PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Medlem
Skrivet av ReMemberMe:

Vilka spel rekommenderar ni främst till en som mig som inte haft PS4? Kommer från Xbox och detta blir mitt första PS någonsin faktiskt. Har planerat att köpa Spiderman-spelen, kör nog först igenom det gamla och därefter Miles Morales, och nya COD. Många rekommenderar Demon's Souls men tror inte riktigt det är ett spel från mig.

Är öppen för förslag även på gamla PS4-spel i väntan på att fler PS5-spel släpps.

Ska enl EG:s chatt skickas i slutet på veckan för att levereras i början på nästa. Jag hoppas verkligen att de har rätt men tror inte riktigt på det förrän den är skickad...

Spana in alla exklusiva, mina favoriter är God of War och Bloodborne.

Permalänk

Status Webhallen

Beställde min den 8 oktober 2019 och har inte fått någon indikation på att den är påväg. Ringde Webhallen och frågade hur folk som bokade senare kan ha fått sina konsoller före. De hävdar att det kan vara för att dessa personer har bokat för upphämtning i butik och att det skiljer sig åt från de som bokar via postorder.

Status på er som bokat strax före/efter 8 oktober mottages gärna samt om ni beställde till butik eller om ni beställde via postorder. Enligt WH är det inget fel på min order.

OBS! Jag hade också Klarna-problemet men ringde för ca två veckor sedan och åtgärdade det. Fick ett mail för att välja ny betalningsmetod sen lade de tillbaka mig i kön igen (säger dom).

Permalänk
Medlem

Chattade med Elgiganten precis, vi som ska få leverans den 7e dec skulle inte oroa oss - Dessa konsoler fanns nu på elgigantens lager tydligen.

Visa signatur

RTX 3090 - Ryzen 3700X - 16GB RAM 3600MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av MinpinStudios:

Chattade med Elgiganten precis, vi som ska få leverans den 7e dec skulle inte oroa oss - Dessa konsoler fanns nu på elgigantens lager tydligen.

Otroligt goda nyheter!

Visa signatur

/RobbZ

Permalänk
Medlem
Skrivet av MinpinStudios:

Chattade med Elgiganten precis, vi som ska få leverans den 7e dec skulle inte oroa oss - Dessa konsoler fanns nu på elgigantens lager tydligen.

Så 7e är alltså datumet dom tror dom levereras och alltså inte när dom skickas?

Permalänk
Medlem
Skrivet av lambdan:

De har fortfarande inte skickat iväg min fast vi redde ut Klarna grejen i fredags och den skulle skickas i början av denna vecka, dock är min gröna check kvar iaf. Vette tusen vad som händer hos dem. Översvämmade av black friday eller nåt. Börjar bli lite lessss...

Så där, nu äntligen har jag fått ett kolli nr.

Webhallen, 2019-09-11

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Skrivet av MinpinStudios:

Chattade med Elgiganten precis, vi som ska få leverans den 7e dec skulle inte oroa oss - Dessa konsoler fanns nu på elgigantens lager tydligen.

Woho! Jag tror på det mer och mer - men inte fullt ut förrän min är skickad! Om konsolerna finns på deras lager bör de ju börja skicka när som helst.

Skrivet av Slayman:

Så 7e är alltså datumet dom tror dom levereras och alltså inte när dom skickas?

Ja, det är vad flera på EG har svarat mig iaf. Fast jag har 8:e och inte 7:e som beräknad leverans men samma sak lär ju gälla oavsett, gissar att det bara beror på vart jag bor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ReMemberMe:

Woho! Jag tror på det mer och mer - men inte fullt ut förrän min är skickad! Om konsolerna finns på deras lager bör de ju börja skicka när som helst.

Ja, det är vad flera på EG har svarat mig iaf. Fast jag har 8:e och inte 7:e som beräknad leverans men samma sak lär ju gälla oavsett, gissar att det bara beror på vart jag bor.

Du kanske inte har expressfrakt?

Annars så kanske de räknat med hur många leveranser de hinner på en dag etc. Klart spännande men om de fått de i lager idag lär de skickas snart och kanske har vi dem innan helgen

Permalänk
Medlem
Skrivet av MinpinStudios:

Chattade med Elgiganten precis, vi som ska få leverans den 7e dec skulle inte oroa oss - Dessa konsoler fanns nu på elgigantens lager tydligen.

