3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Überklass:

80 eller 90.

3090.
17 Dec i mitt fall.

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk
Webhallen

Som sagt endast TUF jag har sett något form av liv på (OC) Strix nada..

Spelupdate också! COD bundle har blivit förlängd till 11e januari

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Som sagt endast TUF jag har sett något form av liv på (OC) Strix nada..

Spelupdate också! COD bundle har blivit förlängd till 11e januari

/Patrik

Gött med COD.

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk
Medlem

https://www.komplett.se/product/1168425/datorutrustning/dator...

3 i lager

Edit: "försvann snabbt". Men mailen hann gå ut i varje fall medan de fortfarande var några kvar så alltid nåt positivt om deras Meddela Mig funktion.

Permalänk
Medlem

Oj, dom försvann snabbt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Som sagt endast TUF jag har sett något form av liv på (OC) Strix nada..

Spelupdate också! COD bundle har blivit förlängd till 11e januari

/Patrik

Tack Patrik!

Då får vi se om Asus representant (som jag inte lyckats klura ut hur man pingar ordentligt) kan leverera någon sorts ETA för alla kort som är försenade. Är totalt omöjligt att det inte finns någon ETA över huvud taget. Någon sitter med all säkerhet på ett svar.

Kul med CoD, goda nyheter!

Visa signatur

Case: Fractal Design Define 7 CPU: AMD Ryzen 9 3900X CPU Cooler: Corsair iCUE H115i RGB PRO XT Graphics Card: ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3080 10GB Gaming OC Motherboard: MSI MEG X570 UNIFY RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB Storage: WD Black SN850X 2TB, Samsung 970 EVO Plus 1TB, Samsung 860 EVO 1 TB PSU: Corsair HX1000i / 1000W OS: Windows 10 Pro 22H2 Mouse: Logitech G Pro X Superlight Keyboard: Logitech G915 Tactile Monitor: AOC 24G2U, Dell U2412M

Permalänk
Medlem
Skrivet av rabaldern:

50st 3070 I lager på komplett för den som är trött på att vänta eller den som vill ha något så länge 🙃

EDIT: Slut.

Haha... dom tog slut fort

Visa signatur

WS: R7 5800X, 32GB, Suprim X 3080, Acer X38P+Acer XB271HU
FS: HPE ML110 Gen10 Xeon Silver, Qnap TS-h973AX ~100TB
NW: Fortigate, Ruckus, Zyxel XS1930HP 10Gb

Permalänk
Skrivet av erkaf:

Oj, dom försvann snabbt

Japp, jag har F5at sen 8 imorse och jag såg inte glimten av dom 😂

Permalänk
Medlem
Skrivet av bnr:

Tack Patrik!

Då får vi se om Asus representant (som jag inte lyckats klura ut hur man pingar ordentligt) kan leverera någon sorts ETA för alla kort som är försenade. Är totalt omöjligt att det inte finns någon ETA över huvud taget. Någon sitter med all säkerhet på ett svar.

Kul med CoD, goda nyheter!

Du skriver @'Asus.David' byt ut ' till "
@Asus.David

Permalänk
Medlem
Skrivet av parenek4:

Hahah läs villkoren:

Som kund har du möjlighet att avbeställa din order utan avgift fram till dess att försändelsen skickas från vårt lager. Har försändelsen redan skickats förbinder sig kunden att betala frakt kostnaden plus expeditionsavgift på, för närvarande är avgiften 550kr. Avbeställning skall meddelas Arsa-Data AB per e-post till info@arsadata.se

Bra försök av dem, men distansavtalslagen är tvingande så "den gubben går inte".. Trist att behöva tvista om det dock om man skulle vilja häva det. Det känns ju något oseriöst att de försöker skriva nåt sånt i villkoren. Det kanske är företagskunder de riktar sig till dock (då får man ju hitta på lite vad som helst).

Permalänk
Medlem
Skrivet av fetklock:

Bra försök av dem, men distansavtalslagen är tvingande så "den gubben går inte".. Trist att behöva tvista om det dock om man skulle vilja häva det. Det känns ju något oseriöst att de försöker skriva nåt sånt i villkoren. Det kanske är företagskunder de riktar sig till dock (då får man ju hitta på lite vad som helst).

Haha riktigt fult att ta 550kr i "avgift".

Dock om man läser igenom lagen så verkar det faktiskt OK att ta ut en "avgift" så länge man informerar kunden om det ( med risk för feltolkning eftersom jag inte är nån expert ).

Citat:

Om konsumenten utövar sin ångerrätt, ska konsumenten utan onödigt dröjsmål och senast inom 14 dagar på egen bekostnad lämna eller sända tillbaka varan till näringsidkaren. Om näringsidkaren har gått med på att stå för kostnaden för återsändande av varan eller inte har gett konsumenten information enligt 2 § första stycket 10 på det sätt som anges i 3 § eller 5 § första stycket, ska kostnaden bäras av näringsidkaren.

Visa signatur

Ryzen 3600 | RX6800

Permalänk
Medlem
Skrivet av sINsen:

Skulle ni säga att om någon uppgraderar från ett 2080s till ett 3080 gör något korkat?

är väl inget konstigt om man "villhöver" mer prestanda..

Visa signatur

vad gör man inte för massorna med en
"riktigt stor digital penis"

Permalänk
Medlem

@webhallen hur ser det ut med Evga? Kommer ni sälja några av deras kort framöver?

Visa signatur

Louqe Ghost S1 MK3 Ash | Corsair SF750 | Nvidia GeForce RTX 3080 Ti Founders Edition
AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix B550-I Gaming | Alpenföhn Blackridge (NF-A12x15 Chromax)
Corsair Vengeance LPX 32gb @ 3600Mhz | MP600 Pro 2TB + 970 Evo Plus 1TB

Samsung Odyssey G7 27" | Razer Deathadder Elite | GMMK Pro Olivia / Ikki68 Dreamscape | Steelseries Arctis 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av bnr:

Tack Patrik!

Då får vi se om Asus representant (som jag inte lyckats klura ut hur man pingar ordentligt) kan leverera någon sorts ETA för alla kort som är försenade. Är totalt omöjligt att det inte finns någon ETA över huvud taget. Någon sitter med all säkerhet på ett svar.

Kul med CoD, goda nyheter!

Får hoppas några containers kommer proppade med Asus-kort snart, pga flygfrakten blev för dyr så är det väl det som gäller nu.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av antherz:

@webhallen hur ser det ut med Evga? Kommer ni sälja några av deras kort framöver?

Vi jobbar ej med EVGA

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av JesperDa:

Haha riktigt fult att ta 550kr i "avgift".

Dock om man läser igenom lagen så verkar det faktiskt OK att ta ut en "avgift" så länge man informerar kunden om det ( med risk för feltolkning eftersom jag inte är nån expert ).

I stycket du citerade står det ju inget om att näringsidkaren skulle få ta ut en random "avgift", bara att kunden kan få stå för returfrakten om inget annat avtalats. Men man kan ju skicka ett paket för 50-100 kr, och du behöver inte betala näringsidkaren 550 kronor för någon administrativ avgift.

Sen fattar man ju att en liten handlare inte tycker det är så kul att behöva följa lagar som DAL. Massa folk som lägger ut bombmatte-beställningar på 3080 kort osv De gör kanske sitt bästa för att hålla sig i nån sorts gråzon där de hintar om att avgifter kan tas ut även om de lagligt inte får det, för att hålla nere antal såna överdrivna beställningar..

Permalänk
Medlem

Har jagat ett 3080 ett bra tag nu utan resultat. Står i kö på alldeles för många sidor utan framgång. I min desperation så brukar jag googla runt i förtvivlat hopp om att hitta något.

Hittade en sida med 3080 i lager idag. Är dock ett par tusenlappar dyrare än vad jag är villig att ge. Så tänkte tipsa er här. Har dock absolut noll koll på butiken.

https://www.databutikenisala.se/palit-geforce-rtx-3080-gaming...

12 i lager vid postning.

Permalänk
Medlem

Äntligen händer det!

Bredvid ett Asus 3070 Dual. De är jäkligt stora ändå.

Nu ska vi OCa CPUn och se vad man får ut av kortet

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Webhallen:

Vi jobbar ej med EVGA

/Patrik

@webhallen And where is Palit?

Permalänk
Medlem

Kan tipsa att ni som söker efter ett RTX 3080 Aorus Xtreme vill nog blicka emot Komplett de kommande dagarna då statusen för detta kortet nu står som 'I lager' vilket oftast betyder att dem fått in en batch.

https://www.komplett.se/search?q=3070%20or%203080%20or%203090...

Visa signatur

Moderkort: ASUS ROG Z490 Maximus XII HERO Processor: Intel Core i9-10850K Kylning: Corsair H150i Elite Capellix Minne: 32Gb Corsair Dominator Platinum 3200 MHz Grafikkort: TBA Hårddiskar: Samsung 970 EVO series SSD 1TB M.2 Nätagg: Corsair HX1000 V2 Platinum Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic Skärm: Alienware AW3420DW

Permalänk
Medlem

Undrar ärligt talat vad som hänt med Asus-sändningen. Det är ju inte rimligt att hålla fast vid att sändningarna måste gå via en europeisk hubb etc. Vilken hubb i Europa håller kvar sändningen i flera veckor? Att inte ens återförsäljarna får konkreta besked bekräftar ju att Asus inte är ärliga om vad som försiggår.

Och innan någon självutnämnd advokat hoppar in för att försvara Asus - detta är inget argt meddelande, men något har hänt som inte vi får veta och det är lätt att se att Asus är den stora förloraren i detta, för vi är allt fler som hoppar till andra märken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fetklock:

Bra försök av dem, men distansavtalslagen är tvingande så "den gubben går inte".. Trist att behöva tvista om det dock om man skulle vilja häva det. Det känns ju något oseriöst att de försöker skriva nåt sånt i villkoren. Det kanske är företagskunder de riktar sig till dock (då får man ju hitta på lite vad som helst).

Det finns inget i lagen som säger det skall vara gratis att returnera. Så där har du fel.

Permalänk
Medlem

Goda nyhter för oss som inte fått ett 3080 än, 1070 får duga!

https://www.fz.se/nyhet/285178-cyberpunk-2077-buggar-kan-bero...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Magnus112233:

Det finns inget i lagen som säger det skall vara gratis att returnera. Så där har du fel.

Distansköplagen om att du kan returnera på 14 dagar kan man väl inte sätta avgift på? Däremot kanske du får pröjsa frakten tillbaka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VS:

Har jagat ett 3080 ett bra tag nu utan resultat. Står i kö på alldeles för många sidor utan framgång. I min desperation så brukar jag googla runt i förtvivlat hopp om att hitta något.

Hittade en sida med 3080 i lager idag. Är dock ett par tusenlappar dyrare än vad jag är villig att ge. Så tänkte tipsa er här. Har dock absolut noll koll på butiken.

https://www.databutikenisala.se/palit-geforce-rtx-3080-gaming...

12 i lager vid postning.

Kan inte mycket om palit men kortet verkar vara on par med ett strix oc kort https://versus.com/sv/asus-rog-strix-geforce-rtx-3080-gaming-...
och priset nästan samma. Tror inte du kommer hitta ett "oc-kort" för mycket mindre än det där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wargreymon:

Distansköplagen om att du kan returnera på 14 dagar kan man väl inte sätta avgift på? Däremot kanske du får pröjsa frakten tillbaka.

Vad man väljer döpa kostnaden till har kanske mindre betydelse. Exakt hur det är formulerat i lagtexten vet jag inte. Men frakt fram och tillbaka kan väll variera. 500kr är säkert inte orimlig kostnad beroende på.

Om när man ofta läser här i detta forum hur folk missbrukar systemen (köper det så länge), (köper och testar) osv osv. Vet jag inte vad jag tycker är bäst egentligen. Det som i praktiken händer är att dom som beställer något man tänk igenom och tänker behålla får betala för alla som missbrukar i form av högre priser.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av bnr:

Tack Patrik!

Då får vi se om Asus representant (som jag inte lyckats klura ut hur man pingar ordentligt) kan leverera någon sorts ETA för alla kort som är försenade. Är totalt omöjligt att det inte finns någon ETA över huvud taget. Någon sitter med all säkerhet på ett svar.

Kul med CoD, goda nyheter!

Vad jag kan se är det planerat att skickas både TUF OC och STRIX OC till Webhallen denna veckan. TUF både OC och icke OC skickades lite till Webhallen förra veckan som borde landa/landat denna veckan.
Men bäst att höra med Webhallen/Patrik direkt då han/de har bättre bild av inleverans och kön.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeddius:

Kan tipsa att ni som söker efter ett RTX 3080 Aorus Xtreme vill nog blicka emot Komplett de kommande dagarna då statusen för detta kortet nu står som 'I lager' vilket oftast betyder att dem fått in en batch.

https://www.komplett.se/search?q=3070%20or%203080%20or%203090...

Finns en färsk recension på just den varianten:

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asus.David:

Vad jag kan se är det planerat att skickas både TUF OC och STRIX OC till Webhallen denna veckan. TUF både OC och icke OC skickades lite till Webhallen förra veckan som borde landa/landat denna veckan.
Men bäst att höra med Webhallen/Patrik direkt då han/de har bättre bild av inleverans och kön.

Hur ser det ut för Inet?

Visa signatur

7700K @ 4,8Ghz | EVGA 1080 SC @ 2021Mhz | Z270F | 16GB @ 3000Mhz | Acer XB270HU

Permalänk
Medlem
Skrivet av bandless:

Hur ser det ut för Inet?

gå in och kolla?