PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Medlem
Skrivet av bestone_swe:

Fy vad besviken jag blev, varken jag eller fru blev utvalda för PS5 för elgiganten utlottning.
Skulle vara riktigt bra veta om hur många deltog och hur många PS5 fanns att lotta ut.

Samma här både jag och frun var anmälda.

Permalänk
Medlem

I am waiting for a Strix 3080 OC from Webhallen that is scheduled to come in by today. I got a notification from PostNord last night around 23:00 that Webhallen was sending a package to me. Checked this morning and to my surprise they are shipping my PS5 Digital Edition that I pre-ordered 2020-07-20 20:10. So far it is just electronic information, but it would make sense that it could be packed up and not picked up yet. I had received notice that I would not have it before Christmas.

Permalänk
Medlem

Tack för bra tråd med bra koll, fick mig en Elgiganten kod tack vare denna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bugulu:

När beställde du så man får ett slags hum om hur långt de har kommit med sina förhandsbokningar?

Har samma fråga. beställde 2019-12-02 15:11 med hämtning i Uppsala och har inte hört något alls från dem

Permalänk
Medlem

Lösningen på scalperfrågan ligger hos Sony själva,

Idag beränsar de så att återförsäljarna kan bli straffade om de släpper produkter innan streetdate.

Då kan de även göra desamma om en återförsäljare inte försöker motverka scalping. Det kan helt enkelt ställas krav på att man som återförsäljare ska vidta åtgärder som förhindrar att samma individ kan köpa mer än en produkt.

Ni som tänker att Sony bara vill sälja och inte bryr sig har helt fel, Sony förlorar massor på att det står en mängd konsoler hos scalpers som inte aktiveras av konsumenter, det säljs inga spel till dessa konsoler och det är där Sony tjänar de stora slantarna. (speciellt nu i jul), detta drabbar såklart även återförsäljarna. Och även en om "scalperkonsol" tillslut når en konsument så har denna sannolikt mindre pengar kvar till att köpa dessa spel och tillbehör.

Återförsäljarna kommer finna en lösning om de tvingas till detta helt enkelt.

Permalänk
Skrivet av Ankanspelar:

"Tyvärr är följande vara på din order ***** försenade:

PS5 Basenhet - Digital edition
Vi har tyvärr ingen ytterligare leveransinformation att delge dig angående din beställning, vi inväntar besked från våra leverantörer gällandes varans status.Vi skickar din order så snart den blir leveransklar. "

Nån annan som fick mail från Ginza idag om att deras PS5 DE är försenat?

Japp fick samma Mail

Permalänk
Medlem

Någon som hört något mer från MM?

Permalänk
Medlem

Netonnet körde en liten restock nyss, slut på 5sek

Permalänk
Medlem

NetonNet hade precis i lager, hann lägga i korgen men var slut när jag skulle betala

Permalänk
Medlem
Skrivet av DozeN:

Netonnet körde en liten restock nyss, slut på 5sek

Men seriöst de måste vl få ut til oss som väntar innan de släpper nya !

Visa signatur

PC: Loque Ghost S1 MK2 || Intel i5 10600k || ASUS Z-490-I Gaming || Corsair 32GB @ 3400MHZ ||EVGA 2080ti BLACK || Intel 660p Series M.2 2280 SSD 2TB || Samsung 970 EVO 512SSD M2 || Samsung C49RG90 ||

Permalänk
Avstängd

YES! fick mail om att jag kunde köpa från elgiganten!!!

Kommer givetvis sälja då folk köper för så höga summor, tror ni jag kan få sålt för 10k? eller till och med 11k?

Permalänk
Medlem
Skrivet av bagg3:

NetonNet hade precis i lager, hann lägga i korgen men var slut när jag skulle betala

Samma här!

Fanns det egentligen några? Blir kul att se om någon lyckades beställa här, jag var sjukt snabb men fick "Ledsen, Sony PlayStation 5 hann tyvärr säljas slut denna gång." När jag skulle slutföra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knuuugen:

YES! fick mail om att jag kunde köpa från elgiganten!!!

