Disney+ får större prislapp i februari

Permalänk
Melding Plague

Disney+ får större prislapp i februari

Den som framöver vill strömma Disney-filmer, Star Wars och Marvel får hosta upp en tjugolapp extra per månad.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

Nej tack Disney.

Det kommer bara öka varje år och dem kommer rättfärdiga det med att dem hela tiden får ny content.

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Medlem

Köpte helårs innan det lanserades.
Är ingen stor tv tittare men ser väll lite Netflix ibland.
Har inte ägnat många minuter med Disney+ är mest armen som ser lite grann.
Lär inte förnya senare då det mesta ä känns som gammal skåpmat eller rent värdelöst skräp.

Jag kategoriserar star Wars som skräp idag, senaste star Wars filmen och avslutet på denna trilogi var ett skämt till b film.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Skrivet av _Merc_:

Nej tack Disney.

Det kommer bara öka varje år och dem kommer rättfärdiga det med att dem hela tiden får ny content.

Ja alla får väl avgöra själva vart smärtgränsen går ekonomiskt och vad det är värt. Personligen kan jag betala 89kr/mån bara för The Mandalorian. Sen att det finns det mkt annat jag uppskattar där med, för att inte nämna allt min dotter äskar att se på. Jag tänker inte dissa Disney+ nu för att de eventuellt kommer höja priset ännu mer några år fram i tiden iaf.

Permalänk

Visst att det bara är 20:-, men att höja priset med 30% nu visar att det var ett lockpris i början. Men jag köpte ett år, så det funkade! 🙂

Mer content kommer alltid vara ursäkten, aka mer att betala för som man inte vill se.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Copyswede bör förstöras.

Permalänk
Medlem

tur att man teckna sej för 1 år på direkten

Visa signatur

Det är ingen brådska så länge man skyndar sej

Permalänk
Medlem

fantastisk tjänst! Finns alltid nånting roligt att se på lördagskvällen med kidsen

Visa signatur

Laptop 1: MB Pro m1
Laptop 2: MSI GT73VR TITAN
PC: gtx 1070 - 4770k

Permalänk
Avstängd

Kommer köpa helår i januari då.

Permalänk
Medlem

Disney+ är nog den tjänst som går varmast hos oss, men det kan ju vara för att en sjuåring står för 90% av tv-tittandet så den tjänsten kommer få vara kvar efter första året även om de hade ökat priset ännu mer...

Permalänk

Har jag förstått det rätt om jag tolkat det så här:

Jag har idag månadsbetalning. Om jag istället köper ett helt år nu innan 23 Feb 2021, så får jag det i ett helt år innan prishöjningen går i kraft för mig?

Permalänk
Medlem

De har ju fått rejäla problem när inga filmer går upp på bio och deras parker är stängda, samtidigt som lågkonjunkturen gör att annonsörerna på deras vanliga tv-kanaler håller hårdare i pengarna.

Jag trodde nog de skulle ta en kalkylerad förlust för att öka marknadsandelarna lite längre än ett år. Spotify har väl gått med förlust i tio år för att få folk att använda deras tjänst?

Permalänk
Medlem
Skrivet av priinseen:

Har jag förstått det rätt om jag tolkat det så här:

Jag har idag månadsbetalning. Om jag istället köper ett helt år nu innan 23 Feb 2021, så får jag det i ett helt år innan prishöjningen går i kraft för mig?

yes, så jag tänkte faktiskt ta å göra de själv nu.

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Medlem

Aurora Stark, släkt med Marvel's Stark? 😎

Permalänk
Medlem

Ja dom kommer ju testa vart smärtgränsen finns.

Ja tänk om man fick ta betalt efter innehåll. Jämför Netflix i USA mot Sverige då tex. Borde vara ganska billigt här i sånt fall i jämförelse.

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem

Hörde att i usa höjde de från 6,9 till 7,9 dollar. Rimligtvis borde de höjt med 10kr här inte 20kr.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk

Så är det väl alltid med dessa tjänster. De börjar med 69:- och sedan höjer de med jämna mellanrum.
"Cord-cutting" kan bli dyrt i längden om man ska ha några av dessa streamingtjänster.

