystem som inte ruinerar. Alternativt fortsätta med mina nuvarande å köpa till två takstudsande atmoshögtalare.

Permalänk
Medlem

Min skärm är också på väg! Från "SENA Kampanj", vilket passande namn. Får jag 5000 kr eller runt där så säljer jag den gärna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av addek83:

Nu fick jag sms från Bring att skärmen är på G!
Kan dock inte bestämma mig för om jag ska behålla den eller försöka sälja den. Sitter i dagsläget med en gammal dator som jag knappt hinner röra pga småbarn. Samtidigt kanske jag tar mig mer tid om upplevelsen som skärmen ger blir så mycket bättre än min snart 15år gamla 24” 1080p 60Hz. Samtidigt kommer mitt GTX980 inte orka driva runt spel i närheten av 240 fps, även fast jag inte lirar så avancerade spel.

Någon som suttit i liknande situation som kan hjälpa mig att föra mitt resonemang framåt?

Behåll den! Bäst värde så. Jag använder TV:n som gamingskärm och har ett RTX 3080, annars hade jag definitivt kört med skärmen. Det blir en stor uppgradering för dig på många sätt och även om allt inte kommer till användning nu så blir det bättre att behålla den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TKD_1337:

Min skärm är också på väg! Från "SENA Kampanj", vilket passande namn. Får jag 5000 kr eller runt där så säljer jag den gärna.

Jag får också min nu. Tror dock 5000 är lite optimistiskt, eller har jag fel? Jag hoppas få 4000 för min, men har inte sonderat marknaden riktigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chim:

Jag får också min nu. Tror dock 5000 är lite optimistiskt, eller har jag fel? Jag hoppas få 4000 för min, men har inte sonderat marknaden riktigt.

Jag sålde min för ett par veckor sedan och fick 4k via Tradera. Dock var det en kort auktion. Man kanske kan få ut lite mer via Blocket om man har tålamod, men 5k är nog oavsett lite för optimistiskt.

Permalänk
Medlem

Sålde min för 4500 här via Sweclockers, beror väl lite på hur snabbt man vill bli av med den.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Medlem

Jag la ut den här på sweclockers som intressekoll.
Har köpare på 3.900kr men då annat dök upp som har högre prio än att få iväg en skärm under mellandagarna valde jag att lägga affären på is.

5.000kr kan du glömma.
Max 4.200kr här på sweclockers skulle jag gissa, 4.5k om du har tur och rätt köpare ser den men det är mer rimligt runt 4.000kr plusminus någon hundring.

Permalänk
Medlem

Jag förstår och det är ju en nackdel med att få sin skärm så sen när marknaden blivit mätt. Jag behåller den hellre än säljer för 4000, minimum är max ett par hundralappar från 5000 i mina ögon. Vi snackar ändå om en oöppnad produkt som kostar 6300 kr just nu. Innan kostade den mindre på kampanj.

Permalänk
Medlem

Jag sålde min för 4500 på facebooks marknad. Hade över 15 pers som hörde av sig. Endast 2 st ville pruta.

Permalänk
Medlem

Jag ångrar nog att jag köpte en Q90T istället för en OLED. Har svårt att få till en bild där jag faktiskt är nöjd. Antingen så får jag en kraftig blooming vid undertexter och liknande, eller så blir det vita alldeles för mörkt. Vid eftertexterna till något spel så dimmades det friskt upp och ned hela tiden vilket var ganska irriterande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nerderer:

Jag ångrar nog att jag köpte en Q90T istället för en OLED. Har svårt att få till en bild där jag faktiskt är nöjd. Antingen så får jag en kraftig blooming vid undertexter och liknande, eller så blir det vita alldeles för mörkt. Vid eftertexterna till något spel så dimmades det friskt upp och ned hela tiden vilket var ganska irriterande.

Jag önskar att jag aldrig hört talas om blooming för nu letar jag undermedvetet efter det. Jag bryr mig dock inte så mycket utan konstaterar mest att det är där. Ingen dealbreaker för mig som kommer från en gammal skrutt-tv. Hade jag haft OLED hade jag varit grovt nervös över inbränningar då fru och barn aldrig någonsin skulle komma å tänka på att undvika statiska bilder. (Även fast det påstås va ett ickeproblem på nya OLED). Så jag tar hellre lugnet i själen med QLED. Så resonerar jag iaf.