Kommer givetvis sälja då folk köper för så höga summor, tror ni jag kan få sålt för 10k? eller till och med 11k?

haha ni är galna

Visa signatur

PC: Loque Ghost S1 MK2 || Intel i5 10600k || ASUS Z-490-I Gaming || Corsair 32GB @ 3400MHZ ||EVGA 2080ti BLACK || Intel 660p Series M.2 2280 SSD 2TB || Samsung 970 EVO 512SSD M2 || Samsung C49RG90 ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Taggen86:

Har samma fråga. beställde 2019-12-02 15:11 med hämtning i Uppsala och har inte hört något alls från dem

Jag bokade 200107 och jag fick igår uppmaning om att uppdatera betalningsinfo hos klarna då snart produkten var redo att levereras. Så sannolikt skickar de mig en konsol ur denna batch idag eller nästa vecak (men vet såklart inte vad snart redo att levereras betyder). Men troligt är alltså att alla de som bokat under 2019 från WH får en konsol i år.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bagg3:

NetonNet hade precis i lager, hann lägga i korgen men var slut när jag skulle betala

Skrivet av retrocc:

Men seriöst de måste vl få ut til oss som väntar innan de släpper nya !

Det är är intressant.. står i kö till deras chatt nu för att fråga vad som hänt.
Fanns det på sidan av misstag? Eller har dom fått nya besked / nya leveranser?

Vi som bokat 19e november , inte fått, och blivit lovade nästa leverans borde ju iallafall ha förtur på dessa kan man tycka..

Återkommer när dom svarat!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knuuugen:

YES! fick mail om att jag kunde köpa från elgiganten!!!

Kommer givetvis sälja då folk köper för så höga summor, tror ni jag kan få sålt för 10k? eller till och med 11k?

Lätt 10k antagligen mer, speciellt om du får den innan julafton.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ankanspelar:

"Tyvärr är följande vara på din order ***** försenade:

PS5 Basenhet - Digital edition
Vi har tyvärr ingen ytterligare leveransinformation att delge dig angående din beställning, vi inväntar besked från våra leverantörer gällandes varans status.Vi skickar din order så snart den blir leveransklar. "

Nån annan som fick mail från Ginza idag om att deras PS5 DE är försenat?

Jag fick två såna mails.. Fick mitt senaste förra veckan, men har inte fått något idag eller igår. Hmm, hoppas detta betyder något positivt för mig. Har för mig annars att de brukar skicka samma mail till alla som beställt.

Permalänk

Netonnet

Jag hade bokat innan på Netonnet 08:12 om dem hade på lager ska jag få en? Någon som har fått bekräftelse nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av argentha89:

Jag hade bokat innan på Netonnet 08:12 om dem hade på lager ska jag få en? Någon som har fått bekräftelse nu?

Har 08:13 kontaktar också deras support nu , kan ju inte släppa nya konsoler när massor väntar på sina redan.

Visa signatur

PC: Loque Ghost S1 MK2 || Intel i5 10600k || ASUS Z-490-I Gaming || Corsair 32GB @ 3400MHZ ||EVGA 2080ti BLACK || Intel 660p Series M.2 2280 SSD 2TB || Samsung 970 EVO 512SSD M2 || Samsung C49RG90 ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av amZor1:

Samma här!

Fanns det egentligen några? Blir kul att se om någon lyckades beställa här, jag var sjukt snabb men fick "Ledsen, Sony PlayStation 5 hann tyvärr säljas slut denna gång." När jag skulle slutföra.

Jag var extremt snabb också och trodde jag skulle nypa en då den fanns kvar i kundvagnen ända fram till sista steget. Snopet, men jag vet inte om det var ett misstag från Netonnet eller om det är omöjligt att tävla mot bottar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gigena:

Jag var extremt snabb också och trodde jag skulle nypa en då den fanns kvar i kundvagnen ända fram till sista steget. Snopet, men jag vet inte om det var ett misstag från Netonnet eller om det är omöjligt att tävla mot bottar.

Jag tror helt ärligt att det blev något fel. Ingen sida har så snabbt tagit slut vad jag vet tidigare, brukar iaf finnas några minuters slot att köpa. Att direkt när statusen ändras lägga i korg och snabba sig igenom beställningsprocessen bör räcka för att nypa en. Så jag tror därför de blev något fel hos dem.

Permalänk
Medlem

Förstår att man måste vara hänsynslös för att ha en chans i en utlottning som EGs. Det betyder i stort att man skall nyttja alla släktingar, grannar, arbetskamrater, nära vänner, familj och döda släktingar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gigena:

Jag var extremt snabb också och trodde jag skulle nypa en då den fanns kvar i kundvagnen ända fram till sista steget. Snopet, men jag vet inte om det var ett misstag från Netonnet eller om det är omöjligt att tävla mot bottar.

