LG OLED 2020 (BX/CX/GX/WX/ZX/RX), samlingstråd

Permalänk
Skrivet av improwise:

Har två CX som båda har oväntat bra ljud för att vara TV högtalare. GX:en har dock märkbart bättre ljud, så pass att jag funderar på att skippa soundbaren som jag fick med när jag köpte den (SLY9 eller något sådant har jag för mig att den heter). Kanske inte så man kör något av alternativen i hemmabion direkt men har ju min på, eller snarare bakom skrivbordet.

Oväntat bra ljud för nyare tv högtalare ja men jämfört med ett bra fyndat surroundsystem begagnat för säg 1500kr så låter det som diskvatten i strupen. Frugan blir vansinnig när tvljudet är på men tyckte tvn lät bra innan. Har ni plats så fånga ett satelitsystem av alla dyrlimpa köpare.

Visa signatur

dualsata2| A64 3500+ 2,7 ghz | Cruical ballistix 2 gig DDR 4000 | jag hatar Nvidia 8800GTS 100% buggar (nu 5% och gudomligt 660/1044)|Windows XP Pro | Proff deluxe - kungen av vattenkylning| 480 W Hiper typeR nätagg

Permalänk
Medlem

Erbjuder någon försäljare burn-in-garanti?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jojkenstein:

Erbjuder någon försäljare burn-in-garanti?

Enligt någon i tråden kan man köpa extra tilläggsförsäkringar och dessa kan/brukar innehålla det. Men inbränningar är nog inget att oroa sig för

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crimshaw:

Hur gör man för att lättast få ljud till ens gamla Denon reciever från en CX, är det optisk sladd som gäller eller går det med hdmi-sladd?

Har alltid kopplat in mina grejer i recievern som sen går till tvn, men den kommer inte kunna klara av 4k och kan för tillfället inte lägga slantar på en ny och en soundbar känns dumt när man har högtalare upphängda i rummet.

Det ska väl funka med att koppla med hdmi? via ARC ingången på tvn?

Då koppla du förbi din Konsol/box ja allt som du har 4k på (direkt till tvn). och kör via ARC så får du både 4k och ljud

Permalänk
Medlem
Skrivet av improwise:

Så länge du är med på att den breddmässigt matchar en 55" och inte 65" så är den nog värd det priset så länge man inte har orimliga förväntningar. Eller menar du möjligtvis SN11RG som är mer "rejäl" och som ligger på ca 11K i pris.

Nej då har inte skrivit fel. Medveten om att den inte matchar 65” i bredd men var inte redo att ge 11K Gör mig inget att den är lite smalare faktiskt men är ju bra att veta för er andra som funderar i samma banor.

Visa signatur

CHASSI - BeQuiet Dark Base 900 Pro - CPU - Delidded Intel i7 8700K OC 5000Mhz @ 1,375V LLC 6 - MOBO - ASUS Z370 ROG Strix E-Gaming - GPU - EVGA RTX 3070 - RAM - 16GB G.Skill DDR4 3000Mhz - PSU - Seasonic 750W 80+ GOLD - AIO - NZXT Kraken X62 280mm - SSD - 1TB + 500GB Samsung 970 EVO Plus - MONITOR 25" ASUS ROG Swift PG258Q 1080p 1ms 240Hz - CHAIR - Maxnomic Chief Pro TBE - MISC - Corsair K70 LUX - Steelseries QcK Heavy - BENQ Zowie EC2-B - Sennheiser GAME ONE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jojkenstein:

Erbjuder någon försäljare burn-in-garanti?

Elgiganten..
Men som någon skrev så behöver du inte vara orolig för inbränningar om du inte har i avsikt för att titta på t.ex CNN eller liknande som har en statisk logga i bilden.

https://www.elgiganten.se/product/tjanster/forsakring-trygghe...

100% garanti på tekniska fel.
Täcker tillbehör i originalförpackningen som är direkt relaterade till produkten (fjärrkontroll, laddare osv.) *
Service på plats.
Leverera produkten till valfri Elgiganten-butik för service.
Pixelgaranti på plattskärmar.
Inbränningsgaranti på plattskärmar.
Ingen självrisk.
Om produkten inte kan repareras får du samma eller en lika bra ersättningsprodukt.
ELCARE förlängd garanti är en förlängning av tillverkarens garanti och inte en försäkring.
ELCARE förlängd garanti täcker inte extraprodukter i originalförpackningen som inte påverkar produktens funktion (som hörlurar).
Slitage från normal användning täcks inte.
Få uppdateringar och information om din produkt på https://www.elgiganten.se/cms/kundtjanst-status-reparation/st...
* Täcker inte extraprodukter i originalförpackningen som inte påverkar produktens funktion (som hörlurar).