Permalänk
Skrivet av Nerderer:

Jag ångrar nog att jag köpte en Q90T istället för en OLED. Har svårt att få till en bild där jag faktiskt är nöjd. Antingen så får jag en kraftig blooming vid undertexter och liknande, eller så blir det vita alldeles för mörkt. Vid eftertexterna till något spel så dimmades det friskt upp och ned hela tiden vilket var ganska irriterande.

Kommer dela några inställningar jag kör med så kanske du blir lite mer nöjd. Är det just Spel HDR eller SDR eller Film HDR eller alla du vill få inställningar att testa med ?

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 9 7950X, ASUS 4090 ROG Strix, 32GB RAM DDR5 6000MHz CL36 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus / Monitor/Tv: LG C2 42Tum/ Playstation 5 // Xbox Series X // iPhone 14 Pro// iPad Pro Air m1 // TV Vardagsrummet LG Oled 77CX Sovrummet LG OLED B7 55TUM. Övervåningen LG C1 65

Permalänk
Medlem
Skrivet av The man swe 90:

Kommer dela några inställningar jag kör med så kanske du blir lite mer nöjd. Är det just Spel HDR eller SDR eller Film HDR eller alla du vill få inställningar att testa med ?

Dela gärna med dig. Överlag så spelar jag nästan bara på TV:n, så det är det som är mest intressant.

Just nu är det Control på Xbox Series X, och jag förmodar att det är HDR. Bör man aktivt växla mellan olika inställningar beroende på om spelet stödjer HDR eller ej?

Just nu har jag mest använt i spelläget, men jag tycker egentligen att fördröjningen i vanliga läget (ej spel) också är helt okej. Spelar endast singleplayer så jag är inte så kräsen när det gäller några ms hit och dit. Så om man kan få bättre bildkvalitet utanför spelläget så är det nog att föredra.

Edit:
Okej, jag läste nu att Control inte har stöd för HDR (vilket känns lite märkligt för ett spel som kom så sent som 2019).

Permalänk
Skrivet av Nerderer:

Dela gärna med dig. Överlag så spelar jag nästan bara på TV:n, så det är det som är mest intressant.

Just nu är det Control på Xbox Series X, och jag förmodar att det är HDR. Bör man aktivt växla mellan olika inställningar beroende på om spelet stödjer HDR eller ej?

Just nu har jag mest använt i spelläget, men jag tycker egentligen att fördröjningen i vanliga läget (ej spel) också är helt okej. Spelar endast singleplayer så jag är inte så kräsen när det gäller några ms hit och dit. Så om man kan få bättre bildkvalitet utanför spelläget så är det nog att föredra.

Edit:
Okej, jag läste nu att Control inte har stöd för HDR (vilket känns lite märkligt för ett spel som kom så sent som 2019).

Nu har jag inte testat Control men ska ladda ner det och testa men jag kör nu med dessa inställningar https://youtu.be/RmBaSXZ32_w

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 9 7950X, ASUS 4090 ROG Strix, 32GB RAM DDR5 6000MHz CL36 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus / Monitor/Tv: LG C2 42Tum/ Playstation 5 // Xbox Series X // iPhone 14 Pro// iPad Pro Air m1 // TV Vardagsrummet LG Oled 77CX Sovrummet LG OLED B7 55TUM. Övervåningen LG C1 65

Permalänk
Medlem

Ni som sålde eller vill sälja era skärmar: har ni andra datorskärmar som alternativ eller använder ni TV:n som skärm också? Jag funderar på att behålla den ifall jag vill börja spela på en mindre skärm igen men jag vill ju gärna spela i 4K nu när jag har en RTX 3080.

Permalänk
Medlem

Jag har en annan skärm, som passar mig bättre. Valde skärmen för att jag trodde att den skulle ge mest på begagnatmarknaden.
Har sålt den nu för 3600, bra pris för den som köper men också en bra slant in på mitt konto. Win-win.

Ni som tror att ni kommer få 5000 kan jag säga att ni får nog tänka om. Hade inte svårt att sälja min men det var inte folk som kastade sig efter den heller för först 4200 och sedan 3800:- (ville ha en snabb och enkel affär innan det kommer ut massa fler).

Permalänk
Medlem

Jag kunde inte motstå frestelsen så jag valde att behålla skärmen. Inte hunnit spela än (undrar när det kan tänkas bli...). Upplevde däremot musen i windows som galet smooooth, hann dock inte kolla vilken frekvens skärmen hade i windows, eller uppdatera firmware, men smooth va det oavsett!

Däremot så kändes det galet ovant med att skärmen är välvd, jag hoppas verkligen att man vänjer sig!