Finns inga bottar på Netonnet, bara folk som är snabbare. Elgigantens utlottning var det en del som scriptade och fick in många entries på dock

Permalänk
Medlem
Skrivet av DozeN:

Finns inga bottar på Netonnet, bara folk som är snabbare. Elgigantens utlottning var det en del som scriptade och fick in många entries på dock

Nu är du ute och cyklar tyvärr Förmodar att det ni menar med "bottar" är automatiserade script som genomför processen av att lägga i kundvagn och sedan fixa så att en beställning slutförs. Detta var inga större problem att göra som ett hemma-meck om man kan koda lite Därför är jag högst säker på att de PS5 som nyss kom ut på NoN aldrig existerade, därav mitt köp inte gick igenom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knuuugen:

YES! fick mail om att jag kunde köpa från elgiganten!!!

Kommer givetvis sälja då folk köper för så höga summor, tror ni jag kan få sålt för 10k? eller till och med 11k?

Ja för varje dag som går så minskar såklart chanserna att få stora belopp för den, själv hade jag aldrig betalt mer än kanske 500 extra för att få den tidigare. Det kommer såklart fler konsoler i början på 2021 och det finns nästan inga unika spel till den, att få den tidigare är bara för de som vill att den ska står där för att imponera på polarna 😊

Permalänk
Medlem

Uppdatering kring MM!

Ringde kundtjänst idag och där sa han att dom haft ”tekniskt strul” som har drabbat ca 300 ordrar.
Han vågade inte svära på men trodde att det skulle komma innan jul i alla fall.

Jag hade turen att få en Elgiganten kod av en kompis, så nån av dessa borde dyka upp inom kort hoppas jag!

Jag är trött på att stirra på ett inplastat Demon’s Souls nu!

Permalänk
Medlem
Skrivet av amZor1:

Nu är du ute och cyklar tyvärr Förmodar att det ni menar med "bottar" är automatiserade script som genomför processen av att lägga i kundvagn och sedan fixa så att en beställning slutförs. Detta var inga större problem att göra som ett hemma-meck om man kan koda lite Därför är jag högst säker på att de PS5 som nyss kom ut på NoN aldrig existerade, därav mitt köp inte gick igenom.

Nej det är jag inte Finns bottar för skoköp som säljs för mellan 10000-50000kr per copy, lite mer avancerat än ett hemmagjort script. Däremot finns det inga sådana för svenska hemelektronik sidor vad jag vet, men script kan man självklart göra. Vet flera som var snabba och köpte på Netonnet nu och fått orderbekräftelse

Permalänk
Medlem
Skrivet av amZor1:

Nu är du ute och cyklar tyvärr Förmodar att det ni menar med "bottar" är automatiserade script som genomför processen av att lägga i kundvagn och sedan fixa så att en beställning slutförs. Detta var inga större problem att göra som ett hemma-meck om man kan koda lite Därför är jag högst säker på att de PS5 som nyss kom ut på NoN aldrig existerade, därav mitt köp inte gick igenom.

Eller så har de vidtagit åtgärder att om någon lägger en ps5 i inkorg och checkar ut på x sek så räknas den inte som en
människa 😁

Permalänk
Medlem

För er som fick mejlet från CDON där det står att varan är försenad. Kontaktade CDON och frågade, och fick detta som svar.

"Hej, Om du har fått något mail från oss gällande en automatisk återbetalning om varan inte kommer fram, vänligen bortse från det. Det rör sig om ett systemfel, ber om ursäkt för missförståndet.
Du har bokat konsolen med releasedatumet 2021 hos oss. Detta datum har vi satt då vi inte närmare kunnat bekräfta när vi kommer få in dessa konsoler.
Än så länge har vi kunnat förse alla våra bokare med sina konsoler utefter våra prognoser och i många fall ännu fortare, och vi kommer kämpa för att vi ska kunna leverera din beställning lika fort. Vår förhoppning just nu är att kunna leverera din konsol under första kvartalet 2021. Skulle vi få in konsoler som inte täcker alla bokningar tidigare än detta kommer vi skicka ut dem i turordning.
Jag håller tummarna för att du ska få din konsol så snart som möjligt, ledsen att jag inte kan ge ett tydligare besked just nu.
Ha en fin helg!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av DozeN:

Nej det är jag inte Finns bottar för skoköp som säljs för mellan 10000-50000kr per copy, lite mer avancerat än ett hemmagjort script. Däremot finns det inga sådana för svenska hemelektronik sidor vad jag vet, men script kan man självklart göra. Vet flera som var snabba och köpte på Netonnet nu och fått orderbekräftelse

Okej då förstår jag hur du menar Oj då, då lär jag få fila lite på timingen för mitt NoN script. Tack för att du bekräftade det