Visa signatur

Case: Silverstone Alta F1 PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer II 360 Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / XBSX /Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackie:

Elgiganten..
Men som någon skrev så behöver du inte vara orolig för inbränningar om du inte har i avsikt för att titta på t.ex CNN eller liknande som har en statisk logga i bilden.

https://www.elgiganten.se/product/tjanster/forsakring-trygghe...

100% garanti på tekniska fel.
Täcker tillbehör i originalförpackningen som är direkt relaterade till produkten (fjärrkontroll, laddare osv.) *
Service på plats.
Leverera produkten till valfri Elgiganten-butik för service.
Pixelgaranti på plattskärmar.
Inbränningsgaranti på plattskärmar.
Ingen självrisk.
Om produkten inte kan repareras får du samma eller en lika bra ersättningsprodukt.
ELCARE förlängd garanti är en förlängning av tillverkarens garanti och inte en försäkring.
ELCARE förlängd garanti täcker inte extraprodukter i originalförpackningen som inte påverkar produktens funktion (som hörlurar).
Slitage från normal användning täcks inte.
Få uppdateringar och information om din produkt på https://www.elgiganten.se/cms/kundtjanst-status-reparation/st...
* Täcker inte extraprodukter i originalförpackningen som inte påverkar produktens funktion (som hörlurar).

Vad är garantin för LG tv annars? 12 månader eller 24?

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D 3.4 GHz 100MB | Motherboard: Gigabyte X570 AORUS ELITE | RAM: G.skill Trident Z Neo 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 | GPU: ASUS TUF RTX 3080TI | CPU Cooler: be quiet! Pure Rock | M2: Intel 660p 1TB| HDD: Seagate Desktop SSHD 2TB 7200rpm 64MB| PC Case: Fractal Design Define R6 USB-C Vit TG | PSU: Corsair RM750x 750W v2 | OS: Windows 11 Pro |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Weestman:

Nej då har inte skrivit fel. Medveten om att den inte matchar 65” i bredd men var inte redo att ge 11K Gör mig inget att den är lite smalare faktiskt men är ju bra att veta för er andra som funderar i samma banor.

Priserna är minst sagt volatila på dessa, har för mig att jag köpte den större modellen för under 10k för några månader sedan, därav funderingen. Som du kanske vet kan 9:an även monteras vertikalt på vägg men då tappat man nog i praktiken Dolby Atmos (oavsett vad LG säger). Men för 4K känns det väl som ett helt ok köp så länge förväntningarna matchar priset

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bitz91:

Vad är garantin för LG tv annars? 12 månader eller 24?

36 Månader

Visa signatur

Case: Silverstone Alta F1 PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer II 360 Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / XBSX /Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackie:

36 Månader

Ah tack, ursäkta om det är en dumfråga, så är Elgigantes förlängda garanti ytterligare 5år eller bara två år utöver LGs 3år?

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D 3.4 GHz 100MB | Motherboard: Gigabyte X570 AORUS ELITE | RAM: G.skill Trident Z Neo 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 | GPU: ASUS TUF RTX 3080TI | CPU Cooler: be quiet! Pure Rock | M2: Intel 660p 1TB| HDD: Seagate Desktop SSHD 2TB 7200rpm 64MB| PC Case: Fractal Design Define R6 USB-C Vit TG | PSU: Corsair RM750x 750W v2 | OS: Windows 11 Pro |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bitz91:

Ah tack, ursäkta om det är en dumfråga, så är Elgigantes förlängda garanti ytterligare 5år eller bara två år utöver LGs 3år?

Om du går in på länken du fick så finner du svaret.