Då får vi hoppas att dom dyker upp som lovat då, eller ännu bättre, tidigare än så!

Permalänk
Medlem

Någon som hört något från Inet de senaste dagarna?

Visa signatur

Intel Core i7 9700K @5Ghz | Noctua NH-D15 Chromax | Asus ROG Strix Z390-f | Asus ROG Strix RTX2080 Gaming OC
HyperX Fury 32Gb DDR4 | 2x Samsung 850 Evo 250Gb | Crucial MX500 1Tb | Fractal Design Define C TG Dark
EVGA Supernova G2 750W | 27" ROG PG278QR | Corsair K70 RGB | Logitech G Pro Wireless

Permalänk

Om någon får leverans från EG så uppdatera gärna här i tråden!

Skrivet av Dave88:

Du kanske inte har expressfrakt?

Annars så kanske de räknat med hur många leveranser de hinner på en dag etc. Klart spännande men om de fått de i lager idag lär de skickas snart och kanske har vi dem innan helgen

Stämmer bra att jag inte har expressfrakt så det kan säkert vara därför också. Missade det i paniken när jag beställde och går tydligen inte att ändra i efterhand. Får hoppas att det inte påverkar så mycket.

Nu måste jag åka iväg och fixa en extra kontroll + laddstation så att jag är redo när jag får konsolen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dave88:

Du kanske inte har expressfrakt?

Annars så kanske de räknat med hur många leveranser de hinner på en dag etc. Klart spännande men om de fått de i lager idag lär de skickas snart och kanske har vi dem innan helgen

Har inte express och står 7 på min

Permalänk
Medlem
Skrivet av VicMackey:

Fick mail igår från Webhallen att min PS5 finns att hämta. Bokade 2019-10-26. Vet inte riktigt hur jag ska göra med tanke på att jag inte har någon tid att spela nuförtiden. Det enda man gör är att byta bajsblöjor, städa, diska å laga mat. 🤔

haha, detta var en bra beskrivning av mitt liv, jag hoppas hinna få lite speltid under julledigheten!

Permalänk
Skrivet av Slayman:

Så 7e är alltså datumet dom tror dom levereras och alltså inte när dom skickas?

Korrekt. Det är mer eller mindre omöjligt att klara av att skicka, och än mindre leverera samma dag som produkten tas emot. Den ska tas emot, lagerföras och registreras.

Så 7:e it is! 🙂

Permalänk
Medlem
Skrivet av MinpinStudios:

Chattade med Elgiganten precis, vi som ska få leverans den 7e dec skulle inte oroa oss - Dessa konsoler fanns nu på elgigantens lager tydligen.

Wohoo, tack, känns skönt. Ska inte öppna min ny Cx Tv ur förpackningen tills konsolen har kommit.

Permalänk
Medlem

Vad tror ni, gäller 7'e endast för dem med expressfrakt? I stressen som uppstod vid bokning så hann jag inte välja utan fick den vanliga frakten..

Jag har 7 som beräknat även med den vanliga frakten men frågan är om det är möjligt.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Aligiggs:

Wohoo, tack, känns skönt. Ska inte öppna min ny Cx Tv ur förpackningen tills konsolen har kommit.

Skadar ju inte att kolla så den är felfri.

Permalänk
Medlem
Skrivet av arknvgh:

Vad tror ni, gäller 7'e endast för dem med expressfrakt? I stressen som uppstod vid bokning så hann jag inte välja utan fick den vanliga frakten..

Min står som den 7e och jag har vanlig frakt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av arknvgh:

Vad tror ni, gäller 7'e endast för dem med expressfrakt? I stressen som uppstod vid bokning så hann jag inte välja utan fick den vanliga frakten..

Tog expressfrakt och har också fått den 7e som Datum så kanske ligger något i det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av arknvgh:

Vad tror ni, gäller 7'e endast för dem med expressfrakt? I stressen som uppstod vid bokning så hann jag inte välja utan fick den vanliga frakten..

Jag har 7 som beräknat även med den vanliga frakten men frågan är om det är möjligt.

Jag har expressfrakt och det står 8/12 som beräknat datum.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ricstark:

Någon som hört något från Inet de senaste dagarna?

Jag frågade i måndags om jag hade nån chans innan jul då det är en julklapp, då fick jag detta till svar:
(Beställde 21/5-20)

” Det är tyvärr väldigt svårt att svara på då jag inte vet hur många vi får in nu i december och om vi får tillräckligt många innan jul.
Du ligger väldigt långt fram i kön, så leveransen är ändå stundande. Jag beklagar att jag inte kan ge dig ett datum på när det kan ske.”

