Permalänk
Medlem

Får mitt Oculus Quest 2 headset imorgon! Redan köpt några spel på black friday. Blev Star Wars ep 1-3, Superhot och sen Fruit Ninja :). Kommer självklart bli Beat Saber också, några andra spel som ni känner är ett måste? Ser att många på youtube rekommenderar Thrill of the fight för att få upp lite puls.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nihilas:

Får mitt Oculus Quest 2 headset imorgon! Redan köpt några spel på black friday. Blev Star Wars ep 1-3, Superhot och sen Fruit Ninja :). Kommer självklart bli Beat Saber också, några andra spel som ni känner är ett måste? Ser att många på youtube rekommenderar Thrill of the fight för att få upp lite puls.

Jag tyckte Thrill of the Fight var kasst. Man bara viftar helt utan känsla för när man träffar o ej. Eleven VR (pingis) är helt klart mitt favoritspel. Riktigt verkligt o roligt

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nihilas:

Får mitt Oculus Quest 2 headset imorgon! Redan köpt några spel på black friday. Blev Star Wars ep 1-3, Superhot och sen Fruit Ninja :). Kommer självklart bli Beat Saber också, några andra spel som ni känner är ett måste? Ser att många på youtube rekommenderar Thrill of the fight för att få upp lite puls.

Stark rekommendation på Populatin: One. Det spelet kräver ändå lite "VR legs" så kan va en idé att vänta en vecka eller så med att spela det.

Eleven Table Tennis är också förvånansvärt kul.

Moss och Angry Pigs är roliga om man vill ha nåt lite mer avslappnat.

Sen finns det förstås massvist med bra spel till PC, om du kopplar ihop ditt headset med antingen kabel eller Virtual Desktop (köp via quest store!).

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nihilas:

Får mitt Oculus Quest 2 headset imorgon! Redan köpt några spel på black friday. Blev Star Wars ep 1-3, Superhot och sen Fruit Ninja :). Kommer självklart bli Beat Saber också, några andra spel som ni känner är ett måste? Ser att många på youtube rekommenderar Thrill of the fight för att få upp lite puls.

Thrill of the Fight är simpelt (men å andra sidan billigt), men det finns inget annat spel som ökar pulsen lika mycket för mig. En tuff match där man går all in så kan det vara en pöl med svett på golvet efter så silikonskydd eller dylikt kan vara trevligt.

Jag gillar Eleven: Table Tennis som realistisk pingissimulator. Racket: NX är helt OK, ett racketspel som bara funkar i VR - typ som 360 graders squash men med lite mer finesser.

Echo VR är rätt populärt och gratis, flyger runt tyngdlöst och kastar frisbee i multiplayer.

Moss är ganska mysigt, tredjepersons äventyrsspel. Inte jättelångt så kan vara värt att ta på en rea.

Gillar du roguelikes är In Death: Unchained populärt, själv tycker jag det blir för enformigt.

Walkabout Mini Golf och Population: One är populära, har inte testat någon av dom dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halldin:

Gillar du roguelikes är In Death: Unchained populärt, själv tycker jag det blir för enformigt.

Vad är "Roguelikes"?

Permalänk
Medlem

Ni som kör Eleven: Table Tennis. Har ni jämfört med 72hz och 90hz? Stor skillnad? Tyckte spelet var roligt men tyckte hz:en förstörde för mycket på Quest 1.

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Schiznit:

Vad är "Roguelikes"?

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Roguelike

Men kortfattat: slumpmässigt genererad terräng och fiender, du kör till du dör och när du dör får du börja om (har dock för mig att In Death har någon typ av progress som sparas ändå).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeqvist:

Ni som kör Eleven: Table Tennis. Har ni jämfört med 72hz och 90hz? Stor skillnad? Tyckte spelet var roligt men tyckte hz:en förstörde för mycket på Quest 1.

#18769767

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halldin:

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Roguelike

Men kortfattat: slumpmässigt genererad terräng och fiender, du kör till du dör och när du dör får du börja om (har dock för mig att In Death har någon typ av progress som sparas ändå).

Jag har aldrig riktigt fattat mig på den här typen av spel... Vad är poängen med ett single player-spel där man bara återupprepar genererade spelsekvenser, utan någon vidare utveckling eller betydande framsteg? Jag förstår mig lite mer på roguelites (som kan ha lite mer utvecklingselement), men det är nog inte för mig.