Visa signatur

Case: Silverstone Alta F1 PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer II 360 Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / XBSX /Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av improwise:

Priserna är minst sagt volatila på dessa, har för mig att jag köpte den större modellen för under 10k för några månader sedan, därav funderingen. Som du kanske vet kan 9:an även monteras vertikalt på vägg men då tappat man nog i praktiken Dolby Atmos (oavsett vad LG säger). Men för 4K känns det väl som ett helt ok köp så länge förväntningarna matchar priset

Ja så är det ju såklart Förväntar mig inte det bästa men åtminstone ett betydligt bättre ljud än vad TV själv klarar av att leverera. Bakhögtalarna tror jag kommer addera en hel del också. Blir första gången jag kör eget surround faktiskt! Rejäl uppgradering från en 10 år gammal 50” plasma till en 65” CX + SN9YG med tillhörande bakre högtalare!

Visa signatur

CHASSI - BeQuiet Dark Base 900 Pro - CPU - Delidded Intel i7 8700K OC 5000Mhz @ 1,375V LLC 6 - MOBO - ASUS Z370 ROG Strix E-Gaming - GPU - EVGA RTX 3070 - RAM - 16GB G.Skill DDR4 3000Mhz - PSU - Seasonic 750W 80+ GOLD - AIO - NZXT Kraken X62 280mm - SSD - 1TB + 500GB Samsung 970 EVO Plus - MONITOR 25" ASUS ROG Swift PG258Q 1080p 1ms 240Hz - CHAIR - Maxnomic Chief Pro TBE - MISC - Corsair K70 LUX - Steelseries QcK Heavy - BENQ Zowie EC2-B - Sennheiser GAME ONE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Weestman:

Ja så är det ju såklart Förväntar mig inte det bästa men åtminstone ett betydligt bättre ljud än vad TV själv klarar av att leverera. Bakhögtalarna tror jag kommer addera en hel del också. Blir första gången jag kör eget surround faktiskt! Rejäl uppgradering från en 10 år gammal 50” plasma till en 65” CX + SN9YG med tillhörande bakre högtalare!

Nu vet du så klart bäst vad du köpt och inte köpt men den soundbaren du länkar till har om jag minns rätt inga medföljande bakhögtalare, men det finns att köpa till tror jag och det kanske du gjort då. Måhända att vi kanske nu kommit lite ifrån trådens egentliga ämne även om det väl ändå finns en viss koppling

Permalänk
Medlem

Bra info Blackie!

Klicka för mer information
Skrivet av Blackie:

Elgiganten..
Men som någon skrev så behöver du inte vara orolig för inbränningar om du inte har i avsikt för att titta på t.ex CNN eller liknande som har en statisk logga i bilden.

https://www.elgiganten.se/product/tjanster/forsakring-trygghe...

100% garanti på tekniska fel.
Täcker tillbehör i originalförpackningen som är direkt relaterade till produkten (fjärrkontroll, laddare osv.) *
Service på plats.
Leverera produkten till valfri Elgiganten-butik för service.
Pixelgaranti på plattskärmar.
Inbränningsgaranti på plattskärmar.
Ingen självrisk.
Om produkten inte kan repareras får du samma eller en lika bra ersättningsprodukt.
ELCARE förlängd garanti är en förlängning av tillverkarens garanti och inte en försäkring.
ELCARE förlängd garanti täcker inte extraprodukter i originalförpackningen som inte påverkar produktens funktion (som hörlurar).
Slitage från normal användning täcks inte.
Få uppdateringar och information om din produkt på https://www.elgiganten.se/cms/kundtjanst-status-reparation/st...
* Täcker inte extraprodukter i originalförpackningen som inte påverkar produktens funktion (som hörlurar).

Visa mer

Förra året köpte en kompis en LG OLED65C9 på Elgiganten och han sa att de hade en Black Friday-prisgaranti så ifall man köpte TV:n i början av veckan och den senare under veckan gick ner i pris så fick man tillbaka mellanskillnaden. Om samma gäller i år så verkar Elgiganten vara bästa stället att köpa TV på. ELLER har både MediaMarkt och NetOnNet motsvarande garantier, dvs både något som motsvarar ELCARE OCH Black Friday-prisgaranti?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jojkenstein:

Bra info Blackie!

Klicka för mer information
Visa mer

Förra året köpte en kompis en LG OLED65C9 på Elgiganten och han sa att de hade en Black Friday-prisgaranti så ifall man köpte TV:n i början av veckan och den senare under veckan gick ner i pris så fick man tillbaka mellanskillnaden. Om samma gäller i år så verkar Elgiganten vara bästa stället att köpa TV på. ELLER har både MediaMarkt och NetOnNet motsvarande garantier, dvs både något som motsvarar ELCARE OCH Black Friday-prisgaranti?