Visa signatur

• ASUS 35" ROG Strix XG35VQ • Lian Li PC-O11 Air Mini • Ryzen 7 5800x3D • NZXT X63 • Asus TUF RTX 3070
• Asus B550-F • G.skill 2x16GB (3600MHz 16-19-19-39) • Corsair RM750x • Corsair Force MP600 1TB • Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Jag fick ju mitt PS5 på releasedagen som tur var men är det någon som hört något från Komplett eller till och med fått en maskin från Komplett? Har en kompis som beställt därifrån men dom vet ju ingenting själva när han hör av sig och jag har inte hört någon som fått en maskin därifrån heller...

Visa signatur

7600x | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 27" LG OLED

Permalänk
Skrivet av CusmaR:

Jag frågade i måndags om jag hade nån chans innan jul då det är en julklapp, då fick jag detta till svar:
(Beställde 21/5-20)

” Det är tyvärr väldigt svårt att svara på då jag inte vet hur många vi får in nu i december och om vi får tillräckligt många innan jul.
Du ligger väldigt långt fram i kön, så leveransen är ändå stundande. Jag beklagar att jag inte kan ge dig ett datum på när det kan ske.”

Det man måste komma ihåg som konsument, är att alla ÅF inte har samma tillgång till enheter. Det har med leverantörsavtal och vilken nivå man befinner sig på som ÅF-partner. Det är inte så att alla ÅF får lika många enheter, får samma leveranssäkerhet eller en lika hög prioritet vid hög efterfrågan. Detta har med storlek och volym att göra. Sen är det ju självklart så att en ÅF kan välja att chansa och "översälja" utan att veta hur många enheter man får, med risken att inte klara av att leverera det man har sålt/lovat.

Jag vet inte hur andra ÅF har gjort, men vad jag vet är att Elgiganten INTE har sålt några enheter som man inte kommer kunna leverera. Detta syntes egentligen under hela sommaren och hösten på ex Prisjakt, där EG inte gick ut med varken pris eller tog emot några förbokningar på enheterna. Detta just för att säkerställa att de som köat och beställt vid release, ska få sina enheter.

Permalänk
Medlem

Något nytt ifrån MM eller amazon? Väntar på båda ställena :/

Permalänk
Medlem

Hmm, vart hittar man sitt förväntade leveransdatum? Står bara "reserverad" på Elgigantens hemsida. Beställde på launch day

Permalänk
Medlem

Någon som fått leverans från Dustin alternativt någon mer info? Enda jag fått är ett mail den 19:e att "de börjat skicka till dem som bokat tidigast" men att det för många kommer dröja till 2021. På deras hemsida står i princip bara "vi har ingen info". Möjligheten att boka har också försvunnit, hittar inte PS5 i sortimenten (men ser den naturligtvis på min order).

Visa signatur

Huvuddator: Ryzen 2700X EK HF vattenblock|32GB|RTX 3080 Alphacool Eisblock, 280 + 420 rad.
Server: AMD 3850|16GB|~3,5TB HDD|360 rad
Lullull: Rift+Touch|HOTAS Warthog|G27|PS5|Switch OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sushoz:

Hmm, vart hittar man sitt förväntade leveransdatum? Står bara "reserverad" på Elgigantens hemsida. Beställde på launch day

Du behöver kontakta kundtjänst och be om ett unikt digitalt kvitto. Där på står det förväntande lev.datumet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av isbjoern:

Jag fick ju mitt PS5 på releasedagen som tur var men är det någon som hört något från Komplett eller till och med fått en maskin från Komplett? Har en kompis som beställt därifrån men dom vet ju ingenting själva när han hör av sig och jag har inte hört någon som fått en maskin därifrån heller...

Jag beställde min PS5'a från Komplett den 19/9 och min står för för leverans i maj. Känns som om Komplett får PS5'orna som trillar av flaket på lastbilen som ska till Elgiganten...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Skadar ju inte att kolla så den är felfri.

Du har rätt. Ny tv idag wohoo.

Permalänk
Skrivet av arknvgh:

Du behöver kontakta kundtjänst och be om ett unikt digitalt kvitto. Där på står det förväntande lev.datumet.

Lite lat, så om alla andra får den 7:e eller 8:e gäller det nog mig med.