Men sen så spelar jag sällan om spel, inte ens såna som är designade för att spela om.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sando:

Stark rekommendation på Populatin: One. Det spelet kräver ändå lite "VR legs" så kan va en idé att vänta en vecka eller så med att spela det.

Eleven Table Tennis är också förvånansvärt kul.

Moss och Angry Pigs är roliga om man vill ha nåt lite mer avslappnat.

Sen finns det förstås massvist med bra spel till PC, om du kopplar ihop ditt headset med antingen kabel eller Virtual Desktop (köp via quest store!).

Tre stycken som direkt rekommenderar Eleven Table så kommer testa det också. Echo VR ser inte super lockande ut men eftersom det är gratis så får man iaf ge det ett försök.
Såg att VD var billigare i Oculus store under black friday och jag kommer komma dit men kände att jag inte behöver pcvr direkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sando:

Jag har aldrig riktigt fattat mig på den här typen av spel... Vad är poängen med ett single player-spel där man bara återupprepar genererade spelsekvenser, utan någon vidare utveckling eller betydande framsteg? Jag förstår mig lite mer på roguelites (som kan ha lite mer utvecklingselement), men det är nog inte för mig.

Men sen så spelar jag sällan om spel, inte ens såna som är designade för att spela om.

Jag har inte spelat riktigt Roguelike spel vad jag vet. Men man tävlar väll mot sig själv (eller andra) hur långt man kommer typ
Roguelite som man sparar lite progress och kommer längre och längre pga "man bli bättre även ingame" och det finns ett "slut" så är det betydligt roligare

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nihilas:

Tre stycken som direkt rekommenderar Eleven Table så kommer testa det också. Echo VR ser inte super lockande ut men eftersom det är gratis så får man iaf ge det ett försök.
Såg att VD var billigare i Oculus store under black friday och jag kommer komma dit men kände att jag inte behöver pcvr direkt.

Enligt min mening är PCVR en stor anledning att ha Quest. Om den vore helt standalone enbart skulle jag inte köpt den. Att kunna köra alla SteamVR spel och annat är kanon. Sen kan man ha den standalone på resa eller annat. Oslagbart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Schiznit:

Enligt min mening är PCVR en stor anledning att ha Quest. Om den vore helt standalone enbart skulle jag inte köpt den. Att kunna köra alla SteamVR spel och annat är kanon. Sen kan man ha den standalone på resa eller annat. Oslagbart.

Annars är just quet så populärt runt om i världen just pga man inte behöver pc
men jag håller med dig oslagbart med "hybrid funktionen"

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nihilas:

Tre stycken som direkt rekommenderar Eleven Table så kommer testa det också. Echo VR ser inte super lockande ut men eftersom det är gratis så får man iaf ge det ett försök.
Såg att VD var billigare i Oculus store under black friday och jag kommer komma dit men kände att jag inte behöver pcvr direkt.

Humblebundle kör (fortfarande?) rea på vr-titlar, där bland annat Eleven är nedsatt pris på. Detta kräver ju dock VD/ link och spel genom datorn.

https://www.humblebundle.com/store/promo/vr-sale?utm_source=f...

Permalänk
Skrivet av Nihilas:

Får mitt Oculus Quest 2 headset imorgon! Redan köpt några spel på black friday. Blev Star Wars ep 1-3, Superhot och sen Fruit Ninja :). Kommer självklart bli Beat Saber också, några andra spel som ni känner är ett måste? Ser att många på youtube rekommenderar Thrill of the fight för att få upp lite puls.

För mig gäller just nu Onward. Gillar det faktiskt bättre än Pavlov Shack eller Contractors...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Annars är just quet så populärt runt om i världen just pga man inte behöver pc
men jag håller med dig oslagbart med "hybrid funktionen"

Jo exakt men det är ett otroligt mycket bättre utbud på PCVR och det faktum att man kan köra trådlöst är hela grejen för mig. Jag har väntat på trådlös VR då kablar känns som en "barnsjukdom" inom VR och nu är det äntligen här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nihilas:

Får mitt Oculus Quest 2 headset imorgon! Redan köpt några spel på black friday. Blev Star Wars ep 1-3, Superhot och sen Fruit Ninja :). Kommer självklart bli Beat Saber också, några andra spel som ni känner är ett måste? Ser att många på youtube rekommenderar Thrill of the fight för att få upp lite puls.