NetOnNet har samma prisgaranti (90 dagar)

Inbränningsgsrantin från elgiganten är ju en extra försäkring som du betalar för, och jag vet inte vilka kriterier som behöver vara uppfyllda för ersättning. Banding och annat är ju på alla mer eller mindre...

Permalänk
Medlem
Skrivet av improwise:

Nu vet du så klart bäst vad du köpt och inte köpt men den soundbaren du länkar till har om jag minns rätt inga medföljande bakhögtalare, men det finns att köpa till tror jag och det kanske du gjort då. Måhända att vi kanske nu kommit lite ifrån trådens egentliga ämne även om det väl ändå finns en viss koppling

Jadå! Köpte till ett par SPK-8S! Ingår inga i den precis som du säger :).

Men visst man blev ju lite sugen på SN11RG... men då blir man väl vräkt 😬.

Visa signatur

CHASSI - BeQuiet Dark Base 900 Pro - CPU - Delidded Intel i7 8700K OC 5000Mhz @ 1,375V LLC 6 - MOBO - ASUS Z370 ROG Strix E-Gaming - GPU - EVGA RTX 3070 - RAM - 16GB G.Skill DDR4 3000Mhz - PSU - Seasonic 750W 80+ GOLD - AIO - NZXT Kraken X62 280mm - SSD - 1TB + 500GB Samsung 970 EVO Plus - MONITOR 25" ASUS ROG Swift PG258Q 1080p 1ms 240Hz - CHAIR - Maxnomic Chief Pro TBE - MISC - Corsair K70 LUX - Steelseries QcK Heavy - BENQ Zowie EC2-B - Sennheiser GAME ONE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jojkenstein:

Bra info Blackie!

Klicka för mer information
Visa mer

Förra året köpte en kompis en LG OLED65C9 på Elgiganten och han sa att de hade en Black Friday-prisgaranti så ifall man köpte TV:n i början av veckan och den senare under veckan gick ner i pris så fick man tillbaka mellanskillnaden. Om samma gäller i år så verkar Elgiganten vara bästa stället att köpa TV på. ELLER har både MediaMarkt och NetOnNet motsvarande garantier, dvs både något som motsvarar ELCARE OCH Black Friday-prisgaranti?

Skrivet av medbor:

NetOnNet har samma prisgaranti (90 dagar)

Inbränningsgsrantin från elgiganten är ju en extra försäkring som du betalar för, och jag vet inte vilka kriterier som behöver vara uppfyllda för ersättning. Banding och annat är ju på alla mer eller mindre...

Precis..

Elgigantens ELCARE är en tilläggs garanti som man betalar för som börjar gälla från Dag 1 så texten är lite lurig att läsa. Med ELCARE köper man till sig 2 extra år, det tre första åren blir lite kaka på kaka då LG själva erbjuder på platsen service under garantitiden förutsatt att du har en 47" och uppått. Vad som kan vara bra att veta är att om tvn går sönder efter garanti tiden t.ex. 4 år och 11 månader senare så kan du vända dig till Elgiganten för reparation och om inte Elgiganten lyckats åtgärda felet så får du hela beloppet tillbaka i form av ett presentkort som du kan använda på Elgiganten för att köpa en ny TV.

När det kommer till Pixelgaranti så har jag talat med LGs support och de uppgav på min fråga om att de har Zero Dead Pixel garanti på tv's som är 47" och uppåt (Osäker på om det gäller alla deras modeller eller om det är specifikt OLED modellerna) mao. hittar du en död pixel skall du ringa LGs support och beskriva felet och efter all formalia så skickar de ut en tekniker som kommer och byter ut panelen, vare sig det är en lysande eller svart pixel. iaf enligt den person jag talade med.

Lite OT: De flesta större aktörerna erbjuder nån form av Prisgaranti och Öppet köp men uppläggen kan skilja sig mellan butiker och under Black Friday samt Jultider. Vissa erbjuder t.ex öppet köp fram till sista Januari nästa år så läs på vad som gäller för just den butik du väljer att handla ifrån.

Och det kanske viktigaste som man inte får glömma är att du Alltid har 36 månaders reklamationsrätt enligt konsumentköplagen oavsett vad Elgiganten, NetOnNet eller Mediamarkt säger.

Visa signatur

Case: Silverstone Alta F1 PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer II 360 Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / XBSX /Switch

Permalänk

Går det att få Google Assistant på LG GX? Vad jag kan se går det inte, enbart inbyggda assistenten från LG som fungerar i Sverige. Jag har sett att andra länder har Alexa och G-Assistant. Jag vet att man kan välja plats och väljer jag tex Storbritannien, då finns Alexa(engelska) i menyn. Jag använder dock Home Assistant integrerad med Google Home till övriga utrustningen.

Kan jag få Google Assistant att fungera på min TV?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Typoon9150:

Jag har sett att andra länder har Alexa

Nyss hemkommen med en 65” CX. Tänkte installera ikväll och kör Alexa mot det mesta här hemma. Tar en titt på det och återkommer.

*EDIT* Skrev GX fast det är en CX jag köpt...😊

Permalänk
Medlem
Skrivet av ktd:

Nyss hemkommen med en 65” GX. Tänkte installera ikväll och kör Alexa mot det mesta här hemma. Tar en titt på det och återkommer.

Dela gärna med dig av om hur vägginstallationen gick, får intryck av att den skall vara ganska enkel att få upp förutsatt att man är två personer

Visa signatur

Case: Silverstone Alta F1 PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer II 360 Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / XBSX /Switch

Permalänk
Relik 📜

Idag fick jag ny panel!

Inte hunnit utvärdera helt ännu, men spontant ser det mycket bättre ut. Succé!

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Trevligt att höra, efter att du hade sån otur med förra panelen👍

Visa signatur

"The following statement is false: The previous statement is true! Welcome to our corner of the universe"

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Idag fick jag ny panel!

Inte hunnit utvärdera helt ännu, men spontant ser det mycket bättre ut. Succé!

Helt graaaaatis med?

Det var banding du bytte ut den för? Det känns annars som att med både banding och tint är det mesta inom "specifikation" så att säga..

Känns som det gick rätt fort då? Skickade in bilder på min 65" B7a i måndags då jag fått röda pixlar som fastnat på vänster sida och gröna på höger som inte försvinner med pixel refresh osv. Inte fått något svar än dock.

Edit: Grattis!

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av sp1k3n:

Trevligt att höra, efter att du hade sån otur med förra panelen👍

Ja, känns verkligen bra. Det är väldigt stor skillnad, mer än jag kan fånga på bild.

Skrivet av Ugga:

Helt graaaaatis med?

Det var banding du bytte ut den för? Det känns annars som att med både banding och tint är det mesta inom "specifikation" så att säga..

Känns som det gick rätt fort då? Skickade in bilder på min 65" B7a i måndags då jag fått röda pixlar som fastnat på vänster sida och gröna på höger som inte försvinner med pixel refresh osv. Inte fått något svar än dock.

Edit: Grattis!

Gick snabbt! Faktum är att de försökte nå mig redan i måndags, men hade en "suddig" siffra i mobilnumret på något papper så de ringde fel i två dagar först. När teknikern väl fick tag på mig idag stod han i dörren 30 min senare.

Panelen är inte bra jämnare, den är också rejält annorlunda. Det är som om den gamla låg absurt högt i lägsta grånivå, och att de svarta fläckarna faktiskt var "rätt" snarare än "fel". Faktum är att den nu är såpass svart på 1 % att jag har svårt att få en vettig bild alls.

Prime-splash var ett jättebra exempel innan. Faktum är att det till och med såg fläckigt ut i ett ganska ljust rum. Nu är det väldigt jämnt, inga större problem alls.

Jag kan fortfarande "provocera" fram ojämnheter med 5% grått i ett svart rum, men de är otroligt mycket blekare för ögonen än gamla panelen. I faktiskt content, det går inte att beskriva hur mycket bättre det är. Som en helt ny TV.

Här är min första post om problemet med lite exempelbilder.
#18531192

Här är en av bilderna jag tog inför servicen nu. Observera att den är på 1 % grått, det som jag knappt lyckas fota nu.
#18746794

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Fortsätter på temat ljud till CX, hoppas det är okej här att jag fortsätter lite halft off topic. Avbeställde min SN9YG idag då den fått lite halvdana recensioner. Någon som har erfarenheter från LG SN11RG samt Samsung Q950T? Sonos ARC?

Bra om den passar till en CX-fot men man skulle ju kunna lägga något under foten också för att få upp den ett par cm.

Visa signatur

CHASSI - BeQuiet Dark Base 900 Pro - CPU - Delidded Intel i7 8700K OC 5000Mhz @ 1,375V LLC 6 - MOBO - ASUS Z370 ROG Strix E-Gaming - GPU - EVGA RTX 3070 - RAM - 16GB G.Skill DDR4 3000Mhz - PSU - Seasonic 750W 80+ GOLD - AIO - NZXT Kraken X62 280mm - SSD - 1TB + 500GB Samsung 970 EVO Plus - MONITOR 25" ASUS ROG Swift PG258Q 1080p 1ms 240Hz - CHAIR - Maxnomic Chief Pro TBE - MISC - Corsair K70 LUX - Steelseries QcK Heavy - BENQ Zowie EC2-B - Sennheiser GAME ONE

Permalänk
Medlem
Skrivet av ktd:

Nyss hemkommen med en 65” GX. Tänkte installera ikväll och kör Alexa mot det mesta här hemma. Tar en titt på det och återkommer.

Hann tyvärr inte komma så långt som till Alexa idag. Försöker hinna imorgon men annars får det bli i helgen.

Skrivet av Blackie:

Dela gärna med dig av om hur vägginstallationen gick, får intryck av att den skall vara ganska enkel att få upp förutsatt att man är två personer

Gick bra. Som alla andra Tv. Jag kör faktiskt med samma väggfäste som jag köpte när jag köpte min första platt-Tv för en herrans massa år sedan. Det här är Tv nr. 8 eller 9 på samma fäste i 3 olika boenden. Här slösas inget i onödan.

Första intrycket är helt enkelt WOW!
Bilden är grym utan att jag ens justerat något och en glad överraskning är att min AVR (Yamaha RX-V681) fixar DD+ och Atmos via Arc. Hade inte räknat med det.

En sak jag inte får till är flerkanalsljud i Youtube-appen. Jag är rätt säker på att det är appen det är fel på iom att alla andra appar tom. Kör Atmos. Någon som vet?

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av ktd:

Gick bra. Som alla andra Tv. Jag kör faktiskt med samma väggfäste som jag köpte när jag köpte min första platt-Tv för en herrans massa år sedan. Det här är Tv nr. 8 eller 9 på samma fäste i 3 olika boenden. Här slösas inget i onödan.

Måste bara fråga, är inte halva poängen med GX "inbyggda" fästet som får den att sitta platt mot väggen?

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Måste bara fråga, är inte halva poängen med GX "inbyggda" fästet som får den att sitta platt mot väggen?

Haha! Klart det är men ser att jag skrev fel. Är en CX jag köpt. Har ett mörkt film/spelrum så jag behöver ingen slimmad montering.
Ber om ursäkt för felskrivningen och missförståndet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jojkenstein:

Bra info Blackie!

Klicka för mer information
Visa mer

Förra året köpte en kompis en LG OLED65C9 på Elgiganten och han sa att de hade en Black Friday-prisgaranti så ifall man köpte TV:n i början av veckan och den senare under veckan gick ner i pris så fick man tillbaka mellanskillnaden. Om samma gäller i år så verkar Elgiganten vara bästa stället att köpa TV på. ELLER har både MediaMarkt och NetOnNet motsvarande garantier, dvs både något som motsvarar ELCARE OCH Black Friday-prisgaranti?

jag köpte min tv ifrån NoN för lite mer än en månadsedan, är med i deras kundklubb så fick 90 dagars öppet köp. Gick in till NoN här i Östersund och visade upp mitt kvitta, och fick tillbaka 5000kr nu på Black Friday på min CX 65"

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED

Permalänk
Medlem

Slim väggfäste för 99 kr
Sticker ut 0,9 cm, slimmaste hittils?

https://www.jula.se/catalog/hem-och-hushall/hemelektronik/tv-...

Ska hålla även för en 77"

Visa signatur

|Fractal R2| i7 930@2,8 GHz| NH-D14| X58A-UD3R| ATI 5870| Corsair 6GB XMS3 ram| Crucial m4 64GB SSD +Intel x25 G2 40GB SSD +2*Samsung F3 1T i raid| FD 650W| WIN 10 64|