Visa signatur

YOLO is Carpe Diem for idiots.

Permalänk
Medlem

Mandalorian är knappast värt tusen om året, resten av disney har blivit skräp. Måste begränsa ögonknarket för ungarna, de behöver inte mera skärmtid.

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk

Starwars Mandalorian är grym, resten kvittar. Det finns väldigt många bra filmer på Disney+, men när man har sett varenda och inte har tid att se om dem igen. Så ger det mig inget. Och det blev endast Starwars Mandalorian som jag såg.
Det blir dock ett högt pris för en enda serie, det positiva är att jag nog inom ett år har tröttnat på den. Jag har redan börjat insett att serien är av typen att Disney tänker här ska vi mjölka ut pengar från den dyrköpta Starwars varumärket. Och de då blandar in avsnitt som inte alls för storyn framåt eller bara ger pyttelite information i avsittet, absolut inte för mycket för de vill kunna mjölka det så mycket som de kan.
Alltså precis samma sak som serien Lost, när den gick så skrev jag liknande på ett svensk forum om Lost och blev så otroligt angripen. Att man inte alls kunde gilla Lost om man också ville att det ska hända något i avsnitten, att man bara trollade etc.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Starwars Mandalorian är grym, resten kvittar. Det finns väldigt många bra filmer på Disney+, men när man har sett varenda och inte har tid att se om dem igen. Så ger det mig inget. Och det blev endast Starwars Mandalorian som jag såg.
Det blir dock ett högt pris för en enda serie, det positiva är att jag nog inom ett år har tröttnat på den. Jag har redan börjat insett att serien är av typen att Disney tänker här ska vi mjölka ut pengar från den dyrköpta Starwars varumärket. Och de då blandar in avsnitt som inte alls för storyn framåt eller bara ger pyttelite information i avsittet, absolut inte för mycket för de vill kunna mjölka det så mycket som de kan.
Alltså precis samma sak som serien Lost, när den gick så skrev jag liknande på ett svensk forum om Lost och blev så otroligt angripen. Att man inte alls kunde gilla Lost om man också ville att det ska hända något i avsnitten, att man bara trollade etc.

Jag tror inte det är så stark korrelation med att ha något "filler-avsnitt" och företagets affärsmodell. Det är inte samma personer som skriver manus som håller i affärerna och de sistnämnda är oftast mest involverade i att bestämma den generella riktningen. Personligen ser jag det inte heller som ett krav att en serie konstant ska föra den övergripande handlingen framåt utan det finns flera andra aspekter att etablera och utveckla. Istället handlar det om utförande, vilket kan vara dåligt även när handlingen går framåt (vilket jag t ex anser var fallet i den nya filmtrilogin, och även den förra för den delen).

Vad gäller kostnaden så går det ju alltid att vänta tills man kan se en serie under en månad och bara betala för det, vilket känns rätt billigt i mina ögon. Sedan har Disney en stor mängd serier planerade för D+ med deras två stora IP så de som gillar det får kanske mer anledning att prenumerera över tid framöver.

Permalänk
Inaktiv

Förvånar mig inte alls, jag tycker att 69kr var ett uppenbart introduktionspris för att locka kunder till tjänsten. (jag köpte dock ett år för billigare pris).

Allt under 100kr ser jag personligen som prisvärt, men då har jag aldrig mer än 2 streamtjänster samtidigt. Jag skiftar mellan dom så har man alltid något nytt att se.

Dessutom har Disney+ högre bitrate än Netflix, det är pluspoäng.

Skrivet av Fredag:

Mandalorian är knappast värt tusen om året, resten av disney har blivit skräp. Måste begränsa ögonknarket för ungarna, de behöver inte mera skärmtid.

Vad är skräp? Det mesta Pixar och Marvel gör är ju guld! Däremot kan jag tycka att remakesen ofta är rätt kassa, Lejonkungen är ett undantag där. Mulan och lady och lufsen var katastrofalt dåliga.

Permalänk
Medlem

Netflix kostade väl typ 89kr/mån i början? Var uppe på 149kr/mån när jag sa upp det. Blir nog samma med Disney+

Börjar bli drygt med alla streamingtjänster nu, värst av alla är kräken på Viaplay som har monopol på NHL i Sverige. 399kr/mån vill dom ha, för mig som bara kollar på NHL blir det typ 4000kr/säsong. Från NHL själva kan man köpa säsongspass för 1700kr. Eller rättare sagt KUNDE innan viasat la sig i... Kräk

Visa signatur

RTX 3090 - Ryzen 3700X - 16GB RAM 3600MHz

Permalänk
Medlem

Disney+ suger för oss som glor på dator.
Det är 720p som gäller. Dom är rädda att folk piratkopierar innehållet annars.

Effekten blir ju tvärt om... Pga av detta så LEDS man ju till piratkopiering.

Så himla onödigt av dom att begränsa. 1080p hade man väl kunnat få iaf?

Permalänk

Jag förstår verkligen inte hypen med The Mandalorian. Jag passade på att kolla de då jag var hundvakt åt en barnfamilj som har disney+. För mig kändes det som Xena/Hercules in space med samma "ett avsnitt är en story" och batmanslagsmål. Baby Yoda hade dom inte ens besvärat sig med att animera från nacken och ner. Klarade av att kolla fram till avsnittet han mötte en hård brud i skogen där som skulle försvara stackars bybor i en ful kuliss-by som farmade gräs mot några elaka grabbar med en atst, där räckte det för mig.

Tryckte runt lite för o hitta något annat att kolla på men tyckte mest det var Marvel som jag är ointresserad av, satte igång luftens hjältar för att höra introlåten, sen slog jag av.

Permalänk
Medlem
Skrivet av boysetsfire:

Jag förstår verkligen inte hypen med The Mandalorian. Jag passade på att kolla de då jag var hundvakt åt en barnfamilj som har disney+. För mig kändes det som Xena/Hercules in space med samma "ett avsnitt är en story" och batmanslagsmål. Baby Yoda hade dom inte ens besvärat sig med att animera från nacken och ner. Klarade av att kolla fram till avsnittet han mötte en hård brud i skogen där som skulle försvara stackars bybor i en ful kuliss-by som farmade gräs mot några elaka grabbar med en atst, där räckte det för mig.

Tryckte runt lite för o hitta något annat att kolla på men tyckte mest det var Marvel som jag är ointresserad av, satte igång luftens hjältar för att höra introlåten, sen slog jag av.

Smaket och baken och allt det där. Själv klarade jag tre avsnitt innan jag gav upp.

Permalänk
Avstängd

Är inne på att ta Disney+ ett par månader bara för att se genom alla starwars filmer men skippar nog serierna.
Är väl iallafall 11 filmer om jag räknat rätt. Mest bara för att jag vill se dem men skiter i resten av deras innehav.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Avstängd

Jag betalar bara för The Mandalorian. Bästa som gjorts för Star Wars i serie/film

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chromatic:

Disney+ suger för oss som glor på dator.
Det är 720p som gäller. Dom är rädda att folk piratkopierar innehållet annars.

Effekten blir ju tvärt om... Pga av detta så LEDS man ju till piratkopiering.

Så himla onödigt av dom att begränsa. 1080p hade man väl kunnat få iaf?

Exakt. Jag prenumererar men laddar ändå ned för att kunna se i 1080p.
Om dom kan se statistik på detta så blir den helt felaktig. Jag betalar för det jag laddar ned.
Så sjukt är det.
Finns inget på Netflix jag skulle ladda ned då det funkar i 1080p.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Inaktiv

Jag tycker det är mest fantastisk att man kan gnälla om en tjuga...............

Permalänk
Medlem

Var ju väntat, dock tråkigt vi inte får 3 års period som i USA. Så dom sitter med låga priset till 2022...

Dom och alla andra streaming tjänster kommer ju höja och höja tills dom når smärtgränsen där för många lämnar. Så stannar dom där, eller sänker något lite...

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon910:

Jag tycker det är mest fantastisk att man kan gnälla om en tjuga...............

En tjuga? Absolut.

Men sen är det Netflix, HBO, Spotify, Viaplay, Disney, Xbox game pass.. Helt plötsligt är det inte 20 kr/mån extra längre.

Visa signatur

Mr. Scriptman