Skrivet av Nihilas:

Tre stycken som direkt rekommenderar Eleven Table så kommer testa det också. Echo VR ser inte super lockande ut men eftersom det är gratis så får man iaf ge det ett försök.
Såg att VD var billigare i Oculus store under black friday och jag kommer komma dit men kände att jag inte behöver pcvr direkt.

Hoppas att du har köpt spelen på rätt ställe, vissa är cross-buy och går där med att köra både stand-alone och via PC'n men långt i från alla.
Virtual desktop måste köpas via quest/quest 2 store för att fungera med någon av quest enheterna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Exydia:

Jag har börjat få mer och mer problem med att mitt quest tillsynes förlorar uppfattningen om vart den befinner sig i rummet. Den tappar bort Guardian, om jag tittar runt så "följer bilden med" i stället för att jag tittar runt i 'världen'.
Jag har prövat att stänga av Guardian men det tar bara bort varningstexten om att Guardian inte hittas och problemen kvarstår med rumskaletrackingen. Den enda lösningen för mig är att hålla i on/off knappen tills det dör och sedan fungerar det ett tag innan samma problem återkommer.

Jag verkar inte vara den enda som har problemet och det verkar ha uppstått för många i V23.
https://www.reddit.com/r/OculusQuest/comments/jtpbn3/oculus_q...

Hur är det för er andra?
Enligt folk i tråden så verkar det fungera bättre för vissa med ett versionnummer som slutar på ".85"..
Mitt slutar på ".75" eller ."76" som tydligen är den första revisionen av V23.

Lite tradigt då det i princip är oanvändbart. (Och ja, jag har provat i olika rum, med olika ljussättning)

Uppdatering: Jag satte på "Beta releases" i questen och fick en uppdatering till ".86". Nu fungerar det precis som det ska igen!

Visa signatur

5800X3D @Kombo Strike 3 / 32GB DR RAM @3800MHz,CL16 / 3090 Turbo @1695MHz,0.750V

Permalänk
Medlem
Skrivet av Schiznit:

Enligt min mening är PCVR en stor anledning att ha Quest. Om den vore helt standalone enbart skulle jag inte köpt den. Att kunna köra alla SteamVR spel och annat är kanon. Sen kan man ha den standalone på resa eller annat. Oslagbart.

Jag håller väll med men det tror jag alla gör, man köper quest för att kunna köra standalone och PCVR. Jag menar bara att jag >tror jag kommer nöja mig med bara standalone ett tag. Half life Alyx är dock väldigt lockande.

Skrivet av Salcin74:

Hoppas att du har köpt spelen på rätt ställe, vissa är cross-buy och går där med att köra både stand-alone och via PC'n men långt i från alla.
Virtual desktop måste köpas via quest/quest 2 store för att fungera med någon av quest enheterna.

Absolut! Har haft koll på denna tråd innan man tog steget.

Permalänk
Medlem

Ni som kör Mamut Grips, kör ni deras vanliga eller DX? Är ni nöjda?

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X (Arctic Liquid Freezer II 280) | MSI RTX 4090 Gaming Trio | 32 GB G.Skill Trident Z5 RGB DDR5-6400 C32 | ASRock B650E PG-ITX WiFi | Asus Loki 850 W | Cooler Master NR200P (Galleri)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Quenya:

Ni som kör Mamut Grips, kör ni deras vanliga eller DX? Är ni nöjda?

Fick mina mamut grips idag, riktig nöjd. Passformen är väl 98% på quest 2 men helt klart ett lyft i komfort

Visa signatur

Audio: xDuoo TA-22, Hifiman Deva, HE-R9, Modmic Wireless, Dali Opticon 1, SVS SB 2000
SFF PC: Lian li Q58, Asus B550-I, Ryzen 5800x3D, 2x16GB 3600MHz cl16, 4080 Ventus, CM V750W Gold SFX, Philips 32" 4k 144hz 329M1RV
Coffee: Moccamaster KBGT741 Thermo, AeroPress, Lavazza ¡Tierra! Organic

Permalänk
Medlem
Skrivet av Quenya:

Ni som kör Mamut Grips, kör ni deras vanliga eller DX? Är ni nöjda?

Vanliga, mycket nöjd faktiskt.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Slår verkligen ett slag för "I expect you to die", riktigt roligt escape room liknande spel och går inte att sluta spela. Önskar bara att det fanns fler nivåer för nu har jag nästan spelat igenom det 😁

Permalänk
Medlem
Skrivet av Quenya:

Ni som kör Mamut Grips, kör ni deras vanliga eller DX? Är ni nöjda?

Jag har DX. De är för korta eftersom Quest 1 kontrollen är kortare så jag skulle gärna ha de lite högre upp. Tyvärr inget som går att lösa och visst, de passar, men det är inte perfekt passform. Skulle jag vetat det hade jag nog köpt några specifikt för Q2. Handen hamnar lite långt ner och för någon med lite kortare fingrar måste man justera varje gång för att nå spaken med tummen ordentligt. Inte helt nöjd men klart bättre än original som är snorhalt.

Permalänk
Skrivet av MrBoXon:

Slår verkligen ett slag för "I expect you to die", riktigt roligt escape room liknande spel och går inte att sluta spela. Önskar bara att det fanns fler nivåer för nu har jag nästan spelat igenom det 😁

+1, riktigt bra spel Synd att det var så kort bara..

Visa signatur

CPU: i7 9700K + be quiet! Pure Rock
GPU: Gigabyte RTX 3060 Ti OC
MoBo: ASUS PRIME Z370-P
RAM: 2x8 GB Corsair Vengeance LPX 3000 MHz
PSU: Fractal Design Integra M 550W

Permalänk

Hur många brukar spela Onward regelbundet? Tycker jag aldrig ser några från Sverige i några matcher

Permalänk
Medlem
Skrivet av tJev:

Fick mina mamut grips idag, riktig nöjd. Passformen är väl 98% på quest 2 men helt klart ett lyft i komfort

Skrivet av Molotov:

Vanliga, mycket nöjd faktiskt.

Skrivet av Schiznit:

Jag har DX. De är för korta eftersom Quest 1 kontrollen är kortare så jag skulle gärna ha de lite högre upp. Tyvärr inget som går att lösa och visst, de passar, men det är inte perfekt passform. Skulle jag vetat det hade jag nog köpt några specifikt för Q2. Handen hamnar lite långt ner och för någon med lite kortare fingrar måste man justera varje gång för att nå spaken med tummen ordentligt. Inte helt nöjd men klart bättre än original som är snorhalt.

Hmm, det spörs (som vi säger i Värmland) om jag gjorde ett bra val då. Efter att ha kikat på det här klippet och läst den här Reddit-tråden beslöt jag mig för att beställa DX Grips. Fick lite kalla fötter efter Schiznits utlåtande (som jag såg efter att ha lagt beställningen), men paketet är redan skickat så får helt enkelt testa mig fram under ångerrättstiden.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X (Arctic Liquid Freezer II 280) | MSI RTX 4090 Gaming Trio | 32 GB G.Skill Trident Z5 RGB DDR5-6400 C32 | ASRock B650E PG-ITX WiFi | Asus Loki 850 W | Cooler Master NR200P (Galleri)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Quenya:

Hmm, det spörs (som vi säger i Värmland) om jag gjorde ett bra val då. Efter att ha kikat på det här klippet och läst den här Reddit-tråden beslöt jag mig för att beställa DX Grips. Fick lite kalla fötter efter Schiznits utlåtande (som jag såg efter att ha lagt beställningen), men paketet är redan skickat så får helt enkelt testa mig fram under ångerrättstiden.

Det är helt ok även om de som sagt är lite korta. De gör jobbet och jag ångrar inte köpet men de borde uppdateras för att sitta lite högre upp bara. Jag tror du kommer bli nöjd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Quenya:

Hmm, det spörs (som vi säger i Värmland) om jag gjorde ett bra val då. Efter att ha kikat på det här klippet och läst den här Reddit-tråden beslöt jag mig för att beställa DX Grips. Fick lite kalla fötter efter Schiznits utlåtande (som jag såg efter att ha lagt beställningen), men paketet är redan skickat så får helt enkelt testa mig fram under ångerrättstiden.

Jag tror nog båda funkar lika bra.
Såg den där filmen, kan vara bra ide med extra kardborre om du kör DX som han sa
Men ang vanliga så hade han ju snöret runt själva ringen fel väg så det blev för mycket space för handen.
så här ska det vara.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Nu har Contractors släppts till Quest!! Köpt direkt och ska bli grymt kul att spela! Håller dessutom på att 3D printa min gun stock som bör bli klar i helgen

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein